W211 E55 AMG -projekti
Re: W211 E55 AMG -projekti
Hyvältä näyttää! Ovatkos äänentoistohommat millä mallilla?
Re: W211 E55 AMG -projekti
Hommat on aika vaiheessa vielä.. Auto on nyt täysin päreinä hallissa. Penkit ja ovipahvit lähti viime viikolla uudelleen verhoiltavaksi. Ovat nyt sillä tiellä varmaan pari viikkoa. Suhteellisen lujaa oli verhoilut kiinni mutta sain onneksi ehjänä kaiken irti
Hifi-puolella olen nyt suurinpiirtein vaimentanut koko auton, osa lattiasta vielä puuttuu. Sain nyt hieman yhteistyökumppania mukaan mikä oli mukava juttu. Lopputulema on nyt sellainen että laitteisto koostuu Rainbow:n tuotteista. Etupääksi tuli 6,5 tuuman Germanium sarja, joka tulee täysaktiiviseksi. Subiksi 12 tuuman SL sarja ja vahvistimiksi 2 ja 4 kanavaiset Rainbow Beatit. Signaaliprosessoriksi tuli Audisonin Bit One. Kaiuttimille olen nyt yrittänyt vääntää oviin paikkaa mutta sekin homma on vielä vaiheessa. Lähinnä tilanne on nyt vielä tämä:
Eli sukkahousutkin pääsee osaksi mersua.. olen nuo kopat nyt kuidulla laminoinut mutta vielä tarvii paljon kittiä ja hiomista..
Kaapelit olen jo osaksi vetänyt, virtapuoli vielä puuttuu. Suunnitelmissa on myös näyttelyä ajatellen asennella joku ylläpitolaturi autoon kiinteästi. Orginaalit harman/kardonin elementit olen myös jo poistanut että mikäli ne jotakuta kiinnostaa niin voisin ne kyllä myydä. Nehän sopii suoraan orginaalipaikoille.
Päivittelen tänne lähipäivinä lisää kuvia kunhan hommat vähä etenemään.
Hifi-puolella olen nyt suurinpiirtein vaimentanut koko auton, osa lattiasta vielä puuttuu. Sain nyt hieman yhteistyökumppania mukaan mikä oli mukava juttu. Lopputulema on nyt sellainen että laitteisto koostuu Rainbow:n tuotteista. Etupääksi tuli 6,5 tuuman Germanium sarja, joka tulee täysaktiiviseksi. Subiksi 12 tuuman SL sarja ja vahvistimiksi 2 ja 4 kanavaiset Rainbow Beatit. Signaaliprosessoriksi tuli Audisonin Bit One. Kaiuttimille olen nyt yrittänyt vääntää oviin paikkaa mutta sekin homma on vielä vaiheessa. Lähinnä tilanne on nyt vielä tämä:
Eli sukkahousutkin pääsee osaksi mersua.. olen nuo kopat nyt kuidulla laminoinut mutta vielä tarvii paljon kittiä ja hiomista..
Kaapelit olen jo osaksi vetänyt, virtapuoli vielä puuttuu. Suunnitelmissa on myös näyttelyä ajatellen asennella joku ylläpitolaturi autoon kiinteästi. Orginaalit harman/kardonin elementit olen myös jo poistanut että mikäli ne jotakuta kiinnostaa niin voisin ne kyllä myydä. Nehän sopii suoraan orginaalipaikoille.
Päivittelen tänne lähipäivinä lisää kuvia kunhan hommat vähä etenemään.
Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 E55 AMG -projekti
Hommat on jonkin verran edenneet. Takapenkit ja ovipahvit olen saanut kasaan ja verhoilut niihin on valmiit. Lisäksi vaimennukset on nyt myös tehty. Kaiutinpaikat on nyt myös valmiit, mutta vielä asentamatta. Se tuotti jonkin verran ongelmaa koska tein kaiutinpaikat vanhojen kaiutinritilöiden päälle. Tuolla tyylillä on tietenkin ongelmana ettei asennuksesta saa tarpeeksi jykevää. Pyrin kuitenkin kuidulla tekemään kopista mahdollisimman jäykät ja liimasin kopat sitten ovipahviin sialla. Ovipahvin kiinnitystä sitten paransin niin että korvasin reunoilla olevat nipsut pulteilla. Mielestäni nyt ainakin tuntuu että asennuksesta tuli kohtuu vahva. Tietenkin sen sitten näkee vasta kun pääsee autoa soittamaan.
