W206 Navigation Connectivity

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Vastaa Viestiin
U-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 29.06.2022 09:28

W206 Navigation Connectivity

Viesti Kirjoittaja U-mies »

Autossa on tuo navi-paketti (lisätyllä todellisuudella). Kun navi on käytössä ajettaessa kohteeseen, niin näytöllä ei ole näkyvissä jäljellä olevaa ajomatkaa/ajoaikaa/saapumisaikaa kohteeseen kuten oli W205 Command navissa. Mielestäni oli hyvä ominaisuus.
Osaisikohan joku infota asiasta, ts. saako tuollaiset jostain kaivettua esiin (itse olen aika pääsiäiskäsi!)?
Jos ko. omiaisuutta ei ole olemassa, niin ei voi mitään. Toivottavasti tulevat päivitykset sitten korjaisivat dilemman (joskus).
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 Navigation Connectivity

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eikös tuossa ole MBUX2 niin kuin useimmissa nykyisissä? Omassa myös ja siinä kyllä näkyy matka ja arvioitu saapumisaika kohteeseen. Vai tarkoititko jäljellä olevaa ajoaikaa?

Mikä softaversio muuten sulla siinä MBUX:issa?
U-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 29.06.2022 09:28

Re: W206 Navigation Connectivity

Viesti Kirjoittaja U-mies »

MBUX on, ja kuluneella viikolla siihen tuli tuo Zero Layer 2.2 päivitys. Tarkoitatko softaversiolla tuota RL_NTG-7_E250.xxxxx jne. numerosarjaa, vai onko versionumero tuo MBUX59645? (olen siis amatööri:))
Vanhassa commandissahan näkyi kohteeseen jäljellä oleva matka ja arvioitu saapumisaika kohteeseen. Sitä en muista, että näkyikö myös jäljellä oleva ajoaika. Olenkohan niin puusilmä, että en huomaa MBUX:n vastaavia kun kerran sinulla nuo on näkyvissä?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 Navigation Connectivity

Viesti Kirjoittaja DBFI »

U-mies kirjoitti: Su 26.02.2023 10:53 MBUX on, ja kuluneella viikolla siihen tuli tuo Zero Layer 2.2 päivitys. Tarkoitatko softaversiolla tuota RL_NTG-7_E250.xxxxx jne. numerosarjaa, vai onko versionumero tuo MBUX59645? (olen siis amatööri:))
Vanhassa commandissahan näkyi kohteeseen jäljellä oleva matka ja arvioitu saapumisaika kohteeseen. Sitä en muista, että näkyikö myös jäljellä oleva ajoaika. Olenkohan niin puusilmä, että en huomaa MBUX:n vastaavia kun kerran sinulla nuo on näkyvissä?
Sitä RL_NTG-7... numerosarjaa tarkoitan. Se E250 ei kyllä ole uusin, olisin olettanut että päivittyy uudemmaksi zero layer päivityksessä. En kyllä tiedä voiko vanhan perussoftan päälle tulla pelkkä zero layer, omaan autoon ei ole OTA päivityksiä tullut vaan kerran huollossa päivitetty.

Eurooppalaiset on-line ohjekirjat on aivan surkeita. Saman ohjekuvan löysin 206:lle ja omalle mutta siinä ei ollut mitään mainintaa ETA näytöstä. En muista omastakaan onko sille joku asetus mutta ruudulla se oletusarvoilla näkyy. Olisi outoa jos tuo ei olisi sama kaikille MBUX autoille.

EDIT: tuollaisessa laatikossa oma MBUX näyttää matkan perille ja arvioidun saapumisajan. Toisessa laatikossa matka seuraavaan käännökseen. Ajaessa valikoita selaillen en löytänyt tuolle mitään päälle/pois asetusta.
MBUX ETA.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
U-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 29.06.2022 09:28

Re: W206 Navigation Connectivity

Viesti Kirjoittaja U-mies »

Kiitokset DPFI todellakin asiallisista/asiantuntevista vastauksista. Olen siis puusilmä, kuten aiemmin epäilinkin. Nuo kuvan laatikot navin näytöstä löytyy kuin löytyykin. Sen verran harvoin tulee navia käytettyä, että on jäänyt vähemmälle huomiolle, mutta nyt tuli tarkemmin tsekattua.
Kyllä tuo Zero tuli tuohon vanhaan softaan. Päivityksessä tulleesta kahdesta eri MBUX näyttöasetuksesta pitäydyin kuitenkin vanhassa kun siihen tuli jo totuttua. Hyvää päivityksessä onkin juuri se, että voi valita kahdesta vaihtoehdosta eikä "pakotettu" uuteen väkisin.
Autoa en ole vielä huollossa käyttänyt, joten todennäköisesti uudempi softa tulee sitten huollossa kuten sinullakin. Ilmeisesti softat ei sitten tule OTAna?
Samaa mieltä noista on-line ohjekirjoista. Manuaaliraamattua tulee harvakseltaan selailtua kun joku jää askarruttamaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 Navigation Connectivity

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Omassa muistaakseni oli zero layer uutena vaikka auton valmistuspäivästä jo aikaa. Kävi vaan huollossa jonkin anturin vaihdossa ja samalla päivittivät koko MBUX:in pyynnöstäni. Vasta ihan hiljattain Mersulta tiedottivat että zero layer päivitys ajetaan autoihin etänä. Luulin että tuo päivitys sisältäisi koko MBUX softapaketin mutta tässä selvisikin että on jonkinlainen funktiolisäys. Ihan hyvä että ovat tehneet riittävän modulaarista softaa. Tosiaankin makuasia kumpi versio on miellyttävämpi, kummassakin puolensa.

Sähköisen ohjekirjan etuna pitäisi olla helppo hakusanojen käyttö mutta nämä eurooppalaiset on-line ohjekirjat ei osaa hakua itse sisällöstä tai ainakin hyvin suppeasti. Monesti kun pitkän etsimisen jälkeen löytää oikean kohdan ja kokeilee hakua silmien alla näkyvällä tekstillä niin ei löydy mitään. Siksi MBUSA:n pdf-ohjekirjat on paljon parempia. Nykyisin aika vähissä markkina-alueiden väliset erotkin.
Vastaa Viestiin