Ilmastoitu W124 harvinainen
Ilmastoitu W124 harvinainen
Olen sivusilmällä katsonut mersuja kun tarkoitus on että jos halpa/ehjä rohjo tulis vastaan läheltä, ni ostaisin varaosiksi tulevaisuutta silmäl pitäen,mutta kummallisen vaikea löytää.
Itellä keväänä oli kriteerinä W124, vähintään 250D, automaatti, ilmastoitu ja ruosteeton tai lähes ruosteeton ja virheettömällä sisustalla ja auton värikin piti olla vain metallimusta/harmaa tai 702(savun harmaa).
Katsoin aluksi talvella vain W140 koppasia ja jäi yksi noin 4000 euron metallimusta W124 huomioimatta, jossa oli nahkajakkaratkin, muuten alkuperänen mutta led takavalot ja kirkkaat etuvilkut+ lievä madallus. Kun vaihdoin kriteeriksi W140 koppasten lisäksi W124 niin löysin suht nopeasti nykyisen W124:n ja vaikka ei pitänyt ostaa, niin se tuli ostettua siitä huolimat vaikka ei ole nahkajakkaroita.
Nyt kun olen katsonut siis sivusilmällä noita W124 koppasia, nii automaattejakin on suht vähän, mutta kalleimmissakaan nettiautossa myynnissä olevas ei ole ilmastointia. Tuo 4000 euron runsailla varusteilla oleva oli siis tosi harvinainen, harmittaa kun en hakenut vielä sillon W124 koppasta. Tosin mun nykyinen auto on myös todella hyvä löytö.
MUTTA, onko ilmastointi ollut W124 koppasissa joku harvinaisuus saksassakin? Yhden W124:n meinasin ostaa jo varastoon varaosiksi, mutten kuitenkaan, kun sisusta oli niin loppu ja tekniikkakin sitä sun tätä hintaan nähden.
Itellä keväänä oli kriteerinä W124, vähintään 250D, automaatti, ilmastoitu ja ruosteeton tai lähes ruosteeton ja virheettömällä sisustalla ja auton värikin piti olla vain metallimusta/harmaa tai 702(savun harmaa).
Katsoin aluksi talvella vain W140 koppasia ja jäi yksi noin 4000 euron metallimusta W124 huomioimatta, jossa oli nahkajakkaratkin, muuten alkuperänen mutta led takavalot ja kirkkaat etuvilkut+ lievä madallus. Kun vaihdoin kriteeriksi W140 koppasten lisäksi W124 niin löysin suht nopeasti nykyisen W124:n ja vaikka ei pitänyt ostaa, niin se tuli ostettua siitä huolimat vaikka ei ole nahkajakkaroita.
Nyt kun olen katsonut siis sivusilmällä noita W124 koppasia, nii automaattejakin on suht vähän, mutta kalleimmissakaan nettiautossa myynnissä olevas ei ole ilmastointia. Tuo 4000 euron runsailla varusteilla oleva oli siis tosi harvinainen, harmittaa kun en hakenut vielä sillon W124 koppasta. Tosin mun nykyinen auto on myös todella hyvä löytö.
MUTTA, onko ilmastointi ollut W124 koppasissa joku harvinaisuus saksassakin? Yhden W124:n meinasin ostaa jo varastoon varaosiksi, mutten kuitenkaan, kun sisusta oli niin loppu ja tekniikkakin sitä sun tätä hintaan nähden.
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Kysymys on mielenkiintoinen. Minusta harvinaisuus voidaan jakaa aikakausien mukaan. Tuntuu sille, että eritoten Suomessa, mutta osin myös Saksassa ollaan 1990-luvulle asti pärjätty elvistelemällä sähkölaseilla ja kattoluukulla. Kattoluukkuhan on enemmän sääntö kuin poikkeus Saksan autoissa, Suomiautossa toki harvinainen sekin.
