MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
ECU Vikakoodi: 102100 "control module has an internal fault"
-Tommonen vikakoodi tulee tasan 1h30min ajon jälkeen ja auto menee Limp tilaan. Sytyttää keltaisen vikavalon. Onko kellään kokemusta? Googlettelin aihetta ja jossakin väitetään et on ns tuning protection error? Autosta on ohjelmallisesti poistettu yksi vikakoodi käytöstä kun DPF temppuili ja jonka syy sitten lopulta paljastui vastapaineanturin johtoviaksi (korjattu). Koodin saa nollattua kyllä itsellä olevalla Icarsoft testerillä, eikä vika tule lyhyessä ajossa vastaan, itselle vika tuli vasta kuukausia tuon vikakoodin poiston jälkeen kun olin pitemmällä reissulla. Nyt on tarkoitus palauttaa tuo poistettu vikakoodi DPF:n osalta käyttöön jos sillä tulisi kuntoon.. Onko jollakulla ollut samanlaista vaivaa ja jos niin onko miten saatu kuntoon?
Auto siis MB 350E W212 vm2010
-Tommonen vikakoodi tulee tasan 1h30min ajon jälkeen ja auto menee Limp tilaan. Sytyttää keltaisen vikavalon. Onko kellään kokemusta? Googlettelin aihetta ja jossakin väitetään et on ns tuning protection error? Autosta on ohjelmallisesti poistettu yksi vikakoodi käytöstä kun DPF temppuili ja jonka syy sitten lopulta paljastui vastapaineanturin johtoviaksi (korjattu). Koodin saa nollattua kyllä itsellä olevalla Icarsoft testerillä, eikä vika tule lyhyessä ajossa vastaan, itselle vika tuli vasta kuukausia tuon vikakoodin poiston jälkeen kun olin pitemmällä reissulla. Nyt on tarkoitus palauttaa tuo poistettu vikakoodi DPF:n osalta käyttöön jos sillä tulisi kuntoon.. Onko jollakulla ollut samanlaista vaivaa ja jos niin onko miten saatu kuntoon?
Auto siis MB 350E W212 vm2010
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
Kannattaa ensin palauttaa se vikakoodi. Ja onko jotain muuta muutettu?
Ecu hakee vikakooditaulukosta sen koodin ja suorittaa sen mukaan tietyt toimenpiteet ja jos jokin laskennassa menee pieleen saattaa se laukaista internal fault koodin.
Jos vielä tulee koodia niin toinen ecu ja kloonaus, testaa sillä.
Ecu hakee vikakooditaulukosta sen koodin ja suorittaa sen mukaan tietyt toimenpiteet ja jos jokin laskennassa menee pieleen saattaa se laukaista internal fault koodin.
Jos vielä tulee koodia niin toinen ecu ja kloonaus, testaa sillä.
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
Kiitos vastauksesta, nyt tulevana perjantaina on tarkoitus palauttaa se vastapaineanturin vikakoodi takaisin. Muusta muutoksesta minulla ei ole tietoa. Let's see. Pystyykö ton ECU:n softaamaan ns uudelleen takaisin tehdassoftaan, huoltoliikkeessä sanoivat ettei saman softan uudelleenlaitto onnistu, koska sen versionumero on sama (uusin softa jo käytössä ecussa)?
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
Saa tehdas softan takas, kaiketi onnistuu ihan starillakin jos osaava asentaja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
Tuo ja sen jälkeen sulissa oleva on "viralisessa"
hommassa yleensä se este, eli tehdas softalla päivittä voi mutta jos on tuorein versio niin sitten ei,
myöskään samaa versiota mikä on ei,
sitten taas jos alkuperäien on talessa sitä sorkinella niin onnistuu samalla tapaa
kuin se sorkitunkin sinne laittaminen,
Mökkillä
'
'
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
Star kaiketi katsoo tarkistussumman ja jos se poikkeaa asetetussa versiossa voi starin ilmeisesti saada päivittämään ohjelman vaikka versio täsmää.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
Ainakin sillä tavalla niitä on tehty että softattu
(juurikin jotain dpf ronkittu jossain miten sattuu ja sitten luku/kirjoitus estot päällä olevia)
jollain saman mallin vanhemalla softalla(millä ei edes käynnisty)
ja sitten päivitys sen päälee testerillä,
konsti tosin on luokaa kaikki tai ei mitään tyylinen
Mökkillä
'
'
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
Päivitystä..
DPF:n vikakoodin poisto -poistettu, eli siis vanha SW palautettu. -> DPF vastapaineanturin vikakoodi palasi taas kummittelemaan, lover limit not received tms, ->Livedataa seuraamalla anturin arvo "jäätyy" johonkin tiettyyn arvoon.. Teki samaa herjaa jo aikaisemmillakin vastapaineantureilla, eli viittais siihen että ECU menee jotenkin jumiin. ja tasan 1h30min ajon jälkeen vikakoodi 102100 palaa.
