Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Autossa oli öljyvuoto joka johtui öljyn lauhduttimesta joka vaihdettiin ja samalla tehtiin suutinremppa, eli kaikki suuttimet vaihdettiin. Auto kävi ihan nätisti tyhjäkäyntiä mutta koeajolla 50-60 km nopeudessa alkoi kuulua ikäänkuin "turbon vihellysmäinen ääni" ja hetken päästä "puff" koneen edestä katsoen oikealla puolella (kuva) yläosan putki oli tullut ulos. Tätä sitten korjaamolle selvittelemään ja korjaaja laittoi sen kiinni uudelleen. Tämän jälkeen koeajolla noin 90-100 km /h vauhdissa auto sammui eikä enää startannut. Hinurilla korjaamolle, tutkittiin ja virrat meni startille mutta startti sökö. Uusi startti paikalleen mutta startaessa kone pyörii tosi nihkeästi eikä meininkiäkään lähteä käyntiin. Virta- ja maakaapeli lämpenevät startatessa jostain syystä.
Nyt on sitten korjaamollakin (ei Veho) sormi suussa, niin jos joku on tänne asti jaksanut lukea, ajattelin kysyä vaikka sivistynyttä arvausta mistä tämä voisi johtua? Siis auto sammui lennosta ja tämän jälkeen startti vaihtoon, mutta kone pyörii kuin liisterissä .
Nyt on sitten korjaamollakin (ei Veho) sormi suussa, niin jos joku on tänne asti jaksanut lukea, ajattelin kysyä vaikka sivistynyttä arvausta mistä tämä voisi johtua? Siis auto sammui lennosta ja tämän jälkeen startti vaihtoon, mutta kone pyörii kuin liisterissä .
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Maajohto hapettunut kuoren sisältä, ja tai startin hammaskosketus pielessä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Tai ilmastoinin kompura/vesipumppu/laturi/ohjaustehostin jumissa
tai ahdin jumittui tai suutimista "kusee" ainetta männän päälle
tai imaisi sisään jotain siitä irroneesta letkustaa(minkä kuva ei auenut) estämään ilman saanin
tai pakoputki tukossa
tai leikasi kiinni
tai ahdin jumittui tai suutimista "kusee" ainetta männän päälle
tai imaisi sisään jotain siitä irroneesta letkustaa(minkä kuva ei auenut) estämään ilman saanin
tai pakoputki tukossa
tai leikasi kiinni
Mökkillä
'
'
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Kampiakselin laakerointi vaurioitunut. Vanha startti oli päällisin puolin ehjä, ettei siitä ole osia siellä-missä-ei-pitäisi ?
Veikkauksia, veikkauksia...
Veikkauksia, veikkauksia...
oulaistenliikenne.fi
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Kiitos vastauksesta. kompura/vesipumppu/laturi osasto on jo poissuljettu. En tiedä miten ahtimen jumittuminen vaikuttaa, mutta suuttimet vaihdettiin uusiin ja yksi korjattiin Boschilla. Kiinni leikkaamisesta en tiedä, koska kone pyörii startatessa, vaikka nihkeästi.FinlandMerceds kirjoitti:Tai ilmastoinin kompura/vesipumppu/laturi/ohjaustehostin jumissa
tai ahdin jumittui tai suutimista "kusee" ainetta männän päälle
tai imaisi sisään jotain siitä irroneesta letkustaa(minkä kuva ei auenut) estämään ilman saanin
tai pakoputki tukossa
tai leikasi kiinni
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Öljypohja pois ja laakerointi selvityksen alle.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Pyöriikö se käsin kampuran päästä avaimella kuinka helposti?
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Pyörii nihkeästi, mutta pyörii.MJPfin kirjoitti:Pyöriikö se käsin kampuran päästä avaimella kuinka helposti?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Jos tulos on sama kun remmi on pois niin vika on valitettavasti se mitä jo tuolla tulikin mainittuataksipepe kirjoitti:Pyörii nihkeästi, mutta pyörii.MJPfin kirjoitti:Pyöriikö se käsin kampuran päästä avaimella kuinka helposti?
eli leikkanut/laakerit päälekäin
Jos ei ole kokemusta miten normalii toimiva pyörii niin
Ennen purkamista kannatta kokeilla semoissta pyörittä tai pyyttä joku jolla on kokeilemaan
Mökkillä
'
'
Re:
Tämä on kyllä mahdollinen tilanne, joskin itellä ei ole tullut niin tukkosta dpf:ää vastaan, mutta katti on.Eetyzk kirjoitti:Kannattaa myös koittaa ottaa dpf-pönttö pois.
Useampikin tapaus tiedossa, johna on ajosta tumpannu ja ei oo enää lähteny käyntiin.
Ajettu väärillä öljyillä ja DPF-pönttö menny ihan tukkoon. Tosin hiipumisen pitäis huomata jo pidemmältä ajalta, mutta kannattaa ny sekin kortti kääntää ennen koneen aukasua.
Väyrynen ei jaksanut kunnolla startata, löi hanttiin, niinkuin laakerit jumissa tai tavaraa männän päällä, turbon jälkeen putki löysälle ja heti käyntiin kuin palmun alta.
