Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
Mersuforum.net on keskittynyt enimmäkseen kevyempään MB-kalustoon, mutta miksei sitten raskaampaankin ? Onhan Mersu vahvasti mukana silläkin saralla! Tätä silmälläpitäen nyt on käytettävissä oma raskaan kaluston keskustelualue.
Tervetuloa keskustelemaan!
Tervetuloa keskustelemaan!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
Hienoa.
Aivan varma en ole millaisen vastaanoton ja kiinnostuksen tai kiinnostamattomuuden tämä foorumilla herättää, mutta omasta mielestäni ideana hyvä. Vielä kun saisimme houkuteltua & koukuteltua sen/tämän alan parissa pyöriviä.
Ja varmasti monelta foorumilaiseltakin löytyy raskaampaakin rautaa sen arkikulkuneuvon lisäksi.
Onhan MB tosiaan melko "iso tekijä" KA-puolellakin ja moottoritoimittajana mukana sellaisissa vempeleissä joista moni ei ehkä ole koskaan kuullut puhittavankaan.
Ja TIETENKÄÄN wanhaa kunnon Unimogia unohtamatta
Keskustelua rohkeasti ja allekirjoittaneeseen saa yv:nä ja puhelimitsekin ottaa yhteyttä. Konsultoin mielelläni, olipa kyseessä traktori, kuormuri, kaivinkone, trukki, puimuri jne. ja tms. Tai Perkins,Cummins,Dana,Rexroth... ja bla bla..
Aivan varma en ole millaisen vastaanoton ja kiinnostuksen tai kiinnostamattomuuden tämä foorumilla herättää, mutta omasta mielestäni ideana hyvä. Vielä kun saisimme houkuteltua & koukuteltua sen/tämän alan parissa pyöriviä.
Ja varmasti monelta foorumilaiseltakin löytyy raskaampaakin rautaa sen arkikulkuneuvon lisäksi.
Onhan MB tosiaan melko "iso tekijä" KA-puolellakin ja moottoritoimittajana mukana sellaisissa vempeleissä joista moni ei ehkä ole koskaan kuullut puhittavankaan.
Ja TIETENKÄÄN wanhaa kunnon Unimogia unohtamatta
Keskustelua rohkeasti ja allekirjoittaneeseen saa yv:nä ja puhelimitsekin ottaa yhteyttä. Konsultoin mielelläni, olipa kyseessä traktori, kuormuri, kaivinkone, trukki, puimuri jne. ja tms. Tai Perkins,Cummins,Dana,Rexroth... ja bla bla..
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
Rönttä osasto
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
Itsellänikin on kokemusta Actros mb ja vanhemmista ja yksi sk on ajossa töissäkin.
tämä on kiva lisäys forumille ja voi tosiaan lisätä käyttäjä määrääkin.
Vaikka moni ajossa oleva auto on kyllä korjaamoissa laitettavana mutta näiden korjaaminen se kallista onkin merkki tai yleensä korjaamoilla.
tämä on kiva lisäys forumille ja voi tosiaan lisätä käyttäjä määrääkin.
Vaikka moni ajossa oleva auto on kyllä korjaamoissa laitettavana mutta näiden korjaaminen se kallista onkin merkki tai yleensä korjaamoilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
Sen verran et 1999-2007 tuli satunnaisesti ajeltua firmamme 2540 Actrosilla työkeikkaa. Pisimmät matkat oli Ruotsin läpi Saksaan. 1995 - 1999 ajoa tehtiin vanhalla Kanikalla .
2006 sain puhuttua firman sponssaamaan Historic Race Tiimiämme jolloin Chevelleä siirrettiin kisapaikalle tuolla Mersulla.
Vuosina 2008-2009 sain luvan ajaa autoa vaikka en ollut firman palveluksessa enää, sponssi pelasi kumminkin.
2010 jälkeen en ole koskenut tuohon laitokseen, vaikka 2011 palasin kyseiseen firmaan ja autokin on edelleen firman ajossa.
2006 sain puhuttua firman sponssaamaan Historic Race Tiimiämme jolloin Chevelleä siirrettiin kisapaikalle tuolla Mersulla.
Vuosina 2008-2009 sain luvan ajaa autoa vaikka en ollut firman palveluksessa enää, sponssi pelasi kumminkin.
