Löysinpä tehopoksin, pitäskö vaihtaa lastuun?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

NYT TULI IHMETYS VASTAAN !!!!!

elis, otin tuon poksin irti liitoksistaan, niin eipäs tahtonu ratsuni enää käynnistyä ! :o :evil:

eli mikäs tämän aiheutti, onko tuo jotenkin ohjelmoitu tuohon autoon vai pitääkö suorittaa jokin tietty riitti ennenkuin saan rakkaani taas heräämään?

akun nostin lattialle(vaihdoin sen samalla), irroitin poksin, akku paikalleen ja kokeilemaan, mutta ei... edes hehkuvalo ei syttynyt.. oiskok tuo johtunut siitä että avain oli paikollaan kun yhdistin akun, 0-asennossa kylläkin...
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

xr kirjoitti:riittää kun irroitat avaimen kokonaan pois virtalukosta
Kaverin autosta irrotettiin johtosarja konehuoneesta imusarjan irrotuksen vuoksi avain virtalukossa, niin kaksi päivää starilla kuitailin vikoja et saatiin auto kuntoon.
epäiltiin silloin et ois etusam boxi palanu..

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tuoppitoukka kirjoitti:NYT TULI IHMETYS VASTAAN !!!!!

elis, otin tuon poksin irti liitoksistaan, niin eipäs tahtonu ratsuni enää käynnistyä ! :o :evil:

eli mikäs tämän aiheutti, onko tuo jotenkin ohjelmoitu tuohon autoon vai pitääkö suorittaa jokin tietty riitti ennenkuin saan rakkaani taas heräämään?

akun nostin lattialle(vaihdoin sen samalla), irroitin poksin, akku paikalleen ja kokeilemaan, mutta ei... edes hehkuvalo ei syttynyt.. oiskok tuo johtunut siitä että avain oli paikollaan kun yhdistin akun, 0-asennossa kylläkin...
ei noita poxeja ohjelmoida mitenkään autokohtaisesti, niitähän on netti pullollaan ja ei ostajilla ole stareja yms laitteita koodailla noita, oikea ohjelma on autokohtainen.

epäilen että johtuu täysin akun irroituksesta ja sen yhteydessä on ajonesto jäänyt päälle...???
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

okei, mutta tässä on vielä se että kun laitoin poksin takaisin kiinni niin pelaa taas ihan normaalisti.. kokeilin kyllä sitäkin, että otin avaimen pois lukosta, uudelleen akun maadoitus irti, takaisin, ja kokeilemaan, ei silti mitään...

säikähin itekki ihan hitosti että nyt tämä kuuluisa sami meni sököksi, mutta onneksi ei kun lähti käyntiin kun laitoin poksin takaisin kiinni... :shock:
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tuoppitoukka kirjoitti:okei, mutta tässä on vielä se että kun laitoin poksin takaisin kiinni niin pelaa taas ihan normaalisti.. kokeilin kyllä sitäkin, että otin avaimen pois lukosta, uudelleen akun maadoitus irti, takaisin, ja kokeilemaan, ei silti mitään...

säikähin itekki ihan hitosti että nyt tämä kuuluisa sami meni sököksi, mutta onneksi ei kun lähti käyntiin kun laitoin poksin takaisin kiinni... :shock:
nyt alkaa arveluttaa onko ollenkaan tehoboxi.... :shock:
vai liittyykö johonkin muuhun... :?:

laitapa kuva siitä näkösälle...vaikka tuonne aijaa.comiin....ja liitä sen viestiin... :?:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

LopenUupunut kirjoitti:
tuoppitoukka kirjoitti:okei, mutta tässä on vielä se että kun laitoin poksin takaisin kiinni niin pelaa taas ihan normaalisti.. kokeilin kyllä sitäkin, että otin avaimen pois lukosta, uudelleen akun maadoitus irti, takaisin, ja kokeilemaan, ei silti mitään...

säikähin itekki ihan hitosti että nyt tämä kuuluisa sami meni sököksi, mutta onneksi ei kun lähti käyntiin kun laitoin poksin takaisin kiinni... :shock:
nyt alkaa arveluttaa onko ollenkaan tehoboxi.... :shock:
vai liittyykö johonkin muuhun... :?:

laitapa kuva siitä näkösälle...vaikka tuonne aijaa.comiin....ja liitä sen viestiin... :?:

mutta hei, tuli mieleen sellainen että onko tuossa akun irroituksen yhteydessä olemassa jokin tietty aika, minkä auton tulee olla virrattomana että paikat nollaantuu?
ajattelin josko kokeilisin illemmalla uudestaan ''oikeilla menetelmillä'' :P

sekun saattaa olla että se maakaapeli oli irti vain n.5 sekunin..

