MB 300E 1991

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tuli eilen ostettua isin 300e :D Sain niin halvalla etten voinut olla ostamatta.. tiedetyt viat ovat: Tarvii uuden maalin (maalan itse), kannentiivisteen vaihto lähenee(vie pikkusen jäähdytysnestettä), vesipumppu ääntelee,ac pitää täyttää ja nopeussäädin ei toimi ja laturi on rikki. Laitan joitakin kuvia, se on mennyt 230000km :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tämä jää tällä hetkellä seisomaan koska ensin laitan clk:n kuntoon vaimolle ja sitten tulee tämän vuoro :D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja RH »

Tuommonen vaalea sisustus on kyllä meikäläisen silmään aina niin :thumbup:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

RH kirjoitti:Tuommonen vaalea sisustus on kyllä meikäläisen silmään aina niin :thumbup:
joo kyllä se on ihan ok :)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

On kyllä hyvännäköinen ja juuri ideaaleilla varusteilla! Ilmastointi, tempomat, penkinlämppärit, kaikki muu on vaan plussaa. Onko siinä ASD vai tasonsäätö?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Timo L. kirjoitti:On kyllä hyvännäköinen ja juuri ideaaleilla varusteilla! Ilmastointi, tempomat, penkinlämppärit, kaikki muu on vaan plussaa. Onko siinä ASD vai tasonsäätö?
Kiitos :) Siinä on tasonsäätö :) Ilmastointi täytyy täyttää ja tempomat ei toimi mutta laitan nuo kaikki kuntoon siitä :)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

pasi84 kirjoitti:Kiitos :) Siinä on tasonsäätö :) Ilmastointi täytyy täyttää ja tempomat ei toimi mutta laitan nuo kaikki kuntoon siitä :)
No tasonsäätö kruunasikin sitten kokonaisuuden :-). Auto on ilmeisen varmasti tilattu uutena tasaista, mukavaa ja sujuvaa matkustamista varten.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Onko tämä ihan aito suomi-auto? Aika harvinaista herkkua noin hyvillä varusteilla. :)
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Timo L. kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:Kiitos :) Siinä on tasonsäätö :) Ilmastointi täytyy täyttää ja tempomat ei toimi mutta laitan nuo kaikki kuntoon siitä :)
No tasonsäätö kruunasikin sitten kokonaisuuden :-). Auto on ilmeisen varmasti tilattu uutena tasaista, mukavaa ja sujuvaa matkustamista varten.
Joo, kyllä siinä hyvin matkustelee takapenkilläkin :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

94zip kirjoitti:Onko tämä ihan aito suomi-auto? Aika harvinaista herkkua noin hyvillä varusteilla. :)
On aito ruotsi-auto(asun ruotsissa) :)
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja 94zip »

No sitten ei herätä niin paljoa ihmetystä :D Jos tuo olisi suomi-auto se olisi 200D ja ainut varuste olisi penkinlämmittimet. :lol:
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

94zip kirjoitti:No sitten ei herätä niin paljoa ihmetystä :D Jos tuo olisi suomi-auto se olisi 200D ja ainut varuste olisi penkinlämmittimet. :lol:
onko niin? Eikös Suomi-autot ole hyvin varustettuja yleensä?
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Onko tarkoitus turbottaa? Tuleeko RE85 tai LPG?
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Sharedoc kirjoitti:Onko tarkoitus turbottaa? Tuleeko RE85 tai LPG?
tarkoitus on pitää ihan orkkiksena, laittaa kuntoon viat+maalata ja ehkä sitten myydä eteenpäin..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Käytin viime viikolla katsastuksessa ja ei mennyt läpi. Hc pakokaasuarvo ihan liian korkea. Vaihdoin sitten öljyt,tulpat ja ilma ja öljyfiltterit eikä vieläkään ole hyvä. Käy vähän tärisemmällä tyhjäkäynnillä eikä aika lähde heti ensimmäisellä avaimenkäännöllä käyntiin..
Mikähän vikana? Tyhjäkäynti ei vaeltele mutta moottori välillä niinkuin pätkii ja hörpöttää. Kaasua kun antaa niin kyllä häviää ja tapahtuu kyllä jotain :mrgreen:
Sain auton kotiin 2 viikkoa sitten ja eilen laitoin siihen clk:sta vanteet :D
Kuva
Kuva
Kuva
225 renkaat takana ja 205 edessä. Auto on kylläkin liian korkea nokasta, isi vaihtanut jouset sinne mutta luultavasti väärät koska tuo näyttää vähän jo maasturilta :mrgreen:
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Otappa ilmanputsari pois ja avaa käsin kaasuläppää ja kurkkaa imusarjan pohjalle. Siellä saattaa olla bensaa, mikä höyrystyessään aiheuttelee kaikenlaista. Tuntuu olevan tyypillistä että sitä aikaamyöten kertyy sinne. Itellä oli omassa jotain 2-3 desiä..
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Hyvän näköinen kampehan tuo on ja sisustaltaan todella siisti, eikä kuten aiemminkin todettu hullummilla varusteillakaan! :thumbup:

Tuota oliko niin, että ko auto oli seissyt jo jonkin aikaa ennen katsastusta? Jos niin yleensä pidemmät seisotukset näkyy noissa arvoissa helposti (nyky bensa), kannattaa kokeilla polttoaine järjestelmän puhdistusta soveltuvilla aineilla, ajaa karstat pois ja sen jälkeen mahdollinen hieno säätö pakokaasu mittauksella.

Käynti häiriöissä kannattaa noissa M103 aloittaa sytkä osien tarkastuksella, jakajan kansi+pyöriä Bosch merkkisinä ehdottomasti, sytty kaapeleiden kunto jne...Toki tietty samaan syssyyn tarkistaa mahdolliset alipaine vuodot ja eliminoida jos niitä on.. Tyhjäkäynti moottori kannattaa puhdistaa ja voidella, samalla voi tarkistaa virralla ettei takertele toimiessaan..
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Hyvän näköinen kampehan tuo on ja sisustaltaan todella siisti, eikä kuten aiemminkin todettu hullummilla varusteillakaan! :thumbup:

Tuota oliko niin, että ko auto oli seissyt jo jonkin aikaa ennen katsastusta? Jos niin yleensä pidemmät seisotukset näkyy noissa arvoissa helposti (nyky bensa), kannattaa kokeilla polttoaine järjestelmän puhdistusta soveltuvilla aineilla, ajaa karstat pois ja sen jälkeen mahdollinen hieno säätö pakokaasu mittauksella.

Käynti häiriöissä kannattaa noissa M103 aloittaa sytkä osien tarkastuksella, jakajan kansi+pyöriä Bosch merkkisinä ehdottomasti, sytty kaapeleiden kunto jne...Toki tietty samaan syssyyn tarkistaa mahdolliset alipaine vuodot ja eliminoida jos niitä on.. Tyhjäkäynti moottori kannattaa puhdistaa ja voidella, samalla voi tarkistaa virralla ettei takertele toimiessaan..
Kiitos :) joo auto on seissyt yli vuoden.. virranjaka ja pyörijä on boschin, vaihdettu viime vuonna. Tulpat vaihdoin samoin ilmafiltterin. Öljy ja suodattimen vaihoin kanssa. Alipainevuotoa epäilen, kun tyhjäkäynnillä laitaa kaasua niin ajovalot säätyvät alaspäin.. kuskin ortopedituoli ei toimi ja keskuslukko temppuilee välillä ettei takaovet mene lukkoon...
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Meni läpi katsastuksesta tänään, tankkasin vähän e85 tankkiin niin johan oli hyvät arvot :D oli tilapäinen ratkaisu.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

pasi84 kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:Hyvän näköinen kampehan tuo on ja sisustaltaan todella siisti, eikä kuten aiemminkin todettu hullummilla varusteillakaan! :thumbup:

Tuota oliko niin, että ko auto oli seissyt jo jonkin aikaa ennen katsastusta? Jos niin yleensä pidemmät seisotukset näkyy noissa arvoissa helposti (nyky bensa), kannattaa kokeilla polttoaine järjestelmän puhdistusta soveltuvilla aineilla, ajaa karstat pois ja sen jälkeen mahdollinen hieno säätö pakokaasu mittauksella.

Käynti häiriöissä kannattaa noissa M103 aloittaa sytkä osien tarkastuksella, jakajan kansi+pyöriä Bosch merkkisinä ehdottomasti, sytty kaapeleiden kunto jne...Toki tietty samaan syssyyn tarkistaa mahdolliset alipaine vuodot ja eliminoida jos niitä on.. Tyhjäkäynti moottori kannattaa puhdistaa ja voidella, samalla voi tarkistaa virralla ettei takertele toimiessaan..
Kiitos :) joo auto on seissyt yli vuoden.. virranjaka ja pyörijä on boschin, vaihdettu viime vuonna. Tulpat vaihdoin samoin ilmafiltterin. Öljy ja suodattimen vaihoin kanssa. Alipainevuotoa epäilen, kun tyhjäkäynnillä laitaa kaasua niin ajovalot säätyvät alaspäin.. kuskin ortopedituoli ei toimi ja keskuslukko temppuilee välillä ettei takaovet mene lukkoon...
Tuolle keskuslukolle on oma järjestelmänsä, alipaine pumppu siellä takaistuimen alla oikealla, eli ei liity noihin valoihin, penkkiä taasen en muista mitä kautta saa ilmansa. Valot taasen liittyvät moottorin alipaine järjestelmään, tekeekö tuon myös valojen säätimen ollessa nollassa jos, niin jossain jo huomattava vuoto, voi jo oleellisesti vaikuttaa käynnistyvyyteen ja tyhjäkäyntiin, niin ja sekoittaa seoksiakin...
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Penkit toimivat takapenkin alla olevalla pumpulla, keskuslukon kanssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Timo L. kirjoitti:Penkit toimivat takapenkin alla olevalla pumpulla, keskuslukon kanssa.

Eli näin ollen voisi epäillä vuotoa tuossakin järjestelmässä, ehkäpä juuri siinä penkissä!?Kannattaa katsella ilmaletkujen kumi liitokset, harvemmin ehkä itse putket vuotaa, paitsi ovien sarana kohdilta, ei muuta kuin auto hiljaiseen paikkaan ja sisälle istumaan ovet nupista lukkoon kuuluuko suhinaa mistään, jos huomattava vuoto noin ehkä voisi päästä jäljille mistä vuotaa paineet.?

Itsellä aikoinaan se valon korkeus säädin vuoti takaa ja suhina paljasti vuoto paikan!? Kannattaa kokeilla muutamia kertoja ennekuin paikallistuu missä vuoto kohta ehkä on...
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

kiitoksia vinkeistä ! Joo tuo penkki luultavasti vuotaa koska on aivan liian pehmoinen.. kokeilen tukkia sen paineputken ja kokeilla jos keskuslukko alkaa sitten toimimaan. Joo valojen taso muuttuu ratin ollessa 0 asennossa ja siitä ratista kuuluu aika kova suhina eli ite ratti vuotaa ainkakin..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

En ole paljoa tapahtunut tämän kanssa, eniten vaan ajellu sillä nyt :D Tasonsäädön olen kyllä säätänyt koska iskarit olivat ihan pohjassa ja perä keinui. Nyt säädetty ja on jämäkkä ja toimii hyvin vaunuakin vedettäessä :) Etupäätä olen laksenut koska nuo jouset olivat aivan liian pitkät joten vaihdoin jousien päällä olevat kumit matalimpiin 1nuppisiin, siinä oli kolmoset aikasemmin. Nyt on hyvän näköinen :)
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja petri »

Ryhdikkään näköinen peli ja tuo sisustus on kyllä todella hieno meikäläisen makuun :thumbup:
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Ryygeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 18.06.2013 23:41

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja Ryygeri »

Komia peli,


Tuosta jäähdytinnesteen häviämestä, jos ei häviä paljon.
Appiukko hävisi hiljattain vedon kossupullosta että syyllinen olisi syylärin korkki.
Tosin kyseessä oli diesel.
Jossei muita kannentiiviste-oireita ole, niin välttämättä kannata repiä kantta auki ellei kannentiivisteen vaihto ole sinulle rutiinihomma.
Oppirahat on maksettava.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

mulla laukes vesipumpun ja kannen välistä se O rengas. kun seiso projektina muutaman vuoden.. vaikka käyttelin tasasin väliajoin. Samalla kyll vaihoin uuden pumpun. Oli muuten ärsyttävässä kolossa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

petri kirjoitti:Ryhdikkään näköinen peli ja tuo sisustus on kyllä todella hieno meikäläisen makuun :thumbup:
Kiitos joo tykkään tuosta kans, ens vuoden mesetreffille sillä tullaan :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Ryygeri kirjoitti:Komia peli,


Tuosta jäähdytinnesteen häviämestä, jos ei häviä paljon.
Appiukko hävisi hiljattain vedon kossupullosta että syyllinen olisi syylärin korkki.
Tosin kyseessä oli diesel.
Jossei muita kannentiiviste-oireita ole, niin välttämättä kannata repiä kantta auki ellei kannentiivisteen vaihto ole sinulle rutiinihomma.
joo ei paljoa häviä, 1000km niin jouduin puolilitraa lisäämään oten voi hyvinkin olla syylärin korkki. Vaihtoon menee se siis ja kiitos vinkistä :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Mr300 kirjoitti:mulla laukes vesipumpun ja kannen välistä se O rengas. kun seiso projektina muutaman vuoden.. vaikka käyttelin tasasin väliajoin. Samalla kyll vaihoin uuden pumpun. Oli muuten ärsyttävässä kolossa.
Mulla tiputtaa vähän vesipumpun ja sen metalliputken välistä joka tulee moottorin etupuolelta pumppuun. Muutama tippa tulee kun auto on jäähtynyt mutta ei vuoda että näkis, huomaa vain kun moottori on kylmennyt että on vuotanut siitä.. Nyt on kyllä viime aikoina ollu ihan kuiva siitä eikä pumppu enään vingu..
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: MB 300E 1991

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

pasi84 kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:mulla laukes vesipumpun ja kannen välistä se O rengas. kun seiso projektina muutaman vuoden.. vaikka käyttelin tasasin väliajoin. Samalla kyll vaihoin uuden pumpun. Oli muuten ärsyttävässä kolossa.
Mulla tiputtaa vähän vesipumpun ja sen metalliputken välistä joka tulee moottorin etupuolelta pumppuun. Muutama tippa tulee kun auto on jäähtynyt mutta ei vuoda että näkis, huomaa vain kun moottori on kylmennyt että on vuotanut siitä.. Nyt on kyllä viime aikoina ollu ihan kuiva siitä eikä pumppu enään vingu..
Siinäkin välissä on O rengas putken ja pumpun. Mulla jätti maahan läikkää.. Välillä vaan ei huomannut, kun kerkesi kuivaa pois tai jos satoi vettä. Vuotoa oli tosi vaikea paikantaa kun tuo puoli moottorista on niin näynnä tavaraa. Lopuksi vuoti niin paljon että alla oli iso lammikko ja tiputti auton käydessä lohkon kylkeä alas. Varsinkin seisoessa nuo O renkaat hajoaa helposti. Tässä sinun tapauksessa kyse voi olla muussakin, mutta nämää voisi olla mahdollisia paikkoja varsinkin jos tiputaa vettä allensa.
Omassa topikissa saattaa olla kuviakin tuosta vaihdosta.

Kannattaa vaihtaa ainakin toi kannen ja pumpun välinen kumiputki. Sen vaihtamiseen tarvii aina irroittaa pumppu. Olikohan merteilillä 5egee. letkunpätkä on kartion mallinen. Voi olla että normaalikin kävisi? en kummiskaan riskeerannut muutaman egen tähden.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Vastaa Viestiin