om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

veskola kirjoitti:
Tompa124 kirjoitti:Itte aattelin teetättää laturiin W paikan ja ottaa sieltä kierrokset. Mut toiminnasta ei ole viä tietoa.
w124 tarvitsee 144 pulssia per kampiakselin kierros, laturista ei tule kovinkaan montaa pulssia.
om606 oma anturi tuottaa 4 pulssia per kampiakselinkierros.

Eikös hehkunreleen heräte saada ihan normaalisti virtalukolta vai olikos kysymys missä sellainen johto on valmiina ?

Se juuri että saatais hehku pelaamaan, hoitaako rele itse esim jälki hehkutuksen ? Herätteenhän saa toki virtalukolta mutta onko kellään jälkihehkutus käytös?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

veskola kirjoitti:
Tompa124 kirjoitti:Itte aattelin teetättää laturiin W paikan ja ottaa sieltä kierrokset. Mut toiminnasta ei ole viä tietoa.
w124 tarvitsee 144 pulssia per kampiakselin kierros, laturista ei tule kovinkaan montaa pulssia.
om606 oma anturi tuottaa 4 pulssia per kampiakselinkierros.
Luin ja ymmärsin väärin. Luulin että ois tullu tarvikemittari. Senhän saa laturin W-navasta pelaahan? Kova usko on ainaki :D
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

veskola kirjoitti:
w124 tarvitsee 144 pulssia per kampiakselin kierros, laturista ei tule kovinkaan montaa pulssia.
om606 oma anturi tuottaa 4 pulssia per kampiakselinkierros.

Eikös hehkunreleen heräte saada ihan normaalisti virtalukolta vai olikos kysymys missä sellainen johto on valmiina ?

606:ssa tulee 6 pulssia kierrokselle.

alkuperäselle hehkun johtosarjalle on liitin sulake rasiassa konehuoneessa ja sen lisäksi hehkureleelle menee virtajohto kuskin jalkatilasta muovipanelin alta.

jos se auto on alumperin pensa koneinen niin mun pielestä viksuin tapa on hakea se hehkureleen johtonippu jostakin purkuautosta.
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

No mä hain sen johtosarjan omasta purku 124 jos se sopii tuonne 190 sulake rasiaan niin tosi jees, pitää huomenna tutkailla. :p
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Itse laitoin silloin kun superia rakensin alkuperäisesti pensa 190 koriin puolalta virransyötön eli se napa 15 joka tulee virtalukolta, sen herätteelle. Jälkihehkuhan on siinä releessä itessään. Sitte yks napa maihin ja yks merkkilampulle mittaristoon ja sitte oli lämpöanturille yks. Täälä jossain voorumilla on se kaavio
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Minä poika sähkömiehen elkein tein sähköt hehkuulle pelaa hienosti, myös kierroslukumittarin laitoin toimimaan, mutta siitä se surku alkaskin tyhjäkäynti 1400rpm hienosäätökellolla saatiin tippumaan 1200rpm nyt sitten öljynsuodatin jalkaa irti että saa kierrokset tippumaan.. mukavaa kun 200d ei mahdu ottaman takakantta irti ilman öljynjalan irrotusta.. ainakaan noitten lauhduttaja lähtöjen takia..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Kuvaa välissä tästä härvelistä :)
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sinulle tuli Herlevin penkistä suoraan pumppu ja nyt se ei käy tyhjäkäyntiä heti luonnostaan edes palttiarallaa oikealla alueella ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

veskola kirjoitti:Sinulle tuli Herlevin penkistä suoraan pumppu ja nyt se ei käy tyhjäkäyntiä heti luonnostaan edes palttiarallaa oikealla alueella ?
Näimpä juuri, en tiiä mikä sit on.. no ei voi mitää..
sepulaakeri kirjoitti:Kuvaa välissä tästä härvelistä :)
Tulossa :D
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

