Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
No niin. Eipä löytynyt oikein sopivan oloista tarvikepönttöä eikä ne mitatkaan selvinneet, joten tilasin skruvat.fi nettikaupasta koko putken ja täytyy sanoa että kohtuu edullinen tuo muihin vaihtoehtoihin. http://www.skruvat.fi/Katalysaattori-P97691.aspx
Kokonaishinnaksi tuli ensitilaajan alennuksella noin 402 euroa eli kohtuullinen summa verrattuna muihin tarjouksiin.
Kokonaishinnaksi tuli ensitilaajan alennuksella noin 402 euroa eli kohtuullinen summa verrattuna muihin tarjouksiin.
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Tosi hieno auto sulla! //Pasi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Kiitos kiitos. Tottahan se oma auto aina on omasta mielestä ns. nätti, mutta mukava kuulla että joku muukin on samaa mieltä asian suhteen. Pyrkimyksenä on autoa laitella pikkuhiljaa ja mahdollisimman hyvällä maulla ilman räikeitä ylilyöntejä.pasi84 kirjoitti:Tosi hieno auto sulla! //Pasi
Sinähän olit ns. rajan takaa, niin osaatko sanoa että millainen firma tuo skruvat.fi oikein on? Netissä oli vähän ristiriitaista infoa ja jotkut kehui ja toiset haukkuivat. Tosin osa on jo tilattu ja maksettu, mutta ainahan lisäinfo kelpaa...
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Hei! No skruvat.se täällä on saanut aika paljon kritiikkiä. Skruvat käyttää sun yhteystietoja joita sulla on heidän sivulla rekisteröity eteenpäin antamiseen puhelinmyyjille. Eli puhelinmyyjät saattaa soittaa sulle vaan sen takia kun skruvat on antanut sun tiedot eteenpäin. Ite en tiiä että pitääkö paikkaansa, mulle ei ole koskaan soitettu sieltä.
Sun auto on kyllä komee, jos vertaa minkä näköisiä nämä 210:et yleensä on..
//Pasi
Sun auto on kyllä komee, jos vertaa minkä näköisiä nämä 210:et yleensä on..
//Pasi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Nyt on pönttö vaihtunut auton alle ja täytyy sanoa että pirssi kehrää ennenkuulumattoman nätisti. Pöntön sain niin laiskuus iski ja kävin naapurin asentamosta kysymässä pöntön vaihdon hintaa tässä oman työpäivän aikana. 70 euroa oli minusta halpa hinta samantien laitettuna verrattuna siihen, että olisin itse vaihtanut sen joskus kuun puolenvälin jälkeen jolloin olisi vapaata ja ehkä hallipaikka tarjolla.
Taisi olla pönttö hieman tukossa jo ostohetkellä, sillä tuntuu että nyt auto nostaa kierroksia helpommin ja en tiedä kuvittelenko vain, mutta mm. imuäänien perusteella tuntuu kuin kone ottaisi ilmaakin eri tavalla sisään kuin ennen.
Tarvikepönttö tosiaan kun oli kyseessä, niin hitusen se oli eri muotoinen verrattuna vanhaan laitokseen ja pönttö tulee noin puolisen senttiä lähemmäs kallistuksenvakaajan tankoa, mutta eipä tuo näyttänyt siihen osuvan missään vaiheessa. Iso ero ei ollut alkuperäiseen, sillä sekin jäi vain noin sentin päähän samasta raudasta.
Taisi olla pönttö hieman tukossa jo ostohetkellä, sillä tuntuu että nyt auto nostaa kierroksia helpommin ja en tiedä kuvittelenko vain, mutta mm. imuäänien perusteella tuntuu kuin kone ottaisi ilmaakin eri tavalla sisään kuin ennen.