Ilmastointilaite tai -automaatti yleistyi Saksan W124:ssa mielestäni vasta 2. sarjassa - tietenkin malliston yläpään malleissa. Heillä, jotka niitä ostivat, oli varaa sijoittaa lisävarusteisiinkin. Halvemmissa malleissa ja dieseleissä runsasta varustelua ml. ilmastointia näkee tietenkin harvemmin. Mobilessa jos laittaa kriteereiksi MB, 1985-1995, ilmastoituja on vajaa 4000 autojen lkm:n ollessa reilut 10 000. Siinä on tietty muitakin mukana kuin 124.
Suomessa ilmastointi oli vähintään 25 000 markan investointi, ilmastointiautomaatti parhaimmillaan 35 000 markan hintainen (1994). Sillä sai uuden Ladan.
Itse olen kohtuu vaivattomasti (pl. viimeisin farkku) löytänyt ilmastoidun W124:n, vaikka kriteerit ovat olleet tosi tiukat.
Ilmastointilaite tai -automaatti yleistyi Saksan W124:ssa mielestäni vasta 2. sarjassa - tietenkin malliston yläpään malleissa. Heillä, jotka niitä ostivat, oli varaa sijoittaa lisävarusteisiinkin. Halvemmissa malleissa ja dieseleissä runsasta varustelua ml. ilmastointia näkee tietenkin harvemmin. Mobilessa jos laittaa kriteereiksi MB, 1985-1995, ilmastoituja on vajaa 4000 autojen lkm:n ollessa reilut 10 000. Siinä on tietty muitakin mukana kuin 124.
Suomessa ilmastointi oli vähintään 25 000 markan investointi, ilmastointiautomaatti parhaimmillaan 35 000 markan hintainen (1994). Sillä sai uuden Ladan.
Itse olen kohtuu vaivattomasti (pl. viimeisin farkku) löytänyt ilmastoidun W124:n, vaikka kriteerit ovat olleet tosi tiukat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
tai jos ei löydä niin asentaa sen... kolari autosta siirsin omaani alkuperäisen ilmastoinnin eikä ole enää tarvinnut kärvistellä helteessä.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Itellä oli tiukat kriteerit ja ostamassa autossa oli tietenkin se ilmastointi, joka oli yksi tärkeimmistä kriteereistä. Ei pitänyt autoa ostaa, mutta kun oli niin pirun siistikin ja kun tinkauskin onnistui, niin sanoin myyjälle että "oota hetki, käyn pankkiautomaatilla". Värikin oli paras mahdollinen, eli 702.JohaT kirjoitti:tai jos ei löydä niin asentaa sen... kolari autosta siirsin omaani alkuperäisen ilmastoinnin eikä ole enää tarvinnut kärvistellä helteessä.
Kävin testauttaa ilmastoinnin ja oli loistokunnossa(oli pitänyt täydet paineet 3 vuotta), muutostyökin ilmastointiin on tehty kun W124 koppasissa kuulema vakiona turhan kovat paineet järjestelmässä ja mun autoon se muutostyö on tehty jolloin järjestelmässä pienempi paine=kestää putket pidempään jne.
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Juu, itelläkin se kattoluukku on, joka on melko naurettava varuste ilmastoidussa autossa...ehkä sille joskus käyttöä tulee sitten syksyllä ...tai en tiedä kun keväänäkin mielummin napsautin ilmastoinnin päälle kun kattoluukun auki. Auto siis saksan tuonti ja tosi tarkalla pidolla ollut, sen huomaa.Timo L. kirjoitti:Kysymys on mielenkiintoinen. Minusta harvinaisuus voidaan jakaa aikakausien mukaan. Tuntuu sille, että eritoten Suomessa, mutta osin myös Saksassa ollaan 1990-luvulle asti pärjätty elvistelemällä sähkölaseilla ja kattoluukulla. Kattoluukkuhan on enemmän sääntö kuin poikkeus Saksan autoissa, Suomiautossa toki harvinainen sekin.
