C280T Sport -98 *Myyty* Seuraavan suunnittelua.
Re: C280T Sport -98 ja Vihreä myyty :)
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja Coupe aihio -93
Pari uutta kuvaa projektista.. Auto ilman ns. varusteita mutta tekniikka mahtava Ja alkuperäinen takalasin verho
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja Coupe aihio -93
Eikai tuosta muuta kriittistä puutu kuin ilmastointi Oishan ne sähkötuolit kivat myös, mutta ei tuo ihan perus karvalakkikaan ole.C280 kirjoitti:ilman varusteita
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: C280T Sport -98 ja Coupe aihio -93
Eikös tässä ole ainaki sportlinen penkit. ? Tyylikkään näkönen kuuppa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: C280T Sport -98 ja Coupe aihio -93
Ilmastointi ja vakkari puuttuu, sähköpenkkiä en kyllä kaipaa kun vanhas lankus ne oli ja niitä sai vähän väliä korjailla.94zip kirjoitti:Eikai tuosta muuta kriittistä puutu kuin ilmastointi Oishan ne sähkötuolit kivat myös, mutta ei tuo ihan perus karvalakkikaan ole.C280 kirjoitti:ilman varusteita
Muuten on kohtuu varusteet ja tehot ainakin tuntuu olevan tallella
Kiitoksia Normi faceliftin penkit nuo on, luultavasti sportlines ollu samanlaiset aikanaan. Lisävarusteena on ollut silloin saatavana myös vähän paremmin muotoillut, mitä on nuos V8 koneisis ja E500:s ollu melkein kaikis vakiona jos valittu nahkapenkit.Mr300 kirjoitti:Eikös tässä ole ainaki sportlinen penkit. ? Tyylikkään näkönen kuuppa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98
Tänään lähti Coupe uudelle omistajalle. Nyt vain miettiä että mitähän sitä seuraavaksi oikein keksis, toki olishan tuola hallis vielä tuo elintenluovuttajaksi suunniteltu E220 16v -94 josta saisi pienellä laitolla tehtyä talviauton mutta kun mieli taas tekisi tehdä jotain erilaista
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98
C123 / W114 ?
edit. jaa talviautoksi ajattelit. Möhkö?
edit. jaa talviautoksi ajattelit. Möhkö?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: C280T Sport -98
Vähän vielä suunnittelun alla tuo asia että mitä seuraavaksi keksis. Tänään tuli myytyä pois tuo varaosa E220.Hage kirjoitti:C123 / W114 ?
edit. jaa talviautoksi ajattelit. Möhkö?
Joten enää ei ole kuin yksi kappale mersua pihas eli tuo ikiliikkuja farmari Josta alla kuva juhannuksen vietossa
Vois tietty väliprojektina tehdä nuo amg aerot tuolta hyllyltä.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98
Kesäloman kunniaksi pitäis tulevalla viikolla vähän huoltaa tuota ikiliikkujaa
Hain edellisviikolla käyttöautolta alkuperäis osia: uudet tulpat (12kpl) vetarin suojakumit (4kpl), klemmarit suojakumeihin (8kpl) ja sisäpään korjaus-sarjat jossa mukana rasvat, vetoakselin pultit (12kpl) uudet ns.puolikuut vetarin pulttien alle ja vetoakselin uudet mutterit. Ja sitten vielä olisi ilmastointi huolto, jossa uudet aineet sisälle kun alkaa vähän puhti loppumaan ilmastoinnista helteillä. Ainut syy vetarien suojakumien vaihtoon on, kun ikä tehnyt tehtävänsä ja yhdessä pieni halkeama. Niin päätin sitten että parempi kun vaihtaa heti kaikki kerralla, niin ei tartte sitte murehtia että koska saa taas niitä irroitella.
