c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jukikyy kirjoitti:Tosiaan uusi softa koneelle tehdään 23.4 ja samalla tehdään uusi softa automaattilaatikolle. Laatikon vaihto nostetaan 6200rpm:stä noin 6550rpm:ään.
Tämä on ihan mielenkiintoinen, koska jenkkipuolella ovat näitä rajoja nostelleet ja ainakin joissakin autossa on tullut noilla "extra-kierroksilla" kauheita piikkejä AFR-lukemiin kun on vetänyt tosissaan laihalle. Onhan sulla laajakaista lambda tulossa tai mahdollisesti jo paikoillaan?
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Ei ole vielä lambdaa. Motorbitin heppu sanoi, että nää käy vakiona kaikki tosi rikkaalla yläkierroksilla ja kakku loppuu oikeastaan heti, jos tekee modeja. Voi kakku loppua jo vakionakin huonolla säkällä.

Mitäs te Y-pipen vaihtajat olette laittaneet sovitteeksi uuteen Y-pipeen, että sopii vakio ilmanputsarin koteloon?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jukikyy kirjoitti:Ei ole vielä lambdaa. Motorbitin heppu sanoi, että nää käy vakiona kaikki tosi rikkaalla yläkierroksilla ja kakku loppuu oikeastaan heti, jos tekee modeja. Voi kakku loppua jo vakionakin huonolla säkällä.

Mitäs te Y-pipen vaihtajat olette laittaneet sovitteeksi uuteen Y-pipeen, että sopii vakio ilmanputsarin koteloon?
Joo, AMG:n vakioasetus on hieman rikkaalla. Perusperiaate on ollut, että yksi modi (lisää ilmaa) menee vielä ilman uutta ohjelmaa mutta sen jälkeen pitää sitten jo muuttaa softaa uusille paineille. Mutta jos bensan saannissa on jotain ongelmaa niin sitten voi käydä huonosti. Tämän vuoksi on suositeltavaa laittaa myös bensapaineen mittari. Jos saa tarpeeksi ainetta ja seokset kohdallaan niin sitten jossain muualla vikaa.

Onko täällä joku vaihtanut pelkkää Y-putkea? Mulla ja Pansulla kokonaan erilaiset ilmanotot, joissa myös toisenlaiset ilmanputsarit.

Edit. Kirjoitusmokia.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

amgenter kirjoitti: Tämä on ihan mielenkiintoinen, koska jenkkipuolella ovat näitä rajoja nostelleet ja ainakin joissakin autossa on tullut noilla "extra-kierroksilla" kauheita piikkejä AFR-lukemiin kun on vetänyt tosissaan laihalle. Onhan sulla laajakaista lambda tulossa tai mahdollisesti jo paikoillaan?
Eihän tässä pitäs olla mitään ongelmaa, kun kone säädetään samalla?
Jukikyy kirjoitti:Motorbitin heppu sanoi, että nää käy vakiona kaikki tosi rikkaalla yläkierroksilla ja kakku loppuu oikeastaan heti, jos tekee modeja. Voi kakku loppua jo vakionakin huonolla säkällä.
Eikö tää oo vähän ristiriitaisesti ilmaistu? Liian rikkaalla, mutta bensa loppuu?
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Zamppa kirjoitti: Eikö tää oo vähän ristiriitaisesti ilmaistu? Liian rikkaalla, mutta bensa loppuu?
Niin kait se tarkoitti, että käy niin kauan rikkaalla, kun pumppu jaksaa puskea ja, kun tuotto loppuu menee samointein laihalle. Vanha orig. väsynyt pumppu voi tehdä niin jo vakio autolla, jos paska mäihä.

Tänään sain vaihdettua välijäähdyttimen, ic-pumpun, jäähdytinnesteet, kirkaslasiset sumarit, Y-pipen ja pesin ilmansuodattimet. Aikaa meni noin 8 tuntia. Profiiliin alkuviikosta löpinää huonojen kuvien kera, kun ei kameraa tullut taaskaan matkaan.