Tarvikepönttö tosiaan kun oli kyseessä, niin hitusen se oli eri muotoinen verrattuna vanhaan laitokseen ja pönttö tulee noin puolisen senttiä lähemmäs kallistuksenvakaajan tankoa, mutta eipä tuo näyttänyt siihen osuvan missään vaiheessa. Iso ero ei ollut alkuperäiseen, sillä sekin jäi vain noin sentin päähän samasta raudasta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Tuli viikonlopun aikana vaihdettua perään öljyt, kun olen huomannut siinä semmoista pientä ujellusta 100-120 km vauhdissa silloin kun on veto päällä.
Kokeilin MB Osan tarjoamaa vaimennusainetta sinne lorauttaa mukaan ja ääni kyllä hiljeni 100-110 km vauhdissa lähes olemattomiin, mutta 110-120 välillä ääni on lähes ennallaan. Laitoin vaimennusainetta noin 2% öljyn määrästä, eli ihan pikku lorauksen, eli onkohan kyse nyt siitä että ainetta vaan en tullut laittaneeksi tarpeeksi..?
Autossa mittarissa tosiaan 150 tuhatta ja pois valutetut öljyt olivat aika puhtaan oloiset, niin vielä en haluaisi elätellä ajatusta uuden murikan laitosta.
Kokeilin MB Osan tarjoamaa vaimennusainetta sinne lorauttaa mukaan ja ääni kyllä hiljeni 100-110 km vauhdissa lähes olemattomiin, mutta 110-120 välillä ääni on lähes ennallaan. Laitoin vaimennusainetta noin 2% öljyn määrästä, eli ihan pikku lorauksen, eli onkohan kyse nyt siitä että ainetta vaan en tullut laittaneeksi tarpeeksi..?
Autossa mittarissa tosiaan 150 tuhatta ja pois valutetut öljyt olivat aika puhtaan oloiset, niin vielä en haluaisi elätellä ajatusta uuden murikan laitosta.
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Tuli vain mieleen että mitä öljyä laitoit sinne perään?
Oftopiikkia itse tulee käytettyä Castrolin Syntrax limited slip 75w-140 öljyä jossa lukkoperän lisäaine mukana eikä ylimääräisistä äänistä tietoakaan ja mittarissa kuitenkin jo 342tkm.. Meillä sama tekniikka mulla vain pienempi kori
Ja takaisin asiaan siistin näköinen auto sulla
Jos jotain kysyttävää tekniikkaan liittyen niin autan mielelläni jos vain pystyn.
Oftopiikkia itse tulee käytettyä Castrolin Syntrax limited slip 75w-140 öljyä jossa lukkoperän lisäaine mukana eikä ylimääräisistä äänistä tietoakaan ja mittarissa kuitenkin jo 342tkm.. Meillä sama tekniikka mulla vain pienempi kori

Ja takaisin asiaan siistin näköinen auto sulla

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Nyt muistin konttiin kurkistaa öljyjen merkin tarkistamaan. Fuchs Titan Sintopoid 75W-85 ja lisäaine oli jotain X-1R merkkistä. Nuo luvut kyllä poikkeavat jonkin verran sinun käyttämistä tököteistä, mutta liekköhän sillä suurempaa merkitystä...C280 kirjoitti:Tuli vain mieleen että mitä öljyä laitoit sinne perään?
Oftopiikkia itse tulee käytettyä Castrolin Syntrax limited slip 75w-140 öljyä jossa lukkoperän lisäaine mukana eikä ylimääräisistä äänistä tietoakaan ja mittarissa kuitenkin jo 342tkm.. Meillä sama tekniikka mulla vain pienempi kori
Ja takaisin asiaan siistin näköinen auto sullaJos jotain kysyttävää tekniikkaan liittyen niin autan mielelläni jos vain pystyn.
Tässä nyt muutaman päivän ajaneena täytyy sanoa että öljyjen vaihto ei loppupeleissä tainnut auttaa niin kuin pitäisi. Ajatuksena oli päästää siitä pienestä ärsyttävästä ininästä eroon, mutta kyllä se perä vaan ääntää ärsyttävästi 110-120 kilometrin vauhdissa. Noh mankkaa isommalle, niin se olkoon remontin korvike...
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Mulla inisi pikkusen joskus taannoin kanssa paavo takapäästä. Pyöränlaakeri.
