superturbotus osa 2
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
superturbotus osa 2
no joo rakentelin tossa siitä vapari 300 superin ja opettelin ja harjottelin ja nyt sitten päätin aloittaa uuden projektin..
aihioksi ostin 190 cossu mersun josta myyn 2,3 16v koneen ja tilalle istutan joko 603 tai 606 turbomoottorin..
eli taas aloitan osien hankinnat ja tiedon keruun..
ensiks haluisin tietää kun kaveri sovitti 603 koneen 190 mersuun onko se nyt sit w201 korimalliltaan?? niin ottaa venttiili koppa nokkapeltiin kii eli mitä muutoksia sekä millä osilla kannattaa auton rakentaa kun rupee pellin alle 6pyttystä sovittaa kannakkeet kumit jne. jotka ovat kysein homman tehneet olisi kiva kuulla miten sovittivat koneen sekä loota hyvin paikallee et mahtuu viel keulaa cooleri ja syyläri sekä flekti
ja sitten jos nyt sattuisin saamaan aihioks 606 koneen niin mitäs kaikkea siihen kannattas tehdä heti suoraan. ja käykö sama syöttöpumppu 603sekä606 kun jostain niin luin...
osia tarviisin.. syöttöpumpun (mynädiesel) turbon mielellään holset hx 40 sekä turvakaaret kiinnostaa sekä kuppi penkit
jännityksellä seuraan minkälaisen sodan tällä kertaa saan täällä aikaseks mutta elkää ihmiset pelätkö kirjoittaa mielipiteitänne sekä tietojanne MUTTA kaikille tiedoks tämä auto tulee liikkumaan sekä polttamaan kumia sekä tulen sen myös kyseiselle moottorille katsastamaan.. että jättäköön eräs tänne kirjoittelija mölyt mahaansa..
aihioksi ostin 190 cossu mersun josta myyn 2,3 16v koneen ja tilalle istutan joko 603 tai 606 turbomoottorin..
eli taas aloitan osien hankinnat ja tiedon keruun..
ensiks haluisin tietää kun kaveri sovitti 603 koneen 190 mersuun onko se nyt sit w201 korimalliltaan?? niin ottaa venttiili koppa nokkapeltiin kii eli mitä muutoksia sekä millä osilla kannattaa auton rakentaa kun rupee pellin alle 6pyttystä sovittaa kannakkeet kumit jne. jotka ovat kysein homman tehneet olisi kiva kuulla miten sovittivat koneen sekä loota hyvin paikallee et mahtuu viel keulaa cooleri ja syyläri sekä flekti
ja sitten jos nyt sattuisin saamaan aihioks 606 koneen niin mitäs kaikkea siihen kannattas tehdä heti suoraan. ja käykö sama syöttöpumppu 603sekä606 kun jostain niin luin...
osia tarviisin.. syöttöpumpun (mynädiesel) turbon mielellään holset hx 40 sekä turvakaaret kiinnostaa sekä kuppi penkit
jännityksellä seuraan minkälaisen sodan tällä kertaa saan täällä aikaseks mutta elkää ihmiset pelätkö kirjoittaa mielipiteitänne sekä tietojanne MUTTA kaikille tiedoks tämä auto tulee liikkumaan sekä polttamaan kumia sekä tulen sen myös kyseiselle moottorille katsastamaan.. että jättäköön eräs tänne kirjoittelija mölyt mahaansa..
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
helmee!
603:sen syöttöpumppu käy 606:seen ja 605:seen.
varmaan aika ahdasta pikkukopassa, jos sinne 606:sen laittaa. yks olis, jos harkittis 5 pyttystä. kyllä se pikkukoppa silläkin liikkuu.
mites voimansiirto, lähinnä vaihdelaatikko, minkä meinaat laittaa?
603:sen syöttöpumppu käy 606:seen ja 605:seen.
varmaan aika ahdasta pikkukopassa, jos sinne 606:sen laittaa. yks olis, jos harkittis 5 pyttystä. kyllä se pikkukoppa silläkin liikkuu.
mites voimansiirto, lähinnä vaihdelaatikko, minkä meinaat laittaa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: superturbotus osa 2
Melekein toho 605:seen laittasin 602:sen pumpunpera8x kirjoitti: 603:sen syöttöpumppu käy 606:seen ja 605:seen.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: superturbotus osa 2
heh. aivan. siis 606:en pumppu käy 603:een ja 605:en pumppu sitten taas 602:een.jeemu kirjoitti:Melekein toho 605:seen laittasin 602:sen pumpunpera8x kirjoitti: 603:sen syöttöpumppu käy 606:seen ja 605:seen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
joo ei tuu mulle vajaata moottoria sen oon päättäny jo 18 kesäsenä vaik kovia pelejä noista on pojat tehny mut kutosen murina on kutosen murina ja tossahan on kato getracci vakiona et sen puoleen pitäs loota kestää ja mikäs lukkokin nois vakiona cossuis et voiman siirto pitäs olla ihan hyvä nyt vaan sitä pataa joo tiukkaahan siel tulee varmasti olemaan kone huonees mut se luo tunnelmaa muutamia koneita jo tuonne tarjottukin mutta etsin kohtuu halpaa jälleen... (raha miehet erikseen)
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
ja mitkäs suuttimet sinne sit kannattaa heittää??? 603 vai 606?