Niin ja semmoisen havainnon tein, että autoon Veholla 2011vaihdettu ic-pumppu oli se isompi. No tulipahan vaihdettua uusi samanlainen tilalle.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Zamppa kirjoitti:Eihän tässä pitäs olla mitään ongelmaa, kun kone säädetään samalla?
Tähän melkein tarvitsee Jukikyyltä lisää tietoa. Tehdäänkö autoon oikeasti uusi ohjelma TCU-boksille?

Minulla on tuo EC:n TCU-ohjelma toisessa boksissa, jolla noita ongelmia on esiintynyt mutta itse en käytä sitä johtuen toisista syistä (tässä ketjussa aikaisemmin käsitelty). Ongelmista raportoineilla on ollut ECU ja TCU samasta firmasta.

Jukikyy, mitä tuolla uudella vaihteisto-ohjelmalla pyritään saavuttamaan?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jukikyy kirjoitti:
Zamppa kirjoitti: Eikö tää oo vähän ristiriitaisesti ilmaistu? Liian rikkaalla, mutta bensa loppuu?
Niin kait se tarkoitti, että käy niin kauan rikkaalla, kun pumppu jaksaa puskea ja, kun tuotto loppuu menee samointein laihalle. Vanha orig. väsynyt pumppu voi tehdä niin jo vakio autolla, jos paska mäihä.

Tänään sain vaihdettua välijäähdyttimen, ic-pumpun, jäähdytinnesteet, kirkaslasiset sumarit, Y-pipen ja pesin ilmansuodattimet. Aikaa meni noin 8 tuntia. Profiiliin alkuviikosta löpinää huonojen kuvien kera, kun ei kameraa tullut taaskaan matkaan.

Niin ja semmoisen havainnon tein, että autoon Veholla 2011vaihdettu ic-pumppu oli se isompi. No tulipahan vaihdettua uusi samanlainen tilalle.
Toinen mistä ko pumppu onkelma voisi tulla vanhan väsyneen lisäksi
jos pumpusta otetaan likka painetta(ja tuottoa riipuen ohjauksesta) tulee pumpun kuumenemista
ja sen jäkleen "kavitoi" paine romahtaa ja sitten laihalle
(muutamassa 2 pyöröisessä törmännyt tämöiseen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Zamppa kirjoitti:Eihän tässä pitäs olla mitään ongelmaa, kun kone säädetään samalla?
Tähän melkein tarvitsee Jukikyyltä lisää tietoa. Tehdäänkö autoon oikeasti uusi ohjelma TCU-boksille?

Minulla on tuo EC:n TCU-ohjelma toisessa boksissa, jolla noita ongelmia on esiintynyt mutta itse en käytä sitä johtuen toisista syistä (tässä ketjussa aikaisemmin käsitelty). Ongelmista raportoineilla on ollut ECU ja TCU samasta firmasta.

Jukikyy, mitä tuolla uudella vaihteisto-ohjelmalla pyritään saavuttamaan?
Ei ne siihen softaan taida muuta tehdä kuin nostaa vaihtoajankohtaa ja väännönrajoitinta muuttavat, tai näin ainakin käsitin yhden auton kohdalla mikä tuolla kävi.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

amgenter kirjoitti:
Tähän melkein tarvitsee Jukikyyltä lisää tietoa. Tehdäänkö autoon oikeasti uusi ohjelma TCU-boksille?

Jukikyy, mitä tuolla uudella vaihteisto-ohjelmalla pyritään saavuttamaan?
Uuden tcu-ohjelman lupasi tehdä, jossa ainakin vaihtokohtaa nostetaan. Irroittaa tcu:n ja ohjelmoi sitä uudelleen. Ei osannut vielä tarkkaan sanoa paljonko joutuu vakio tcu:ta muokkaamaan, koska näkee vasta moottorin softan jälkeen miten tcu käyttäytyy. Tai ainakin näin minä ymmärsin.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Olikos sun omassa se tympeä nykäisy 2 vaihteella siinä 1500-2000 kohdalla? Vähän niinku vaihtais vaihteen hätäisesti, mutta kierrokset ei juurikaan tipu. Että löytyiskö sieltä ohjelmasta turbiinin lukon ohjauksesta joku bugi?
S124 300TE
S211 E500
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