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Vaikkein kovinkaan paljo tästä mersun mallista tykkää, niin pakko kyllä sanoa että aika mahtavan näköinen tehty. Mielestäni mitään ei ole vedetty yli ja hyvin pysytty hillityssä linjassa.
Ton näkösellä autolla voisin jo itekkin ajaa, vaikken niin paljoa omaan silmään vakiona sovi.
Ton näkösellä autolla voisin jo itekkin ajaa, vaikken niin paljoa omaan silmään vakiona sovi.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Pyöränlaakeri jos siellä inisisi, niin se olisi vielä helppo remontti. Ei vaan oireet osu oikein kohdilleen, kun jos kyseessä olisi pyöränlaakeri niin silloinhan äänen pitäisi kuulua koko ajan vai olenko aivan hakoteillä?RH kirjoitti:Mulla inisi pikkusen joskus taannoin kanssa paavo takapäästä. Pyöränlaakeri.
Pirullista, että kun on noinkin hiljainen auto, niin sitä alkaa kiinnittämään huomiota todella helposti kaikkiin pieniin ylimääräisiin ääniin ja sitten niiden kanssa saakin tapella että eroon pääsee. Jos autossa olisi huonommat eristeet esim. moottoriäänien tai rengasmelun kanssa, niin tuotakaan perän ääntä ei varmasti noin helposti huomaisi.
Mukava kuulla, että tämä hillitty ehostelu miellyttää muidenkin silmää. Aina on pyrkimyksenä ollut pitää autot hillityinä eikä yrittää ns. liikaa kiinnittää huomiota tekemällä ylilyöntejä.
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Mulla se oli pienemmissä vauhdeissa ihan äänetön tai ei ainakaan kuulunut sisälle asti. Alkoi vinkua nopeuden kasvaessa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Semmoisia kysymyksiä että kun löysäsit kaasua, niin hellittikö ulina ollenkaan tai vaikuttiko muuten esim. kiihdytys yms. toimet ääneen?RH kirjoitti:Mulla se oli pienemmissä vauhdeissa ihan äänetön tai ei ainakaan kuulunut sisälle asti. Alkoi vinkua nopeuden kasvaessa.
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Apuuva! Siitä on jo niin paljon aikaa, että ei enää kykene muistamaan yksityiskohtia. Nopeuden kasvaessa kuitenkin hienoinen vinkuna alkoi kuulua ja lisääntyä. Sen siitä vielä oireina muistan.H.Leinonen kirjoitti:Semmoisia kysymyksiä että kun löysäsit kaasua, niin hellittikö ulina ollenkaan tai vaikuttiko muuten esim. kiihdytys yms. toimet ääneen?RH kirjoitti:Mulla se oli pienemmissä vauhdeissa ihan äänetön tai ei ainakaan kuulunut sisälle asti. Alkoi vinkua nopeuden kasvaessa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Ok. Pitänee ajella korva ulkona ikkunasta, josko jotain pystyisi kuulemaan ainakin taajamavauhdeissa. Tässä vaan saa tämä juttu hieman omituisempia piirteitä, kun tänään ja eilen motarilla ajellessa on alkanut kuullostamaan kuin oletettu perän ääni olisi katoamassa. Liekkö tuo vaimennusaine jotenkin "hitaasti heräävää" sorttia tai vastaavaa...RH kirjoitti:Apuuva! Siitä on jo niin paljon aikaa, että ei enää kykene muistamaan yksityiskohtia. Nopeuden kasvaessa kuitenkin hienoinen vinkuna alkoi kuulua ja lisääntyä. Sen siitä vielä oireina muistan.H.Leinonen kirjoitti:Semmoisia kysymyksiä että kun löysäsit kaasua, niin hellittikö ulina ollenkaan tai vaikuttiko muuten esim. kiihdytys yms. toimet ääneen?RH kirjoitti:Mulla se oli pienemmissä vauhdeissa ihan äänetön tai ei ainakaan kuulunut sisälle asti. Alkoi vinkua nopeuden kasvaessa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Pientä puuhastelua tuli tehtyä jälleen vapaan aamupäivän kunniaksi ja tutuistuin ortopedipenkin sielunelämään. Penkin säädöt toimivat kyllä miten pitääkin, mutta ns. jenkkakahvojen sivuttaistuki ei ole koskaan minun omistuksessa ollessaan pitänyt ilmoja sisällään kovin pitkiä aikoja.