2010 jälkeen en ole koskenut tuohon laitokseen, vaikka 2011 palasin kyseiseen firmaan ja autokin on edelleen firman ajossa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
atlas kirjoitti:Itsellänikin on kokemusta Actros mb ja vanhemmista ja yksi sk on ajossa töissäkin.
tämä on kiva lisäys forumille ja voi tosiaan lisätä käyttäjä määrääkin.
Vaikka moni ajossa oleva auto on kyllä korjaamoissa laitettavana mutta näiden korjaaminen se kallista onkin merkki tai yleensä korjaamoilla.
Kyllä totta puhut, korjaamoillahan noita "useimmiten", mutta myös tien päällä, pahuksen syvällä metsässä tai missä ikinä liikkuvatkin.
Aina tuo vaan ei ole mahdollista järjestää lavettia, tai edes kuljetuskaluston pääsyä haavoittuneen luo. Ja puntaroida kannattanee myös yksistään lavetin kulut, ellei omasta takaa satu löytymään.
No mitäpä sitä manaamaan.
-----------------------
Tuossa nyt vaikka eräs MB-moottorien toimituskohde:
Nuo eivät sentään ainakaan suolle hajoa
Tässä tekn.dataa:
http://www.terbergbenschop.nl/roro-trekker-rt223.php
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
No tossa onkos toi nyt RORO nimeltään niin nykyään vaikka aina ei tiedä millainen missäkin vuosimallissa mikäkin kone on.
Taisi terberg käyttää jossakin vaiheessa myös volvon tekniikkaa.
terberg yleensäkin kun kuorma.autoista puhutaan niin tekee omat autonsa volvon tai mb tekniikalle mutta runko ja alusta on sitten omaa komponentti kasailua.
Tuntematon merkki vähän täällä mutta meillä töissä on 6x6 ja etu ja taka-akseli ohjautuu ja kaikki vetää...ja ennenkaikkea ei ole mikään sähköohjattu taka-akseli vaan tangot tulee taakse asti ja tehostuu molemmissa päissä....hyvin kääntyy köntys.
Taisi terberg käyttää jossakin vaiheessa myös volvon tekniikkaa.
terberg yleensäkin kun kuorma.autoista puhutaan niin tekee omat autonsa volvon tai mb tekniikalle mutta runko ja alusta on sitten omaa komponentti kasailua.
Tuntematon merkki vähän täällä mutta meillä töissä on 6x6 ja etu ja taka-akseli ohjautuu ja kaikki vetää...ja ennenkaikkea ei ole mikään sähköohjattu taka-akseli vaan tangot tulee taakse asti ja tehostuu molemmissa päissä....hyvin kääntyy köntys.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
Jees, virallinen nimitys kaiketi on terminaalitraktori tutummin vetomestari.atlas kirjoitti:No tossa onkos toi nyt RORO nimeltään niin nykyään vaikka aina ei tiedä millainen missäkin vuosimallissa mikäkin kone on.
Taisi terberg käyttää jossakin vaiheessa myös volvon tekniikkaa.
terberg yleensäkin kun kuorma.autoista puhutaan niin tekee omat autonsa volvon tai mb tekniikalle mutta runko ja alusta on sitten omaa komponentti kasailua.
Tuntematon merkki vähän täällä mutta meillä töissä on 6x6 ja etu ja taka-akseli ohjautuu ja kaikki vetää...ja ennenkaikkea ei ole mikään sähköohjattu taka-akseli vaan tangot tulee taakse asti ja tehostuu molemmissa päissä....hyvin kääntyy köntys.
Melko uusi tuttavuus tämä Terberg on itellekin, tai olisikohan jo kolmatta vuotta.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
tarvii alkaa vierailee tälläkin puolella useamin. Kun täällä on tälläinen topiikkikin
Kahden tähden ja Linttalla lähden.
Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!
Näistä Volvo FM-muunnoksista merkki kai parhaiten on tunnettu:atlas kirjoitti: Taisi terberg käyttää jossakin vaiheessa myös volvon tekniikkaa.
terberg yleensäkin kun kuorma.autoista puhutaan niin tekee omat autonsa volvon tai mb tekniikalle mutta runko ja alusta on sitten omaa komponentti kasailua.
http://www.terbergbenschop.nl/uk/produc ... s_open.php" onclick="window.open(this.href);return false;