S202 kirjoitti:Olikos sun omassa se tympeä nykäisy 2 vaihteella siinä 1500-2000 kohdalla? Vähän niinku vaihtais vaihteen hätäisesti, mutta kierrokset ei juurikaan tipu. Että löytyiskö sieltä ohjelmasta turbiinin lukon ohjauksesta joku bugi?
Jos minua tarkoitit, niin ei ole nykäise. Laatikko toimii täysin moitteetta.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kaikissa lootissa kun tuota nykäisyä ei ole, niin softalla sitä on aika hankala korjata. Suosittelen kokeilemaan Forten automaattilaatikon lisäainetta/hoitajaa. Ainakin itsellä tuo pehmenti laatikon toimintaa todella paljon, eikä ollut vain plaseeboa kuten nämä lisäaineet yleensä tuppaa olemaan. 35euroon tuota tuubia on näkynyt myynnissä.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:Kaikissa lootissa kun tuota nykäisyä ei ole, niin softalla sitä on aika hankala korjata. Suosittelen kokeilemaan Forten automaattilaatikon lisäainetta/hoitajaa. Ainakin itsellä tuo pehmenti laatikon toimintaa todella paljon, eikä ollut vain plaseeboa kuten nämä lisäaineet yleensä tuppaa olemaan. 35euroon tuota tuubia on näkynyt myynnissä.
Lykkäsikkö purkin vaan sisään vai öljynvaihdon yhteydessä?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Kaikissa lootissa kun tuota nykäisyä ei ole, niin softalla sitä on aika hankala korjata. Suosittelen kokeilemaan Forten automaattilaatikon lisäainetta/hoitajaa. Ainakin itsellä tuo pehmenti laatikon toimintaa todella paljon, eikä ollut vain plaseeboa kuten nämä lisäaineet yleensä tuppaa olemaan. 35euroon tuota tuubia on näkynyt myynnissä.
Lykkäsikkö purkin vaan sisään vai öljynvaihdon yhteydessä?
Olen tuohon omaan vaihtanut ainakin pari-kolme kertaa öljyt ja jossain välissä vain kippasin tuon sisään, vaikutus tuntui jo melko pian. Olen käyttänyt sitä Mobilin lootaöljyä(aft 134), kun 20litran pönikän sitä hommasin.

Olisi tuossa sitä ryssienkin ihme ainetta vielä pullo hyllyssä, mutta sitä en ole kerennyt testaamaan kuin moottoriin (Resurs). Tuolla Fortella oli sentään selvä vaikutus ainakin omalla kohdalla ja vaikutukset tuntuivat jo pienen ajon jälkeen.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Projektissa löpinää huonojen kuvien kanssa viikonlopun projektista (välijäähdytin, kierovesipumppu, Y-pipe ym).

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=30
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Nyt olis auto taas vihdoin nipussaan ja pääsin ottamaan muutamat logit 3.vaihteella kiihdytettynä. Ei ole bensakartat oikein alueella :lol: Logit lähetetty myös Jerrylle, että saas nähdä saako sieltä korjauksia vai ei. Ostin kyllä tuollaisen Apexi AFC Neo -seossäätökapulan, mikä näyttää pelaavan ihan hyvin auton kanssa, parin vedon ja säädön jälkeen AFR näyttää jo paljon paremmalta mitä tämä lähtötilanne :thumbup:

Kuva
Kuva
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu, sulla ilmeisesti paikallaan 168 kampipyörä ja 61 mm ahtimen rulla?

Jos näin niin ahtimen hyötysuhde alkaa olemaan kyllä aika huono jo tuossa. Pikaisesti (muutaman kaljan jälkeen) laskettuna tuo ahtopaine pitäisi olla noilla välityksillä 1,66 ja sulla on noin 1,54 max.