Siispä takapahvi penkistä irti ja ihmettelemään. Kuvassa jo sen verran penkkiä olen purkanut, että yhden jousen keskeltä irroitin toisesta päästä ja pujotin pois ovenpuoleisen ilmapussin. Yllättävän helposti tuohon pääsi käsiksi, vaikka etukäteen oletin projektin olevan haasteellisempi.

Itse pussit on suojattu hankautumiselta jonkin sortin rasselin oloisella suojakankaalla ja itse pussiosa näytti päällisin puolin olevankin ehjä. Ei siis muuta kuin testaamaan ja auto käyntiin ja säätimestä paineet täysille.
Sieltä pussin laidasta se sihinä sitten kuuluikin ja alhaalla olevaan kuvaan olen ympyröinyt alueen.

Selvää reikää tai vauriota en löytänyt, vaan sihinä tulee prässätyn reunan välistä. Kokeilin paikata vuotoa ujuttamalla väliin pikaliimaa, mutta se ei tuntunut toimivan kovinkaan hyvin. Pitää melkein kokeilla seuraavaksi jonkin suuremman paikkapalan liimaamista sauman ympärille, esim. leikkaamalla palan jostain paksummasta pussista.

Siispä takapahvi penkistä irti ja ihmettelemään. Kuvassa jo sen verran penkkiä olen purkanut, että yhden jousen keskeltä irroitin toisesta päästä ja pujotin pois ovenpuoleisen ilmapussin. Yllättävän helposti tuohon pääsi käsiksi, vaikka etukäteen oletin projektin olevan haasteellisempi.

Itse pussit on suojattu hankautumiselta jonkin sortin rasselin oloisella suojakankaalla ja itse pussiosa näytti päällisin puolin olevankin ehjä. Ei siis muuta kuin testaamaan ja auto käyntiin ja säätimestä paineet täysille.
Sieltä pussin laidasta se sihinä sitten kuuluikin ja alhaalla olevaan kuvaan olen ympyröinyt alueen.

Selvää reikää tai vauriota en löytänyt, vaan sihinä tulee prässätyn reunan välistä. Kokeilin paikata vuotoa ujuttamalla väliin pikaliimaa, mutta se ei tuntunut toimivan kovinkaan hyvin. Pitää melkein kokeilla seuraavaksi jonkin suuremman paikkapalan liimaamista sauman ympärille, esim. leikkaamalla palan jostain paksummasta pussista.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Kadraanin kannatinlaakeri odottaa kontissa vaihtoa sunnuntaina. Ajattelin sillä poistaa yhden vaihtoehdon mahdollisien ulinan aiheuttajien listalta, josta olen aiemmin keskustellut. Osa kuitenkaan ei niin mahdottoman kallis ollut vaikka otinkin kumin yms. pakettiin mukaan.
Toivottavasti tuolla jotain merkitystä on siihen ärsyttävään vinkunaan tietyissä nopeuksissa. Lisäksi tilasin Skruvat.fi:stä uuden katalysaattoripätkän oikealle puolelle, kun näytti osat tarjouksessa olevan. Putken tyhjennys muuten toimi hyvin, mutta nyt emäntä sanoo että auto haisee ulkoa oudolle ja lisäksi ilmeisesti anturit eivät tykkää siitä että savut sellaisenaan pääsevät läpi ja sen vuoksi sitten moottorin häiriövalo palaa koko ajan mittaristossa.
Pieniä vastoinkäymisiä on kyllä ollut ja onhan tähän rahaa mennyt remonttien muodossa syksyllä ihan kiitettävästi, mutta onhan se sentään tuhat kertaa mukavampi auto ajella kuin vanha Volkkari.
