superturbotus osa 2
Re: superturbotus osa 2
jos kori on 201 2,5dt ja aiot verrata 201 2,6 perkele inssi vei ne
w201 om605
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
koppa on 2,3 16v ja joku puhu että verrataan 300td???????
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
meinaat, että kannattaa/pystyy verrata pienempi tehoiseen jos sulla siis on 2.3-16 cossu w201, niin ei sitä tarvitse mihinkään verrata, sinne saa laittaa nokivasaran nokalle ja teholappo riittää, että ei ylitä auton vakio tehoja...peltsi_racing kirjoitti:koppa on 2,3 16v ja joku puhu että verrataan 300td???????
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: superturbotus osa 2
Malleissa 190E 2.3-16 ja 190E 2.5-16 on sama alusta eli kaikkiin kossuihin saa koneenvaihdossa laittaa 20% tehokkaamman vertailumoottorin kuin 2.5-mallissa. Vaihdetussa koneessa saa siis olla 180kW eli 244hv. Omamassan pitää tällöin olla vähintään 7x180=1260kg, mikä täyttyy kossumalleissa.napa kirjoitti:meinaat, että kannattaa/pystyy verrata pienempi tehoiseen jos sulla siis on 2.3-16 cossu w201, niin ei sitä tarvitse mihinkään verrata, sinne saa laittaa nokivasaran nokalle ja teholappo riittää, että ei ylitä auton vakio tehoja...peltsi_racing kirjoitti:koppa on 2,3 16v ja joku puhu että verrataan 300td???????
Edit: omamassa sisältää kuljettajan painoa 75kg. Ennen vuotta 1992 (vanhempi DIN-normi) ei omassa painossa ole kuljettajaa mukana, minkä voi muutoskatsastuksessa oikaista.
tomant
Viimeksi muokannut tomant, Pe 16.09.2011 12:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
tais olla hullun tuuria tämä kiitoksia tiedoista! jospa sit soittaa penkki aikaa
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
joo tosiaan jos kossukoppa niin ei hätää!
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
kyllä on cossu.
ja täytyy oikein höystää meinaan tänään vihdoin päästy itse asiaan eli kuminpolttoon ja hyvin pitää kytkin ja muutenkin pelaa.. ja tietysti ahtoletku pääs karkuun.... no eipä mitään huomenna jatkuu kepitys. tätä hetkeä odotettu jo aika kauan
ja täytyy oikein höystää meinaan tänään vihdoin päästy itse asiaan eli kuminpolttoon ja hyvin pitää kytkin ja muutenkin pelaa.. ja tietysti ahtoletku pääs karkuun.... no eipä mitään huomenna jatkuu kepitys. tätä hetkeä odotettu jo aika kauan
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
no nyt käyty penkis ja maanantaina konttorille. 0,8 paineilla 272hv ja enempää ei saanu ahtoja nostaa. eli maximi tehot vielä mittaamatta mutta vielähän kesää on jäljellä ja suunitelmia tullut lisää mm jäykän taka-akselin vaihto.. inssi selvittää sen vaihdon ''laillisuutta''
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
Paljo vääntö noilla paineilla? +500?
Pari kiloa boostia lisää ja uutta yritystä. Löytyy pian sulakkeita varmaan jostain päin voimansiirtoa.
Pari kiloa boostia lisää ja uutta yritystä. Löytyy pian sulakkeita varmaan jostain päin voimansiirtoa.
Re: superturbotus osa 2
laittelehhan kuvia ja videoo autosta kun ajossa
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: superturbotus osa 2
Kunnolla painetta eikä mitään neitipaineita dieseliin kun bensamottiinkin voi ahtaa yli kolmea kiloa.
Holset siellä lukee..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
en muista mitä lapuissa luki ja varmasti löytyy sulakkeet ja nopeesti joo pistän kyllä ja oisjo videotakin mutta en oo saanu niitä toimimaan koneella :/ ja luulis tajuavan miks noin pienillä painella penkissä käyty vai luuletko että oisin saanu lailliset paperit katsastukseen 3,0bar paineilla??
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
mutta joo vielä lisäks että leimalla käytin ja 3 vikaa löyty. yks pusla, parkkipolttimo ja tiedossa olikin töötti eli ei isoja huomenna vie näytille uudella puslalla. ja jäykkää akselia ei saa kuulemma vaihtaa.. vaan pitäis tietää oisko joku tehny jossain EU maas 190 jäykällä akselilla sekä leimannut nii sit sais kuulemmä sen tehä tääläkin.,. muuten akseli rakennetta ei sais muuttaa.
