Webasto

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Vastaa Viestiin
Tuppeks
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 09.11.2021 23:02

Webasto

Viesti Kirjoittaja Tuppeks »

Terve!
Ostin kesällä e-mallin 220 mersun vuosimalli 2010. Webasto alkanut nyt pakkasilla jurputtaan. Kaukosäätimestä kun laittaa päälle niin käy hetken ja alkaa tupruttaan savua, sammuu. Ajotietokone herjaa: webaston merkki "inoperative See owner´s man." Sitten kun painaa uudestaan kaukosäätimestä niin lähtee käyntiin. Oon käyttänyt myös webastoa päällä kun ajanut pitkää matkaan niin ei luulis sen olevan ihan tukossa kuitenkaan.

Sisältä lämmitin paneelista olen kokeillut erivaihto ehtoja mutta eivät nekään auta. Auton ostaessa kesällä se webasto kuitenkin toimi. Onkohan näissä jokin asetus paneelista mikä pitäisi olla vai tietääkö sen vaan se joka on asentanut? Lueskellut että nämä webastot vissii värkkää aika paljon.

Osaisko joku sanoa mitä kannataisi vielä kokeilla vai ajanko suosiolla ammattilaisille käsken niitä katsomaan. Kiitos jo etukäteen.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Webasto

Viesti Kirjoittaja tony »

Mulla oli sama W218 autossa ja tyypillinen vika on huoltamattomuus. Vie Webasto huoltoon, yleensä vaihtavat hehkutulpan ja putsaavat karstat pois.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: Webasto

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

Oireet voisi sopia myös vuotavaan pa-linjaan. Se on rautaputkea joka ruostuu aikanaan puhki, imee pikkuhiljaa ilmaa sisään kun Webasto ei ole päällä ja vaatii sitten hetkensä että ilma ehtii linjastosta poistumaan.

Omassani oireili alkuun juuri noin ja pikkuhiljaa tilanne paheni. Pa-putki oli etupyörän takaa kolmesta kohdasta käytännössä poikki, mutta kaikki vuotanut diesel oli jäänyt pohjapahvien pehmusteisiin eli ulospäin ei näkynyt eikä haissut. Nylonputkea tilalle niin ongelma korjautui.
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
Vastaa Viestiin