Toivottavasti tuolla jotain merkitystä on siihen ärsyttävään vinkunaan tietyissä nopeuksissa. Lisäksi tilasin Skruvat.fi:stä uuden katalysaattoripätkän oikealle puolelle, kun näytti osat tarjouksessa olevan. Putken tyhjennys muuten toimi hyvin, mutta nyt emäntä sanoo että auto haisee ulkoa oudolle ja lisäksi ilmeisesti anturit eivät tykkää siitä että savut sellaisenaan pääsevät läpi ja sen vuoksi sitten moottorin häiriövalo palaa koko ajan mittaristossa.
Pieniä vastoinkäymisiä on kyllä ollut ja onhan tähän rahaa mennyt remonttien muodossa syksyllä ihan kiitettävästi, mutta onhan se sentään tuhat kertaa mukavampi auto ajella kuin vanha Volkkari.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Kannatinlaakerin kumeineen vaihto ei tuottanut haluttua lopputulosta. Tosin kumi sen ympärillä oli mennyt aika löysäksi, joten ihan turhana en remonttihetkeä pitänyt kun se ainakin tuli nyt kuntoon.H.Leinonen kirjoitti:Kadraanin kannatinlaakeri odottaa kontissa vaihtoa sunnuntaina. Ajattelin sillä poistaa yhden vaihtoehdon mahdollisien ulinan aiheuttajien listalta, josta olen aiemmin keskustellut. Osa kuitenkaan ei niin mahdottoman kallis ollut vaikka otinkin kumin yms. pakettiin mukaan.
Toivottavasti tuolla jotain merkitystä on siihen ärsyttävään vinkunaan tietyissä nopeuksissa. Lisäksi tilasin Skruvat.fi:stä uuden katalysaattoripätkän oikealle puolelle, kun näytti osat tarjouksessa olevan. Putken tyhjennys muuten toimi hyvin, mutta nyt emäntä sanoo että auto haisee ulkoa oudolle ja lisäksi ilmeisesti anturit eivät tykkää siitä että savut sellaisenaan pääsevät läpi ja sen vuoksi sitten moottorin häiriövalo palaa koko ajan mittaristossa.
Pieniä vastoinkäymisiä on kyllä ollut ja onhan tähän rahaa mennyt remonttien muodossa syksyllä ihan kiitettävästi, mutta onhan se sentään tuhat kertaa mukavampi auto ajella kuin vanha Volkkari.
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Mulla oli sama homma mun s210:essä. Alkoi uliseen perä satasen vauhissa, en nyt kyllä muista että loppuiko ulina kaasun päästäessä vai kaasua painamalla, mutta kuitenkin perän laakerit oli ihan loppu. Jätin firmaan jossa ne vaihdettiin, maksoi n.500euroa. en ole vielä kokeillut autoa sen remontin jälkeen..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Tuo on tietenkin yksi vaihtoehto. Kerrohan ihmeessä, miten perälle kävi, sitten kun olet väyrysesi saanut taas kumitassuille.pasi84 kirjoitti:Mulla oli sama homma mun s210:essä. Alkoi uliseen perä satasen vauhissa, en nyt kyllä muista että loppuiko ulina kaasun päästäessä vai kaasua painamalla, mutta kuitenkin perän laakerit oli ihan loppu. Jätin firmaan jossa ne vaihdettiin, maksoi n.500euroa. en ole vielä kokeillut autoa sen remontin jälkeen..
Eilen Skruvat toi toiselle puolelle katin pöntöt sisältävän putken ja työpaikan naapurissa kun on autoliike, kävin siellä laitattamassa sen paikoilleen.
Nyt sitten tämänkertainen takaisku on se, että auto alkoi haisemaan erikoiselle. Semmoinen ns. vanhan kuormurin tuoksu tulee kun konepellin alle kurkistaa ja tämän hajun haistoi ihan ensimmäisellä käynnistyskerralla putken laiton jälkeen.
