Sprintterin pitkä startti

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.
taksipepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 16.06.2015 18:20

Sprintterin pitkä startti

Viesti Kirjoittaja taksipepe »

Sprinteriin vaihtui kone (319) ja kone pelaa ihan ok, mutta startatessa kestää muutaman sekunnin ennenkuin kone hörähtää. Vanhalla koneella kone käynnistyi heti. Oliskohan tällä jotain tekemistä polttoaineen syötön kanssa :?:
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sprintterin pitkä startti

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mikähän se kone on (minä en ainakaan pakuista osaa sanoa yhtään sen pakumallin perusteella millä koneella ne on, ja kun ikääkään ei tiedä niin)? Ja tarkoitan tarkempaa konemallia, '2 litranen diisseli' ei kerro juuri mitään.

Yleensä juu johtuu polttoaineen paineen nousun hitaudesta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Sprintterin pitkä startti

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tai anturien scynronoinista .

sekin olisi hyvä tiettä että oliko edelinen myös 319 vai 318 molemisahan käytetään 3L v6 konetta
ja oliko auto 319 manuaali vai automatti
Mökkillä
'
taksipepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 16.06.2015 18:20

Re: Sprintterin pitkä startti

Viesti Kirjoittaja taksipepe »

MiHe kirjoitti:Mikähän se kone on (minä en ainakaan pakuista osaa sanoa yhtään sen pakumallin perusteella millä koneella ne on, ja kun ikääkään ei tiedä niin)? Ja tarkoitan tarkempaa konemallia, '2 litranen diisseli' ei kerro juuri mitään.

Yleensä juu johtuu polttoaineen paineen nousun hitaudesta...
319 cdi on 3 l V6, samoin 318 cdi, joissa sama lohko (W906 2007-2018). Tässä tapauksessa 318 kone tuli 319 tilalle ja muut härpäkkeet alkuperäisestä 319 koneesta turbo lukuunottamatta. Siis kaikki ohjainboxit ja anturit sun muut on alkuperäisestä koneesta. Isokoneisia on manuaalina todella harvassa, eikä tuo käynnistymisen outous liittyne siihen kumpi laatikko siellä on.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Sprintterin pitkä startti

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

taksipepe kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Mikähän se kone on (minä en ainakaan pakuista osaa sanoa yhtään sen pakumallin perusteella millä koneella ne on, ja kun ikääkään ei tiedä niin)? Ja tarkoitan tarkempaa konemallia, '2 litranen diisseli' ei kerro juuri mitään.

Yleensä juu johtuu polttoaineen paineen nousun hitaudesta...
319 cdi on 3 l V6, samoin 318 cdi, joissa sama lohko (W906 2007-2018). Tässä tapauksessa 318 kone tuli 319 tilalle ja muut härpäkkeet alkuperäisestä 319 koneesta turbo lukuunottamatta. Siis kaikki ohjainboxit ja anturit sun muut on alkuperäisestä koneesta. Isokoneisia on manuaalina todella harvassa, eikä tuo käynnistymisen outous liittyne siihen kumpi laatikko siellä on.
Kyllä lattikko monesti littyy käynistymiseen,
kun automaatista vuota öljyö johto sarjaan kautta ohjain boxsiin niin oireet on mitä oudoimpia,

Ei manuali v6 cdin jatkona ole niin harvinainen mitä sitä luulis löytyy jopa h autoista, melko yleinen pitkissä isoissa v6 sprinterissä varsinkin mailmalla suomessa ehkäpä yleisin 518 malleissa,
(ei pitäisi olla... mitään hämenettäviä pitäisi olla diselin jatkona olenkaan)

mutta jos auto matti niin tarkista ensin testerillä määrän/paineen säädin, paineanturi myös katsomalla onko siihen kertynt limaa, sitten onko öljyö tullut laatikon liittimeen/ohjausboxsiin, sitten jakoketju,
Mökkillä
'
taksipepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 16.06.2015 18:20

Re: Sprintterin pitkä startti

Viesti Kirjoittaja taksipepe »

FinlandMerceds kirjoitti:
taksipepe kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Mikähän se kone on (minä en ainakaan pakuista osaa sanoa yhtään sen pakumallin perusteella millä koneella ne on, ja kun ikääkään ei tiedä niin)? Ja tarkoitan tarkempaa konemallia, '2 litranen diisseli' ei kerro juuri mitään.

Yleensä juu johtuu polttoaineen paineen nousun hitaudesta...
319 cdi on 3 l V6, samoin 318 cdi, joissa sama lohko (W906 2007-2018). Tässä tapauksessa 318 kone tuli 319 tilalle ja muut härpäkkeet alkuperäisestä 319 koneesta turbo lukuunottamatta. Siis kaikki ohjainboxit ja anturit sun muut on alkuperäisestä koneesta. Isokoneisia on manuaalina todella harvassa, eikä tuo käynnistymisen outous liittyne siihen kumpi laatikko siellä on.
Kyllä lattikko monesti littyy käynistymiseen,
kun automaatista vuota öljyö johto sarjaan kautta ohjain boxsiin niin oireet on mitä oudoimpia,

Ei manuali v6 cdin jatkona ole niin harvinainen mitä sitä luulis löytyy jopa h autoista, melko yleinen pitkissä isoissa v6 sprinterissä varsinkin mailmalla suomessa ehkäpä yleisin 518 malleissa,
(ei pitäisi olla... mitään hämenettäviä pitäisi olla diselin jatkona olenkaan)

mutta jos auto matti niin tarkista ensin testerillä määrän/paineen säädin, paineanturi myös katsomalla onko siihen kertynt limaa, sitten onko öljyö tullut laatikon liittimeen/ohjausboxsiin, sitten jakoketju,
Ok, on tullut manuaaleja vain niin vähän vastaan. Itselläni ei ole ollut yhtään manuaalilaatikkoa dieseleissä 35 v aikana, enkä olisi huolinutkaan :thumbup: ! Tänään vein Sprinterin pajalle näillä saatesanoilla. Laittavat piuhan päähän, niin eiköhän se vika paljastu. Palataan aiheeseen kun torstaiksi pitäisi olla valmista!
Vastaa Viestiin