Hain edellisviikolla käyttöautolta alkuperäis osia: uudet tulpat (12kpl) vetarin suojakumit (4kpl), klemmarit suojakumeihin (8kpl) ja sisäpään korjaus-sarjat jossa mukana rasvat, vetoakselin pultit (12kpl) uudet ns.puolikuut vetarin pulttien alle ja vetoakselin uudet mutterit. Ja sitten vielä olisi ilmastointi huolto, jossa uudet aineet sisälle kun alkaa vähän puhti loppumaan ilmastoinnista helteillä. Ainut syy vetarien suojakumien vaihtoon on, kun ikä tehnyt tehtävänsä ja yhdessä pieni halkeama. Niin päätin sitten että parempi kun vaihtaa heti kaikki kerralla, niin ei tartte sitte murehtia että koska saa taas niitä irroitella.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98
Kaikki muu remontti tehtynä paitsi tulppien vaihto, joka siirtyy vähän eteenpäin kun ei ole vielä kilometriä vanhoilla ns. riittävästi.
Remontti meni hyvin kaikki nivelet olivat ehjiä ja välystä ei ollu ylimääräistä onneksi. Ei ole ihme että ilmastointi ei jaksanut helteillä lykätä kylmää kunnolla, kun ainetta oli jäljellä 53g Järjestelmän tyhjennys ja paineistus ja sitte uudet öljyt ja aineet joita meni 843g, niin johan alkas tulemaan kylmää kapiiniin asti Pari remonttikuvaa katseltavaksi.
Vanhat vetarit irroitettuna
Sisempi nivel irroitettuna ja pinnat putsattuna uusia kumeja varten
Uudet rasvat sisällä ja uudet kumit, klemmarit ja pultit
Kasausta
Uusi ja vanha vetoakselin mutteri
Remontti meni hyvin kaikki nivelet olivat ehjiä ja välystä ei ollu ylimääräistä onneksi. Ei ole ihme että ilmastointi ei jaksanut helteillä lykätä kylmää kunnolla, kun ainetta oli jäljellä 53g Järjestelmän tyhjennys ja paineistus ja sitte uudet öljyt ja aineet joita meni 843g, niin johan alkas tulemaan kylmää kapiiniin asti Pari remonttikuvaa katseltavaksi.
Vanhat vetarit irroitettuna
Sisempi nivel irroitettuna ja pinnat putsattuna uusia kumeja varten
Uudet rasvat sisällä ja uudet kumit, klemmarit ja pultit
Kasausta
Uusi ja vanha vetoakselin mutteri
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *ennakoivaa huoltoa*
Onkos tuos perämurikas vähä ruostetta
Re: C280T Sport -98 *ennakoivaa huoltoa*
Normaalia vähemmän...
Re: C280T Sport -98 *Vannepäivitystä*
Päätin tänään päivällä toteuttaa 5 vuotis haaveen ja ostaa lopultakin ne Bbs:n Lm:t rönttään
Mutta niistä kuvia sitten kun saan ne pajalle asti. Ei millään kyllä malttaisi odottaa
Mutta niistä kuvia sitten kun saan ne pajalle asti. Ei millään kyllä malttaisi odottaa
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *Vannepäivitystä*
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *Vannepäivitystä BBS LM*
Etuvanne 8.5x18 et30 ja Takavanne 10x18 et25, just passelit tuollaiseen vanhaan ceehenS202 kirjoitti:Minkäkokoiset lm:t on?