No siinä olis muutama kuva missä vaihees nyt mennään.Kuvapunainen putki on lauhdutin lähtöjen tulppana et on voinu käyttää..
Kuva
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Kansi jumppaa ! Massapahvi vaihtuu nyt pois. Ja pelli tilalle, ei se massa kestä eres tyhjäkäyntiä :D
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paljonko oli paineet ? Tosin sehän oli itsestään selvää, ettei se kestä mikäli olet tekemässä 300-400hp konetta. Muutoin toimii kaikki nyt hyvin?, mitenkäs se joku kannen öljykanavaongelma ratkesi, onko aiheesta kuvia ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

veskola kirjoitti:Paljonko oli paineet ? Tosin sehän oli itsestään selvää, ettei se kestä mikäli olet tekemässä 300-400hp konetta. Muutoin toimii kaikki nyt hyvin?, mitenkäs se joku kannen öljykanavaongelma ratkesi, onko aiheesta kuvia ?
Konetta ei oo vielä paineistettu ollenkaan. Vaan massapahvi ei aivan kierrä yhtä vesikanavaa vaan jää aivan reunalle ja kun kans vedetty kiinni tiiviste mennyt kannen vesireikään ja painoi vettä pihalle pakosarjan alta. Lohkon ja kannen välistä ilman että auto oli edes käynnissä. Öljynpaluu ongelma kuitattu sillä että sielä ei ole kuin 2 paluu kanavaa kolmas sokea. Hyvin öljy palaa 2 reijästä alakertaan ei tarvi kolmatta reikää, kun molemmissa päädyissä öpaluu käytössä.Kuva

Kuvassa siis 604 pellitiiviste alla ja 601massa päällä Eli siis täysin omamoka... ei tullut kattottua tarkasti pahvin sopivuutta kanteen tarkemmin vain lohkoon. Nyt sitten mietteissä miksi tuo 604 pellitiiviste ei kestä painetta ? Meneekö se rikki pyttyjen välistä ? Kai se vaan on tehtävä 606 tiivisteestä..
Btw. Nyt vinkkiä millä saa poistettua lohkonpinnasta ja kanneesta kupariliima jämät ?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Tinnerillä lähtee nätisti
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

604 tiivisteessä on liian isot sylinterin reijät, en muuten edes tiennyt että niitä on metallisena saatavilla. Sehän on silloin hyvä tiiviste vitoon. Aikoinaan kun itse ihmettelin asiaa niin ei ollut kuin massatiivisteitä saatavilla.

Ellei tinnerillä lähde niin sittenhän on se yksi liotin, joka on juurikin liimojen poistoon...mikähän sen nimi nyt oli ...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

veskola kirjoitti:604 tiivisteessä on liian isot sylinterin reijät, en muuten edes tiennyt että niitä on metallisena saatavilla. Sehän on silloin hyvä tiiviste vitoon. Aikoinaan kun itse ihmettelin asiaa niin ei ollut kuin massatiivisteitä saatavilla.

Ellei tinnerillä lähde niin sittenhän on se yksi liotin, joka on juurikin liimojen poistoon...mikähän sen nimi nyt oli ...
Se juuri kun oli metallinen että kestäiskö painetta... kliinerillä ja tenulla lähti ihan ok.
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kestää mutta eri asia saako sen tiiviiksi. Pitää olla todella puhtaat ja suorat pinnat sekä liima kaikkiin väleihin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

No eileen tuli laitettua pellitiiviste väliin. Joka väli liimalla ja pinnat puhtaina.. ei muutaku 35 nm +90º 10min ja ensimmäinen 90º naps poikki, tallilta kotia. Oli vitutus aika tapis..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jopas vastustaa :shock:

No on sitä vitutusta ollu täälläkin päin, tosin audimerkkiin liittyen. Viikonloppu ja raidetanko vaihdettu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Sopiikos tuollainen om604 miten hyvin Om601 tilalle?
Tenavassa olis nyt 200D kone mynäpumpulla ja pitäis löytää siihen uus kone ja olis tuollainen 220d kone ilman pumppua tarjolla..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös se nyt sovi ihan heittämällä kun om606 sopii kenkälusikalla...mutta 220d kone on huono :o (sille pitää tehdä samat temput kuin nimimerkki 'j.a' muistaakseni teki eli putkittaa 2 litraiseksi, tai sitten teet kuten tässä topiikissa eli vaihdat sen kannen alle 2 litraisen 601:n). Sylinterin halkaisija on liian suuri -> ei kestä kiusaamista.

Putkituksen yhteydessä pitää sitten ostaa jostakin uudet männät.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Jaa että tuo Om604 kestää huonommin mitä Om601. Tuo vanha 200D kesti useamman vuoden kiusaamista 7mm elementtien kanssa ja 1,8 ahdoilla.
Edellenkään mitään hajonnut jossei seppä olisi unohtanut laittaa ketkunkiristäjää kiinni :D

Om604 löytyy öljyruiskut valmiinaan ja peltinen kannentiiviste.

EDIT: Siis en meinannut 300 euron moottoria rueta putkittamaan ja vaihtelemaan mäntiä.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tiedä vielä sitten tuosta om 604:en huonoudesta. Onko noita kansipahveja yleensäkkään noista mennyt? Tosi harvinainen homma normi 604:ssa. Jos verrataan 3.5:een om 603:een, niin ihan eri luokan kone kestämään kannen osalta. Kaikissa 604:ssa ei ole metallitiivistettä, projektipannussa näky olevan massa tiiviste. Mutta jossainhan se raja tulee vapariosilla eteen, kokemuksia odotellessa.


Melkein sanoisin, että kunnon jäähdytys on kaiken aa ja oo kovassa käytössä. Vakio 200d syyläri ei riitä mitenkään, kun oikein komennetaan. Ukkohallasprintissä mentiin "vuorta" ylös muutama minuutti lälli pohjassa, eikä kone ollut milleskään lämpöjen osalta. Öljynjäähdytin oli tulikuuma, joten kyllä siihen öljyynkin siirtyy lämpöä aika reilusti.

Aika heittämällä tuo 604 menee 601:en tilalle. Pientä askaretta pumpun laitossa, mutta ei mitään rakettitiedettä.

Pitäsköhän tuo bensapystäri dieselöidä 604:lla turpolla ja yllättää liikennevaloissa vaikka w212 taxeja :shock:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

JP74 kirjoitti:Tiedä vielä sitten tuosta om 604:en huonoudesta. Onko noita kansipahveja yleensäkkään noista mennyt?
Kysytäänkö näin päin, että montaako tuommosta konetta on ajettu 8mm elementeillä ja 6000+ rpm vetävillä ?

Aika harvaa on taidettu ajaa edes 7mm elementillä mutta enhän minä kyllä sitä tiedä.

Vakionahan vapari ei joudu edes millekään kuoritukselle, joten se on samanlainen ikiliikkuja kuin 200d
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Nii-in, tätä just meinasin. Kun jostain on tullut yleinen käsitys, että kansipahvi ei kestä mitään, vaikka ei noita ole juuri edes koeponnistettu? Varsinkin, jos osassa on jo peltitiiviste? Koitan viimeistään ensitalvena kyllä rikkoa yhden myllyn.

