w211 ilmastointi temppuilee
w211 ilmastointi temppuilee
Ilmastointi ei pelannut. Otettiin jäljellä olevat kylmäaineet pois. Löytyi 855grammaa.
Täytettiin uudelleen 950grammaa. Nyt toimii ajoittain. Missä vika?
Voiko kuivain tai painekytkin aiheuttaa tuommoista?
Starin mukaan ei ole vikakoodeja ja kaikki ohjaukset toimii.
Pitäishän sen tuolla 855grammallakin vielä pelittää.
Täytettiin uudelleen 950grammaa. Nyt toimii ajoittain. Missä vika?
Voiko kuivain tai painekytkin aiheuttaa tuommoista?
Starin mukaan ei ole vikakoodeja ja kaikki ohjaukset toimii.
Pitäishän sen tuolla 855grammallakin vielä pelittää.
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Vika löyty. Oli jarruvalokytkin viallinen... No ei vaineskaan. Eikä tästä ole kellään tietoa?
Re: w211 ilmastointi temppuilee
mulla kans tempuilee. ei lähe kompura päälle vaikka aineen sisällä. sitten kun kääntää lämmö täysille niin kierokset nousee moottorissa n. 100 kierrosta min. Ei pitäs olla vikatilassa kun käytin nollauksessa. Kaks vuotta sitte vaihdettu kompura
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Nyt on vaihdettu kuivain, paisuntaventtiili ja painekytkin. Ei vaikutusta. Ilmastointi toimii välillä ja välillä ei. Kokeillaan seuraavaksi kompuraa.
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Minulla kanssa samoja oireita. Elikkäs kiinnostaa tosissaan lopputulos jolla saat homman toimimaan. Ei viitsisi lähteä sille tielle, että jos etupuolella vikaa niin B-pilaria myöten etupuoli uusiksi. Taikka jos vika on jossakin takapuolella, niin samasta pilarista kaikki taaksepäin olevat komponentit uusiksi. Taitaa tämä ilmastointi olla se niinsanottu "Henkimaailma" johon ei keltään löydy tyhjentävää vastausta- Tai sitten kylmäkoneitten tositaitajat eivät ole tällä foorumilla. Toisaaalta heillä on kesäisin niin kiire etteivät jouda täällä roikkumaan. Se on vaan p..un kallista lystiä lähteä uusimaan osa kerrallaan kylmäainelinjaan osia kun joka kerta joutuu tekemään järjestelmän tyhjennyksen ja täytön sekä uusimaan kuivaimen. Kun edes "Jyrgen" olis tehnyt nuo anturikolot sellaisiksi, että niihin voisi vaihdella antureita kylmäaineen karkaamatta. Ydinvoimalassa ei tulisi kysymykseenkään moinen menettely.
No tulipahan taas purkauduttua kun vi...taa tuo oman rohjon ilmastointi. Ilmastointihuolto tehtiin eikä toimi kuin silloin tällöin.
No tulipahan taas purkauduttua kun vi...taa tuo oman rohjon ilmastointi. Ilmastointihuolto tehtiin eikä toimi kuin silloin tällöin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w211 ilmastointi temppuilee
edellisessä Autossani ilmastointi toimi useita vuosia tekemättä mitään sitten alkoi oireilla tosi kuumalla kelillä päälle ja ns pois syynä mg-kytkimen suuri välys poistin pari säätö prikkaa ja toimi sen jälkeen moitteetta 2 vuotta kunnes auto vaihtui nykyiseen
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Mielenkiintoista. Tätä oiretta olen kuullut ainakin olevan w210 mallissa mutta pystyykö tuota w211 mallin kompuraa säätämään samalla tavalla?Aatu S kirjoitti:edellisessä Autossani ilmastointi toimi useita vuosia tekemättä mitään sitten alkoi oireilla tosi kuumalla kelillä päälle ja ns pois syynä mg-kytkimen suuri välys poistin pari säätö prikkaa ja toimi sen jälkeen moitteetta 2 vuotta kunnes auto vaihtui nykyiseen
- Äkkinäinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: To 06.01.2005 19:39
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Just vaihdoin kompuran tuohon -07.(meni ajossa jumiin)
Siinä ei ainakaan ole mitään magnetti kytkintä. Kompuran säätö tapahtuu säätöventtiilillä . Kompura itse pyörii koko ajan.