Ilmastointilaite tai -automaatti yleistyi Saksan W124:ssa mielestäni vasta 2. sarjassa - tietenkin malliston yläpään malleissa. Heillä, jotka niitä ostivat, oli varaa sijoittaa lisävarusteisiinkin. Halvemmissa malleissa ja dieseleissä runsasta varustelua ml. ilmastointia näkee tietenkin harvemmin. Mobilessa jos laittaa kriteereiksi MB, 1985-1995, ilmastoituja on vajaa 4000 autojen lkm:n ollessa reilut 10 000. Siinä on tietty muitakin mukana kuin 124.
Suomessa ilmastointi oli vähintään 25 000 markan investointi, ilmastointiautomaatti parhaimmillaan 35 000 markan hintainen (1994). Sillä sai uuden Ladan.
Itse olen kohtuu vaivattomasti (pl. viimeisin farkku) löytänyt ilmastoidun W124:n, vaikka kriteerit ovat olleet tosi tiukat.
Tuo on muuten jännä että 80-90 luku(jonka itse muistan), niin dieselautot oli aina enempi tai vähemmän karvalakkimalleja ja ne bensamallit paremmin varusteltuja. Näin oli siis kai saksassakin noina aikoina? Ja siitä syystä ilmastointi tuona ajankohtana oli harvinaisempi dieseleissä.
Tuo mersun ilmastointi on puolautomaatti minimissään ja se on mulle hyvä, koska haluan itse muutenkin aina säätää puhallusnopeutta...aikasemmassa uudehkossa Citikassa se manuaali-ilmastointi oli manuaali, eli aika kökkö ja sitä sai jatkuvasti säädellä...nykyisen W124 ilmastointi on tosi hyvä vaikka on "vain" se puolilmastointi, mutta ero on huima ja tää mulle täydellinen.
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Olisikohan että ne dieselit oli enemmin wanhoja takseja ja bensakoneet sitten ostettu "omaan tarpeeseen" .The Thing kirjoitti:Tuo on muuten jännä että 80-90 luku(jonka itse muistan), niin dieselautot oli aina enempi tai vähemmän karvalakkimalleja ja ne bensamallit paremmin varusteltuja. Näin oli siis kai saksassakin noina aikoina? Ja siitä syystä ilmastointi tuona ajankohtana oli harvinaisempi dieseleissä.
Tuo mersun ilmastointi on puolautomaatti minimissään ja se on mulle hyvä, koska haluan itse muutenkin aina säätää puhallusnopeutta...aikasemmassa uudehkossa Citikassa se manuaali-ilmastointi oli manuaali, eli aika kökkö ja sitä sai jatkuvasti säädellä...nykyisen W124 ilmastointi on tosi hyvä vaikka on "vain" se puolilmastointi, mutta ero on huima ja tää mulle täydellinen.
Mersun tuuletuslaite on jo automaattinen lämmönsäädön osalta W124/126 ja jopa kaksivyöhykkeinen. Siihen kun lisää ilmastoinnin napin niin avot! Minulla on ollut sekä W124 että126 automaatti-ilmastoinnilla ja manuaalisella ilmastoinnilla ja toki vielä ilman ilmastointia. Mielestäni paras on manuaali-ilmastointi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
The Thing kirjoitti:
Juu, itelläkin se kattoluukku on, joka on melko naurettava varuste ilmastoidussa autossa...ehkä sille joskus käyttöä tulee sitten syksyllä ...tai en tiedä kun keväänäkin mielummin napsautin ilmastoinnin päälle kun kattoluukun auki. Auto siis saksan tuonti ja tosi tarkalla pidolla ollut, sen huomaa.
Tuo on muuten jännä että 80-90 luku(jonka itse muistan), niin dieselautot oli aina enempi tai vähemmän karvalakkimalleja ja ne bensamallit paremmin varusteltuja. Näin oli siis kai saksassakin noina aikoina? Ja siitä syystä ilmastointi tuona ajankohtana oli harvinaisempi dieseleissä.
Tuo mersun ilmastointi on puolautomaatti minimissään ja se on mulle hyvä, koska haluan itse muutenkin aina säätää puhallusnopeutta...aikasemmassa uudehkossa Citikassa se manuaali-ilmastointi oli manuaali, eli aika kökkö ja sitä sai jatkuvasti säädellä...nykyisen W124 ilmastointi on tosi hyvä vaikka on "vain" se puolilmastointi, mutta ero on huima ja tää mulle täydellinen.