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
606seen 606sen suuttimet ja 603seen 603sen suuttimet. Ristiin ne ei käy.
Re: superturbotus osa 2
Kattele suosiolla se 606, loppupeleistä tulee halvemmaksi...nälkä kasvaa syödessä (tainnu jo näin käydäkkin, kun vaparimotista siirrytään seuraava askel eteenpäin ).
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
joo ehkä ihan hyppysellisen verran kasvo joo joo kattelinki et haen varmaa koko auton ku tulis niin paljo halvemmaks mitä mulle on nyt koneita tarjottu nii sillä hintaa saa koko paskan.. pitäs vaa loppu ruho myydä osina.. saishan sieltä ainaki perän ja tomaatti lootan myydä jos ei muuta mites nyt taas aloittais kyselyn vauhtipyörästä ja kytkimestä.. käykö 603 v-pyörä suoraan 606 ja eikös kuitenkin 606 käy getrakin lootaan?
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
Kahtoppa tuo topic läpi selviää palio asioita ku samanmoiseen koriin rakennettu kuutonen
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=80803" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=80803" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: superturbotus osa 2
Ja noilla tehotavotteilla on melkeinpä viisainta myydä se getrakkikin pois, niin kauan kun se on vielä ehjä...
DuPu
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
joo tuolla oli ihan hyviä tietoja... ja kait getrakki just ja just nuo kestää ihme kyll miten kaua jo vakio lootakin kestäny mut se perä antautu jo edellises
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=80600 Tuolta projektista voit parin kolmen viimeisen sivun verran lukea miten on syönyt niin 300:n kun getrakinkin laatikon.. Eikä tuossa coupessa tehoa ainakaan tavoitteitasi enempää ole..
DuPu
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
mut voihan tuokin olla et ollu loota paskana jo paikalle laitettaessa tai muuten vaa heikko.. kyll pamautan ainaki eka tuon ja kahtoo sit mitä tilalle lyö mut ei ainakaa tomaattia vaihdan ennemmin lootia kerran kuus nyt lähti cossun kone ja sisusta ja täytyy ruveta ettii OM 606 ihan tosissaan eli jos jollain ylimääräinen pata ja nopea raha kelpaa nii tarjoa YV
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
Liekö täälläkin myynnissä http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4&t=148302
Käyttis: W210 E55 AMG -00
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
turhan hintava.. alle 2000e jos löytys nii tulisin noutamaan.
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
Palijoko alta 2000 saa?esko kirjoitti:ehjää 606 konesta löytyy hyllystä 3 kpl
suat valita
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: superturbotus osa 2
1999€ ja nisukaffet kaupan päällejeemu kirjoitti:Palijoko alta 2000 saa?esko kirjoitti:ehjää 606 konesta löytyy hyllystä 3 kpl
suat valita
superturboa alkaen 2003
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
nonii nyt o pihas kokonainen 300tdt väyrynen sakuista kävin hakee ja melkoinen reissuhan se oli ja tuli todettua et mulaateilta ei kannata autoja ostaa ja etsin seuraavan ja löyty parempi ajamal suomee ei tullukkun 2500km jos sitä huomenna irroittaa konetta.. loppu raato myynnis 2000e
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
lueskelin vähä taas eri projekteja tos ja pitäs mennä cooleri kauppaan. että riittääkö 500hv ihen motonetin kiinan coolerit?? ja mitä koko luokkaa pitäs olla.. mulla meinaa on 2 scanian cooleria et kennoa piisaa mut kukas sen mulle hitsais ja tekis niin että se ois hyvä ja mitä se tulisi maksamaan koska nuo kiinan coolerit aika halpoja. ja toinen mikä askarruttaa on paine kotelo. ajattelin tehdä vakiosta ja siis 606 turbo kone hitsuutanko siihen vakio reijän ympärille isomman putken lähöks ( ja tietty isonnan sitä reikää) vai pitääkö tehä jonkinlainen levike siihen sivulle..ja kytkin kauppaa pitäs mennä taas ja nyt aattelin jopa sijoittaa ja ostaa ihan asetelman. lukasin jotain juttua että 750Nm 55hv tehoilla ollut M3 bemarin asetelma ja nelilapainen sintteri se kuulostaisi ainakin halvalta paketilta mutta tuleeko se sitten pitämään??? ja onko M5 asetelmas eroa? tämmösiin asioihin kun saisi vähä jelppiä näin aluks. ajattelin huomenna nostaa jo koneen heppiin ja tehä lootan sekä koneen kannakkeet ja jos veis laippa värkkejä teetätykseen.