noh, kuvaa ei oo nyt mahollista laittaa tähän hätään, mutta kuvaus:
-sininen
-kyljessä lukee PSI motorsport tms.
-toisellapuolen CR-power

elikkä ihan jälkiasennus tehopoksi tuo minusta ainakin on.. :shock:
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tuoppitoukka kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tuoppitoukka kirjoitti:okei, mutta tässä on vielä se että kun laitoin poksin takaisin kiinni niin pelaa taas ihan normaalisti.. kokeilin kyllä sitäkin, että otin avaimen pois lukosta, uudelleen akun maadoitus irti, takaisin, ja kokeilemaan, ei silti mitään...

säikähin itekki ihan hitosti että nyt tämä kuuluisa sami meni sököksi, mutta onneksi ei kun lähti käyntiin kun laitoin poksin takaisin kiinni... :shock:
nyt alkaa arveluttaa onko ollenkaan tehoboxi.... :shock:
vai liittyykö johonkin muuhun... :?:

laitapa kuva siitä näkösälle...vaikka tuonne aijaa.comiin....ja liitä sen viestiin... :?:

mutta hei, tuli mieleen sellainen että onko tuossa akun irroituksen yhteydessä olemassa jokin tietty aika, minkä auton tulee olla virrattomana että paikat nollaantuu?
ajattelin josko kokeilisin illemmalla uudestaan ''oikeilla menetelmillä'' :P

sekun saattaa olla että se maakaapeli oli irti vain n.5 sekunin..

noh, kuvaa ei oo nyt mahollista laittaa tähän hätään, mutta kuvaus:
-sininen
-kyljessä lukee PSI motorsport tms.
-toisellapuolen CR-power

elikkä ihan jälkiasennus tehopoksi tuo minusta ainakin on.. :shock:
joo on se..."t e/u hoboxi"...
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Ihan tämmönen perusjuttu mutta kysyn kuitenkin. Laitoithan sen boksin irroituksen jälkeen johdot takaisin niille kuuluville paikoille?
S210 220 CDI A -02
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mistä päin autoa se boxsi löytyi
(oikeestan ihan sama auton oman johtosarjan välissä on, niin piuhat takaisin kiinni autoon boxsin vaan jättä pois välistä)

aina kun akun johdot ottaa irti ensin avaimet pois autosta hetken odotelu ja sen jälkeen ei avaa ovia luukuja enne akun piuhan irrotamista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

juu kyllä liittimet löysivät oikeat paikkansa irrotuksen jälkeen...

hmm.. no jospa se etikettivirhe sattuikin tässä että oli vissiin jokainen räppänä jotenkuten raollaan ja avaimet virtalukossa :D

pitäiskö minunnyt koittaa tehdä se jokseenkin näin : avimet pois -> ovet kiinni (saahan kontti ja konepelti olla kuiten auki??) -> akku irti -> poksi irti -> akku kiinni -> ja koittaan käynistystä ?


niin ja mitäs tuhoa tuo voisi saada aikaan? teitoa ei ole että montako vuotta ollut paikollaan..
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tuoppitoukka kirjoitti:juu kyllä liittimet löysivät oikeat paikkansa irrotuksen jälkeen...

hmm.. no jospa se etikettivirhe sattuikin tässä että oli vissiin jokainen räppänä jotenkuten raollaan ja avaimet virtalukossa :D

pitäiskö minunnyt koittaa tehdä se jokseenkin näin : avimet pois -> ovet kiinni (saahan kontti ja konepelti olla kuiten auki??) -> akku irti -> poksi irti -> akku kiinni -> ja koittaan käynistystä ?


niin ja mitäs tuhoa tuo voisi saada aikaan? teitoa ei ole että montako vuotta ollut paikollaan..
juurikin noin asian vois muotoilla.
taisi joku tuossa ylhäällä noin sen sanoa?