Myös mittarin moottorihäiriövalo jäi palamaan mittaristoon, eli onkohan lambda-anturit menneet vielä kaiken lisäksi paskaksi tästä kyseisestä putkesta... Tiesin kyllä, että Mersun hoito voi olla kallista homma, mutta tämä alkaa jo vähän kyrsimään, kun joka tilistä pitää melkein se 500 euroa laitella auton korjailuun ja nyt sitten taas tietää että ensitilistä pitää nakata nuo anturirahat varmaankin varaosaliikkeen tiskille ja nuohan ei tietenkään mitään halpoja ole...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Nyt on häiriövalotkin saatu sammumaan. Onneksi mitään ei oikeasti tainnut olla rikki, vaan pelkkä vikakoodien nollaus riitti. Kiitos vielä kerran herralle, joka nimellä Tapio89 täällä forumilla tunnetaan.H.Leinonen kirjoitti:Tuo on tietenkin yksi vaihtoehto. Kerrohan ihmeessä, miten perälle kävi, sitten kun olet väyrysesi saanut taas kumitassuille.pasi84 kirjoitti:Mulla oli sama homma mun s210:essä. Alkoi uliseen perä satasen vauhissa, en nyt kyllä muista että loppuiko ulina kaasun päästäessä vai kaasua painamalla, mutta kuitenkin perän laakerit oli ihan loppu. Jätin firmaan jossa ne vaihdettiin, maksoi n.500euroa. en ole vielä kokeillut autoa sen remontin jälkeen..
Eilen Skruvat toi toiselle puolelle katin pöntöt sisältävän putken ja työpaikan naapurissa kun on autoliike, kävin siellä laitattamassa sen paikoilleen.
Nyt sitten tämänkertainen takaisku on se, että auto alkoi haisemaan erikoiselle. Semmoinen ns. vanhan kuormurin tuoksu tulee kun konepellin alle kurkistaa ja tämän hajun haistoi ihan ensimmäisellä käynnistyskerralla putken laiton jälkeen.
Myös mittarin moottorihäiriövalo jäi palamaan mittaristoon, eli onkohan lambda-anturit menneet vielä kaiken lisäksi paskaksi tästä kyseisestä putkesta... Tiesin kyllä, että Mersun hoito voi olla kallista homma, mutta tämä alkaa jo vähän kyrsimään, kun joka tilistä pitää melkein se 500 euroa laitella auton korjailuun ja nyt sitten taas tietää että ensitilistä pitää nakata nuo anturirahat varmaankin varaosaliikkeen tiskille ja nuohan ei tietenkään mitään halpoja ole...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Laitetaanpa pientä päivitystä tännekkin. Joulukiireet kodinkoneliikkeessä pitää allekirjoittaneen melkoisen työllistettynä näin loppuvuodesta, mutta jotain pientä laittoa on silti tullut tehtyä. Yksi pieni projekti oli kojelaudan keskisuulakkeen rullan palaneen polttimon vaihto, joka vaati hieman kojelaudan purkua ennen itse polttimoon käsiksi pääsyä...

Koko keskikonsoli kun irtoaa alhaalta ylös, eli aluksi vaihdekepin ympäriltä rojut pois, sitten pikkulokerot, radio, isompi konsoli keskeltä ja sen alta löytyy kaksi ruuvia, joilla itse puhaltimen ritilä irtoaa kuopastaan. Mutta noin puolisen tuntia tuohon ainoastaan meni, kun kojelautaa parikertaa aiemminkin on tullut purettua.
Suurin mysteeri on se, että kun keskellä on takapenkkiläisille myöskin suuttimet ja siinä rulla keskellä, niin onkohan senkin sisällä joskus ollut valaistu rulla, jonka polttimo on ainoastaan pimentynyt. Tuohon kysymykseen ei Vehon varaosatiski osannut heittää mitään suuntaan tai toiseen. Kai pitäisi käyttää osaa irti, mutta se vaikuttaa sen verran työläältä, että pitää joskus myöhemmin perehtyä moiseen.