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
kytkytin hommii apua tuolta??
http://hevosvoima.com/foorumi/viewtopic.php?f=27&t=50" onclick="window.open(this.href);return false;
http://hevosvoima.com/foorumi/viewtopic.php?f=27&t=50" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: superturbotus osa 2
Kaverilla on bemarin keulilla 606 kanssa se 450x300x76mm kenno muistaakseni. Max. tehot tähän asti harisella 612hv. Eli hyvin pienempikin tuntuu riittävän, ei aina tarvi olla koko keulan kokonen välttämättä
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
Max penkitetty hp lukemako kertoo kuulerin toimivuue ?Sultzi kirjoitti:Kaverilla on bemarin keulilla 606 kanssa se 450x300x76mm kenno muistaakseni. Max. tehot tähän asti harisella 612hv. Eli hyvin pienempikin tuntuu riittävän, ei aina tarvi olla koko keulan kokonen välttämättä
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: superturbotus osa 2
kyllä ne kiinancoolerit ihan päteviä on, noille tehoille valkkaa suurimman mitä keulalle mahtuu, niin ei heti jää pieneksi... jos tarvitsee lisää jäähdytystehoa, niin sitten vesicooleri... ne scanian coolerit muuten kannattaa käytännössä unohtaa, ellei väsää niistä vesicooleria... sillä työmäärällä mitä niiden kanssa saa tuhertaa, ei ilma/ilma cooleria ole mitään mieltä lähteä niistä tekemään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: superturbotus osa 2
Kertoo, yksiselitteisestijeemu kirjoitti:Max penkitetty hp lukemako kertoo kuulerin toimivuue ?Sultzi kirjoitti:Kaverilla on bemarin keulilla 606 kanssa se 450x300x76mm kenno muistaakseni. Max. tehot tähän asti harisella 612hv. Eli hyvin pienempikin tuntuu riittävän, ei aina tarvi olla koko keulan kokonen välttämättä
Käyttis: W210 E55 AMG -00
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: superturbotus osa 2
Tehkääpä joskus testi sillä hyvällä ja halvalla: vaikkapa 5 kunnon vetoa penkissä peräjälkeen, laskeeko tehot sitä mukaa kun vedot lisääntyy.Sultzi kirjoitti:Kertoo, yksiselitteisestijeemu kirjoitti:Max penkitetty hp lukemako kertoo kuulerin toimivuue ?Sultzi kirjoitti:Kaverilla on bemarin keulilla 606 kanssa se 450x300x76mm kenno muistaakseni. Max. tehot tähän asti harisella 612hv. Eli hyvin pienempikin tuntuu riittävän, ei aina tarvi olla koko keulan kokonen välttämättä
Holset siellä lukee..
Re: superturbotus osa 2
Heh heh
Tuommonen teho tosiaan irronnut semmoisella coolerilla ja taitaa kaiken kokosten kanssa tulla ongelma kun vetää useempia vetoja niin lämmöt nousee ja tehot laskee? Pienempi toki paljon nopeammin sen tekee. Mutta sittenhän voi rueta ruiskimaan vettä koneeseen ja muutakin kivaa jos cooleri koko ahdistaa Mutta jatkakaa ja laittakaa vaikka se keulan kokonen cooleri niin voi räppäillä paikallaan kumit katuun tehojen laskematta
Tuommonen teho tosiaan irronnut semmoisella coolerilla ja taitaa kaiken kokosten kanssa tulla ongelma kun vetää useempia vetoja niin lämmöt nousee ja tehot laskee? Pienempi toki paljon nopeammin sen tekee. Mutta sittenhän voi rueta ruiskimaan vettä koneeseen ja muutakin kivaa jos cooleri koko ahdistaa Mutta jatkakaa ja laittakaa vaikka se keulan kokonen cooleri niin voi räppäillä paikallaan kumit katuun tehojen laskematta
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
niin no, eihän se isokaan ilma/ilma cooleri jäähdytä yhtään sen paremmin, jos ei sen läpi saada ajoviimaa jäähdyttämään itse kennoa se että coolerissa on "turhaa massaa" useampaan vetoon rullilla, ei kerro vielä mitään sen coolerin tehosta/hyvyydestä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."