W211 reset tool
W211 reset tool
Löytyykö tältä palstalta ketään, jolta löytyisi työkalut /kokemusta, "jarrulaskuri" pitäisi saada nollattua w211 Mesestä. Mielellään etelä-suomen alueelta. Korvausta vastaan tietenkin.
Re: W211 reset tool
Etsi foorumin star-harrastajia lähistöltä. Jos harrastaja ei osaa niin etsi ensin hyvät ohjeet joilla pärjäätte yhdessä.
Onhan jarrut siinä kunnossa että laskurin uskaltaa nollata?
Re: W211 reset tool
Autoon tehtiin remonttia pari kk sitten, katsottiin jarrut samalla, pitäisi olla kunnossa. Ilmoittaa Service brake- visit workshop. Korjaaja silloin luki vikakoodit ja tiesi kertoa tästä "laskurista", mutta ei ollut laitteita nollaukseen.
Re: W211 reset tool
Mitähän niistä jarruista katsottiin? Tässähän on kyse SBC-yksikön hydrauliikkaosan mekaanisesta kunnosta. Jos ei paja saanut laskuria nollattua niin saiko sitten tehtyä hydrauliikkayksikön testejäkään?
Alkujaanhan Boschilla oli laskuri laitettu alakanttiin ja jossain vaiheessa virallinenkin "korjaus" oli laskurin arvon nostaminen. Siinä mielessä laskuriin kajoaminen ei välttämättä ole riskipeliä mutta jos se on jo kertaalleen nollattu niin kannattaa ajaa ajatuksella että jarrut ei seuraavalla painalluksella toimikaan...
Alkujaanhan Boschilla oli laskuri laitettu alakanttiin ja jossain vaiheessa virallinenkin "korjaus" oli laskurin arvon nostaminen. Siinä mielessä laskuriin kajoaminen ei välttämättä ole riskipeliä mutta jos se on jo kertaalleen nollattu niin kannattaa ajaa ajatuksella että jarrut ei seuraavalla painalluksella toimikaan...
Re: W211 reset tool
En tiedä. Rehellisesti sanottuna, en ymmärrä autoista juurikaan mitään. T: nainen
Re: W211 reset tool
Ei virallisella starilla saa laskuria nollattua, aikanaan oli aktio missä päivitettiin ilmeisesti laskuri pitemmäksi. Laskurin nollaamiseen löytyy maailmalta palikoita millä onnistuu mutta muutaman tapauksen tiedän että hyvinkin pian nollauksen jälkeen hävinny jarrut kun oikeesti loppunut hiilet yksiköstä ja sbc jarrullisessa autossa jarrut häviää lähes täysin jos ei pumppu toimi
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: W211 reset tool
Jos jarrut häviää kokonaan kun pumppu lakkaa toimimasta, niin kuinka ne jarrut nyt toimii, vaikka abs ei toimi kun laskuri on tapissa ? Onko niin että pumppu toimii, mutta abs ei koska laskuri tapissa ? Jos ne jarrut häviää kokonaan niin onko jarrut kuin ei olisi tehostinta ollenkaan...eli toimii mutta täytyy seistä pedaalilla ?
Re: W211 reset tool
Juu, pedaalilla pitää painaa paine männille, eli joitain prosentteja jarruvoimasta jäljellä. Ja sitten kun ainakin luettujen juttujen mukaan se pedaali on vielä joskus mennyt samoin tein pohjaan niin... tarna ei kerro olisiko silloin auttanut wanhanaikainen jarrutusmetodi missä poljinta pumpataan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 reset tool
Laskurin täyttyminen ei vaikuta jarrujen toimintaan millään tavalla. Ainut muutos jonka huomaat on ruutuun tuleva (harmaa) ilmoitus "service break visit workshop"
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 reset tool
Maalaisjärjellä ymmärtää että ei auto jarruja tai ABS:ää tai ESP:tä ym. kytke pois toiminnasta pelkästään jonkin käyttöaikalaskurin täytyttyä. Mittariston viestillä ohjataan auto korjaamoon. Harmaa varoitus vähemmän vaarallinen, auton voi ainakin huoltoon ajaa. Punaisesta voi seurata jo isompi vaara.
Tässä threadissä puhuttiin SBC-jarruista mutta vaihtui jotenkin ABS:iin. Toki osa SBC:tä sekin. SBC-jarrut ei toimi pumpun hajottua kuten normi jarrut ilman tehostinta vaan paljon heikommin. Varajärjestelmä vain toiselle akselille ja "pääsylinteri" olematon, sellainen joka ei toimivassa autossa tee mitään.
Tätä aloituslausetta en oikein ymmärtänyt ollenkaan:
Jos jarrut häviää kokonaan kun pumppu lakkaa toimimasta, niin kuinka ne jarrut nyt toimii, vaikka abs ei toimi kun laskuri on tapissa ?
Tarkoittaako tuo että omassa autossa jarrut toimii vaikka ruudussa se harmaa varoitusviesti? Asiat selviää paremmin kun kuvaa aiheen selkeästi eikä lisää sinne esson baarin oletuksia totuuksina pohjalle.
Tässä threadissä puhuttiin SBC-jarruista mutta vaihtui jotenkin ABS:iin. Toki osa SBC:tä sekin. SBC-jarrut ei toimi pumpun hajottua kuten normi jarrut ilman tehostinta vaan paljon heikommin. Varajärjestelmä vain toiselle akselille ja "pääsylinteri" olematon, sellainen joka ei toimivassa autossa tee mitään.
Tätä aloituslausetta en oikein ymmärtänyt ollenkaan:
Jos jarrut häviää kokonaan kun pumppu lakkaa toimimasta, niin kuinka ne jarrut nyt toimii, vaikka abs ei toimi kun laskuri on tapissa ?
Tarkoittaako tuo että omassa autossa jarrut toimii vaikka ruudussa se harmaa varoitusviesti? Asiat selviää paremmin kun kuvaa aiheen selkeästi eikä lisää sinne esson baarin oletuksia totuuksina pohjalle.