65 millisellä ja vakio kampipyörällä mittasin 1,28 mapilta ja laskennallinen 1,29. Joten tuolla 65 millisellä vielä ihan ok. Nykyisellä 62 mm en ole vielä mitannut mutta laskennallinen on 1,41. Kun saan auton liikenteeseen niin katotaan miten paljon laskennallisesta jäädään.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

En tarkkaan muista kampuraa, mutta joku tuollainen se taisi olla. Kompuralla on se EC:n alumiininen 62mm rulla, mikä ei todellisuudessa vastaa tuota mittaa kuten aikaisemmin olen kirjoittanut. Liekkö todellisuus jotain 64mm paikkeilla, jos välitystä alkaa laskemaan ja joskus kun noita kierroksia laskin niin taisi aika lähelle sattua 185mm kampuran kanssa(reilu 16000rpm)

Tuohon paineeseen vaikuttaa suoraan myös nokka-akselit + koneen muu hengittävyys, kuten pakoputkisto, kanavien virtaus jne. Esim. kun kattini oli rikki eli putkisto ei hengittänyt kunnolla niin ahtopainetta oli samoilla välityksillä 2bar. Vastapaine pitkälti sanelee mitä sinne on mahdollista kehittää, kun ahtimen tuotto on vakio(meillähän ei siis ole pakokaasuahdinta) Eli ajatellaan että pyörität porakoneella ahdinta limsapulloon, sinne tulee painetta, mutta jos leikkaat pullon pohjaan reijän niin paine laskee koska ahtimen tuotto pysyy samana.
Toisin sanoen jos halvalla haluatte painetta lisää, niin kuristakaa pakoputkistoanne, mutta takaan ettei se auto ainakaan paremmin vedä :lol:

Mutta sehän on totta ettei kompuran kierroksia hyödytä loputtomiin nostaa, kun kohta se vie enemmän tehoa mitä tuottaa. Olisi ollut mielenkiintoista kokeilla nouseeko tuo paine vielä tuosta minkä verran jos olisi oikea 62mm rulla. Penkissähän noita pitäisi vaihdella, niin näkisi milloin tuon välityksen muuttaminen ei enää kannata.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tänään useamman säätövedon jälkeen sain seokset keskialueelle 12.5 - 13 väliin ja lopussa 12 paikkeille. Loppuu vain säätövarat jossain kartassa tai mapissa, jotta tuota keskialuetta saisi enää alemmas. Olisi pitänyt ottaa vieläkin isommat suuttimet, niin tuo säätövara ei tulisi vastaan. Noh täytyy toivoa että Jerry saisi jotain aikaan tuolle peruskartalle.

