juu, ainakin taisin varoitella tästä asiastaMika.T kirjoitti:
Tuo lohkon kunnostus tuntuu olevan suomen koneistamoille hepreaa ja samaten aivan uskomattoman kallista.
Ei järkeä kunnostaa vanhaa kun vanhan lohkon kunnostamisen hinnalla saa kokonaisia moottoreita ja jää vielä rahaa ylikin.
S600 M120 Koneremppa. Taas toimii.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
E200kompressor
- Mersumies

- Viestit: 2690
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Ok, ja se lämpöleikkaaminen on tapahtunut pääosin sylinterin alaosassa missä lämpöä on vähemmän kuin lähempänä palotilaa?napa kirjoitti:kyllä minäkin tähän lämpöteoriaan alan kallistua... jos olis käynyt kuivana, niin kyllä alakerta kuitenkin olis paljon pahemmassa kunnossarumilus kirjoitti:Niinkuin Mika.T on kertonut, että nelosen ja kymppisylinterin männät keikkuu kuin hullun mulkku ison ämmän perseessä...eli ei jää paljon mahdollisuuksia mistä on pettänyt.
Kyllä tuo moottori on saanut lämmöstä pahasti siipeensä.mutta varsinkaan pinnoitetut sylinterit ei lämmöstä pidä... eli ihan normaali "lämpö leikkaaminen" kyseessä...
Ja se lämpö on tullut kuin tyhjästä ja vaan leikkauttanut koneen hajalleen alaosastaan ja siinä samalla kiertokangen laakeritkin ja se voitelu on edelleen toiminut moitteettomasti vaikka laakerivälykset ovat olleet hylkyrajalla jo aikapäiviä sitten?
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
no, tässä nyt alkaa varmaan jokaisen kokemus/tietotaito olla enemmän se minkä perusteella tehdään päätelmia asioista
-> sylinterit kuitenkin aina kuleneemmat yläosastaan -> välystä enemmän, kuin alhaalla, lämpö laajentaa mäntää ja helmassa on aina pienemmät välykset kuin männän yläosassa -> narahtaa siis helmasta kiinni
tietysti osittainenkin voitelun pettäminen pahentaa vielä tuota tilannetta...
-> sylinterit kuitenkin aina kuleneemmat yläosastaan -> välystä enemmän, kuin alhaalla, lämpö laajentaa mäntää ja helmassa on aina pienemmät välykset kuin männän yläosassa -> narahtaa siis helmasta kiinni
tietysti osittainenkin voitelun pettäminen pahentaa vielä tuota tilannetta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
E200kompressor
- Mersumies

- Viestit: 2690
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Lähinnä sitä logiikkaa tässä etsitään, pinnoitettujen sylintereiden halkaisija on kyllä ihan sama vielä paljon käytettynäkin niin ylhäällä kuin alhaallakin.napa kirjoitti:no, tässä nyt alkaa varmaan jokaisen kokemus/tietotaito olla enemmän se minkä perusteella tehdään päätelmia asioista![]()
-> sylinterit kuitenkin aina kuleneemmat yläosastaan -> välystä enemmän, kuin alhaalla, lämpö laajentaa mäntää ja helmassa on aina pienemmät välykset kuin männän yläosassa -> narahtaa siis helmasta kiinni
No, hyvähän se on kun vika löytyi, ylikuumeneminen tuntemattomasta syystä.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
napa kirjoitti:no, tässä nyt alkaa varmaan jokaisen kokemus/tietotaito olla enemmän se minkä perusteella tehdään päätelmia asioista![]()
-> sylinterit kuitenkin aina kuleneemmat yläosastaan -> välystä enemmän, kuin alhaalla, lämpö laajentaa mäntää ja helmassa on aina pienemmät välykset kuin männän yläosassa -> narahtaa siis helmasta kiinni
tietysti osittainenkin voitelun pettäminen pahentaa vielä tuota tilannetta...
Näinhän se on, vaikka joutuukin kuvista toteamaan mahdollisen vaurion aiheuttajan.
Kyllähän tuossa yhdessä männässä kuvan mukaisesti on lämpökuorma ollut tyypillisessä männän kuumimmassa kohdassa.
Täytynee tyytyä kuvien analysointiin, varman- ja tarkemman vaurion aiheuttajasta saa tutkimalla materiaalia hiukan tarkemmin.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
No minkälaisia hintoja ne sieltä koneistamolta pamauttivat pöytään?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
R-koneistus keravalla on ainoa paikka joka noita suomessa laittaa ja bmw lohkoja on siellä paljon korjattu. Eräät mallit on samaa alusil seosta kuin tämä mersun alumiinilohkokin.Mesedesi kirjoitti:No minkälaisia hintoja ne sieltä koneistamolta pamauttivat pöytään?
Semmonen 150-180e/reikä on ollut hinnat noiden bmw lohkojen kunnostuksissa.
Plus sitten se epävarmuus tekijä että saako tätä minun lohkoa edes kunnostettua kun naarmut on paikkapaikoin melkosen syviä. huomioiden se että ylikoon mäntiä ei saa kuin 0.7mm ylikokoon saakka. Männät vaativat "kuulemma" jonkin oman pinnotteensa Alusil lohkossa joten ihan mitä sattuu sopivan kokoista sinne ei voi laittaa.
Ja niiden ylikoko mäntien+ renkaiden hintoja en tiedä. Tuskin ihan karkkirahalla saa...
Eli toistaiseksi halvin vaihtoehto on ostaa STD kokoinen kunnossa oleva lohko johon kasaa sitten STD koon osat kun sellaisia on saatavana kohtalaisella rahamäärällä.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Ylikuumennut on tuo kikkare joskus.....männänrenkaiden päät ottaa toisiinsa kiinni liikaa kuumetessaan ja silloin laajetessaan myös pituutensa suuntaisesti. Silloin ne tulee sylinteriin niin tiukaksi, että kaapivat siitä kaiken öljyn pois ja männän helmat leipoo.
Raskaassa käytössä olevissa moottoreissa, varsinkin ylimpien renkaiden katkosväli pitäisi laittaa 1,5 kertaa max. ohjearvoon, jotta tuota ei tapahdu.
Nimimerkki "joskus tuon katkerasti kantapään ja kukkaron kautta käytännössä oppinut"
Raskaassa käytössä olevissa moottoreissa, varsinkin ylimpien renkaiden katkosväli pitäisi laittaa 1,5 kertaa max. ohjearvoon, jotta tuota ei tapahdu.
Nimimerkki "joskus tuon katkerasti kantapään ja kukkaron kautta käytännössä oppinut"
JariN
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Just.
Ei kun vaan oma tunne vahvistuu.
Mitä enemmän tiedän tuosta moottorista, sitä vähemmän minä sellaista haluan omistaa.
Ei kun vaan oma tunne vahvistuu.
Mitä enemmän tiedän tuosta moottorista, sitä vähemmän minä sellaista haluan omistaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Samallalailla ne on nuo moniventtiili V6:t ja V8:tkin tehty.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Harrastepelit saa maksaa
Eikä normiliksaa saavat päivittäin ajele tuollaisella herraspelillä. Arkena/talvella mennään kinnereillä ja sit kesällä muunlaisilla
Ittellä vaan ei oo herraspeliä ainakaan vielä.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Ja mun höpinät koski moottoreita yleisesti, ei mitenkään erikoisesti Alusil-lohkoja.
Eli tuossa MikaT:n motissa joku, esim. tukkeentunut "katti", on nostanut mäntien päiden lämmöt niin ylös, että kuvailemani ilmiö ylimmille männänrenkaille on tapahtunut.
Eli tuossa MikaT:n motissa joku, esim. tukkeentunut "katti", on nostanut mäntien päiden lämmöt niin ylös, että kuvailemani ilmiö ylimmille männänrenkaille on tapahtunut.
JariN
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Siis jos männänrenkaat on liian tiiviit ja kaapii öljyn pois,kai se vika näkyy ensimmäiseksi männänrenkaissa ja syliterin seinämässä eikä helmassa? Muistaakseni,kun en koko topikkia viitsinyt lukea läpi,MikaT kertoi renkaiden olevan kunnossa. Ja niinhän noista mäntien kuvistakin voisi päätellä. Selvä kiinnileikkautuminenhan siinä on mutta ei se mun käsityksen mukaan johdu männänrenkaista. En siis usko tuohon teoriaan.JariN kirjoitti:Ja mun höpinät koski moottoreita yleisesti, ei mitenkään erikoisesti Alusil-lohkoja.
Eli tuossa MikaT:n motissa joku, esim. tukkeentunut "katti", on nostanut mäntien päiden lämmöt niin ylös, että kuvailemani ilmiö ylimmille männänrenkaille on tapahtunut.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
-
E200kompressor
- Mersumies

- Viestit: 2690
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Kiinnileikkautuminen on tosiasia mutta onko se aiheutunut ylikuumenemisesta siten että moottorin lämmöt ovat jostakin syystä (ilman nesteitä, viallinen vesipumppu, -termostaatti, flekti, jäähdytin tukossa yms) vaiko siitä ettei pintojen välissä ole ollut öljyä voitelemassa jolloin pinnat kuumenevat ja hitsautuvat...?jsmaa kirjoitti:JariN kirjoitti:Ja mun höpinät koski moottoreita yleisesti, ei mitenkään erikoisesti Alusil-lohkoja.
. Selvä kiinnileikkautuminenhan siinä on mutta ei se mun käsityksen mukaan johdu männänrenkaista. En siis usko tuohon teoriaan.
Kovasti äänestyksessä saa ääniä ylikuumeneminen muttei kukaan osaa arvata miksi kiertokangen laakeritkin ovat sökönä.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Asiaa voi edelleen hajauttaa: Eihän kiertokankien ja mäntävaurioiden ole tarvinnut tulla samasta syystä ja samaan aikaan. Mutta jos,niin on ollu öljyt vähissä. Ja koska koneella on ajettu kolisevana muutama tuhat,niin kai se irtomoska joka männistä ja syliterien seinämistä on irronnut,hyvinkin vois nää laakerituhotkin aiheuttaa.E200kompressor kirjoitti:Kiinnileikkautuminen on tosiasia mutta onko se aiheutunut ylikuumenemisesta siten että moottorin lämmöt ovat jostakin syystä (ilman nesteitä, viallinen vesipumppu, -termostaatti, flekti, jäähdytin tukossa yms) vaiko siitä ettei pintojen välissä ole ollut öljyä voitelemassa jolloin pinnat kuumenevat ja hitsautuvat...?jsmaa kirjoitti:JariN kirjoitti:Ja mun höpinät koski moottoreita yleisesti, ei mitenkään erikoisesti Alusil-lohkoja.
. Selvä kiinnileikkautuminenhan siinä on mutta ei se mun käsityksen mukaan johdu männänrenkaista. En siis usko tuohon teoriaan.
Kovasti äänestyksessä saa ääniä ylikuumeneminen muttei kukaan osaa arvata miksi kiertokangen laakeritkin ovat sökönä.
Tärkeää olis voida haastatella omistajaa jolla nämä vauriot on syntynyt ja mitä silloin on tapahtunut ja mistä syystä. Sitten vois taas paremmin päätellä...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
[quote="E200kompressor"]
Kovasti äänestyksessä saa ääniä ylikuumeneminen muttei kukaan osaa arvata miksi kiertokangen laakeritkin ovat sökönä.[/quote]
Öljykierrossa epäpuhtauksia. Öljyn ylikuumeneminen aiheuttaa ylikuumetessaan öljyn molekyylirakenteissa muutoksia, mm. öljyn pintapaineineiden aleneminen vaarallisin tekijä. Aiheuttaa siis öljykalvon ohenemisen, jolloin laakereille ei enää muodostu kestävää öljykalvoa ja metalli-metallikosketus on mahdollinen.
Kovasti äänestyksessä saa ääniä ylikuumeneminen muttei kukaan osaa arvata miksi kiertokangen laakeritkin ovat sökönä.[/quote]
Öljykierrossa epäpuhtauksia. Öljyn ylikuumeneminen aiheuttaa ylikuumetessaan öljyn molekyylirakenteissa muutoksia, mm. öljyn pintapaineineiden aleneminen vaarallisin tekijä. Aiheuttaa siis öljykalvon ohenemisen, jolloin laakereille ei enää muodostu kestävää öljykalvoa ja metalli-metallikosketus on mahdollinen.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Totta kai v12:n lohko on suhteessa kevyt, kun siinä on niin paljon reikiäveskola kirjoitti:OM601 patarautaa, pelkkä lohko pukkeineen: 41 kg. Tämä on siis tietysti 4 reikää.jsmaa kirjoitti:Siis 12-reikänen? Kovin tuntuu kevyeltä,eli jos sama olis valurautaa ei se painais sataakaan kiloa. No, kai se sitte totta on kun se kerran sinne on painettu.der Panzerwagen kirjoitti:Vanhassa Vehon huoltotöiden johdantovihkossa sylinteriryhmän kokonaispainoksi on mainittu vain 35,5 (?) kg.
On tuo köykämiini ihmeellistä
Ei vaan. On hatunnoston arvoinen projekti, jos vieläpä yhteen-kahteen pekkaan tuota olette tehneet. Tavan polttimonvaihtaja katsoo ihmeissään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Yksin tuota on tullu pääasiassa touhuttua. Kaveri käväsi tuossa kylässä niin sen kans touhuttiin öljypohja ja pahimmat männät pois.
No mutta. Uudet männät tuli tänään.
Mercedes original teile
No mutta. Uudet männät tuli tänään.
Mercedes original teile
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Sitten kun kone on taas ehjätty olisi mielenkiintoista nähdä yhteenveto kuluista ja työtunneista.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Onko ne nyt niitä ebay:n mäntiä?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
tj86430 kirjoitti:Sitten kun kone on taas ehjätty olisi mielenkiintoista nähdä yhteenveto kuluista ja työtunneista.
Eikö tässä ollut kyseessä harrastepeli? Siinähän ei tunteja ja kuluja lasketa...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
-
sdlturbo
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Yksi mahdollinen syy vaurioon voisi olla riittävän monta pakkaskäynnistystä ilman lämmitystä eli öljy ei kerkiä voitelemaan alkukierrosten aikana. Ja kun pääsee voitelemaan, on männät jo kuumina ja Rumiluksen mainitsema öljyn ominaisuuksien huonontuminen korkeassa lämpötilassa vielä hetkellisesti estää kunnon voitelun.woke kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Sitten kun kone on taas ehjätty olisi mielenkiintoista nähdä yhteenveto kuluista ja työtunneista.
Eikö tässä ollut kyseessä harrastepeli? Siinähän ei tunteja ja kuluja lasketa...
Eli tämä on voinut saada aikaan alkuhankautumat jotka ajan kanssa pahentuneet.