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *Vannepäivitystä BBS LM*
Jeps, mulla on setti jossa kaikki on noita 127:ja eli 8,5" leveitä. Kyselin niihin leveämpiä kehiä mutta eivät myi tehtaalta
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: C280T Sport -98 *Vannepäivitystä BBS LM*
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *Vannepäivitystä BBS LM*
Välillä laittaa tännekkin taas jotain, ollut pari kuukautta hiljaista autojen kans kun tehnyt pihan laajennusta ja töitä ollut niin paljon muutenkin että ei vaan ehdi jokapaikkaan.. Mutta tuli rönttään vaihdettua ne tulpat jälleen kerran, pari tuntia siinä taas meni ja ei tartte niistäkään nyt taas sitten pariin vuoteen murehtia. Takarenkaat tuli bbs:lle ja eturenkaita vielä odotellaan, tuttua turvallista micheliiniä mutta tällä kertaa vain pilot super sporttina
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *Vannepäivitystä BBS LM*
Pienimuotoista huoltoa ja ennakoivaa juttua tuli tänään tehtyä. Vaihtolistalle päätyi takajarrupalat ja toisen takajarrusatulan ulompi mäntä tiivistesarjan kera. Ennakoivana tuli tehtyä kardaanin takimmaisen kuminivelen, kannatin laakerin ja sen tukikumin vaihto kun mittariin pyörähti mukavat 386tkm
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Re: C280T Sport -98 *huoltohommia*
Kunnioitettavat kilometrit
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Re: C280T Sport -98 *huoltohommia*
Tänään sai lopulta etupyörätkin vanteille, jos täs talven aikana sovittelis ne auton alle kunnolla.. Ekan testailun perusteella saa pikkasen mankeloida ainakin takakaaria, toki ei oo kuin parista millistä sopiminen kiinni Mutta pitää tehdä vähän pelivaraa, jos pitää käyrä kokeilemas joku kerta taas nopeaa ajoa mutkaradalla..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *huoltohommia*
Röntän talvilookki ja mittariin pyörähti alkuviikosta 388tkm..
Lupasin katsastusmiehelle että seuraavan kerran kun tuun leimalle niin napsahtaa 400tkm rikki.
Lupasin katsastusmiehelle että seuraavan kerran kun tuun leimalle niin napsahtaa 400tkm rikki.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe 29.11.2013 02:49
Re: C280T Sport -98 *huoltohommia*
Hieno mese toi cee, lemmareitten sovituskuvia ootellaan !
Re: C280T Sport -98 *huoltohommia*
Kiitoksia Sovituskuvia tulee kunhan vain saa ensin nuo lokarit mankeloitua..rönttä_300 kirjoitti:Hieno mese toi cee, lemmareitten sovituskuvia ootellaan !
Viikonloppuna pyörähti mittariin 390tkm ja tuli tehtyä perinteinen öljynvaihto suodattimen kera ja vaihdettua aktiivihiilisuodatin samalla..
Tämä projekti topiikki tuntuu muuttuvan paremminkin nykyään V6:n kestotestiksi, että kuinka tälläinen pensamoottori yleensäkkin kestää kilometriä ja mitä kaikkea kuluvaa osaa tulee matkanvarrella vaihdettavaksi. Unohtamatta pientä oman mauan mukaan rakentelua korin ja tekniikan suhteen.
Kuva mittaristosta
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *huoltohommia*
Hienoa että on bensamoottorista kestotesti
Otatko sitten 500tkm sellaisen moottorin perushuollon? Jakoketjun ja jakopään tarkastus
Oikeasti olisi mukava tietää miten paljon ketju venynyt jos vertaa uuteen. Tuplaketjuhan tuossa on..
Onko mitään huohotustukos-ongelmia tullut vastaan? Lyhyellä ajollahan tuo kerää kovasti kosteutta moottoriin. Sinulla taitaa olla kyllä pitkiä ajoja kun kilsoja kertyy?
Taitaa nuo M112 ja M113 olla kestävää tekoa.
Otatko sitten 500tkm sellaisen moottorin perushuollon? Jakoketjun ja jakopään tarkastus
Oikeasti olisi mukava tietää miten paljon ketju venynyt jos vertaa uuteen. Tuplaketjuhan tuossa on..
Onko mitään huohotustukos-ongelmia tullut vastaan? Lyhyellä ajollahan tuo kerää kovasti kosteutta moottoriin. Sinulla taitaa olla kyllä pitkiä ajoja kun kilsoja kertyy?