Lisäksi tuolle rikkaalle montulle(3000-3500rpm) ei voi tehdä mitään, jotenkin herää epäillykset että siinä osutaan johonkin laatikkoa säästävään väännönrajoittimeen, kun jostain olin lukevinaan että rajoittimeen kun osutaan niin annetaan koneelle käsky vetää seos rikkaalle. Pitäis soitella tuolle Motorbitin kaverille kun hän taitaa tuosta rajoittimesta ymmärtää enemmän mitä Jerry.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Pansu kirjoitti:Tänään useamman säätövedon jälkeen sain seokset keskialueelle 12.5 - 13 väliin ja lopussa 12 paikkeille. Loppuu vain säätövarat jossain kartassa tai mapissa, jotta tuota keskialuetta saisi enää alemmas. Olisi pitänyt ottaa vieläkin isommat suuttimet, niin tuo säätövara ei tulisi vastaan. Noh täytyy toivoa että Jerry saisi jotain aikaan tuolle peruskartalle.
Eiköhän tuo korjaannu, kun joku saa tehtyä ne orkkis kartat suunnilleen kohilleen. Eikös tuo Apexi vaan huijaa eculle menevää signaalia? Eli senkin säätövarat on rajalliset, jos kartat on perseellään vaikka suuttimissa tuottoa riittäisikin.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Zamppa kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Tänään useamman säätövedon jälkeen sain seokset keskialueelle 12.5 - 13 väliin ja lopussa 12 paikkeille. Loppuu vain säätövarat jossain kartassa tai mapissa, jotta tuota keskialuetta saisi enää alemmas. Olisi pitänyt ottaa vieläkin isommat suuttimet, niin tuo säätövara ei tulisi vastaan. Noh täytyy toivoa että Jerry saisi jotain aikaan tuolle peruskartalle.
Eiköhän tuo korjaannu, kun joku saa tehtyä ne orkkis kartat suunnilleen kohilleen. Eikös tuo Apexi vaan huijaa eculle menevää signaalia? Eli senkin säätövarat on rajalliset, jos kartat on perseellään vaikka suuttimissa tuottoa riittäisikin.
Juu, boxihan on loistava ja helppo käyttää, mutta kun minun paineeni on sen verran korkea, että mapin rajat tulee jo vastaan. Eli minulla ahtopaine reilu 1.5bar ja MAP-anturi näissä on luokkaa 1.6bar...eli loputtomiin ei säätö minun tapauksessa riitä. Kun taas jos suuttimet olisivat riittävän paljon suuremmat, niin voitasiin vain vähentää polttoainetta(eikä lisätä) ja näin ollen säätövarakin riittäisi.
Jos ajelisi jollain 1.3bar paineilla niin seoksia saisi varmaan säädettyä tuolla mielin määrin.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Pansu kirjoitti: Juu, boxihan on loistava ja helppo käyttää, mutta kun minun paineeni on sen verran korkea, että mapin rajat tulee jo vastaan. Eli minulla ahtopaine reilu 1.5bar ja MAP-anturi näissä on luokkaa 1.6bar...eli loputtomiin ei säätö minun tapauksessa riitä. Kun taas jos suuttimet olisivat riittävän paljon suuremmat, niin voitasiin vain vähentää polttoainetta(eikä lisätä) ja näin ollen säätövarakin riittäisi.
Jos ajelisi jollain 1.3bar paineilla niin seoksia saisi varmaan säädettyä tuolla mielin määrin.
Juu aivan. Eli boksilla ei voi huijata riittävästi, kun MAP pohjaa. Toivotaan, että löytyis joku joka säätäis sen Ecun kohilleen, niin ei tarviis leikkiä ylimääräisten "huijausboksien" kanssa.
Mites Oulun powerflash? Ootko kysynyt sieltä? Käsittääkseni perehtynyt näiden säätöön kohtuu paljon. Vai onko sulla niin hyvät suhteet tuonne rapakon taakse, että kannattaa sieltä kautta koittaa saaha kartat kohilleen?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Zamppa kirjoitti:
Pansu kirjoitti: Juu, boxihan on loistava ja helppo käyttää, mutta kun minun paineeni on sen verran korkea, että mapin rajat tulee jo vastaan. Eli minulla ahtopaine reilu 1.5bar ja MAP-anturi näissä on luokkaa 1.6bar...eli loputtomiin ei säätö minun tapauksessa riitä. Kun taas jos suuttimet olisivat riittävän paljon suuremmat, niin voitasiin vain vähentää polttoainetta(eikä lisätä) ja näin ollen säätövarakin riittäisi.
Jos ajelisi jollain 1.3bar paineilla niin seoksia saisi varmaan säädettyä tuolla mielin määrin.
Juu aivan. Eli boksilla ei voi huijata riittävästi, kun MAP pohjaa. Toivotaan, että löytyis joku joka säätäis sen Ecun kohilleen, niin ei tarviis leikkiä ylimääräisten "huijausboksien" kanssa.
Mites Oulun powerflash? Ootko kysynyt sieltä? Käsittääkseni perehtynyt näiden säätöön kohtuu paljon. Vai onko sulla niin hyvät suhteet tuonne rapakon taakse, että kannattaa sieltä kautta koittaa saaha kartat kohilleen?
Ei oo mitään suhteita, mutta kun on tuotteesta sinne maksanut ja on luvattu hoitaa, niin silloin odotan että hoitavat. Kaikken parashan se olis vielä vaikka Motorbitille ihmeteltäväksi ja täytyy sieltä ainakin ensiksi hieman tiedustella. Ei oikein selvinnyt Jykikyyn tapauksessa että muokkaavatko myös sytkät jne., mistään pelkistä seoksien säädöstä en ala 800euroa maksamaan. Kiinnostaisi siis paikka missä oikeasti osaavat ottaa ohjelmoinnista kaiken irti, tämä kun tuntuu hieman olevan epäselvää suomen maalla...
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Jees, kyllähän se kortti sit pitää loppuun asti katsoa, kun ovat luvanneet tehdä. Vähän on tosiaan hämärän peitossa kuka osaa tehä mitäkin. Perus auton säätöjä vielä saa, mutta sinulla kun noita muutoksia on jo niin reilusti, että pitäs oikeesti ymmärtää tuon moottorin ohjauksen säätö.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Zamppa kirjoitti:Jees, kyllähän se kortti sit pitää loppuun asti katsoa, kun ovat luvanneet tehdä.
Zamppa ei selvästikään ole ollut tekemisissä jenkkien ja heidän myyntilupaustensa kanssa. :lol:

EC:n ohjelma mullakin ja se toimi vielä hyvin tuon 65mm rullan kanssa. 62mm vaihdon jälkeen meni laihalle, joten pyysin uutta softaa kun he myyvät softan periaatteella "FREE retunes if you ever change mods for the lifetime you own the car!". Kolme softaa myöhemmin ollaan vieläkin laihalla (bensat yms. tarkistettu). Tuon kolmannen jälkeen ei enää oikein vastailtukaan viesteihin. Ilmeisesti olettavat, että asiakkaat tekevät 1 - 2 modia autoon ja siitä selviävät ihan paketti-softalla. Sitten kun tulee vaativampia asiakkaita niin ei enää homma olekaan niin palvelualtista.

Eikä tuo EC ole ainoa jenkkifirma. Buckhead Imports tuntuu olevan samanlainen. En edes heiltä ostanut mitään, kyselin vain hiukan tarkemmin niin vastaukset loppuivat kuin seinään.

Nämä firmat (varsinkin EC) ovat mbworldissa suorastaan jumalia. Jos mitään negatiivistä kommenttiä heistä laittaa niin modet kyllä vetelee ihan tehokkaasti viestejä unholaan (kokemusta on).

Ainoa jenkkifirma, jota voi suositella ihan kohtuudella on Needswings.com. Siellä on vastailtu nopeasti kysymyksiin ja homma on toiminut niin kuin pitääkin.

Pansu, jos tuosta Motorbitin säädöstä saat enemmän tietoa siitä mitä tekevät ohjelmalle niin laitahan tietoa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo eipä ole Jerry mitään vastaillut. Veikkaan että viikko pitää spämmiä viestejä joka päivä niin saa jotain vastausta, tiedä sitten saako kuitenkaan mitään korjattua ohjelmaa koskaan..jää nähtäväksi.
Ja kaksi kertaa on korjattu sitä "high preassure" herjaa, mutta edelleen se vaan tulee..ja kymmenen kertaa olen kysynyt mitä se sieltä korjaa, että jos voisin auttaa, niin ei paljon vastausta heru. Kerran se taisi kertoa nostavansa jotain volttia, mutta mitä lie volttia ja mihin tai miten paljon se korjaa sitä :eh: Jos se on suoraan joku tuon mapin volttiraja, niin vetäs nyt helvetti sen vaikka 6volttiin niin ei mene rajalle :D Eivät taida itsekään tietää mitä tekevät.
Samoin en koskaan saanut vastausta siihen kuinka korkealle TCU:n väännönrajoittimet on vedetty, kun tuntuisi siinäkin olevan jotain häikkää. "Niitä on muutettu" oli vain vastaus, juuh okei muutettu aha kiva tietää :eh:

Perseestä koko paja :lol:
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Pansu kirjoitti: Kaikken parashan se olis viedä vaikka Motorbitille ihmeteltäväksi ja täytyy sieltä ainakin ensiksi hieman tiedustella. Ei oikein selvinnyt Jukikyyn tapauksessa että muokkaavatko myös sytkät jne., mistään pelkistä seoksien säädöstä en ala 800 euroa maksamaan. Kiinnostaisi siis paikka missä oikeasti osaavat ottaa ohjelmoinnista kaiken irti, tämä kun tuntuu hieman olevan epäselvää Suomen maalla...
En huomannut itsekään kysellä mitä kaikkea muuta seosten lisäksi säädetään. Menen tosiaan 23.4 säätöihin, joten sen jälkeen olen viisaampi. Jos haluatte, että silloin jotain spesiaalia kysyn, niin ilmoitelkaa niin kysyn. Katsotaan mitä Pekka sitten vastaa.