koitapa, katsotaan lähteekö....on se kyllä ihme jos ei lähde.....mulla sen poxin sai ottaa melkein käynnissä ollessa audista pois eikä mitään.... :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

juu ei lähe ei :?

himmat tehty niinkuin yllä, n.2min meni avaimien irrotuksesta akun irroittamiseen, ovet kiinni, nokkapelti ja kontti aukinaisena... ei vain puhu mitään... valot ja kaikki syttyy mittaristoon normaalisti paitsi hehku, lyökö tuo nyt sitten ajoneston jotenkin päälle? eihän tuo poksi voi sitten olla mitenkään tehdasasenteinen ? :shock:
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tuoppitoukka kirjoitti:juu ei lähe ei :?

himmat tehty niinkuin yllä, n.2min meni avaimien irrotuksesta akun irroittamiseen, ovet kiinni, nokkapelti ja kontti aukinaisena... ei vain puhu mitään... valot ja kaikki syttyy mittaristoon normaalisti paitsi hehku, lyökö tuo nyt sitten ajoneston jotenkin päälle? eihän tuo poksi voi sitten olla mitenkään tehdasasenteinen ? :shock:
ei varmasti ole tehtaalta lähtöisin...jos mersun venttiilihatuissakin on tähtimerkki niin olis tuossakin. :wink:

kyllä se nyt on niin että jotain muutoksia on tehty tuon poxin asennuksen yhteydessä, mitäs jos kysyisit edelliseltä omistajalta asiasta?

näyttääkö johdot siltä että niitä ei olis tai olis räplätty? eli näyttääkö ne alkuperäisiltä?
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuoppitoukka kirjoitti:juu kyllä liittimet löysivät oikeat paikkansa irrotuksen jälkeen...

hmm.. no jospa se etikettivirhe sattuikin tässä että oli vissiin jokainen räppänä jotenkuten raollaan ja avaimet virtalukossa :D

pitäiskö minunnyt koittaa tehdä se jokseenkin näin : avimet pois -> ovet kiinni (saahan kontti ja konepelti olla kuiten auki??) -> akku irti -> poksi irti -> akku kiinni -> ja koittaan käynistystä ?


niin ja mitäs tuhoa tuo voisi saada aikaan? teitoa ei ole että montako vuotta ollut paikollaan..
Lähtee kuitenkin boxsi paikassa käyntiin ?
jos näin niin sitten on boxsin asenuksen yhteydessä johto sarjaa puukotettu, asenus ohjeet jostaain niin siitä selvii
(liitimien kontakti niiten muovi kuorten sisällä ok?)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

no voihan :?

pitänee kattoa johtosarjaa jos siellä näkyis omia vedoksia...

kukas tietäis nuista asennusohjeista, ei taho guugle ainakaan minulle avautua tälähetkellä :evil:
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

no niiin, eli on sitä johtosarjaa ilmeisesti muutettu, en vain tiedä miten :D

siitä pienemmästä liittimestä (9johtoa) on 4mustaa piuhaa lyöty nippuun yhdeksi mustaksi johdoksi, nastaa en muista mihin oli liitetty, mutta liittimessa on nastat 1,4,6 ja 8 ilman johtoa.. :?
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

Niissä mustissa johdoissa on varmaankin raita jotain muuta väriä.

Jos tuota WIS:istä yrittäis hakea, auttais tarkka tieto liittimestä, sen sijainnista ja minne siitä piuhat menee. Ja valmistenumeron 6 ekaa numeroa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tuoppitoukka kirjoitti:no niiin, eli on sitä johtosarjaa ilmeisesti muutettu, en vain tiedä miten :D

siitä pienemmästä liittimestä (9johtoa) on 4mustaa piuhaa lyöty nippuun yhdeksi mustaksi johdoksi, nastaa en muista mihin oli liitetty, mutta liittimessa on nastat 1,4,6 ja 8 ilman johtoa.. :?
nythän en ole ihan varma kannataisko mennä lisää muuttelemaan ominnokkineen?

olisko fiksua antaa sen boxin olla tai viedä se ammattilaiselle?
ettei sitten vaan pala jokin kiva aito mercedesbenz purkki....