Itse asiassa nopeimman viilennyksen liikkeelle lähtiessä saa, kun nostaa kattoluukun takaosan ja laittaa ilmastoinnin puhalluksen täysille. Itse kuitenkin tykkään esim. kevään ensimmäisinä lämpiminä päivinä ajella kattoluukku auki. Linnut laulaa jne., saa hyvän fiiliksen .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Isukki tilasi vuonna -94 ittelleen uutta 124:sta ja silloin automaatti-ilmastointi olisi maksanut 38000 markkaa. Tyytyi lopulta kattoluukkuun.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Totta, kuuma ilma nousee yläspäin. , onhan kattoluukussa jokin viehätys silti, mutta vain just sillon keväisin. Ja kun auto on kuuma alkutilanteessa. Tosiaan tää mersun "puolautomaatti"ilmastointi on ollu siitä mistä itse pidän.Timo L. kirjoitti:The Thing kirjoitti:
Juu, itelläkin se kattoluukku on, joka on melko naurettava varuste ilmastoidussa autossa...ehkä sille joskus käyttöä tulee sitten syksyllä ...tai en tiedä kun keväänäkin mielummin napsautin ilmastoinnin päälle kun kattoluukun auki. Auto siis saksan tuonti ja tosi tarkalla pidolla ollut, sen huomaa.
Tuo on muuten jännä että 80-90 luku(jonka itse muistan), niin dieselautot oli aina enempi tai vähemmän karvalakkimalleja ja ne bensamallit paremmin varusteltuja. Näin oli siis kai saksassakin noina aikoina? Ja siitä syystä ilmastointi tuona ajankohtana oli harvinaisempi dieseleissä.
Tuo mersun ilmastointi on puolautomaatti minimissään ja se on mulle hyvä, koska haluan itse muutenkin aina säätää puhallusnopeutta...aikasemmassa uudehkossa Citikassa se manuaali-ilmastointi oli manuaali, eli aika kökkö ja sitä sai jatkuvasti säädellä...nykyisen W124 ilmastointi on tosi hyvä vaikka on "vain" se puolilmastointi, mutta ero on huima ja tää mulle täydellinen.
Itse asiassa nopeimman viilennyksen liikkeelle lähtiessä saa, kun nostaa kattoluukun takaosan ja laittaa ilmastoinnin puhalluksen täysille. Itse kuitenkin tykkään esim. kevään ensimmäisinä lämpiminä päivinä ajella kattoluukku auki. Linnut laulaa jne., saa hyvän fiiliksen .
Kaverilla on uus Passatti ja sen ilmastoinnista en pidä..puhaltimet siinä huutaa heti täysillä kun astuu sisään ja ihan turhaan kun sieltä tulee vain kuumaa aluksi ja muutenkin...ei voita mersun vanhaa
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Ostin piilofarkkuletukan vuodelta 1984 vuonna 1990, maksoi 27 tmk. Hiukan ennen tuota eli 1989 uudet Camarot ja Firebirdit maksoi alkaen 200 tmk.aziz kirjoitti:Isukki tilasi vuonna -94 ittelleen uutta 124:sta ja silloin automaatti-ilmastointi olisi maksanut 38000 markkaa. Tyytyi lopulta kattoluukkuun.
560 SEC maksoi rapiat ja 1 100 000 mk http://www.google.fi/url?sa=t&source=we ... CQAQxkJKqA" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän OT siis...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
...loppuvuodesta 1994 veholla oli ilmastointi 10000mk ja automaattivaihteisto 10000mk ikään kuin tarjouksessa ...sama hinta pysyi mallisarjan loppuun asti
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
mulla oli joskus w124 vm-86 ilmastoinnilla ja kattoluukulla. 2,3l bensa. oli harvinaanen malli ku ei sen koommi oo tullu samanlaasta vastahan.
