superturbotus osa 2

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

jos kori on 201 2,5dt ja aiot verrata 201 2,6 :D perkele inssi vei ne :cry: :evil:
w201 om605
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

koppa on 2,3 16v ja joku puhu että verrataan 300td???????
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja napa »

peltsi_racing kirjoitti:koppa on 2,3 16v ja joku puhu että verrataan 300td???????
meinaat, että kannattaa/pystyy verrata pienempi tehoiseen :lol: jos sulla siis on 2.3-16 cossu w201, niin ei sitä tarvitse mihinkään verrata, sinne saa laittaa nokivasaran nokalle ja teholappo riittää, että ei ylitä auton vakio tehoja...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja tomant »

napa kirjoitti:
peltsi_racing kirjoitti:koppa on 2,3 16v ja joku puhu että verrataan 300td???????
meinaat, että kannattaa/pystyy verrata pienempi tehoiseen :lol: jos sulla siis on 2.3-16 cossu w201, niin ei sitä tarvitse mihinkään verrata, sinne saa laittaa nokivasaran nokalle ja teholappo riittää, että ei ylitä auton vakio tehoja...
Malleissa 190E 2.3-16 ja 190E 2.5-16 on sama alusta eli kaikkiin kossuihin saa koneenvaihdossa laittaa 20% tehokkaamman vertailumoottorin kuin 2.5-mallissa. Vaihdetussa koneessa saa siis olla 180kW eli 244hv. Omamassan pitää tällöin olla vähintään 7x180=1260kg, mikä täyttyy kossumalleissa.

Edit: omamassa sisältää kuljettajan painoa 75kg. Ennen vuotta 1992 (vanhempi DIN-normi) ei omassa painossa ole kuljettajaa mukana, minkä voi muutoskatsastuksessa oikaista.

tomant
Viimeksi muokannut tomant, Pe 16.09.2011 12:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

tais olla hullun tuuria tämä :) kiitoksia tiedoista! jospa sit soittaa penkki aikaa :)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja nj^ »

joo tosiaan jos kossukoppa niin ei hätää!
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

kyllä on cossu.

ja täytyy oikein höystää meinaan tänään vihdoin päästy itse asiaan eli kuminpolttoon :D ja hyvin pitää kytkin ja muutenkin pelaa.. ja tietysti ahtoletku pääs karkuun.... no eipä mitään huomenna jatkuu kepitys. tätä hetkeä odotettu jo aika kauan :D
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

no nyt käyty penkis ja maanantaina konttorille. 0,8 paineilla 272hv ja enempää ei saanu ahtoja nostaa. eli maximi tehot vielä mittaamatta :D mutta vielähän kesää on jäljellä ja suunitelmia tullut lisää mm jäykän taka-akselin vaihto.. inssi selvittää sen vaihdon ''laillisuutta'' :)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Paljo vääntö noilla paineilla? +500?
Pari kiloa boostia lisää ja uutta yritystä. Löytyy pian sulakkeita varmaan jostain päin voimansiirtoa. :mrgreen:
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

laittelehhan kuvia ja videoo autosta kun ajossa :)
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Kunnolla painetta eikä mitään neitipaineita dieseliin kun bensamottiinkin voi ahtaa yli kolmea kiloa.
Holset siellä lukee..
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

en muista mitä lapuissa luki ja varmasti löytyy sulakkeet ja nopeesti :) joo pistän kyllä ja oisjo videotakin mutta en oo saanu niitä toimimaan koneella :/ ja luulis tajuavan miks noin pienillä painella penkissä käyty vai luuletko että oisin saanu lailliset paperit katsastukseen 3,0bar paineilla?? :D
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

mutta joo vielä lisäks että leimalla käytin ja 3 vikaa löyty. yks pusla, parkkipolttimo ja tiedossa olikin töötti :) eli ei isoja huomenna vie näytille uudella puslalla. ja jäykkää akselia ei saa kuulemma vaihtaa.. vaan pitäis tietää oisko joku tehny jossain EU maas 190 jäykällä akselilla sekä leimannut nii sit sais kuulemmä sen tehä tääläkin.,. muuten akseli rakennetta ei sais muuttaa.
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

Kuva
Kuva
Kuva
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja veskola »

No jo on karu laitos :o
Lisää tietoa: www.skg.fi
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

no on :D
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Onko tämä nyt sitä Mad Max - tyyliä? :D