:wink:
Opel, "weird lieben autos"....
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tuoppitoukka kirjoitti:no niiin, eli on sitä johtosarjaa ilmeisesti muutettu, en vain tiedä miten :D

siitä pienemmästä liittimestä (9johtoa) on 4mustaa piuhaa lyöty nippuun yhdeksi mustaksi johdoksi, nastaa en muista mihin oli liitetty, mutta liittimessa on nastat 1,4,6 ja 8 ilman johtoa.. :?
misäpäin autoa tämä sijatsee
kuvat poksista ja liittimista näkösälle
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Missä päin palloa kuljin on
no kuvat tosiaan helpotaisi homma(tään tosin hankala laitella...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

koitan huomenna muistaa ottaa kameran toiselta kämpältä mukkaan niin onnistuis vihdoin, piti ottaa jo tänään mutta kun tämä kultakalan muisti niin... :D
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

no niin ! nyt ois kamera ja kuvat, mutta aina sitä jotain, kaapeli unehtu nyt kämpille :D

mutta senverran sain sitä johtohässäkkää katteltua, että minusta tuntuu että ne johdot(mitkä on naitettu nippuun) menee suuttimille :roll:

oli onko tässä vakiona jokaiselle suututtimelle oma piuha ohjaimelta ja nyt poksin jäljiltä on pantu kaikki samaan nippuun :?:

koitan huomena muistaa sen kaapelin niin saa kuvat ladattua..

niin ja se yks kysymys vielä, meneekö ensiasennus webaston johdotuksia tuolla konetilan mustassa laatikossa? ajatuksena olis se kännykkäohjaus vepastolle ja pitäs keksiä sille joku näppärä paikka..
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
foku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 22.09.2010 18:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja foku »

tuoppitoukka kirjoitti: ajatuksena olis se kännykkäohjaus vepastolle ja pitäs keksiä sille joku näppärä paikka..
Moi !

Mulla oli edellisessa autossa (vw golf) webaston ohjaus kännykällä.

Toimi loistavasti niin kauan kunnes puhelin sammuu vaikka on jatkuvasti laturissa.

Kokeilin jopa eri puhelimia ja eri akkuja mutta niin se vaan aina ajoittain sammui, pakkanen tekee tehtävänsä.

Laita mieluimmin se telestart 100 HTM, siinä on se ajastin mahdollisuuskin.


T:Foku
Vito 111CDI-2,7/34K pitkä
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

foku kirjoitti:
tuoppitoukka kirjoitti: ajatuksena olis se kännykkäohjaus vepastolle ja pitäs keksiä sille joku näppärä paikka..
Moi !

Mulla oli edellisessa autossa (vw golf) webaston ohjaus kännykällä.

Toimi loistavasti niin kauan kunnes puhelin sammuu vaikka on jatkuvasti laturissa.

Kokeilin jopa eri puhelimia ja eri akkuja mutta niin se vaan aina ajoittain sammui, pakkanen tekee tehtävänsä.

Laita mieluimmin se telestart 100 HTM, siinä on se ajastin mahdollisuuskin.


T:Foku



tere foku !

keltä hankit kyseisen kännyohjauksen? oliko millanen asennus, pelkät rosvoliittimet ohjausjohtojenväliin?

juu kyllä seon se telestarttikin pyörinyt mielessä, tahtovat olla vain niin julmetunpaljon kalliimpia kuin nämä kotitalliviritykset.. :?
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
foku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 22.09.2010 18:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja foku »

[/quote]

tere foku !

keltä hankit kyseisen kännyohjauksen? oliko millanen asennus, pelkät rosvoliittimet ohjausjohtojenväliin?

juu kyllä seon se telestarttikin pyörinyt mielessä, tahtovat olla vain niin julmetunpaljon kalliimpia kuin nämä kotitalliviritykset.. :?
[/quote]


Moi !

Vastaava kun tämä: http://www.probyte.fi/catalog/product_i ... 6c81cac73d
,mutta vanhempaa mallia.


T:Foku
Vito 111CDI-2,7/34K pitkä
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

no niin :!:

Elikäs tässä kuva koko sopasta

Kuva


liitin jossa 4 paikkaa tyhjänä

Kuva


ilmeisesti jälkeenpäin tehty liitos, jossa 4 mustaa piuhaa, minun arvioni mukaan menee suuttimille

Kuva
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

Näyttää vahvasti siltä, että on tosiaan suuttimien liitin. Ne mustat ovat kai maajohtoja(oikeastaan -johtoja) ja tulevat mallista riippuen eri nastoihin...