Takakontin asennukset on vielä tekemättä. Johdotukset on suurinpiirtein tehty. Etuoville vedin uudet kaiutinkaapelit tuplana aktiivisen etupään takia. Virtajohdot on osaksi vedetty ja siihen puoleen hommasin Connectionin sulake/jakoblokin jossa on sulakkeet, virta ja maa puoli samassa blokissa. Lisäksi hommasin Ctekin ylläpitolaturin, jonka asentelin kiinteästi autoon. Tästä nyt ainakin on sitten mahdollisissa näyttelyissä apua, jotta virta riittää ja virran saa vedettyä mahdollisimman siististi autoon. Laturin virtajohto tulee läpiviennin avulla takakontin pohjasta läpi. Ainut ongelma oli että kun laturia käyttää joutuu laturista aina painamaan nappia jotta lataus alkaa. Tämä tietenkin rajoittaa sen verran asennusta että laturiin on päästävä käsiksi.
Bit One signaaliprossun kaukosäätimen johdotukset vedin eteen tupakansytyttimen pistokkeen viereen ja tein siihen kaukosäätimelle paikan. Nyt vielä on suunnitteillä jonkinlainen teline eteen iPadille, jonka saisi myös tarpeen vaatiessa kätevästi irti.
Verhoiluun olen kyllä tyytyväinen. Lopputulos oli kutakuinkin juuri sellainen mitä halusin ja kuvittelin. Ovipahviinkin tehdyt uudet verhoukset sain suhteellisen kivuttomasti istumaan. Pois ottaminen ja uudelleen kiinnittäminen oli hieman työlästä kun tuo verhoilupaneeli on muovisilla sulateniiteillä kiinnitetty. Etupenkkien valmistumista odotellessa..
Tässä muutamia kuvia eri vaiheista.
Takakontin asennukset on vielä tekemättä. Johdotukset on suurinpiirtein tehty. Etuoville vedin uudet kaiutinkaapelit tuplana aktiivisen etupään takia. Virtajohdot on osaksi vedetty ja siihen puoleen hommasin Connectionin sulake/jakoblokin jossa on sulakkeet, virta ja maa puoli samassa blokissa. Lisäksi hommasin Ctekin ylläpitolaturin, jonka asentelin kiinteästi autoon. Tästä nyt ainakin on sitten mahdollisissa näyttelyissä apua, jotta virta riittää ja virran saa vedettyä mahdollisimman siististi autoon. Laturin virtajohto tulee läpiviennin avulla takakontin pohjasta läpi. Ainut ongelma oli että kun laturia käyttää joutuu laturista aina painamaan nappia jotta lataus alkaa. Tämä tietenkin rajoittaa sen verran asennusta että laturiin on päästävä käsiksi.
Bit One signaaliprossun kaukosäätimen johdotukset vedin eteen tupakansytyttimen pistokkeen viereen ja tein siihen kaukosäätimelle paikan. Nyt vielä on suunnitteillä jonkinlainen teline eteen iPadille, jonka saisi myös tarpeen vaatiessa kätevästi irti.
Verhoiluun olen kyllä tyytyväinen. Lopputulos oli kutakuinkin juuri sellainen mitä halusin ja kuvittelin. Ovipahviinkin tehdyt uudet verhoukset sain suhteellisen kivuttomasti istumaan. Pois ottaminen ja uudelleen kiinnittäminen oli hieman työlästä kun tuo verhoilupaneeli on muovisilla sulateniiteillä kiinnitetty. Etupenkkien valmistumista odotellessa..
Tässä muutamia kuvia eri vaiheista.
Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:38. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: W211 E55 AMG -projekti
On tullut tätä seurattua alusta lähtien mutta nyt päätin kommentoida. Tuli tätä autoa kytättyä sillon kun tämä oli AVK:lla myynnissä. Vanha omistaja kertoi, että oli lähtenyt ottamaan viivaa bemarin kanssa, mersu oli lähtenyt mutkassa lapasesta ja lopputuloksen voi kukin nähdä Mutta mahtava homma, että meni osaavalle kaverille tämä auto
Penkit on tosi makeet ja näyttäisi noista kaiutin asennuksistakin tulevan siistit. Ämyreiden päivitys olisi itselläkin luvassa ensikesänä. Tänä kesänä asentelin vasta tuon Dynavinin, mutta hiljaa hyvä tulee jos on tullakseen
Penkit on tosi makeet ja näyttäisi noista kaiutin asennuksistakin tulevan siistit. Ämyreiden päivitys olisi itselläkin luvassa ensikesänä. Tänä kesänä asentelin vasta tuon Dynavinin, mutta hiljaa hyvä tulee jos on tullakseen
Re: W211 E55 AMG -projekti
Kai noihin etuovien elementtien eteen tulee jonkulainen verkko/kangas?