Siinä ei ainakaan ole mitään magnetti kytkintä. Kompuran säätö tapahtuu säätöventtiilillä . Kompura itse pyörii koko ajan.
X253 Glc 300 e -22
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
Re: w211 ilmastointi temppuilee
No niin. Vaihdoin kompuran ja ilmastointi on nyt pelannut ainakin 1000km.sompio kirjoitti:Minulla kanssa samoja oireita. Elikkäs kiinnostaa tosissaan lopputulos jolla saat homman toimimaan. Ei viitsisi lähteä sille tielle, että jos etupuolella vikaa niin B-pilaria myöten etupuoli uusiksi. Taikka jos vika on jossakin takapuolella, niin samasta pilarista kaikki taaksepäin olevat komponentit uusiksi. Taitaa tämä ilmastointi olla se niinsanottu "Henkimaailma" johon ei keltään löydy tyhjentävää vastausta- Tai sitten kylmäkoneitten tositaitajat eivät ole tällä foorumilla. Toisaaalta heillä on kesäisin niin kiire etteivät jouda täällä roikkumaan. Se on vaan p..un kallista lystiä lähteä uusimaan osa kerrallaan kylmäainelinjaan osia kun joka kerta joutuu tekemään järjestelmän tyhjennyksen ja täytön sekä uusimaan kuivaimen. Kun edes "Jyrgen" olis tehnyt nuo anturikolot sellaisiksi, että niihin voisi vaihdella antureita kylmäaineen karkaamatta. Ydinvoimalassa ei tulisi kysymykseenkään moinen menettely.
No tulipahan taas purkauduttua kun vi...taa tuo oman rohjon ilmastointi. Ilmastointihuolto tehtiin eikä toimi kuin silloin tällöin.
Kompura maksoi 360€ mutta yhteensä tuohon ilmastoinnin vian etsimiseen meni rahaa 860€
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Absinthe kirjoitti:
No niin. Vaihdoin kompuran ja ilmastointi on nyt pelannut ainakin 1000km.
Kompura maksoi 360€ mutta yhteensä tuohon ilmastoinnin vian etsimiseen meni rahaa 860€
En ymmärrä minkälaisia rupusnikkareita autosi ilmastoinnin kimpussa on ollut, mutta luokatonta on ollut selvittäminen.
Starilla näkee kaiken kylmäkierrosta. Näkee lauhduttimen, höyrystimen lämpötilat, paineet ym. ym., joten jos ja kun niissä on epäilyttävää, ei jää kuin kompressorin vika jäljelle. Huoltomittareilla näkee sitten kylmäaineen riittävän ruiskutuksen.
+358 18B8FE99
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Itse olin "rupsunikkarina". Aina kun löi starin kiinni niin ilmastointi jostain ihme syystä pelasi, joten vian selvittäminen oli vaikeata.J.Kulmala kirjoitti:Absinthe kirjoitti:
No niin. Vaihdoin kompuran ja ilmastointi on nyt pelannut ainakin 1000km.
Kompura maksoi 360€ mutta yhteensä tuohon ilmastoinnin vian etsimiseen meni rahaa 860€
En ymmärrä minkälaisia rupusnikkareita autosi ilmastoinnin kimpussa on ollut, mutta luokatonta on ollut selvittäminen.
Starilla näkee kaiken kylmäkierrosta. Näkee lauhduttimen, höyrystimen lämpötilat, paineet ym. ym., joten jos ja kun niissä on epäilyttävää, ei jää kuin kompressorin vika jäljelle. Huoltomittareilla näkee sitten kylmäaineen riittävän ruiskutuksen.
Nyt sitten ajeltu 2000km ja ilmastointi LAKKASI TOIMIMASTA. Star ilmoittaa, että paine ei nouse. Eli uusi kompura on paskana. Aineita ei hukkaa.
Kyllä taisi sompio olla oikeassa, että täytyy b-pilaria myöten vaihtaa kaikki osat.