Vakio om601:ssä menee ajoittain kansipahvi, vakio om604sta ei käytännössä ikinä.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Pitääkö se sitten käydä noutamassa se kone pois ja koeponnistaa :D
Tuolla edellisellä kokoonpanolla penkitettiin 211 hepoa ja sen jälkeen otettiin lisää syöttiä ja 0,4 lisää ahtoa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minun kokemukset perustuvat OM601 joka on porattu 604 vastaavaksi ja se on surullinen tapaus heti kun tehot nostaa yli sadan hepan. Sen näkee jo silmälläkin kun se sylintereiden välissä oleva vesiura puuttuu *), sen seurauksena liekkirenkaat antautuvat eikä tilanne varmaan ole sen parempi vaikka olisi koko metallinen tiiviste. Se vuotaa aina hieman sylintereiden välistä, ellei heti niin sitten 40 tkm jälkeen tai 80 tkm riippuen miten paljon harrastaa kilpaurheilua. Metallitiiviste auttanee siihen, ettei pahvitiiviste pullahda öljykanavan kohdalla 601 koneessa. En tiedä onko tuo öljykanavaongelma ihan sama 604 koneessa, todennäköisesti on. Mitään hyötyä ei ole siitä suuremmasta porauksesta turbokoneessa, ainostaan haittaa männät on painavammat.


Itse jos saisin valita, ja sainkin, niin valitsin pienemmän porauksen. Olihan siinä oma hommansa.

Kyllä tuota kannattaisi jonkun testata varsinkin jos on tuollainen kone valmiina :twisted: Vakionahan noissa ei ne kanget sitten taas taida kestää oikeata käyttöä, joten vakiokokoonpanossa tuo :crazy:

Nettiautossa näyttää muuten olevan tuollainen 2,2l 'st' myynnissä, tosin aika pienellä teholla: http://www.nettiauto.com/en/mercedes-benz/190/5135457" onclick="window.open(this.href);return false; ("Kannentiiviste vaihdettu helmikuussa ja väliin avuksi laitettu VHT copper sementtiä. " :lol: )
Tuossa on kylläkin aika kovilla tuo 606:n vakio turbo noilla tehoilla...


*) Niin puuttuuhan se siis myös 604 koneesta ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

nonniin, pojat pojat kissin pojat.. :D nyt olis taas auto käyntikunnossa, jalähellä ettei vaan joudu ens viikon aikana jopa koeajaa auto ekaa kertaa :) tuli Jeemulta tilattua 605 Pellitiiviste, joka väli liimattu ja uusilla kansipultiilla.. nyt pysyy vedet ja öljyt missä pitää! :) tänään käytin ensimmäistä kertaa normilämpöihin, ja puoltuntia siinä höpötteli tyhjiä, ja lämmöt n. 75-80 kun visko lähti pyörimään. :) downpipe soviteltu tänään, aika suoraksi saatiin tehtyä, ja 3.5":sta se on :) vielä, tekemättä loppu putki ja hukkaportin paine ohjaus molemmin puolin, :) voisko nyt sanoa, että tää prokkis on mennyt niinkuin Leijonien pelit, vaikeuksien kautta voittoon? vielä paljo tehtävää, kun jarrut tulee 230kompurasta, ja pellihommia tiedossa että saa korin ruosteet pois, :)

Siinä kuva kun auto tuli, 16" Brock b2 9" leveenä, joka nurkka... Voin kertoa että mukava sovittaa 3" ränniä autona alle, ku omalla putkellaki raapaisi ku lähti liittymistä, voi olla et tuloo soikia putki :)
Kuva
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Nyt olis ensimmäisiä vetoja kokeiltu, muutaman kerran ahtoputki irtos 1,5bar ja lopuksi 1,7 bar yks ahtokumiputki repes, vähä herää huonosti kun 4-5tr pm välis alkaa vasta tuntuun ahdot.. saisko alasyötöllä muutettua heräävyyttä. Tai ennakolla osuutta asiaan.. muuten käy hyvin ja lämmöt pysyy alle 80ºc ainoastaan huonosti voimaa tyhjäkäynnillä.. siis herkkä sammumaan. Ja kauhee totuttelu kaasuun, on nimittäin ärhäkkä :D
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ärhäkkä se on kunnon pumpulla. jos se meinaa sammuilla niin ennakon tarkistus olisi varmaan paikallaan.
w201 om605
Vastaa Viestiin