Ehkä kallistuisin itte laakerivian puoleen kuitenkin, vikamuistissa näkyis tukkonen pönttö, jos on luettu.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Re:
Kiitos kaikille arvioista, pitää seuraavaksi yrittää sitä turbon putkea irroitella. Tätä autoa on moottorin osalta ylihuollettu ja harvoin 319 on kiinni leikannut jos koneessa öljyä on ollut kuten tässäkin. Tämä episodi alkoi kun korjaamo vaihtoi öljynlauhduttimen ja samalla tehtiin suutinremppa. Tutkimusmatka jatkuu, laitan tänne sitten tietoa kun syytä löytyy.Kumipää kirjoitti:Tämä on kyllä mahdollinen tilanne, joskin itellä ei ole tullut niin tukkosta dpf:ää vastaan, mutta katti on.Eetyzk kirjoitti:Kannattaa myös koittaa ottaa dpf-pönttö pois.
Useampikin tapaus tiedossa, johna on ajosta tumpannu ja ei oo enää lähteny käyntiin.
Ajettu väärillä öljyillä ja DPF-pönttö menny ihan tukkoon. Tosin hiipumisen pitäis huomata jo pidemmältä ajalta, mutta kannattaa ny sekin kortti kääntää ennen koneen aukasua.
Väyrynen ei jaksanut kunnolla startata, löi hanttiin, niinkuin laakerit jumissa tai tavaraa männän päällä, turbon jälkeen putki löysälle ja heti käyntiin kuin palmun alta.
Ehkä kallistuisin itte laakerivian puoleen kuitenkin, vikamuistissa näkyis tukkonen pönttö, jos on luettu.
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Noihan kondensoi cooleriin vettä.
Ettei vaan olis päässyt palotilaan ja pistännyt veivin muuttamaan muotoaan
Ettei vaan olis päässyt palotilaan ja pistännyt veivin muuttamaan muotoaan
Re: Re:
taksipepe kirjoitti:Kiitos kaikille arvioista, pitää seuraavaksi yrittää sitä turbon putkea irroitella. Tätä autoa on moottorin osalta ylihuollettu ja harvoin 319 on kiinni leikannut jos koneessa öljyä on ollut kuten tässäkin. Tämä episodi alkoi kun korjaamo vaihtoi öljynlauhduttimen ja samalla tehtiin suutinremppa. Tutkimusmatka jatkuu, laitan tänne sitten tietoa kun syytä löytyy.Kumipää kirjoitti:Tämä on kyllä mahdollinen tilanne, joskin itellä ei ole tullut niin tukkosta dpf:ää vastaan, mutta katti on.Eetyzk kirjoitti:Kannattaa myös koittaa ottaa dpf-pönttö pois.
Useampikin tapaus tiedossa, johna on ajosta tumpannu ja ei oo enää lähteny käyntiin.
Ajettu väärillä öljyillä ja DPF-pönttö menny ihan tukkoon. Tosin hiipumisen pitäis huomata jo pidemmältä ajalta, mutta kannattaa ny sekin kortti kääntää ennen koneen aukasua.
Väyrynen ei jaksanut kunnolla startata, löi hanttiin, niinkuin laakerit jumissa tai tavaraa männän päällä, turbon jälkeen putki löysälle ja heti käyntiin kuin palmun alta.
Ehkä kallistuisin itte laakerivian puoleen kuitenkin, vikamuistissa näkyis tukkonen pönttö, jos on luettu.
No niin, se useimpien "peukuttama" laakerivika sieltä löytyi, eli kiertokangen laakerit päällekkäin. Onpa sitten varaosakone itselle tai ken tarvitsee. Kiitos kommentoinneista !
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
No niin, jatkoa edelliseen tarinaan. Löytyi lähistöltä 250 k ajettu 318 cdi kone sopuhintaan, joten se asennettiin vanhan tilalle. Pieniä eroavaisuuksia, mutta peruskone on lähes samanlainen fyysisesti, vaikka hp onkin 6 vähemmän. Alkuperäinen ohjausboxi (319) jäi paikoilleen, joten kysymys kuuluu että pitääköhän ajaa uusi ohjelmisto sisään? Kone kyllä käy, mutta vaihteisto käyttäytyy hiukan oudosti. Käyntiinlähtö on pienellä viiveellä myös. Onko kellään kokemusperäistä tietoa tällaisesta operaatiosta ?
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Jos suuttimetkin vaihtui, pitää ne kertoa eculle. Kaikkien adaptioiden nollaus ois hyvä tehdä ja vaikkapa laatikon perusresetti.
Kyllähän se toki adaptiot pikkuhiljaa opettelee, mutta ottaa vähän aikaa.
Varalta vaikka ajaa kaasuläpän rajat yms.
Kyllähän se toki adaptiot pikkuhiljaa opettelee, mutta ottaa vähän aikaa.
Varalta vaikka ajaa kaasuläpän rajat yms.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.
Ok, kiitos näistä neuvoista. Pitää viedä auto ohjelmointiin asian tuntevaan pajaan .Kumipää kirjoitti:Jos suuttimetkin vaihtui, pitää ne kertoa eculle. Kaikkien adaptioiden nollaus ois hyvä tehdä ja vaikkapa laatikon perusresetti.
Kyllähän se toki adaptiot pikkuhiljaa opettelee, mutta ottaa vähän aikaa.
Varalta vaikka ajaa kaasuläpän rajat yms.