Vähän amistyylinen asennus kun noin näkyvillä.
Vähän amistyylinen asennus kun noin näkyvillä.
Re: W211 E55 AMG -projekti
Hauska kuulla enemmän historiaaMiksu MB kirjoitti:On tullut tätä seurattua alusta lähtien mutta nyt päätin kommentoida. Tuli tätä autoa kytättyä sillon kun tämä oli AVK:lla myynnissä. Vanha omistaja kertoi, että oli lähtenyt ottamaan viivaa bemarin kanssa, mersu oli lähtenyt mutkassa lapasesta ja lopputuloksen voi kukin nähdä Mutta mahtava homma, että meni osaavalle kaverille tämä auto
Penkit on tosi makeet ja näyttäisi noista kaiutin asennuksistakin tulevan siistit. Ämyreiden päivitys olisi itselläkin luvassa ensikesänä. Tänä kesänä asentelin vasta tuon Dynavinin, mutta hiljaa hyvä tulee jos on tullakseen
Itse taas jotenkaan en näe tuota niin amistyylisenä. Jotenkin ritilät tuntuu menevän liian konservatiiviseen suuntaan Mielestäni jos elementti on tyylikäs niin se saa myös näkyä Nyt ainakin syksy ja tuleva näyttely mennään ilman ritilöitäMika.T kirjoitti:Kai noihin etuovien elementtien eteen tulee jonkulainen verkko/kangas?
Vähän amistyylinen asennus kun noin näkyvillä.
mutta hyvin todennäköisesti ritilät tuohon tulee jottei kyytiin tulijat potki elementtiä, ja kun ei aina viitsisi ohjeistaa
Auto on nyt lähes kokonaan kasassa, muutama yksityiskohta vielä uupuu. Hifipuoli on kytketty mutta vielä täysin säätämättä. Etupenkkien verhoilu tehtiin lopulta kokonaan uusiksi ja lopputulos on mielestäni erittäin hyvä.
Peräkonttiin tuli suhteellisen yksinkertainen hifiasennus johon kuitenkin yhdistettiin samaa salmiakkikuviota mitä penkeissä. Varapyörän koteloon vedin hifipuolen virta-jakoblokit, signaaliprosessorin sekä Ctekin laturin. Laturin kytkentä tuli tehtyä lohkolämmitin-johtosarjalla ja pistoke tulee auton alta pohjasta läpi. Kaikki hifipuolen johdotukset suojasin johtopunoksella.
Lisäksi vanteet vedin kokeeksi mustalla kumimaalilla, ja loppu tuloksesta tuli yllättävän hyvä! Saa nyt kuitenkin nähdä miten pysyväksi jää
Tuli projektin vaiheissa otettua taas liian vähän kuvia, mutta tässä muutama. Laitan nyt lähipäivinä sitten kunnon kameralla otetut kuvat lopputuloksesta.
Johtojen sekamelskaa
Johdotuksien suojaukset ja hieman värikoodia laitettuna että tietää vähän mikä on mikin:
Ensimmäinen testaus että kaikki toimii varmasti ja että hirveästi ei sulakkeita pala :
Etupenkki valmiina:
Vanteet:
Laittelen lähipäivinä lisää kuvia lopputuloksesta.
Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 E55 AMG -projekti
Auto on nyt viikonloppuna näytillä Hifi & Tuning Showssa eli Hötsissä Ouluhallissa. Tulkaa ihmeessä morjenstamaan jos satutte paikalla olemaan!
Laittelen enemmän kuvia kunhan saan huomenissa otettua.
Laittelen enemmän kuvia kunhan saan huomenissa otettua.
Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 E55 AMG -projekti
On sulla ollut puhtia puuhastella tämän kanssa , kun vielä ottaa huomioon miltä tämä näytti alle puoli vuotta sitten, ja ajettukin sillä kait jo on jokin matkaa tässä välissä .
Re: W211 E55 AMG -projekti
Niin hoitiko tuo etuovessa mainostettava verhoomo tuon sisustan uudelleenverhoilun?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 E55 AMG -projekti
Joo kyllä sitä muutama tunti on tallissa vierähtänyt ja ajettu on tosiaan lähes koko ajan välissä kun auto on ollut kasassa.RH kirjoitti:On sulla ollut puhtia puuhastella tämän kanssa , kun vielä ottaa huomioon miltä tämä näytti alle puoli vuotta sitten, ja ajettukin sillä kait jo on jokin matkaa tässä välissä .