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Absinthe kirjoitti:Itse olin "rupsunikkarina". Aina kun löi starin kiinni niin ilmastointi jostain ihme syystä pelasi, joten vian selvittäminen oli vaikeata.J.Kulmala kirjoitti:Absinthe kirjoitti:
No niin. Vaihdoin kompuran ja ilmastointi on nyt pelannut ainakin 1000km.
Kompura maksoi 360€ mutta yhteensä tuohon ilmastoinnin vian etsimiseen meni rahaa 860€
En ymmärrä minkälaisia rupusnikkareita autosi ilmastoinnin kimpussa on ollut, mutta luokatonta on ollut selvittäminen.
Starilla näkee kaiken kylmäkierrosta. Näkee lauhduttimen, höyrystimen lämpötilat, paineet ym. ym., joten jos ja kun niissä on epäilyttävää, ei jää kuin kompressorin vika jäljelle. Huoltomittareilla näkee sitten kylmäaineen riittävän ruiskutuksen.
Nyt sitten ajeltu 2000km ja ilmastointi LAKKASI TOIMIMASTA. Star ilmoittaa, että paine ei nouse. Eli uusi kompura on paskana. Aineita ei hukkaa.
Kyllä taisi sompio olla oikeassa, että täytyy b-pilaria myöten vaihtaa kaikki osat.
Jos kompura on mennyt niin tuskin se kuitenkaan tuliterä uusi oli ?
Pitäisi huoltomittareilla todeta kummastako paineesta on kysymys mitä Stari näyttää. Jos ruiskutusta ei ole riittävästi, imupaine katkaisee kylmäkierron. Syynä joko kompressori, kuivain/expansioventtiili.
Onko kuivain vaihdettu ? Entä expansioventtiili ?
+358 18B8FE99
Re: w211 ilmastointi temppuilee
kuivain, expansioventtiili, painekytkin, kompura, raitisilmasuodatin on vaihdettu uusiin.
Kompura on mallia denso. uusi ostettu korviketorilta
Kompura on mallia denso. uusi ostettu korviketorilta
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Kyllä autosi on katsottava huoltomittareilla , mitä siellä oikeasti tapahtuu. Eli onko paineet kunnossa ja jos ei, niin sitten vika on ohjauksessa ( ilmastointiautomatiikassa ) tai kompressorissa.Absinthe kirjoitti:kuivain, expansioventtiili, painekytkin, kompura, raitisilmasuodatin on vaihdettu uusiin.
Kompura on mallia denso. uusi ostettu korviketorilta
Kyllä nämä nykypäivän kylmämiehet ovat uusavuttomia, kun annetaan automaatin tehdä työ.
Valveutunut ilmastointiasentaja kyllä seuraa paineiden kehitystä huoltomittareista, jolla pystyy määrittämään jo hyvissä ajoin jos jossakin on haikkää.
Viimeksi muokannut J.Kulmala, Ma 04.08.2014 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
+358 18B8FE99
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Staari ilmoittaa, että kompuravika, koska paineet ei nouse. Täytyy vaihtaa takuuseen tuo kompura ja katsoa sitten.
Staarilla jos ajaa väkisellä tuota kompuraa niin paine ei nouse järjestelmässä. Uskon, että vika on kompurassa, koska se kumminkin pelasi 2000km uudella kompuralla
Staarilla jos ajaa väkisellä tuota kompuraa niin paine ei nouse järjestelmässä. Uskon, että vika on kompurassa, koska se kumminkin pelasi 2000km uudella kompuralla
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Absinthe kirjoitti:Staari ilmoittaa, että kompuravika, koska paineet ei nouse. Täytyy vaihtaa takuuseen tuo kompura ja katsoa sitten.
Staarilla jos ajaa väkisellä tuota kompuraa niin paine ei nouse järjestelmässä. Uskon, että vika on kompurassa, koska se kumminkin pelasi 2000km uudella kompuralla
On voinut tulla läppä/venttiilivika huolimattomasti tehdyn huolto/korjaustoimenpiteen johdosta.
+358 18B8FE99
Re: w211 ilmastointi temppuilee
mittari kiinni kompuran ohjauspiuhaan että muuttuuko siellä jännite vai ei, ottako virtaa jne
- Äkkinäinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: To 06.01.2005 19:39
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Kuikkaa vielä konepellin alle ja katso pyöriikö se kompuran keskiö???
Itsellä meni tuosta uudesta kompuran hihnapyörästä sellainen värinän vaimennin joten kompura ei pöyrinyt.
Oli muuten ajettu samaiset pari tonnia kun vika tuli ilmi.....
Itsellä meni tuosta uudesta kompuran hihnapyörästä sellainen värinän vaimennin joten kompura ei pöyrinyt.
Oli muuten ajettu samaiset pari tonnia kun vika tuli ilmi.....
X253 Glc 300 e -22
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
Re: w211 ilmastointi temppuilee
pyörii keskiö ja starilla voi katsoa kompuran kuormituksen ja virtamäärän mitä ottaa. Täysillä toimii eli venttiilivika.
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Jos kompura pyörii kokoajan ja ei tule imulinjaa pitkin kylmäainetta niin silloin kompura ei saa jäähdytystä ja palaa heti. Jos imulinjaa pitkin tulee kylmäainetta kompuralle niin silloin kylmäainekierto on päällä eli höyrystin on kylmä ja lauhdutin kuuma.
Kaikkea täällä foorumilla väitetään mutta kannattaa opiskella ensin kylmäainekierto. Onneksi kylmätöitä saa tehdä vain Tukes rekisterissä olevat asentajat ja sieltä löytyvät firmat.
Sähkömoottorissa jäähdytyksen hoitaa propelli ilmalla ja kylmätekniikassa kompura saa jäähdytyksen kylmäaineesta.
Kaikkea täällä foorumilla väitetään mutta kannattaa opiskella ensin kylmäainekierto. Onneksi kylmätöitä saa tehdä vain Tukes rekisterissä olevat asentajat ja sieltä löytyvät firmat.
Sähkömoottorissa jäähdytyksen hoitaa propelli ilmalla ja kylmätekniikassa kompura saa jäähdytyksen kylmäaineesta.
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Juuri näin.etrade kirjoitti:Jos kompura pyörii kokoajan ja ei tule imulinjaa pitkin kylmäainetta niin silloin kompura ei saa jäähdytystä ja palaa heti. Jos imulinjaa pitkin tulee kylmäainetta kompuralle niin silloin kylmäainekierto on päällä eli höyrystin on kylmä ja lauhdutin kuuma.
Kaikkea täällä foorumilla väitetään mutta kannattaa opiskella ensin kylmäainekierto. Onneksi kylmätöitä saa tehdä vain Tukes rekisterissä olevat asentajat ja sieltä löytyvät firmat.
Sähkömoottorissa jäähdytyksen hoitaa propelli ilmalla ja kylmätekniikassa kompura saa jäähdytyksen kylmäaineesta.
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Ilmastoinnin kompuran takuuvaihdon jälkeen ilmastointi pelaa taas. En tiedä kuinka pitkään...
Re: w211 ilmastointi temppuilee
[quote="etrade"]Jos kompura pyörii kokoajan ja ei tule imulinjaa pitkin kylmäainetta niin silloin kompura ei saa jäähdytystä ja palaa heti. quote]
Tehdään nyt kaikille selväksi, ettei ajoneuvojen ilmastointikompressori pyöri ilman kylmäainetta ja näinollen vaikka järjestelmä on ilman kylmäainetta se ei riko kompresssoria tai muutakaan kylmäkomponenttia.
Tehdään nyt kaikille selväksi, ettei ajoneuvojen ilmastointikompressori pyöri ilman kylmäainetta ja näinollen vaikka järjestelmä on ilman kylmäainetta se ei riko kompresssoria tai muutakaan kylmäkomponenttia.
+358 18B8FE99
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Poikkeuksena pitää muistaa nämä "välimallit" kuten otsikon W211 jossa ei ole magneettikytkintä vaan "säätyvä kompressori" joka pyörii koko ajan, paitsi sitten jos se lyö lukkoon ja vetopyörän mekaaninen sulake poksahtaa.J.Kulmala kirjoitti:etrade kirjoitti:Jos kompura pyörii kokoajan ja ei tule imulinjaa pitkin kylmäainetta niin silloin kompura ei saa jäähdytystä ja palaa heti. quote]
Tehdään nyt kaikille selväksi, ettei ajoneuvojen ilmastointikompressori pyöri ilman kylmäainetta ja näinollen vaikka järjestelmä on ilman kylmäainetta se ei riko kompresssoria tai muutakaan kylmäkomponenttia.
Ihan uusissa on taas magneettikytkin vaikka onkin säätyvä kompressori, säästetään se prosentin osanenkin kompuran aiheuttamasta kuormasta kun CO2 lukuja mitataan...
Re: w211 ilmastointi temppuilee
DBFI kirjoitti:Poikkeuksena pitää muistaa nämä "välimallit" kuten otsikon W211 jossa ei ole magneettikytkintä vaan "säätyvä kompressori" joka pyörii koko ajan, paitsi sitten jos se lyö lukkoon ja vetopyörän mekaaninen sulake poksahtaa.J.Kulmala kirjoitti:etrade kirjoitti:Jos kompura pyörii kokoajan ja ei tule imulinjaa pitkin kylmäainetta niin silloin kompura ei saa jäähdytystä ja palaa heti. quote]
Tehdään nyt kaikille selväksi, ettei ajoneuvojen ilmastointikompressori pyöri ilman kylmäainetta ja näinollen vaikka järjestelmä on ilman kylmäainetta se ei riko kompresssoria tai muutakaan kylmäkomponenttia.
Ihan uusissa on taas magneettikytkin vaikka onkin säätyvä kompressori, säästetään se prosentin osanenkin kompuran aiheuttamasta kuormasta kun CO2 lukuja mitataan...
Kaikkiin ilmastointi /kylmä-tekniikkoihin pätee samat lainalaisuudet, oli kompressorityyppi mikä hyvänsä. Muuttuvanopeuksiset ja suoraan kapillaariruiskutteiset eivät poikkea niistä lainalaisuuksita, jolla tuotetaan kylmää. Kyseiset kompressorit voivat pyöriä ilman kylmäainettakin ja kompressorin voitelun hoitaa kompressoriöljy. Jos kylmä pyyntiä ei ole, ei myöskään kompressori tee työtä.
Sitten on aivan eri asia jos tulee laiterikko, pösähtää järjestelmästä muitakin tekniikkaan kuuluvaa.
+358 18B8FE99
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Niin en minä muuta kommentoinutkaan kuin sitä että toiset pyörii ja toiset ei. Sinä kun tuossa aiemmassa viestissä sanoit että eivät pyöri ilman kylmäaineita ja nyt taas sanoit että pyörivät. Siitä työn tekemisestä en itse puhunut mitään enkä muustakaan kuin vain siitä pyörimisestä.J.Kulmala kirjoitti:DBFI kirjoitti:Poikkeuksena pitää muistaa nämä "välimallit" kuten otsikon W211 jossa ei ole magneettikytkintä vaan "säätyvä kompressori" joka pyörii koko ajan, paitsi sitten jos se lyö lukkoon ja vetopyörän mekaaninen sulake poksahtaa.J.Kulmala kirjoitti:etrade kirjoitti:Jos kompura pyörii kokoajan ja ei tule imulinjaa pitkin kylmäainetta niin silloin kompura ei saa jäähdytystä ja palaa heti. quote]
Tehdään nyt kaikille selväksi, ettei ajoneuvojen ilmastointikompressori pyöri ilman kylmäainetta ja näinollen vaikka järjestelmä on ilman kylmäainetta se ei riko kompresssoria tai muutakaan kylmäkomponenttia.
Ihan uusissa on taas magneettikytkin vaikka onkin säätyvä kompressori, säästetään se prosentin osanenkin kompuran aiheuttamasta kuormasta kun CO2 lukuja mitataan...
Kaikkiin ilmastointi /kylmä-tekniikkoihin pätee samat lainalaisuudet, oli kompressorityyppi mikä hyvänsä. Muuttuvanopeuksiset ja suoraan kapillaariruiskutteiset eivät poikkea niistä lainalaisuuksita, jolla tuotetaan kylmää. Kyseiset kompressorit voivat pyöriä ilman kylmäainettakin ja kompressorin voitelun hoitaa kompressoriöljy. Jos kylmä pyyntiä ei ole, ei myöskään kompressori tee työtä.