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Eikö tuo konepelti mahu normaalille paikalleen? Ahtimelle on ainakin näköjään korotus tehty peltiin :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joo lähinnä pituudeltaan ei mahtunu ja sit ajattelin korottaa takapäätä että tulis lämpö pois :) se on sitä tyyliä kun pitää aina olla vehkeet erilaiset kuin muilla :D
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja napa »

peltsi_racing kirjoitti:se on sitä tyyliä kun pitää aina olla vehkeet erilaiset kuin muilla :D
kyllä näitä aina muutama sekaan mahtuu :thumbup: kunhan tehopuoli vain on ulkonäön kanssa linjassa :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja tomant »

peltsi_racing kirjoitti:joo lähinnä pituudeltaan ei mahtunu ja sit ajattelin korottaa takapäätä että tulis lämpö pois...
Konepellin takareunan korottaminen painaa ilmaa sisään konehuoneeseen, koska se sijaitsee ylipainealueella. Samasta kohtaa otetaan raitisilma kabiiniin. Konepellin etuosassa oleva aukko taas saattaa olla alipainealueella, joten se voi vetää ilmaa ulos konehuoneesta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

varaan ajan nyt toiseen penkkiin, jossa saa kokeilla täysillä paineilla, mutta toivottavasti ulkonäkö ja tehot on linjassa :P hyvin tuo tuntuu lämpösä pellinalta hukkaavan kun ei edes lämpösuojaa oo tarvinnu mihinkään tehä.
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja tomant »

peltsi_racing kirjoitti:...hyvin tuo tuntuu lämpösä pellinalta hukkaavan kun ei edes lämpösuojaa oo tarvinnu mihinkään tehä.
Tuleeko lämppärin läpi lämmintä ilmaa konehuoneesta autoon sisään, jos lämmönsäätö on kylmällä?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

ei siellä ainakaan niin kuuma oo että hiki tulis :D
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja tomant »

Taitaa olla niin vilpoinen konehuone, että sitä voisi käyttää jääkaappina ,-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Vilbo`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 30.06.2012 18:36
Paikkakunta: Mikkeli

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Vilbo` »

Noniin! Tätä topikkia on jo miellyttävää lukea, ei muuta kun samaan malliin jatkamista :wink:

Millonkas penkkilaput kovemmilta paineilta?
Mercedes benz W124 250D Ambulance
Mercedes Benz W124 200E

Moottorin virittäminen on onnistunut jos teho ei laske yli 30%
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

penkissä lämmöt nousvaan 53ast.. ettei se kuumana ainakaan käy :) hetikun muistan soittaa oikarille penkki ajan :D mutta mahdollisimman nopeasti :) pitäis vaan etsiä ruotsista jos joku ois rakentanu/leimannu 190 jäykällä taka-akselilla, että sais lailliseks sen täälläkin :)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
Vilbo`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 30.06.2012 18:36
Paikkakunta: Mikkeli

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Vilbo` »

peltsi_racing kirjoitti:penkissä lämmöt nousvaan 53ast.. ettei se kuumana ainakaan käy :) hetikun muistan soittaa oikarille penkki ajan :D mutta mahdollisimman nopeasti :) pitäis vaan etsiä ruotsista jos joku ois rakentanu/leimannu 190 jäykällä taka-akselilla, että sais lailliseks sen täälläkin :)
Penkissä tulleet lämmöt hyvin hillityt, koitahan löytää sieltä ruottinmaalta!
Mercedes benz W124 250D Ambulance
Mercedes Benz W124 200E

Moottorin virittäminen on onnistunut jos teho ei laske yli 30%
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ootteko vetässy ton 606 metallipahvin 603:ssa vakio kiristysohjeilla? Eli jotain nm ja sitten asteita päälle. Kun tosta omasta toivottavasti meni vaan pahvi, niin laitan samalla sen metallisen tilalle.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sultzi kirjoitti:Ootteko vetässy ton 606 metallipahvin 603:ssa vakio kiristysohjeilla? Eli jotain nm ja sitten asteita päälle. Kun tosta omasta toivottavasti meni vaan pahvi, niin laitan samalla sen metallisen tilalle.
Kannattaa sitten oikasta myös lohkotaso jos haluat että metallipahvi pitää.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin