MB:n vikadiagnostiikkaohjelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

barton kirjoitti:Voisko myös tuoda julki ne paikat joista saa toimivia laitteita. :idea:
Ainakin täältä kaikki myynisä olevien toimivuus testattu ;)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Ja tosiaan aika monessa paikassa ulkonäkö sama ja sisältäkin lähes samanlisia piirien ym osien merkit vaihtelee
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Junnu »

Näköjään muutkin on tilanneet sutta muutaman kerran.
Mulla ei valitettavasti ole linkkejä sivuille, kuka toimittaa sutta, mutta yhteishenkilöiden nimiä voin kertoa:
Alice Chan
Chew Angel
Jos kaupustelija on tuon niminen niin ei kannata ostaa.
Suoraan olen sähköpostilla lähestynyt aina noita myyjiä.

Yks tuosta listalta puuttuu, Espanjalainen.
Se kehui oman tuotteen maasta taivaaseen (oli euroopassa tehty jne..) Nyt en vaan sen nimeä muista. Illan mittaan varmaan tulee mieleen. Laitan sen sitten tähän.

Minä saatan myydä Xentryn, jos joku siitä järkevän tarjouksen tekee.

Sitten lisäys:
Omakohtaista kokemusta tästä ei ehtinyt syntyä, kun kaveri esti: Autosvs, esiintyy myös "aputoiminimellä" autoangel.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:
barton kirjoitti:Voisko myös tuoda julki ne paikat joista saa toimivia laitteita. :idea:
Ainakin täältä kaikki myynisä olevien toimivuus testattu ;)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Ja tosiaan aika monessa paikassa ulkonäkö sama ja sisältäkin lähes samanlisia piirien ym osien merkit vaihtelee
Tämä kun ei ollut myyntipalsta niin tähän varmaan saa kommentoida että ainakin omasta mielestäni mm. tuo myyjä johon viittaat pyytää kyllä vähän kovaa hintaa. Itse en näitä myy kun se on laitonta (ainakin jos myy yli ostohinnan, kai siitä riippumatta) mutta omani saisi puoleen hintaan tuohon referoituun laitteistoon verrattuna. Ja omassa koneessa 01/2010 softat (DAS/Xentry/WIS/EPC, osahinnasto) ja tietenkin starfinderit SDI aktivoitu jos niin halutaan. Ohjelmistokieli vapaasti valittavissa jne. Minusta näissä harrastajien laitteissa ei tarvita Vehoveroa. Paketit kun on itse rakennettu niin tuki on löytynyt aika läheltä. :D
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ai niin muuten.
Ei suoranaisesti aiheeseen liity, mutta kumminkin.

Keksin oivan paikan, mistä voi tilata uuden akun IBM T30:iin. Hinta oli edullinen jne. Hinta oli vain puolet vrt. muihin.
Tilauksen tein joulukuun alussa heti. Maksoin myös samalla. Sovittiin, että akkujen toimitusaika on pitkä, kokonaista kaksi viikkoa.

Aikaa kului ja mitään ei tapahtunut :!:
Pariin kertaan laitoin mailia sinne ja kyselin, että missä mättää. Vastausta ei kuulunut. Ei yhtään mitään. Uhkasin ottaa yhteyttä kuluttjaviranomaisiin jne. Edes se ei tavarantoimittajaa hetkauttanut. Ei kommentoinut yhtään mitenkään :!:

Tortaina tuli viimeinkin mailia sieltä toimittajalta, tilaamasi tavarat on lähettetty. Mukana oli postin jäljitysnumero jne. Jonkun 1.3 kg painavan paketin ne on mulle lähettäneet. En valitettavasti ehtinyt postiin sitä perjantaina hakemaan. Maanantaina haen ja katson mitä paketissa on. Jospa siellä ne akut ois. Toivoa sopii. Mutta mielestäni 2 vko ei ole sama, mitä 2 kk.
Tämän paikan nimi oli euro1supply.com.

Tuo rönsyili ohi aiheen.

Kommentoin vähän edellistä postausta. Minä en tiedä ihan tarkkaan, mitä tuo CDI203:n paketti sisältää. varmaan ihan toimiva laite. Mutta mielestäni tuo on jotakuinkin realistinen hinta. Muutamien kymppien eroja noilla toimittajille voi olla. Jos ostohinta on likimain sama, kun mulle on, niin ei tosiaankaan mitään puolen voittoja välistä vedä. ALV+rahti+kaikki muu, niin tuon se oikeasti toimiva testeri maksaa. Jos tuossa on jotain voittoa, niin puhutaan suuruusluokasta muutama 10 euroa.

Mulle ainakin maksaa testeri likimain tuon verran. Jollakin voi olla parempi hankintakanava, en pidä täysin mahdottomuutena että puoleenkin hintaan saa. Pitää vaan olla oikea kontakti, jolta ostaa.

Jos joku olisi aikanaan myynyt testeriä mulle tuhon hintaan, kun tuo linkin ilmoitus on, niin olisin ostanut. Oppirahoja maksoin vähintäänkin tuplaten tuon verran.
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Simo97 »

Minä tilasin viime kesänä Ebayn kautta Starin. Hinta oli 747,99 dollaria rahteineen Kiinasta. Tuohon tuli tietenkin vielä verot päälle Suomessa. Hyvin on toiminut sen mitä on kokeiltu. Johdot ovat tietenkin pakkasessa kovettuvaa muovia ja kovalevyllä oli yksi virus kaupanpäällisiksi. Kokonaisuutena kuitenkin ihan käypä peli. Myyjää ei enää Ebaysta löytynyt, nettisivut firmalla kuitenkin edelleen on. Osoite on www.blaserkey.com. Ebaysta ostaessa kannattaa katsella myyjien saamia palautteita, itse totesin myyjän saaneen myymistään Stareista pelkästään positiivista palautetta.

Oletan että tämä on kai niitä halvimpia toimivia Stareja, en siis ole testannut toimivuutta millään Smartilla tai raskaalla kalustolla, mutta henkilöautoissa tuntuu toimivan ihan mukavasti.
W123 300D 1984
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
S123 300 TD Turbodiesel 1982
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Junnu kirjoitti: Kommentoin vähän edellistä postausta. Minä en tiedä ihan tarkkaan, mitä tuo CDI203:n paketti sisältää. varmaan ihan toimiva laite. Mutta mielestäni tuo on jotakuinkin realistinen hinta. Muutamien kymppien eroja noilla toimittajille voi olla. Jos ostohinta on likimain sama, kun mulle on, niin ei tosiaankaan mitään puolen voittoja välistä vedä. ALV+rahti+kaikki muu, niin tuon se oikeasti toimiva testeri maksaa. Jos tuossa on jotain voittoa, niin puhutaan suuruusluokasta muutama 10 euroa.

Mulle ainakin maksaa testeri likimain tuon verran. Jollakin voi olla parempi hankintakanava, en pidä täysin mahdottomuutena että puoleenkin hintaan saa. Pitää vaan olla oikea kontakti, jolta ostaa.

Jos joku olisi aikanaan myynyt testeriä mulle tuhon hintaan, kun tuo linkin ilmoitus on, niin olisin ostanut. Oppirahoja maksoin vähintäänkin tuplaten tuon verran.
Kun kyselin sinulta kaverilleni testeriä niin ilmoitin mihin hintaan saan sen itse. Tuolla samalla hinnalla olisit tietenkin saanut sinäkin ostaa, ei siinä mitään ihmeellistä. Ei minun kannata maksaa kaksinkertaista hintaa vain sen takia että sinä hankit kalliilta toimittajalta laitteen vaikka että ottaisi euroakaan välityspalkkiota.

Minulle testeri maksaa reilusti alle tuon toisessa postauksesa mainitun 750 dollarin, kotiin toimitettuna (tullit ja verot päälle kuten Simo97:llakin).

Tämä ei ollut kommentti sinulle henkilökohtaisesti, vain kommentti foorumilla testerin hankintaa harkitseville, on hyvä tietää mikä on oikea hintataso. Tietenkin joku 01/2010 paketti maksaa Kiinasta tai Euroopasta tilattuna enemmän kuin blaserkey'n versio mutta eihän niitä softia tarvitse tilata ollenkaan jos haluaa päästä halvemmalla, tuon voi ratkaista muullakin tavalla.
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

En minä DBFI sinun kommenttia ottanut mitenkään henkilökohtaisesti :)
Asiallinen ja hyvä kommentti.

Näille testreille on tosiaan monen hintaista ja monenlaista välittäjää, se on tosiasia. Hinnat vaihtelee näemmä aika paljon. Sen takia tuonne ylemmäs kirjotin voitoista noin. Itse käytän kalliimpaa toimittajaa, koska homma on todettu toimivaksi. Mieluumin maksaa vaikka 1500 toimivasta testeristä, kun 500 toimimattomasta. Nämä molemmat on tullut ostettua...

Muuten vielä tuosta hintatasosta ja toimituksista ym:
Nyt on suhteellisen huono aika tilata testeriä, jos se tulee kiinasta. Kiinalaisilla on alkamassa kuulemma jokin kevät juhla, osa porukasta nimittäää sitä Kiinalaisten uudeksivuodeksi.
Tämä vaikuttaa toimitusaikoihin ja tavaroiden hintaan. Markkinat on kokolailla levottomia. Tuo juhla loppuu 25.2. Tämä asia tuli ilmi, kujn kokeilin tilata tavaroita Kiinasta. (tosin kyseessä ei ollut testeri, oli hieman suurempi paketti). Käskivät palata asiaan 25.2. jälkeen.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Junnu kirjoitti: Näille testreille on tosiaan monen hintaista ja monenlaista välittäjää, se on tosiasia. Hinnat vaihtelee näemmä aika paljon. Sen takia tuonne ylemmäs kirjotin voitoista noin. Itse käytän kalliimpaa toimittajaa, koska homma on todettu toimivaksi. Mieluumin maksaa vaikka 1500 toimivasta testeristä, kun 500 toimimattomasta. Nämä molemmat on tullut ostettua...
Selvennykseksi, olen toki samaa mieltä että kannattaa maksaa 1500 toimivasta ennemmin kuin 500 toimimattomasta. Mutta jos saa alle puolella hinnalla tuon saman toimivan niin minusta se on vielä kannattavampi vaihtoehto ja sitä tuossa lähinnä peräsin. Ostajan kannattaa selvittää se edullisin toimittaja sille haluamalleen tuotteelle. Ja se puoleen hintaan hankittu laite on todella toimiva, parhaimmillaan parempilaatuinen kuin tuo kalliimpi!

Jos tyytyy halvempaan kiinalaiseen laitteeseen niin sen hinta Kiinasta tilattuna (ilman veroja/tulleja) on alle $500 ja monet on tuohonkin tyytyväisiä olleet vaikka itse en ole tuollaista uskaltanut ostaa enkä muillekaan suosittele.
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

junnu kirjoitti:Näille testreille on tosiaan monen hintaista ja monenlaista välittäjää, se on tosiasia. Hinnat vaihtelee näemmä aika paljon. Sen takia tuonne ylemmäs kirjotin voitoista noin. Itse käytän kalliimpaa toimittajaa, koska homma on todettu toimivaksi. Mieluumin maksaa vaikka 1500 toimivasta testeristä, kun 500 toimimattomasta. Nämä molemmat on tullut ostettua...
Joo oppirahoja on kyllä saanut noiten kanssa maksaa(ja niistä kovimat eurooppalisilta kaupiailta hankitusta laiteista)

paketien hinnat mihin tuolla vitattin ovat siis HP,(myös täysin käyttö valmiiksi paketiksi laitettuna eli myös kone mukaan HP silloin tietysti eri)
toimiviksi testattuja ja ostaja pääse helpolla ei tarvitse itse ensi testata niitä mitkä ei toimi(niitä on myös yli 1000€ luokassa)puljata tavaran toimitajien
kanssa, ym vaivaa nähdä

eipä näitä ole täältä kautta mennyt montaa 3 sinä aikana kun ilmoitus on tuolla ollut nekin kaikki keskennään erilaisilla kokoon panoilla(yhteensä vuosien varrella vajaa 20 muita kanavia pitkin)
voihan nämä tietty hoitaa niinkin että ei enään myydä niitä täälä jos hinnta pyynti on liian kova, kaikki voi sitten rauhassa kokeilla onnean
vaikka aluksi "italialaisten" kanssa

omaan käytöön kun ensimäistä hommasin, olisin varmasti toimivasta minkä olisi voinnut ostaa suoraan suomesta, ilman mitään puljausta voinut maksaa vaikka triplana

tukea/vinkkejä käytöstä on tullut annettua myös joillekin jotka ovat ensin meinannet ton paketin otta(sovitu että ei niistä puhuta), mutta ovat sitten päätyneet haalimaan itse tavaran jostain toista kautta

DBFI kirjoitti: mutta eihän niitä softia tarvitse tilata ollenkaan jos haluaa päästä halvemmalla, tuon voi ratkaista muullakin tavalla.
Saakos ne jostain ilmaseksi :?:
vai miten sen voi hoitaa kuka vaan satunainen ostaja joka tämmöstä tarvii :?: :?:

Oli miten oli niin varmaan lähemäs alkuperäistä aihetta
Niin * on kyllä mersujen kannsa touhutessa se paras, sitten tulee varmaankin joku bochin värkki, autocomit, x431, ym
ja homma riippu tietty myös paljon siitä mitä on tarkoitus sillä touhuta
mutta jos varmasti mersuun hyvää hakee on *:ri kyllä paras vaihtoehto
saa sen sitten käytöönsä mistä tahansa

edit:pikkulisäys vielä se että jostain saa kerran ostettua hyvä laatuisen laitten ei vielä taaka että samalta toimittajalt ostettu olisi samanlainen

laitten laatuu sinällän on mielen kiintoine juttu mikä on hyvä laatu näissä
(aina toimii vaikka olisi kasattu kamelin pas*** ja käsin tinattu vai se missä on sisällä laatu piirejä ja kone tinaukset mutta ei silti välillä toimi :wink:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

CDI203 kirjoitti:
DBFI kirjoitti: mutta eihän niitä softia tarvitse tilata ollenkaan jos haluaa päästä halvemmalla, tuon voi ratkaista muullakin tavalla.
vai miten sen voi hoitaa kuka vaan satunainen ostaja joka tämmöstä tarvii :?: :?:

Niin * on kyllä mersujen kannsa touhutessa se paras, sitten tulee varmaankin joku bochin värkki, autocomit, x431, ym

edit:pikkulisäys vielä se että jostain saa kerran ostettua hyvä laatuisen laitten ei vielä taaka että samalta toimittajalt ostettu olisi samanlainen

(aina toimii vaikka olisi kasattu kamelin pas*** ja käsin tinattu vai se missä on sisällä laatu piirejä ja kone tinaukset mutta ei silti välillä toimi :wink:
Tuohon softien hankintaan kukin käyttää omaa osaamistaan a aikaansa haluamallaan tavalla, ei se sen kummempaa ole.

Mutta eikö CDI203 sinun toimittamasi laitteet ole samanlaatuisia? Miksi ne ei sitten tuosta oikeasta suomalaisesta kaupasta ostettuna olisi? Uiftech ei kyllä sontaa myykään mutta kyllä luotan siihen että suomalainen myyjä filtraa huonot laitteet pois jos sellainen sattuisi tulemaan, kuten varmaan sinäkin!
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:

Tuohon softien hankintaan kukin käyttää omaa osaamistaan a aikaansa haluamallaan tavalla, ei se sen kummempaa ole.

Mutta eikö CDI203 sinun toimittamasi laitteet ole samanlaatuisia? Miksi ne ei sitten tuosta oikeasta suomalaisesta kaupasta ostettuna olisi? Uiftech ei kyllä sontaa myykään mutta kyllä luotan siihen että suomalainen myyjä filtraa huonot laitteet pois jos sellainen sattuisi tulemaan, kuten varmaan sinäkin!
Jep kautta kulkevissa paketeissa laatu on tasisen hyvää(nykyisin alku aikoina kun sopivaa toimittaja kun hain ei aina niin ollut) ja se varmistetaan kokeilemalla ja romut tosiaan karsitaan pois

osaltaan selittä hintaa

tolla laadun vaihtelulla tarkoitin että jos jostain esim ebay myyjältä onistuu joku saaman hyvän yksilön ei se vielä tarkoita että myös seuraava on samaa tasoa(jotkut haalivat niitä mistä sattuu halvimmalla saaman)

mainitsinko jossain jonkun kaupan?
nyt multa on kyllä jäänyt jotain huomaamatta
siis onko jossain suomalinen kauppa mistä saa näitä hintaan 5-700€ ostaa kuka vaan :?:
laita vaikka yv jos et halua sitä mainostaa
joskami
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja joskami »

Täytyy ny laittaa omiakin kokemuksia tänne..

Tiedän muutamia testereitä jotka on tilattu suoraan kiinasta, jotka on tullut suoraan kotia ilman tullia.. Niissä hinta on jäänyt alle 500$ kotiovelle toimitettuna ja olleet toimivia.

Yksi aika paljon kalliimpi tulleinen on todettu rikkinäiseksi, takaisin lähetys onnistui lähemmäs 100 euron postikuluilla, uusi tuli parin viikon päästä. Siitä tuli kohtuu kallis testeri.

Softissa on ollut eroja, osaa ei ole saanut vaihdettua suomeksi, eikä päivitettyä.. Onneksi tuon wmwaren kautta nuo testerit saa toimimaan missä tahansa koneessa missä on muistia yli 512mb.
Enkä itse pidä niin tärkeänä sitä kuinka uusi das koneessa on ja en usko et uuden w212 taikka w204 omistaja haluaisi lukea vikakoodit jossain hämyisessä autotallissa.

Pääasia et toimi hyvin noissa 96-2009 vuoden autoissa niissä ei ole enää takuu voimassa ja niissä niitä vikoja sitten piisaakin.. Tai jos ei ole vikoja niin onhan se mukava tutkia omaa autoaan, tämä nyt toimii eräänlaisena harrastusvälineenä..

Mitä noita on tutkittu sisältä niin samalta näyttää(ainakin nää halppismallit :) ).
Johdoissa on sitten suurempia eroja, joka sarjassa on ollut hieman erilaisia nuo johdot.

Eihän noista voi ikinä mitä sieltä tulee, taitaa tuo laadun tarkkailu olla mitä tahansa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

joskami kirjoitti:Täytyy ny laittaa omiakin kokemuksia tänne..

Tiedän muutamia testereitä jotka on tilattu suoraan kiinasta, jotka on tullut suoraan kotia ilman tullia.. Niissä hinta on jäänyt alle 500$ kotiovelle toimitettuna ja olleet toimivia.

Yksi aika paljon kalliimpi tulleinen on todettu rikkinäiseksi, takaisin lähetys onnistui lähemmäs 100 euron postikuluilla, uusi tuli parin viikon päästä. Siitä tuli kohtuu kallis testeri.

Softissa on ollut eroja, osaa ei ole saanut vaihdettua suomeksi, eikä päivitettyä.. Onneksi tuon wmwaren kautta nuo testerit saa toimimaan missä tahansa koneessa missä on muistia yli 512mb.
Enkä itse pidä niin tärkeänä sitä kuinka uusi das koneessa on ja en usko et uuden w212 taikka w204 omistaja haluaisi lukea vikakoodit jossain hämyisessä autotallissa.

Pääasia et toimi hyvin noissa 96-2009 vuoden autoissa niissä ei ole enää takuu voimassa ja niissä niitä vikoja sitten piisaakin.. Tai jos ei ole vikoja niin onhan se mukava tutkia omaa autoaan, tämä nyt toimii eräänlaisena harrastusvälineenä..

Mitä noita on tutkittu sisältä niin samalta näyttää(ainakin nää halppismallit :) ).
Johdoissa on sitten suurempia eroja, joka sarjassa on ollut hieman erilaisia nuo johdot.

Eihän noista voi ikinä mitä sieltä tulee, taitaa tuo laadun tarkkailu olla mitä tahansa.
Pikku tempuilla ne kaikki asennukset saa ymmärtämään suomen kieltä, sekä DAS että DAS simulaattori. Xentryssä onkin kielivalinta asetuksissa.

Tässä tosiaan puhutaan oikeasta hintaluokasta ja lotto-onnen vaikutuksista.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

CDI203 kirjoitti:
tolla laadun vaihtelulla tarkoitin että jos jostain esim ebay myyjältä onistuu joku saaman hyvän yksilön ei se vielä tarkoita että myös seuraava on samaa tasoa(jotkut haalivat niitä mistä sattuu halvimmalla saaman)

siis onko jossain suomalinen kauppa mistä saa näitä hintaan 5-700€ ostaa kuka vaan :?:
eBaystä voi tosiaan saada mitä vaan, pitää tietää mistä tilaa.

Edittiä tähän vähän: kyllä se oli tuolla toisessa threadissa linkki suomalaiseen liikkeeseen joka myy "puoleen hintaan tämän foorumin hintatasosta" ja laite on kyllä varmasti ihan yhtä hyvä (sen tiedon perusteella mitä ole itse kultakin kauppiaalta tuotteestaan saanut).

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=83930
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:

eBaystä voi tosiaan saada mitä vaan, pitää tietää mistä tilaa.

Edittiä tähän vähän: kyllä se oli tuolla toisessa threadissa linkki suomalaiseen liikkeeseen joka myy "puoleen hintaan tämän foorumin hintatasosta" ja laite on kyllä varmasti ihan yhtä hyvä (sen tiedon perusteella mitä ole itse kultakin kauppiaalta tuotteestaan saanut).

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=83930
Kiitti joo niin oli löysin sen kun katsoin uudestaan (sitä en löytänyt missä olisin siihen viitanut)

olen jopa joskus kyselyt sieltä spostila tarkempia tietoja tuoteesta ja vastaus oli melko miten sen sanoisi mielenkiintoinen :?

ja mitenhän on niite lailisuuden kanssa sitä joku aikaisemmin pohti
hintaa oli ainakin enemän kuin sisään ostaessa
(samasta paikasta mistä tavara tonne tulee osanut myös joskus yhden mistä ei sen enempää...)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

CDI203 kirjoitti:
olen jopa joskus kyselyt sieltä spostila tarkempia tietoja tuoteesta ja vastaus oli melko miten sen sanoisi mielenkiintoinen :?

(samasta paikasta mistä tavara tonne tulee osanut myös joskus yhden mistä ei sen enempää...)
Mikä siitä vastauksesta teki mielenkiintoisen? Sekö että hintapyyntö oli 1/3 - 1/2 täällä myytävien laitteiden hinnasta? Ehkä sinulle on vastattu muuta mutta minusta jokaisen kannattaa itse kysellä eikä arvuutella minun ja sinun saamien vastausten välillä.

Laillisuudesta en uskalla sanoa mitään kun en ole mikään lakimies mutta miksi ihmeessä ostajalle olisi turvallisempaa ostaa laiton tavara foorumilta kuin jostain suomalaisesta liikkeestä? Jos näitä kyseenalaisia tuotteita lähtee hankkimaan niin silloin tuo harmaa alue koskee kaikkia vaihtoehtoja samalla tavalla?
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:

Mikä siitä vastauksesta teki mielenkiintoisen? Sekö että hintapyyntö oli 1/3 - 1/2 täällä myytävien laitteiden hinnasta? Ehkä sinulle on vastattu muuta mutta minusta jokaisen kannattaa itse kysellä eikä arvuutella minun ja sinun saamien vastausten välillä.

Laillisuudesta en uskalla sanoa mitään kun en ole mikään lakimies mutta miksi ihmeessä ostajalle olisi turvallisempaa ostaa laiton tavara foorumilta kuin jostain suomalaisesta liikkeestä? Jos näitä kyseenalaisia tuotteita lähtee hankkimaan niin silloin tuo harmaa alue koskee kaikkia vaihtoehtoja samalla tavalla?
Vastauksesta teki mielenkiintoisen lähinä tieto tuottesta,toimitus sisälöstä, tuleeko ohjelma levyillä vai kovalevyllä, ulkoisella kovalevylä, toimitus aika, (tai no oikeestaan tiedon puute)niillä tiedolla ei hinta kyllä yhtään ihmetytä,
paremin on tietoa jopa ebayn kaupiaiten sivulla(mistä jopa vastauksessa kehoitettin katsomaan lisä tietoja)
oikeestan ainut varma oli hinta mikä oli kyllä enemmän "liekö sitten laitonta sillä ajatus mallila mitä täälä ajoitain näkyy" kuin uiftech ottaa rahteineen/tulleineen ja se että toimii mersuun, mikä on tietysti se tärkein juttu :)

siitä lateesta minkä joskus tilasin tuolta uiftech.com sivulta,
niin oli siinä mielessä ok että kun ei toiminut, niin sai rahat sentään takasin toimimatonta laitetteta vastaan (kaikista paikosta ei ole saanut) ja koko homman ei mennyt edes kovin pitkään 1,5kk ei mennyt hukkan muuta kun aikaa ja vaivaa(jotkut laskee kyllä senkin jonkun arvoiseksi)

siiloin oli ainakin laadussa pahaa heitelyä(ei toimi)

Jep laillisuus on mielenkiintoine juttu mihin vaikutta moni asia,
aika monessa paikassa foorumilla sanottan ainakin jos myydän yhtään kallimalla kun jossain toisaala tavaraa laitomaksi (toi harmaa alue lienne kuitenkin joka tapauksessa oikeampi)

Mitä turvalisuuten tulee niin omien kokemusten(useita laitetita) mukaan se on yhtä turvatonta/turvalista osto paikasta riippumatta, foorumeilta, nettikaupasta, ebay, ym...
(rippuen toki siitä mitä ostaja ja myyjä on sopinut ja pitääkö MOLEMAT sen mitä on sovittu)
niiten osalt mitä itse välitän voin tohon turvalisuuten vaikutta ja vaikutan
sillä tavalla että testaan joka paketin toimivuuden(riskillä että joukoon olisi tullut vialinen mikä tuhoaa testi autosta vaikka ajon eston tai jotain muuta) vaikka tulevatkin samalta toimittajalta jolla on myös halvempia paketeja mitä en kyllä mieleläni välitä,

jotkut netti kaupat/ebay kauppiat otta tavaran aina sieltä mistä halvimalla sen saa minkä takia on vielä vähemän varmuuta laadusta vaikka olis samasta paikasta, joskus joku saanut 1 hyvä laatuisen laiteen, tietysti myös toisin päin

Siitä (ja monesta muusta) olen samaa mieltä DBFI :)
että jokainen selvitelköön,kyselköön,testailkoon,vääntäköön kaupiaiten kannsa onkelmatilanteisa itse(helposti kuluu aikaa ja vaivaa)

täälä myynisä olevat paketit mahdolistatavat hoitaa asian eritavalla niile jotka eivät sitä syystä tai toiseta omatoimiseti halua tehdä noita juttja

kaikilla jotka jostain näitä homma suositelen ennen käytöön ottoa purkin avaamista ja sisä puolen tarkistamista irto osien, kuorten kiinitys ruuvien irotamien mettali hitujen varalta niitä on ollut myös tosi kallisa laiteissa(ylisesti tämöstä vinkkiä ei tietenkään kannatais antaa... ;) )

niin kuin ei oikestaan muitakaan vinkkejä/tietoja jakaa mitkä on ensin itse vaivalla tukinut ja tesilut :)
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tässä osoite josta saa apua testeriongelmiin: http://www.jcrecordings.com/

Koska noita kiinalaisia Stareja tuntuu olevan montaa laatua ja ongelmia riittää, on tämä englantilainen heppu perustanut oman foorumin pelkästään näitä varten. Kaveri myy testereitä ja osia niihin, sekä auttaa myös softapuolen ongelmissa. Tiettyjä korjaustiedostoja voi ostaa, mutta apua tuntuu saavan myös ilmaiseksi.

Testerin hinta näyttää olevan 1250£ ilman ohjelmistoja. Ei siis ihan halvimmasta päästä, mutta ehkä tuon toimivuuteen voi jo luottaa... Eikä tuo CDI203:n pitämä hinta isolta kuulosta tähän verrattuna, varsinkin kun huomioi ostamisen helppouden ja riskittömyyden. Tosin itse maksamani 750$ + verot oli mielestäni jo kipurajalla. Jos Ebayssa on joku myyjä myynyt jo 10-20 Staria ja saanut 100-200 pelkästään positiivista palautetta, uskon ostamisen olevan melko riskitöntä. Toki saattaa joutua pettymään, mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja ottaa omat riskinsä.
W123 300D 1984
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija

Simo97 kirjoitti:Tässä osoite josta saa apua testeriongelmiin: http://www.jcrecordings.com/

Koska noita kiinalaisia Stareja tuntuu olevan montaa laatua ja ongelmia riittää, on tämä englantilainen heppu perustanut oman foorumin pelkästään näitä varten. Kaveri myy testereitä ja osia niihin, sekä auttaa myös softapuolen ongelmissa. Tiettyjä korjaustiedostoja voi ostaa, mutta apua tuntuu saavan myös ilmaiseksi.

Testerin hinta näyttää olevan 1250£ ilman ohjelmistoja. Ei siis ihan halvimmasta päästä, mutta ehkä tuon toimivuuteen voi jo luottaa... Eikä tuo CDI203:n pitämä hinta isolta kuulosta tähän verrattuna, varsinkin kun huomioi ostamisen helppouden ja riskittömyyden. Tosin itse maksamani 750$ + verot oli mielestäni jo kipurajalla. Jos Ebayssa on joku myyjä myynyt jo 10-20 Staria ja saanut 100-200 pelkästään positiivista palautetta, uskon ostamisen olevan melko riskitöntä. Toki saattaa joutua pettymään, mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja ottaa omat riskinsä.
jep toi johon:nin homma on tuttu juttu ja tuskin on hämärä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Simo97 kirjoitti:Tässä osoite josta saa apua testeriongelmiin: http://www.jcrecordings.com/

Ei se J-C apua myy pelkästään kiinalaisiin testereihin. Itse asiassa kiinalaisilla on softat valmiina eikä J-C:n apua enää tarvita. Noita ohjeita ostaa ne jotka asentavat softat itse kokonaan eivätkä halua käyttää aikaansa temppujen opetteluun. Ja monet noista kiinalaisten paketeista on J-C:n ohjeilla tehtykin.

Ei se J-C:n testeri sekään mikään alkuperäinen ole. On siltä turvallista ostaa toisin kuin monelta eBay-kauppiaalta. Pointtini kuitenkin oli se että kunnollisen laitteen saa luotettavalta toimittajalta luokkaa 600 eurolla Suomesta. Jos joku myy kahdella tonnilla luotettavaa pakettia, ei se tarkoita etteikö 600 eurolla joku muu voisi myydä samaa pakettia!

Jos joku ei usko että 600 Eurolla saa toimivan ja laadukkaan paketin niin meille voi tulla tutustumaan omaan pakettiini (tarpeen tullen voidaan helposti kokeilla kymmenkunta eri automallia, mukaan lukien testauksen kannalta uusimmat 204 ja 212 "Xentry autot").
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että kopio starit (huonotkin, edes jotenkuten toimivat) hanskaa aina uusimmat mallit jne. Ongelmia tulee yleensä HHT- tilassa ja raskaan kaluston kanssa.

Nyrkkisääntönä staria testatessa voi pitää, että jos toimii HHT- tilassa ja raskaankaluston kanssa (näissä etenkin nopeudenrajoitin, vm 07 uudemmat) niin toimii kaikissa autoissa.

Tuli vaan mieleen tuo. Ajattelin ajatukseni julkasta :lol:
Minulle nuo on tärkeimmät jutut, siis HHT- tila ja raskaskalusto. Muuta en juurikaan käytä.

Joskus 2000 luvun alussa ite työskentelin töikseni starin kanssa. Sillon siinä alkuperäsessä testerissä ei HHT- tila oikein toiminut. Aina jumitti...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Junnu kirjoitti:Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että kopio starit (huonotkin, edes jotenkuten toimivat) hanskaa aina uusimmat mallit jne. Ongelmia tulee yleensä HHT- tilassa ja raskaan kaluston kanssa.

Nyrkkisääntönä staria testatessa voi pitää, että jos toimii HHT- tilassa ja raskaankaluston kanssa (näissä etenkin nopeudenrajoitin, vm 07 uudemmat) niin toimii kaikissa autoissa.

Tuli vaan mieleen tuo. Ajattelin ajatukseni julkasta :lol:
Minulle nuo on tärkeimmät jutut, siis HHT- tila ja raskaskalusto. Muuta en juurikaan käytä.

Joskus 2000 luvun alussa ite työskentelin töikseni starin kanssa. Sillon siinä alkuperäsessä testerissä ei HHT- tila oikein toiminut. Aina jumitti...

Totta, viittasin uusimpiin malleihin lähinnä siksi että 212:sta ei saa edes virallisella testerillä testattua normiavaimilla ellei softa ole Xentry sen DASin sijasta.

Meille voi kyllä tulla kokeilemaan vanhempaakin kalustoa, HHT:llä myös. Itsellä ei ole ollut ongelmia HHT:llä mutta kaverilla täällä HHT ei toiminut omalla läppärillä mutta kun laittoi IBM T30:n niin jo sama testeri toimi.
simppa80
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ihan vaan mielenkiinnon vuoks tähän väliin:
Mikä on HHT-tila?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
joskami
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja joskami »

Taitaa olla tila missä noita vanhempia testataan, ainakin nuo vanhemmat vitot testataan tossa HHt tilassa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jos tyytyy halvempaan kiinalaiseen laitteeseen niin sen hinta Kiinasta tilattuna (ilman veroja/tulleja) on alle $500 ja monet on tuohonkin tyytyväisiä olleet vaikka itse en ole tuollaista uskaltanut ostaa enkä muillekaan suosittele.
Jos joku ei usko että 600 Eurolla saa toimivan ja laadukkaan paketin niin meille voi tulla tutustumaan omaan pakettiini (tarpeen tullen voidaan helposti kokeilla kymmenkunta eri automallia, mukaan lukien testauksen kannalta uusimmat 204 ja 212 "Xentry autot").
Ymmärsinkö nyt oikein että oma alle 600€ testerisi ei ole kiinassa valmistettu, se on ostettu suomesta ja olet itse koonnut siihen ohjelmistot? Paljonkos tuossa ostohinnassa säästää kun hommaa softat itse? Dasin, Xentryn ym. asennus ei käsittääkseni onnistu ihan joka pojalta.
W123 300D 1984
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Simo97 kirjoitti:
Ymmärsinkö nyt oikein että oma alle 600€ testerisi ei ole kiinassa valmistettu, se on ostettu suomesta ja olet itse koonnut siihen ohjelmistot? Paljonkos tuossa ostohinnassa säästää kun hommaa softat itse? Dasin, Xentryn ym. asennus ei käsittääkseni onnistu ihan joka pojalta.
Lainauksista ei selvinnyt kenelle tarkoitit kysymyksen mutta tekstin perusteella ajattelin vastailla:
- jos testeriä ei ole ostettu suoraan "Veholta" niin kyllä se on Kiinassa tehty, ainakin piirilevyt ja itse asiassa sen Vehon testerinkin piirilevyt on tehty Kiinassa vaikka laite olisi koottu Ranskassa.
- minun testerilläni ei ole niin väliä kun en käy kauppaa noilla mutta viittasin lähinnä suomalaiseen liikkeeseen joka tuo laadukkaan testerin kiinasta tuohon hintatasoon.

Jos paketista jättää softat (kovalevyn) pois niin säästää ehkä 50 dollaria. Itse asennetuilla softilla on lähinnä se etu että saa mitä haluaa, tarpeen tullen tuoreen paketin mihin kiinalaiset eivät pysty (ja täällä myydyille on ilmoitettu vielä vanhempia softia). Kannattavuudesta ei kannata puhua jos laskee omille tunneille jotain tuntipalkkaa.

Tarkoitus oli korostaa että varmasti laadukkaan laitteen saa 600 eurolla, jopa suomalaiselta myyjältä kunhan osaa ostaa oikeasta osoitteesta.
IL
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja IL »

CDI203 kirjoitti:Star on varmin ratkaisu mutta ehkä myös kallein
X-431 launch infinite näytäs toimivan myos
autoboss laitetta myös kuulut kehutavan
nääkin aika hintavia

sitten vielä jotkut elm jotain toimii joissain malleissa

carsoft näytäs näiten forumi kirjotusten mukaan vähän versiosta riipuen toimivan
tai ei
Onkos tuosta X-431 ns varmaa tietoa, kuinka toimii? Siis MBssä.
Onko verrattavissa MB tapauksessa Stariin, mikä lienee "se oikea"?
Ts., pääsee kaikkiin moduleihin ja voi myös ohjelmoida/lisätä optioita.

Tarve olisi päästä MB tekniikkaan, mikä ei kuitenkaan ole MBn korissa.
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija

Vastatu YV:nä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

IL kirjoitti: Onkos tuosta X-431 ns varmaa tietoa, kuinka toimii? Siis MBssä.
Onko verrattavissa MB tapauksessa Stariin, mikä lienee "se oikea"?
Ts., pääsee kaikkiin moduleihin ja voi myös ohjelmoida/lisätä optioita.

Tarve olisi päästä MB tekniikkaan, mikä ei kuitenkaan ole MBn korissa.
En tiedä miksi noin yksinkertaiseen kysymykseen ei voi foorumilla vastata.
US-foorumeilla ainakin jotkut kehuvat Launch'ia mutta itsellä ei edes ketään tuttua joka olisi tuollaista käyttänyt. Eikös se vaan ole kallis laite jos tarkoitus on vain mersuja testailla? Jos harkitset Star'ia niin sille on useita edullisia vaihtoehtoja, hintaluokka max. 600 plus läppäri. Kysele vaikka täältä:
http://sixtek.fi/index.php
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Launchista ei kyllä ole mitään hajua. Paljon ne siitä puhuu, mutta koskaan en ole livenä sitä nähnyt. Liekkö noita edes paljon Suomessa :?: Jos jollain olisi käyttökokemuksia, niin voisi kertoa.

Mikä voi olla toimivampi, kun stari? Oikeasti, tämä on juuri mersuja varten alunperin tehty.

MB:n tekniikkaan olisi tarve päästä, joka ei ole mersun korissa :?:
En tiedä mikä vehje sulla on kyseessä, mutta voin suoraan kertoa, että esim. Ponsse ja Normet käyttää staria :!: (noissa on mersun koneita, toisessa enemmän ja toisessa vähemmän).

Hinta/laatusuhde on starissa varsin hyvä, tuskin parempaa vaihtoehtoa olemassa.
Vastaa Viestiin