Sitten on aivan eri asia jos tulee laiterikko, pösähtää järjestelmästä muitakin tekniikkaan kuuluvaa.
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Väännetään nyt vielä rautalangasta mallia, niin eivät ne muuttuvanopeuksisetkaan pyöri jos pyynti on OFF. Eli kylmäaine ei liiku järjestelmässä, jonka voi huoltomittareilla todeta. Molemmissa tapauksissa täytyy olla kynnyspaine kylmäaineella, joka antaa ilmastointiautomatiikalle käskytyksen. Ei ole kyllä tullut vastaan W211 korimallissa mainitsemaasi komressorityyppiä, sensijaan muun kuin ajoneuvoilmastoinnin puitteissa kyllä Scroll-kompressorin suhteen.DBFI kirjoitti:
Niin en minä muuta kommentoinutkaan kuin sitä että toiset pyörii ja toiset ei. Sinä kun tuossa aiemmassa viestissä sanoit että eivät pyöri ilman kylmäaineita ja nyt taas sanoit että pyörivät. Siitä työn tekemisestä en itse puhunut mitään enkä muustakaan kuin vain siitä pyörimisestä.
+358 18B8FE99
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Öljy on kylmäainekierrossa ja että kompura saa öljyä on kylmäkierron toimittava. Kompura on moottori jonka on saatava jäähdytys ja se tulee kylmäaineella. Painekytkin katkaisee liian pienestä paineesta ettei kompura kuumene liikaa.
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Rautalangasta tai ratakiskosta, kompressorin akseli pyörii noissa koko ajan ja kompressori jopa pumppaa kylmäainetta koko ajan. Joskin "off-tilassa" vain jotain 2-3 % maksimistaan. En puhu silti kylmäaineen tuotosta vaan siitä että kompressori pyörii (kompressorin pyörimisellä tietenkin tarkoitetaan sen akselia eikä koko laitetta jos joku näsäviisas tänne ilmaantuu).J.Kulmala kirjoitti:
Väännetään nyt vielä rautalangasta mallia, niin eivät ne muuttuvanopeuksisetkaan pyöri jos pyynti on OFF. Eli kylmäaine ei liiku järjestelmässä, jonka voi huoltomittareilla todeta. Molemmissa tapauksissa täytyy olla kynnyspaine kylmäaineella, joka antaa ilmastointiautomatiikalle käskytyksen. Ei ole kyllä tullut vastaan W211 korimallissa mainitsemaasi komressorityyppiä, sensijaan muun kuin ajoneuvoilmastoinnin puitteissa kyllä Scroll-kompressorin suhteen.
Tässähän ei ole kyse muuttuvanopeuksisesta kompressorista vaikka nämä hihnavetoiset nopeuttaan muuttavatkin moottorin kierrosluvun mukaan vaan ns. muuttuvatilavuuksisesta kompressorista, ehkä joidenkin osalta muuttuvatuottoinen olisi oikeampi termi.
En esitä mitään kylmätekniikan asiantuntijaa kun en sellainen ole mutta kun threadissa aiemmin puhuttiin kompressorin akselin pyörimisen tarkistamisesta niin on hyvä huomioida että kahdenlaisia toteutuksia on olemassa. Eli sellainen magneettikytkimellä varustettu malli (muuttuvatuottoinen tai kiinteä) jossa kompressori pystytään pysäyttämään ja sitten sellainen jossa vetopyörä on kiinteä ja kompressori "käy" koko ajan (moottorin käydessä). Jälkimmäinenkin voi lakata käymästä jos vetopyörän "sulake" laukeaa, tällaisia tapauksia ainakin 204 koristen joukosta on muutama osunut foorumillekin.
Re: w211 ilmastointi temppuilee
Ja jos vielä hämmenetään soppaa niin jos painekytkin on rikki ja kylmäaineet karanneet onkin sitten kompuran tuho edessä. Paineet näyttää olevan kunnossa ja kylmänpyyntö paallä niin kompura lähtee pyörimään eikä saa jäähdytystä eikä voitelua, seurauksena POKS!
ja kompura uusiksi.
ja kompura uusiksi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969