Asiasta aidan seipääseen. Tuntuu, että tuo E55 mallin avarampi Y-pipe isommilla 63mm->76mm letkuilla olisi vaikuttanut auton herkkyyteen. Jotenkin tuntuu alle 3000rpm kierroksilla tehokkaammalta. Voi olla plaseboakin...
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:Joo eipä ole Jerry mitään vastaillut. Veikkaan että viikko pitää spämmiä viestejä joka päivä niin saa jotain vastausta, tiedä sitten saako kuitenkaan mitään korjattua ohjelmaa koskaan..jää nähtäväksi.
Ja kaksi kertaa on korjattu sitä "high preassure" herjaa, mutta edelleen se vaan tulee..ja kymmenen kertaa olen kysynyt mitä se sieltä korjaa, että jos voisin auttaa, niin ei paljon vastausta heru. Kerran se taisi kertoa nostavansa jotain volttia, mutta mitä lie volttia ja mihin tai miten paljon se korjaa sitä :eh: Jos se on suoraan joku tuon mapin volttiraja, niin vetäs nyt helvetti sen vaikka 6volttiin niin ei mene rajalle :D Eivät taida itsekään tietää mitä tekevät.
Samoin en koskaan saanut vastausta siihen kuinka korkealle TCU:n väännönrajoittimet on vedetty, kun tuntuisi siinäkin olevan jotain häikkää. "Niitä on muutettu" oli vain vastaus, juuh okei muutettu aha kiva tietää :eh:

Perseestä koko paja :lol:
Jos anturin voltti rajaa niin jossain kohdin tulee vastaan
Kohta voltit tapissan(mitä sieltä anturista saa läpi ilman että savukiertää ecu:sta tai anturista)
ja paine/virtaus tai "mikä lie anturi kyseesä" siitä vielä kasvaa niin menee ecu:un "näkö" alueelta ulos
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Joo eipä ole Jerry mitään vastaillut. Veikkaan että viikko pitää spämmiä viestejä joka päivä niin saa jotain vastausta, tiedä sitten saako kuitenkaan mitään korjattua ohjelmaa koskaan..jää nähtäväksi.
Ja kaksi kertaa on korjattu sitä "high preassure" herjaa, mutta edelleen se vaan tulee..ja kymmenen kertaa olen kysynyt mitä se sieltä korjaa, että jos voisin auttaa, niin ei paljon vastausta heru. Kerran se taisi kertoa nostavansa jotain volttia, mutta mitä lie volttia ja mihin tai miten paljon se korjaa sitä :eh: Jos se on suoraan joku tuon mapin volttiraja, niin vetäs nyt helvetti sen vaikka 6volttiin niin ei mene rajalle :D Eivät taida itsekään tietää mitä tekevät.
Samoin en koskaan saanut vastausta siihen kuinka korkealle TCU:n väännönrajoittimet on vedetty, kun tuntuisi siinäkin olevan jotain häikkää. "Niitä on muutettu" oli vain vastaus, juuh okei muutettu aha kiva tietää :eh:

Perseestä koko paja :lol:
Jos anturin voltti rajaa niin jossain kohdin tulee vastaan
Kohta voltit tapissan(mitä sieltä anturista saa läpi ilman että savukiertää ecu:sta tai anturista)
ja paine/virtaus tai "mikä lie anturi kyseesä" siitä vielä kasvaa niin menee ecu:un "näkö" alueelta ulos
En ymmärtänyt tuosta mitään, mutta en ymmärrä asiasta muutenkaan mitään. Näin maalaisjärjellä ajateltuna map toimii 0-5V ja jos siellä on joku raja-arvo tyyliin "jos ylittää 4Volttia niin sytytä herjavalo", niin eikö tuon rajan voisi nostaa vaikka sinne 5Volttiin niin valo ei koskaan syty. Mutta tuskinhan siellä tuollaista on, joten en tiedä mitä volttia on säätänyt ja mihin, kun kuitenkaan itse ongelmaan ei ole mitään muutosta tullut. On tainnut aina saman paineen jälkeen tuon herjan jättää pendingiin ja tarpeeksi monta kertaa kun tuo toistuu niin sytyttää valon. Samaa "vikaahan" täällä on tainnut olla muillakin.
Vastaa Viestiin