Mikalle tsemppiä ja kiitos osaavista kommenteista vuosien aikana.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Mitä tuolla enää on väliä, että miksi se on routinut. Siirrytään aiheessa eteenpäin ja jännätään miten tuo motin kasaaminen onnistuu.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
minä ainakin haluan aina selvittää omista koneista ja miksei muidenkin, miksi ne on lauenneet... eihän sitä muuten opi/kehitys mene eteenpäinMesedesi kirjoitti:Mitä tuolla enää on väliä, että miksi se on routinut. Siirrytään aiheessa eteenpäin ja jännätään miten tuo motin kasaaminen onnistuu.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Sama täällä, etenkin siksi ettei se vika jää sinne aiheuttamaan sitä että kohta ollaan samassa tilanteessa, mutta köyhempänä.napa kirjoitti:minä ainakin haluan aina selvittää omista koneista ja miksei muidenkin, miksi ne on lauenneet... eihän sitä muuten opi/kehitys mene eteenpäinMesedesi kirjoitti:Mitä tuolla enää on väliä, että miksi se on routinut. Siirrytään aiheessa eteenpäin ja jännätään miten tuo motin kasaaminen onnistuu.
Minä äänestän aiheuttajaksi tukkeutunutta kattia. Eli itse vaihtaisin/ottaisin pois molemmat katit.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Olen tässä vähän samaa mieltä.Mesedesi kirjoitti:Mitä tuolla enää on väliä, että miksi se on routinut.
Koneeseen vaihtuu kuitenkin alakertaan lähes kaikki niin kasataan "uusi" sitten niin ettei tällaista pääsisi uudestaan käymään.
Tai ennenkaikkea... Ajetaan ja huolletaan sitä niin ettei samanlainen vika uusiutuisi.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Niinhän se on, ettei moottorin kasaaminen mikään kummoinen tehtävä ole.
Sensijaan on paljon tarkastettavaa, kun moottori on kärsinyt mainitunlaisen kohtalon.
On huomioitava veden-sekä öljynkierron varmistukset...etenkin kaikki öljykanavat on varmisttava että ne on puhtaat ja auki.
Toki myös kiertokankien kunto on erityisesti tarkastettava.
Lohkon osalta tässä tapauksessa tulee suurimmat murheet eteen, jos kraapaleet sylinteriputkissa ovat liian syvät.
En epäile etteikö tämä moottori herätetä uudelleen henkiin.
Sensijaan on paljon tarkastettavaa, kun moottori on kärsinyt mainitunlaisen kohtalon.
On huomioitava veden-sekä öljynkierron varmistukset...etenkin kaikki öljykanavat on varmisttava että ne on puhtaat ja auki.
Toki myös kiertokankien kunto on erityisesti tarkastettava.
Lohkon osalta tässä tapauksessa tulee suurimmat murheet eteen, jos kraapaleet sylinteriputkissa ovat liian syvät.
En epäile etteikö tämä moottori herätetä uudelleen henkiin.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Tämä ko. naarmuinen lohko on hylätty jo ajat sitten.rumilus kirjoitti: Lohkon osalta tässä tapauksessa tulee suurimmat murheet eteen, jos kraapaleet sylinteriputkissa ovat liian syvät.
En epäile etteikö tämä moottori herätetä uudelleen henkiin.
Alakertaan jää kampiakseli vanhasta koneesta.
-
sdlturbo
Re: S600 sitkeä naputus.. Kone auki... Paljon kuvia...
Rytmistä toiseen sano mannisen rente tansseissa aikoinaan.Mesedesi kirjoitti:Mitä tuolla enää on väliä, että miksi se on routinut. Siirrytään aiheessa eteenpäin ja jännätään miten tuo motin kasaaminen onnistuu.
Sinua kiinnostaa enemmän saada joku todiste miksei vakioavain käy korjauksessa...?
Eli yksi lysti miettiä miksi tuommoinen 600 kestää saman kuin itänaapurimme tuotteet.
Muita voi kiinnostaa paljonkin syy-seuraus näin moottoritekniikassa - korjattavuus on minusta ollut MB:n vahvoja puolia. Oletko itse tehnyt koneenrakennukseen liittyviä korjauksia edes 100.000 eurolla . Tai 200.000e? Jos hyvin arvattavasti et, ja joutuisit osan maksamaan itse, korjauksen syyn aiheuttajalla on merkitystä.