Taitaa nuo M112 ja M113 olla kestävää tekoa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: C280T Sport -98 *huoltohommia*
Varmaan tulee aukaistua jakopää jos siihen ilmenee tarvetta. Luulen että vesipumppu ainakin tulee siihen mennessä vaihdettua, koska kaikki muu moottorin ympärillä on alkuperäistä paitsi remmin kiristin ja yksi remmin ohjain rulla. Remmin kiristin varmaan vaihtuu vielä kerran koska on tarvike kun muuta ei silloin saanut suoraan hyllystä, siinä on pikkasen miedompi jousi kuin alkuperäisessä kiristimessä ja oireet on sellaiset että tyhjäkäynnillä se antaa pikkasen liikaa remmin ns. elää ylös alas suunnassa mutta ns. eläminen loppuu heti kun antaa vähänkää kierroksia. Tämä taas vaikuttaa remmin kulumiseen jonkin verran. Taas voi todeta että alkuperäinen on parempijupehalm kirjoitti:Hienoa että on bensamoottorista kestotesti
Otatko sitten 500tkm sellaisen moottorin perushuollon? Jakoketjun ja jakopään tarkastus
Oikeasti olisi mukava tietää miten paljon ketju venynyt jos vertaa uuteen. Tuplaketjuhan tuossa on..
Onko mitään huohotustukos-ongelmia tullut vastaan? Lyhyellä ajollahan tuo kerää kovasti kosteutta moottoriin. Sinulla taitaa olla kyllä pitkiä ajoja kun kilsoja kertyy?
Taitaa nuo M112 ja M113 olla kestävää tekoa.
Mitään huohotus ongelmia tai siihen liittyvää ei ole esiintynyt vaikka nykyinen työmatka ei ole kuin 4 kilometria, mutta varmaan auttaa asiaa se että joka kerta kun auton käynnistän niin käytän sen aina normilämpöiseksi ennenkuin sammutan sen. Kilometrit tulee kaikesta muusta kuin työajoista, nykyään vaihtelee yleensä siinä 22-30tkm välillä vuoteen. Itse tullut tällä ajettua tähän mennessä 137tkm ja toivottavasti vielä paljon edessä Kulutus on täysin itsestä ja ajotavoista kiinni mutta sekalainen on ollut keskimäärin siinä 8.6-9.5 satasella. Matka-ajossa saanut menemään jopa 7.9 satasella ja jos pelkkää ns. kyläpyöritystä niin 9.5-10.5.
Tuntuu kyllä ainakin tämä m112 olevan aika kestävä, m113 ei ole vielä kokemuksia mutta uskon sen olevan yhtä kestävä jos vaan huollettu hyvin.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *huoltohommia*
Kyllä aika menee nopeasti tämä "ikiliikkuja" rönttä ollut taloudessa nyt 6 vuotta ja reilu 138 tuhatta yhteistä kilometriä tullut ajeltua Mitään suurempaa vikaa ei ole matkan aikana esiintynyt, pois luettuna edellisen omistajan mokailujen korjaukset jotka tulleet maksamaan noin paritonnia Matka jatkuu vaikka mittarissa alkaa pikkuhiljaa se 400tkm lähestymään kevättä kohden. Tästä on hyvä jatkaa taas eteenpäin, tuli sitten ns. juhlan kunniaksi pestyä vanhus oikein kunnolla että saa puhtaana huilata tallissa muiden autojen keskellä
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *6 yhteistä vuotta takana*
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 *Vanne testailua*
Pari viikkoa vielä ja sitte sais laittaa bbs:ät alle, sitä ennen oli puhe kaverin kans mankeloida kaaret ja tehdä pientä kevät huoltoa autolle. Ennakoivana tuli vaihdettua kummatkin pyöränlaakerit eteen, ettei vahingossakaan tule keskeytyksiä ajoihin kun lemmarit alla
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97