Malli 202.194, onko oikein kun et ole kertonut?

Kuva

Kuvassa:
N3/9 = CDI control module
y1 - y4 = suuttimet

Ja jos tuota oikein tulkitsen 6/98 mallista eteenpäin suuttimilta tulevat mustat kytketään yhteen (Z99/6 Common rail solenoid valve 1 connector sleeve) ja nastaan 2. Onko näin?

Ilmeisesti ei kuitenkaan ole tuota puukotettu, vai oliko se musta sittenkään nastassa 2? Tämän perusteella en kyllä lähtisi tuota muuttelemaan. Omassakin(W220) on ainakin yksi tuollainen keltainen huppuliitin, joten tehdas on sellaisia ilmeisesti käyttänyt.

Minne sen liittimen kytket, kun boksi on irti ja minne muualle boksista menee piuhoja, kuvasta ei saa täyttä varmuutta?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mitä on kiinni siinä alkuperisesä liitmessä kun tuhoboxsi on paikassan
ja siinä toisessa mitä epäilet itse tehdyksi(menkö/tuleeko kumpikaan eculta?)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kuvassa alkuperäinen liitin kuuluu suoraan ecuun
ecun keskellä olevan liittimen alla on jokin ylimääräinen kappale vihreä väriltään jossa valkoinen/keltainen/punainen johto onko se poistettu välistä ei varmaan käynnisty jos se siellä on
tuskin tuossa on muuteltu mitään johdotuksia poksi pois ja kaapelit oikeisiin paikkoihin ja kones tulille
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

ES kirjoitti:Näyttää vahvasti siltä, että on tosiaan suuttimien liitin. Ne mustat ovat kai maajohtoja(oikeastaan -johtoja) ja tulevat mallista riippuen eri nastoihin...

Malli 202.194, onko oikein kun et ole kertonut?

[ http://img593.imageshack.us/img593/8128/200cdiinj.jp ]

Kuvassa:
N3/9 = CDI control module
y1 - y4 = suuttimet

Ja jos tuota oikein tulkitsen 6/98 mallista eteenpäin suuttimilta tulevat mustat kytketään yhteen (Z99/6 Common rail solenoid valve 1 connector sleeve) ja nastaan 2. Onko näin?

Ilmeisesti ei kuitenkaan ole tuota puukotettu, vai oliko se musta sittenkään nastassa 2? Tämän perusteella en kyllä lähtisi tuota muuttelemaan. Omassakin(W220) on ainakin yksi tuollainen keltainen huppuliitin, joten tehdas on sellaisia ilmeisesti käyttänyt.

Minne sen liittimen kytket, kun boksi on irti ja minne muualle boksista menee piuhoja, kuvasta ei saa täyttä varmuutta?




Juu tosiaan on 202.294 se alku, ja tarkasti en muista, mutta vahva mielikuva jäi että se menee nastaan 2..(toissapäivänä 2kertaan varmistin mihin se menee ja ei muista siltikään stana :D ) liitin menee sitten eculle suoraan, lisäksi tuon piirin olen ottanut isomman liittimen alta pois. kun nämä ovat pois niin poksista ei jää autoon kiinni muuta kuin poksin maajohto.. :?
CDI203 kirjoitti:mitä on kiinni siinä alkuperisesä liitmessä kun tuhoboxsi on paikassan
ja siinä toisessa mitä epäilet itse tehdyksi(menkö/tuleeko kumpikaan eculta?)
tuhopoksi on liitetty tuon alkuperäisen littimen ja ecun väliin, itse tehdyksi epäilin tuota keltaista huppua,että olis leitettu johtoja ite jömppiin, mutta vaikuttaa sittenkin alkuperäisliitokselta..

xr kirjoitti:kuvassa alkuperäinen liitin kuuluu suoraan ecuun
ecun keskellä olevan liittimen alla on jokin ylimääräinen kappale vihreä väriltään jossa valkoinen/keltainen/punainen johto onko se poistettu välistä ei varmaan käynnisty jos se siellä on
tuskin tuossa on muuteltu mitään johdotuksia poksi pois ja kaapelit oikeisiin paikkoihin ja kones tulille

kyllä net on poistettu kaikki poksiin liittyvä pois välistä, eikä lähe.. :?
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Vastaa Viestiin