Joo tuo firma hoiti verhoilun ja voin kyllä suositella. Jälki oli mielestäni erinomaista!S202 kirjoitti:Niin hoitiko tuo etuovessa mainostettava verhoomo tuon sisustan uudelleenverhoilun?
Re: W211 E55 AMG -projekti
Tässä nyt kuvia tuolta Hötsi -viikonlopulta. Viikonloppu oli kyllä mukava ja tunnelma rento!
BitOne:n kauko-ohjaimelle tein paikan tuohon säilytyslokeroon:
Hieman huono kuva mutta tein keulaan lasikuidusta TTM-tyyppiset ilmanohjaimet kun alkuperäisten hankintahinta tuntui olevan vähä suolainen..
Poljinpinnat tuli myös laitettua alumiinisiksi.
Tässä nyt näkyy tuo takakontin hifi-asennus. Kotelon pintaan tuli samantyylistä salmiakkikuviota mitä sisällä. Pohjalle tuli lasi näyttelyn ajaksi.
Yhteistyökumppaneitten mainokset tietysti nyt poistuu näyttelyn jälkeen sekä punaiset valaistukset. Ja muutoin auto saa nyt kyllä olla rauhassa pitkään! Ainoastaan hifipuoli pitää vielä yrittää säätää kohdalleen. Vielä hieman ongelmaa mm. aikaviiveiden kanssa mutta eikö se pitkäjänteisellä säätämisellä joskus korjaannu!
BitOne:n kauko-ohjaimelle tein paikan tuohon säilytyslokeroon:
Hieman huono kuva mutta tein keulaan lasikuidusta TTM-tyyppiset ilmanohjaimet kun alkuperäisten hankintahinta tuntui olevan vähä suolainen..
Poljinpinnat tuli myös laitettua alumiinisiksi.
Tässä nyt näkyy tuo takakontin hifi-asennus. Kotelon pintaan tuli samantyylistä salmiakkikuviota mitä sisällä. Pohjalle tuli lasi näyttelyn ajaksi.
Yhteistyökumppaneitten mainokset tietysti nyt poistuu näyttelyn jälkeen sekä punaiset valaistukset. Ja muutoin auto saa nyt kyllä olla rauhassa pitkään! Ainoastaan hifipuoli pitää vielä yrittää säätää kohdalleen. Vielä hieman ongelmaa mm. aikaviiveiden kanssa mutta eikö se pitkäjänteisellä säätämisellä joskus korjaannu!
Re: W211 E55 AMG -projekti
On kyllä hieno auto ja hienosti palautettu alkuperäistä ehommaksi.
Jos jotakin risuja, niin sponsori olisi voinut yhden tarran investoida, että kontissa olisi logot samoin päin
Jos jotakin risuja, niin sponsori olisi voinut yhden tarran investoida, että kontissa olisi logot samoin päin
S212 E350CDI
Re: W211 E55 AMG -projekti
Kiitos kehuista. Ja sama kyllä itseäkin hieman häiritseeK70 kirjoitti:On kyllä hieno auto ja hienosti palautettu alkuperäistä ehommaksi.
Jos jotakin risuja, niin sponsori olisi voinut yhden tarran investoida, että kontissa olisi logot samoin päin
Re: W211 E55 AMG -projekti
Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 E55 AMG -projekti
Helmi!
Re: W211 E55 AMG -projekti
Meinasin kirjottaa että olis mukava nähdä livenä, mutta tulihan tuota ihasteltua hötsissä.
W202 C200 Elegance -94
Re: W211 E55 AMG -projekti
Offiasd kirjoitti:Meinasin kirjottaa että olis mukava nähdä livenä, mutta tulihan tuota ihasteltua hötsissä.
haha Mahtavaa!
Re: W211 E55 AMG -projekti
Tämä malli on kyllä piimerin e39 M5 kanssa parhaimman näköinen sedan mitä on tehty. Ei voi kun ihailla .
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: W211 E55 AMG -projekti
Komia on tullut!!!
Re: W211 E55 AMG -projekti
Kiitos kiitos!
Re: W211 E55 AMG -projekti
Kyl tollasen kelpais peitellä talviunille.
Tää ei kyl helpota yhtää E55 AMG kuumetta.
Tää ei kyl helpota yhtää E55 AMG kuumetta.
Re: W211 E55 AMG -projekti
Tämä yksilö on nyt myynnissä joten hierotaan kauppaa niin kuume hellittää!caiwo kirjoitti:Kyl tollasen kelpais peitellä talviunille.
Tää ei kyl helpota yhtää E55 AMG kuumetta.