Talviautona Mersu on osoittautunut kelpo peliksi ja marraskuun alussa hankin siihen letkulämmittimen, niin voi vähän moottoria lämmitellä ennen työmaalle lähtöä. Osineen ja töineen lämmittimelle tuli hintaa 230 euroa, mutta pakkohan tuo oli hankkia jos ei webastoa raaski laittaa.
Pieniä ärsyttäviä ääniä, joista on ollut aiemminkin juttua, on ilmaantunut lisää, sillä pakkasilla kuskin penkki nitisee jostain alta ärsyttävästi kuin vanha hetekka ja lisäksi edessä tyyppivikana olevat nivelenkumit narskuilee rattia käännellessä hitaissa nopeuksissa. Myöskään voimansiirron ulina tietyssä nopeuksissa ei ole kadonnut mihinkään, joten se on ensimmäisenä tutkintalistalla kunhan vuosi vaihtuu ja meno rauhoittuu...

Koko keskikonsoli kun irtoaa alhaalta ylös, eli aluksi vaihdekepin ympäriltä rojut pois, sitten pikkulokerot, radio, isompi konsoli keskeltä ja sen alta löytyy kaksi ruuvia, joilla itse puhaltimen ritilä irtoaa kuopastaan. Mutta noin puolisen tuntia tuohon ainoastaan meni, kun kojelautaa parikertaa aiemminkin on tullut purettua.
Suurin mysteeri on se, että kun keskellä on takapenkkiläisille myöskin suuttimet ja siinä rulla keskellä, niin onkohan senkin sisällä joskus ollut valaistu rulla, jonka polttimo on ainoastaan pimentynyt. Tuohon kysymykseen ei Vehon varaosatiski osannut heittää mitään suuntaan tai toiseen. Kai pitäisi käyttää osaa irti, mutta se vaikuttaa sen verran työläältä, että pitää joskus myöhemmin perehtyä moiseen.
Talviautona Mersu on osoittautunut kelpo peliksi ja marraskuun alussa hankin siihen letkulämmittimen, niin voi vähän moottoria lämmitellä ennen työmaalle lähtöä. Osineen ja töineen lämmittimelle tuli hintaa 230 euroa, mutta pakkohan tuo oli hankkia jos ei webastoa raaski laittaa.
Pieniä ärsyttäviä ääniä, joista on ollut aiemminkin juttua, on ilmaantunut lisää, sillä pakkasilla kuskin penkki nitisee jostain alta ärsyttävästi kuin vanha hetekka ja lisäksi edessä tyyppivikana olevat nivelenkumit narskuilee rattia käännellessä hitaissa nopeuksissa. Myöskään voimansiirron ulina tietyssä nopeuksissa ei ole kadonnut mihinkään, joten se on ensimmäisenä tutkintalistalla kunhan vuosi vaihtuu ja meno rauhoittuu...
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Palaakos myös reunoilla valot nuissa säätimissä
Ootko vaihtanu nuihin reunoille polttimoita?

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Mielestäni takasuuttimissa ei ole valoa kun itse joskus purin kahdesta eri Väykysta se keskilokeron pois en löytänyt polttimoa mistään tai no en edes alkanut etsimään koska mihinkään ei mennyt mitään johtoja joilla lampun saisi edes palamaan. Ei näkynyt edes valokuitua mistään menevän sinne. Mutta mutta voihan olla väärässäkin olla mutta ajattelin nyt vaan kertoa oman kokemukseni asiasta.H.Leinonen kirjoitti:Suurin mysteeri on se, että kun keskellä on takapenkkiläisille myöskin suuttimet ja siinä rulla keskellä, niin onkohan senkin sisällä joskus ollut valaistu rulla, jonka polttimo on ainoastaan pimentynyt. Tuohon kysymykseen ei Vehon varaosatiski osannut heittää mitään suuntaan tai toiseen. Kai pitäisi käyttää osaa irti, mutta se vaikuttaa sen verran työläältä, että pitää joskus myöhemmin perehtyä moiseen.