Viimeksi muokannut orhi, Ma 02.07.2012 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
saman huomion olen tehnyt... automaatti ilmastoinnilla olevaa diesel w124 en ole vielä tavannut, mutta bensakoneisissa sitä on tullut vastaan jopa -86 mallisissa bensa w124 (230) toki autossa oli myös kattoluukku, sähköinen ratin säätö jne.karra kirjoitti:
Olisikohan että ne dieselit oli enemmin wanhoja takseja ja bensakoneet sitten ostettu "omaan tarpeeseen" .
nykyään saa onneksi suht.koht. edullisesti kasattua sellaisen w124, joka varmasti miellyttää, kun ostaa muutaman aihion ja kasaa niistä omiin tarpeisiin parhaiten sopivan bensakoneiset korit kannattaa aina asettaa etusijalle, koska ne on tosiaan paremmin varusteltuja jo tehtaan jäljiltä ja vähemmän ajettuja, kuin ne vanhat taksit (dieselit...) ja jos dieselin haluaa, niin eihän OM605/606 koneita turbolla ole edes saanut w124 koriin alunperin (ne muut koneet saa varmaan jo unohtaa nykyaikana, eli OM601, 602 ja 603)
ja sellaisen huomion olen myös tehnyt, että w124 ilman ilmastointiakin on "viileämpi", kuin moni uudempi ilmastoinnilla, jos nyt ei ihan paahteisimpia päiviä oteta lukuun... toki kattoluukku pelastaa varmasti paljon tässäkin asiassa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Oliko muute kuinka työläs homma? Pitikö/kannattiko mitä osia vaihtaa uusiin siinä yhteyessä ku siirsit autosta toiseen?JohaT kirjoitti:tai jos ei löydä niin asentaa sen... kolari autosta siirsin omaani alkuperäisen ilmastoinnin eikä ole enää tarvinnut kärvistellä helteessä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Mites -88 200D alkuperäisellä ilmastoinnilla ja sähköisillä etuikkunoilla, raaskiiko pistää lihoiksi vai onko niin harvinainen, että pitäisi säilyttää?
WDB1241201A735426
Takaikkunassa oikein lukee Air Conditioning, ovissa on veivin reiät tulpattu joten ikkunoista en ole varma.
WDB1241201A735426
Takaikkunassa oikein lukee Air Conditioning, ovissa on veivin reiät tulpattu joten ikkunoista en ole varma.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 191
- Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
No kyllä meikäläiselläkin on automatti ja alkuperäinen ilmastointi.Pelaakin ihan hyvin,kesät talvet on kahdeksantoista lämmintä.
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Paaliin vaan, kyllä niitä orkkisvarusteisia riittää..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Tämä selvä, kiitän.epk kirjoitti:Paaliin vaan, kyllä niitä orkkisvarusteisia riittää..
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
sehän riippuu ihan auton korin kunnosta jos oikein huono kori, mun mielestä ei enää kannata sellasta säilöö, muutakun osiksi jä kunnon hyllytys osille että pysyvät kunnossa mitä on otettu talteen jos sitten urheilu mieltä piisaa voihan sitä huonommanki pellittää ja muutenki kunnostaa jos tuo kustannuspuoli ei ole esteUnstedystan kirjoitti:Mites -88 200D alkuperäisellä ilmastoinnilla ja sähköisillä etuikkunoilla, raaskiiko pistää lihoiksi vai onko niin harvinainen, että pitäisi säilyttää?
WDB1241201A735426
Takaikkunassa oikein lukee Air Conditioning, ovissa on veivin reiät tulpattu joten ikkunoista en ole varma.
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Mitä nyt alustavasti tutkin niin kori on hyvässä kunnossa ja sisusta, jonka meinasinkin siirtää toiseen autoon. Autossa on veroja perässä sen verran, että tulisi mielestäni vähän liian kallis 200D jos olisi vaikka 300D ja automaatti niin voisi jo harkita niiden maksamista.touhottaja kirjoitti:sehän riippuu ihan auton korin kunnosta jos oikein huono kori, mun mielestä ei enää kannata sellasta säilöö, muutakun osiksi jä kunnon hyllytys osille että pysyvät kunnossa mitä on otettu talteen jos sitten urheilu mieltä piisaa voihan sitä huonommanki pellittää ja muutenki kunnostaa jos tuo kustannuspuoli ei ole este
Sattui vaan tämä ketju silmiin ja halusin varmistaa etten tee mitään tyhmää.
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
siinä on se ilmastointikin jälkiasennnus, vinissä ei ole kuin parit hassut varusteet eli niin neekeri malli kuin olla ja voi.
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Maahantuojan jälkiasentamat sähkölasit tuossa tapauksessa, eräänlaista laillista veronkiertoa aikoinaan.Unstedystan kirjoitti:ovissa on veivin reiät tulpattu joten ikkunoista en ole varma.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Olikos nämä siis niitä ns. Hanko-varusteita?jumetsap kirjoitti:Maahantuojan jälkiasentamat sähkölasit tuossa tapauksessa, eräänlaista laillista veronkiertoa aikoinaan.Unstedystan kirjoitti:ovissa on veivin reiät tulpattu joten ikkunoista en ole varma.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Mites sitten nuo muut varusteet. Yhdessä Mobilen autossa oli aikoinaan koko rivi täynnä noita nappeja, eli tuo missä on punainen hätävilkkujen katkaisin.
Mitä varusteita siinä silloin mahtaa olla jos kaikki napit löytyy?
Mitä varusteita siinä silloin mahtaa olla jos kaikki napit löytyy?
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Noh, itsellä tulee äkkiseltään mieleen ainakinForum kirjoitti: Mitä varusteita siinä silloin mahtaa olla jos kaikki napit löytyy?
- ASR
- Takaniskatuet ja takalasin rullaverho (Jos sedan tai coupe)
- Kiertoilma (jos automaatti-ilmastointi)
- Kaksitoiminen äänimerkki
- Taukolämmitys/Rest (jos taksi ?)
- Mercedeksen oma varashälytin/kaukokeskuslukitus
(Mulle ei oo oikeen ikinä selvinnyt oliko se palkki nyt varashälyttimen valo vai silmä johon se signaali piti tähdätä No jokatapauksessa siis semmonen musta palkki vain jossa punainen valo) - Takalasin pyyhkimen toiminnot (jos farmari)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Enpä ole koskaan ennen nähnyt 124:ssa manuaalista apparin peiliä - 123:ssakin vain kerran.
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Olet löytänyt sen kanan hampaan - käsittääkseni tuollaista ei olisi tarjottu 124:ään hintalistojenkaan mukaan, vaan oikea peili oli aina sähköinen. Saksassahan se tuli vakioksi vasta vm. 1988. Asia vaatii tarkempaa tutkiskelua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Kyllä, juurikin niitä. Omassa -90 260E:ssä oli jälkiasennetut sähkölasit ja vakkari.Hage kirjoitti:Olikos nämä siis niitä ns. Hanko-varusteita?jumetsap kirjoitti:Maahantuojan jälkiasentamat sähkölasit tuossa tapauksessa, eräänlaista laillista veronkiertoa aikoinaan.Unstedystan kirjoitti:ovissa on veivin reiät tulpattu joten ikkunoista en ole varma.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Asia selvisi. Mekaanista oikeanpuoleista taustapeiliä on tarjottu Mersulta jälkiasenteisena, jos (sähkö)peiliä ei ole tilattu uutena tehtaalta. Oli edullisempi ja yksinkertaisempi asentaa. Suomessahan sähköpeili oli uudesta lähtien vakio.Timo L. kirjoitti:Olet löytänyt sen kanan hampaan - käsittääkseni tuollaista ei olisi tarjottu 124:ään hintalistojenkaan mukaan, vaan oikea peili oli aina sähköinen. Saksassahan se tuli vakioksi vasta vm. 1988. Asia vaatii tarkempaa tutkiskelua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ilmastoitu W124 harvinainen
Mulla ois jouten automaatti ilmastointi, purettu 300e 1987 mallista. Myynti-osastolla ilmotus tästä.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78