Mahtaiskohan tuo ECU olla viallinen?
Ilmeisesti Bosch A6421508900 olis oikea ECU tuohon, mutta jos tilaa toisen ECU:n romuttamolta tai eBay:n kautta, ECU pitää jotenkin kloonata?? Osaisko joku neuvoa miten tässä kannattais toimia? Alkaa palaa hihat pikkuhiljaa... prkl.. Jeesiä tarvittais täällä Turun seudulla.
DPF:n vikakoodin poisto -poistettu, eli siis vanha SW palautettu. -> DPF vastapaineanturin vikakoodi palasi taas kummittelemaan, lover limit not received tms, ->Livedataa seuraamalla anturin arvo "jäätyy" johonkin tiettyyn arvoon.. Teki samaa herjaa jo aikaisemmillakin vastapaineantureilla, eli viittais siihen että ECU menee jotenkin jumiin. ja tasan 1h30min ajon jälkeen vikakoodi 102100 palaa.
Mahtaiskohan tuo ECU olla viallinen?
Ilmeisesti Bosch A6421508900 olis oikea ECU tuohon, mutta jos tilaa toisen ECU:n romuttamolta tai eBay:n kautta, ECU pitää jotenkin kloonata?? Osaisko joku neuvoa miten tässä kannattais toimia? Alkaa palaa hihat pikkuhiljaa... prkl.. Jeesiä tarvittais täällä Turun seudulla.
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
Ecu on edc17 ja sen kloonaaminen pitäisi onnistua suht monelta bittinikkarilta.
Että ei muuta kuin ecua ostamaannjos siinä vian epäilet olevan. Eihän johtosarjassa ole katkoksia? Dpf anturilta eculle?
Mahdollisesti oikaria?
Onhan anturin putki nuohottu että ei ole tukossa, se tekee arvon jäätymistä johinkin jos paskakikkare tukkii putken.
Että ei muuta kuin ecua ostamaannjos siinä vian epäilet olevan. Eihän johtosarjassa ole katkoksia? Dpf anturilta eculle?
Mahdollisesti oikaria?
Onhan anturin putki nuohottu että ei ole tukossa, se tekee arvon jäätymistä johinkin jos paskakikkare tukkii putken.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
Tosiaan anturin putkien/letkujan kunto samoin johtojen tarkistukseen
ennen mitään Ecun vaihtoja samoin perus asetukset ja onhn autossa nyt varmasti siihen kuuluva täysin vaiko ohjelma
ennen mitään Ecun vaihtoja samoin perus asetukset ja onhn autossa nyt varmasti siihen kuuluva täysin vaiko ohjelma
Mökkillä
'
'
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
.
Tuo vikakoodi tulee, kun tehoihin tai saastelaitteisiin on tehty riittävästi muutoksia ojelmaan.
Helppo siitä on eroonkin päästä.
Softaajan vaihto ...
Tuo vikakoodi tulee, kun tehoihin tai saastelaitteisiin on tehty riittävästi muutoksia ojelmaan.
Helppo siitä on eroonkin päästä.
Softaajan vaihto ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
Kiitos kommenteista, nyt taas pitempi reissu viikonloppuna ja samat vinkeet jatkui, huomasin vain että tuota dpf paine-eroanturin herjaa ei tule kun pitää kierrokset ajossa yli 1500. Anturin johto ja liitin on uusittu, letkutkin olen hoonannut, tuntuu että nuo ongelmat tulee paljon herkemmin esiin kun autolla on ehditty ajaa niin että se lämpenee kunnolla. Tosin joskus se tulee heti liikkeelle lähdön jälkeen. Tuikku, osaatko sanoa kenen puoleen voisin kääntyä täällä Turun suunnalla että saisin tuon ECU:n softattua varmasti alkuperäiseksi? Vai alanko järjestämään käyntiä sinun pajalle?
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
.
Turbotehoa.fi
Turbotehoa.fi
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: MB W212 ECU Vikakoodi 102100 "control module has an internal fault"??
No niin, nyt käytiin turboteholla "johdon päässä" ja ECU:n softa laitettiin Tuikun käsialalla uusiksi. Control module has an internal fault vika poistui ja ainakaan toistaiseksi ei ole vielä dpf paine-eroanturin herjaa tullut.. Tuli siinä samalla otettua lisää löylyäkin koneeseen. Vielä positiivisena asiana mainittakoon että keskikulutusmittarikin tykkäsi teho lisäyksestä, keskikulutus tippui lähes litralla ajotietokoneen mukaan (mennessä kruisella ajaessa 6,8l/100km ja samalla tavalla takaisin uudella softalla 5,9l/100km). Tämä tietysti vaatii vähän pidempää seurailua mutta jos kulutus tippui niin investointi maksaa itsensä takaisin jollain aikavälillä. Päivitellään juttua tarvittaessa..