DBFI kirjoitti:CDI203 kirjoitti:
olen jopa joskus kyselyt sieltä spostila tarkempia tietoja tuoteesta ja vastaus oli melko miten sen sanoisi mielenkiintoinen
ja mitenhän on niite lailisuuden kanssa sitä joku aikaisemmin pohti
hintaa oli ainakin enemän kuin sisään ostaessa
(samasta paikasta mistä tavara tonne tulee osanut myös joskus yhden mistä ei sen enempää...)
Mikä siitä vastauksesta teki mielenkiintoisen? Sekö että hintapyyntö oli 1/3 - 1/2 täällä myytävien laitteiden hinnasta? Ehkä sinulle on vastattu muuta mutta minusta jokaisen kannattaa itse kysellä eikä arvuutella minun ja sinun saamien vastausten välillä.
Laillisuudesta en uskalla sanoa mitään kun en ole mikään lakimies mutta miksi ihmeessä ostajalle olisi turvallisempaa ostaa laiton tavara foorumilta kuin jostain suomalaisesta liikkeestä? Jos näitä kyseenalaisia tuotteita lähtee hankkimaan niin silloin tuo harmaa alue koskee kaikkia vaihtoehtoja samalla tavalla?
Vastauksesta teki mielenkiintoisen lähinä tieto tuottesta,toimitus sisälöstä, tuleeko ohjelma levyillä vai kovalevyllä, ulkoisella kovalevylä, toimitus aika, (tai no oikeestaan tiedon puute)niillä tiedolla ei hinta kyllä yhtään ihmetytä,
paremin on tietoa jopa ebayn kaupiaiten sivulla(mistä jopa vastauksessa kehoitettin katsomaan lisä tietoja)
oikeestan ainut varma oli hinta mikä oli kyllä enemmän "liekö sitten laitonta sillä ajatus mallila mitä täälä ajoitain näkyy" kuin uiftech ottaa rahteineen/tulleineen ja se että toimii mersuun, mikä on tietysti se tärkein juttu
siitä lateesta minkä joskus tilasin tuolta uiftech.com sivulta,
niin oli siinä mielessä ok että kun ei toiminut, niin sai rahat sentään takasin toimimatonta laitetteta vastaan (kaikista paikosta ei ole saanut) ja koko homman ei mennyt edes kovin pitkään 1,5kk ei mennyt hukkan muuta kun aikaa ja vaivaa(jotkut laskee kyllä senkin jonkun arvoiseksi)
siiloin oli ainakin laadussa pahaa heitelyä(ei toimi)
Jep laillisuus on mielenkiintoine juttu mihin vaikutta moni asia,
aika monessa paikassa foorumilla sanottan ainakin jos myydän yhtään kallimalla kun jossain toisaala tavaraa laitomaksi (toi harmaa alue lienne kuitenkin joka tapauksessa oikeampi)
Mitä turvalisuuten tulee niin omien kokemusten(useita laitetita) mukaan se on yhtä turvatonta/turvalista osto paikasta riippumatta, foorumeilta, nettikaupasta, ebay, ym...
(rippuen toki siitä mitä ostaja ja myyjä on sopinut ja pitääkö MOLEMAT sen mitä on sovittu)
niiten osalt mitä itse välitän voin tohon turvalisuuten vaikutta ja vaikutan
sillä tavalla että testaan joka paketin toimivuuden(riskillä että joukoon olisi tullut vialinen mikä tuhoaa testi autosta vaikka ajon eston tai jotain muuta) vaikka tulevatkin samalta toimittajalta jolla on myös halvempia paketeja mitä en kyllä mieleläni välitä,
jotkut netti kaupat/ebay kauppiat otta tavaran aina sieltä mistä halvimalla sen saa minkä takia on vielä vähemän varmuuta laadusta vaikka olis samasta paikasta, joskus joku saanut 1 hyvä laatuisen laiteen, tietysti myös toisin päin
Siitä (ja monesta muusta) olen samaa mieltä DBFI

että jokainen selvitelköön,kyselköön,testailkoon,vääntäköön kaupiaiten kannsa onkelmatilanteisa itse(helposti kuluu aikaa ja vaivaa)
täälä myynisä olevat paketit mahdolistatavat hoitaa asian eritavalla niile jotka eivät sitä syystä tai toiseta omatoimiseti halua tehdä noita juttja
kaikilla jotka jostain näitä homma
suositelen ennen käytöön ottoa purkin avaamista ja sisä puolen tarkistamista irto osien, kuorten kiinitys ruuvien irotamien mettali hitujen varalta niitä on ollut myös tosi kallisa laiteissa(ylisesti tämöstä vinkkiä ei tietenkään kannatais antaa...

)
niin kuin ei oikestaan muitakaan vinkkejä/tietoja jakaa mitkä on ensin itse vaivalla tukinut ja tesilut