w210 320 cdi suuttimien kuluneisuus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

w210 320 cdi suuttimien kuluneisuus

Viesti Kirjoittaja narg »

moi,

Oire: Auto sammuu rajun kiihdytyksen jälkeen, jonka jälkeen epc-valot tauluun.
Lähtee heti pysähtymisen jälkeen käyntiin ja auto toimii muutenkin normaalisti.
Tänään mitattiin ohivuodot Kuopion dieselhuollossa. Lisäksi katsottu vikakoodit. Herjaa paine-eroa.
Ko paikassa aikaisemmin (n. 1,5v sitten) mitattu ohivuodot ja vaihdettu hiluja korkeapainepumppuun.
Railipaineensäädin vaihdettu myös viime kesänä saman paine-ero diagnoosin mukaan. Loppui tyhjäkäyntihummaus
mutta en tiedä auttoiko kiihdyttelyongelmaan, koska en heti testannut vaihdon jälkeen sammuuko vai ei.

No nyt arvio oli se, että kaikissa sylintereissä raja-arvoissa nuo ohivuodot ja että kannattaa vaihtaa kaikki suuttimet kerralla.
Autolla ajettu 245tkm. Ei kuuleman mukaan kannata vaihdella yksitellen. Kysymys: onko ohivuoto perimmäinen
syy sammumiseen? Auto toimii siis muuten erittäin hyvin. Luulisi että raja-arvoissa oleva ohivuoto näkyisi arkipäiväisessä ajossa jotenkin?
Vai?
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: w210 320 cdi suuttimien kuluneisuus

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Varmista ainakin, ettei läpinäkyvissä letkuissa/putkissa kulje yhtään ilmaa, edes kaasutellessa.
Tärkein suodattimelta pumpulle menevä.

Ilma aiheuttaa kiihdytyksessä sammumista, koska säädin ei ehdi reagoida ilman aiheuttamiin rajuihin paineenvaihteluihin = herja paine-erosta ja kone seis.

On ainakin melkoisesti halvempi homma, jos tuossa vika, kuin kaikki suuttimet. Ja on yleistä.

Kaikki läpinäkyvät n. 100e, tai parilla eurolla tiivisteitä jos kiinnikket ehjät...
Vastaa Viestiin