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
Eikö tuo konepelti mahu normaalille paikalleen? Ahtimelle on ainakin näköjään korotus tehty peltiin
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
joo lähinnä pituudeltaan ei mahtunu ja sit ajattelin korottaa takapäätä että tulis lämpö pois se on sitä tyyliä kun pitää aina olla vehkeet erilaiset kuin muilla
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
kyllä näitä aina muutama sekaan mahtuu kunhan tehopuoli vain on ulkonäön kanssa linjassapeltsi_racing kirjoitti:se on sitä tyyliä kun pitää aina olla vehkeet erilaiset kuin muilla
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: superturbotus osa 2
Konepellin takareunan korottaminen painaa ilmaa sisään konehuoneeseen, koska se sijaitsee ylipainealueella. Samasta kohtaa otetaan raitisilma kabiiniin. Konepellin etuosassa oleva aukko taas saattaa olla alipainealueella, joten se voi vetää ilmaa ulos konehuoneesta.peltsi_racing kirjoitti:joo lähinnä pituudeltaan ei mahtunu ja sit ajattelin korottaa takapäätä että tulis lämpö pois...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
varaan ajan nyt toiseen penkkiin, jossa saa kokeilla täysillä paineilla, mutta toivottavasti ulkonäkö ja tehot on linjassa hyvin tuo tuntuu lämpösä pellinalta hukkaavan kun ei edes lämpösuojaa oo tarvinnu mihinkään tehä.
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
Tuleeko lämppärin läpi lämmintä ilmaa konehuoneesta autoon sisään, jos lämmönsäätö on kylmällä?peltsi_racing kirjoitti:...hyvin tuo tuntuu lämpösä pellinalta hukkaavan kun ei edes lämpösuojaa oo tarvinnu mihinkään tehä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
Taitaa olla niin vilpoinen konehuone, että sitä voisi käyttää jääkaappina ,-)
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: superturbotus osa 2
Noniin! Tätä topikkia on jo miellyttävää lukea, ei muuta kun samaan malliin jatkamista
Millonkas penkkilaput kovemmilta paineilta?
Millonkas penkkilaput kovemmilta paineilta?
Mercedes benz W124 250D Ambulance
Mercedes Benz W124 200E
Moottorin virittäminen on onnistunut jos teho ei laske yli 30%
Mercedes Benz W124 200E
Moottorin virittäminen on onnistunut jos teho ei laske yli 30%
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
penkissä lämmöt nousvaan 53ast.. ettei se kuumana ainakaan käy hetikun muistan soittaa oikarille penkki ajan mutta mahdollisimman nopeasti pitäis vaan etsiä ruotsista jos joku ois rakentanu/leimannu 190 jäykällä taka-akselilla, että sais lailliseks sen täälläkin
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
Penkissä tulleet lämmöt hyvin hillityt, koitahan löytää sieltä ruottinmaalta!peltsi_racing kirjoitti:penkissä lämmöt nousvaan 53ast.. ettei se kuumana ainakaan käy hetikun muistan soittaa oikarille penkki ajan mutta mahdollisimman nopeasti pitäis vaan etsiä ruotsista jos joku ois rakentanu/leimannu 190 jäykällä taka-akselilla, että sais lailliseks sen täälläkin
Mercedes benz W124 250D Ambulance
Mercedes Benz W124 200E
Moottorin virittäminen on onnistunut jos teho ei laske yli 30%
Mercedes Benz W124 200E
Moottorin virittäminen on onnistunut jos teho ei laske yli 30%
Re: superturbotus osa 2
Ootteko vetässy ton 606 metallipahvin 603:ssa vakio kiristysohjeilla? Eli jotain nm ja sitten asteita päälle. Kun tosta omasta toivottavasti meni vaan pahvi, niin laitan samalla sen metallisen tilalle.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
Kannattaa sitten oikasta myös lohkotaso jos haluat että metallipahvi pitää.Sultzi kirjoitti:Ootteko vetässy ton 606 metallipahvin 603:ssa vakio kiristysohjeilla? Eli jotain nm ja sitten asteita päälle. Kun tosta omasta toivottavasti meni vaan pahvi, niin laitan samalla sen metallisen tilalle.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103