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Palaa siellä valot. Niitä ei ole tarvinnut vaihtaa, mutta nehän on melko helppo vielä irroittaa. Rouva kyllä vähän naurahti tuolle purkuoperaatiolle, mutta ne on tärkeitä tuommoiset pienet yksityiskohdat...multiviri kirjoitti:Palaakos myös reunoilla valot nuissa säätimissäOotko vaihtanu nuihin reunoille polttimoita?
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Saitko tuon korjattua jo?H.Leinonen kirjoitti:[ http://i1052.photobucket.com/albums/s443/HLeinonen/Mercedes/temporary_zpsb43a07f8.jpg ]
Selvää reikää tai vauriota en löytänyt, vaan sihinä tulee prässätyn reunan välistä. Kokeilin paikata vuotoa ujuttamalla väliin pikaliimaa, mutta se ei tuntunut toimivan kovinkaan hyvin. Pitää melkein kokeilla seuraavaksi jonkin suuremman paikkapalan liimaamista sauman ympärille, esim. leikkaamalla palan jostain paksummasta pussista.
Liimasin kumivenettä joskus tälläisellä liimalla http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-5325" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan ehdoton liima kumiin. Tarttuu hyvin ja jää elastiseksi. Ei ollut niin tarkka siitä korjauspalastu kunhan vaan oli liima reijänkohdalla. Periaatteesa pystyi sivelemään reijän umpeen. Liima jopa pysyi vaikka olikin järvi- ja merivedelle alttiina.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
En ole saanu sitä tiiviiksi. Hieman hitaammin nyt se pussi vajenee, mutta edelleen siis vuotaa. Tuo kumiliima kyllä näyttää varsin pätevältä tökötiltä, eli menee testattavaksi heti kunhan aikaa vaan löytyy kalenterista. Kiitos siis hyvästä vinkistä.jupehalm kirjoitti:Saitko tuon korjattua jo?H.Leinonen kirjoitti:[ http://i1052.photobucket.com/albums/s443/HLeinonen/Mercedes/temporary_zpsb43a07f8.jpg ]
Selvää reikää tai vauriota en löytänyt, vaan sihinä tulee prässätyn reunan välistä. Kokeilin paikata vuotoa ujuttamalla väliin pikaliimaa, mutta se ei tuntunut toimivan kovinkaan hyvin. Pitää melkein kokeilla seuraavaksi jonkin suuremman paikkapalan liimaamista sauman ympärille, esim. leikkaamalla palan jostain paksummasta pussista.
Liimasin kumivenettä joskus tälläisellä liimalla http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-5325" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan ehdoton liima kumiin. Tarttuu hyvin ja jää elastiseksi. Ei ollut niin tarkka siitä korjauspalastu kunhan vaan oli liima reijänkohdalla. Periaatteesa pystyi sivelemään reijän umpeen. Liima jopa pysyi vaikka olikin järvi- ja merivedelle alttiina.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
Nyt nostattaa verenpaineita. Hommasin viimevuoden syksyllä autoon uudet putket katinpönttöineen, kun edellisistä lähti rojut sisältä irti. Noh nyt sitten eilen rouva sanoi parkkihallissa, että auton alta kuuluu helinää ja kovasti kuulostaa taas siltä, että siellä voisi olla katinpönttö helisemässä. Onneksi osilla on kahden vuoden takuu skruvat.fi:n kautta vaikka ovatkin tilattu, mutta kyllähän tuo ylimääräistä vaivaa teettää.
Re: Mercedes Benz E 280 Avantgarde a.k.a Sähikäinen
On kyllä upeet noi barzetan vanteet! En oo koskaan nähny tollasia, taitaa olla aika harvinaiset? Tais tulla autolle toisen väykyn verran hintaa kun tollaset löysit, mistä noita oikein saa? Haluaisin itsellekin tollaset, mutta täytyis melkein autolaina ottaa että pystyis tommoset hommaamaan. Noi sopii kyllä autoon kun autoon, on sen verran tyylikkäät!