MB 300E 1991
MB 300E 1991
Tuli eilen ostettua isin 300e Sain niin halvalla etten voinut olla ostamatta.. tiedetyt viat ovat: Tarvii uuden maalin (maalan itse), kannentiivisteen vaihto lähenee(vie pikkusen jäähdytysnestettä), vesipumppu ääntelee,ac pitää täyttää ja nopeussäädin ei toimi ja laturi on rikki. Laitan joitakin kuvia, se on mennyt 230000km
Tämä jää tällä hetkellä seisomaan koska ensin laitan clk:n kuntoon vaimolle ja sitten tulee tämän vuoro
Tämä jää tällä hetkellä seisomaan koska ensin laitan clk:n kuntoon vaimolle ja sitten tulee tämän vuoro
Re: MB 300E 1991
Tuommonen vaalea sisustus on kyllä meikäläisen silmään aina niin
Re: MB 300E 1991
joo kyllä se on ihan okRH kirjoitti:Tuommonen vaalea sisustus on kyllä meikäläisen silmään aina niin
Re: MB 300E 1991
On kyllä hyvännäköinen ja juuri ideaaleilla varusteilla! Ilmastointi, tempomat, penkinlämppärit, kaikki muu on vaan plussaa. Onko siinä ASD vai tasonsäätö?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB 300E 1991
Kiitos Siinä on tasonsäätö Ilmastointi täytyy täyttää ja tempomat ei toimi mutta laitan nuo kaikki kuntoon siitäTimo L. kirjoitti:On kyllä hyvännäköinen ja juuri ideaaleilla varusteilla! Ilmastointi, tempomat, penkinlämppärit, kaikki muu on vaan plussaa. Onko siinä ASD vai tasonsäätö?
Re: MB 300E 1991
No tasonsäätö kruunasikin sitten kokonaisuuden . Auto on ilmeisen varmasti tilattu uutena tasaista, mukavaa ja sujuvaa matkustamista varten.pasi84 kirjoitti:Kiitos Siinä on tasonsäätö Ilmastointi täytyy täyttää ja tempomat ei toimi mutta laitan nuo kaikki kuntoon siitä
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB 300E 1991
Onko tämä ihan aito suomi-auto? Aika harvinaista herkkua noin hyvillä varusteilla.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: MB 300E 1991
Joo, kyllä siinä hyvin matkustelee takapenkilläkinTimo L. kirjoitti:No tasonsäätö kruunasikin sitten kokonaisuuden . Auto on ilmeisen varmasti tilattu uutena tasaista, mukavaa ja sujuvaa matkustamista varten.pasi84 kirjoitti:Kiitos Siinä on tasonsäätö Ilmastointi täytyy täyttää ja tempomat ei toimi mutta laitan nuo kaikki kuntoon siitä
Re: MB 300E 1991
On aito ruotsi-auto(asun ruotsissa)94zip kirjoitti:Onko tämä ihan aito suomi-auto? Aika harvinaista herkkua noin hyvillä varusteilla.
Re: MB 300E 1991
No sitten ei herätä niin paljoa ihmetystä Jos tuo olisi suomi-auto se olisi 200D ja ainut varuste olisi penkinlämmittimet.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: MB 300E 1991
onko niin? Eikös Suomi-autot ole hyvin varustettuja yleensä?94zip kirjoitti:No sitten ei herätä niin paljoa ihmetystä Jos tuo olisi suomi-auto se olisi 200D ja ainut varuste olisi penkinlämmittimet.
Re: MB 300E 1991
Onko tarkoitus turbottaa? Tuleeko RE85 tai LPG?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: MB 300E 1991
tarkoitus on pitää ihan orkkiksena, laittaa kuntoon viat+maalata ja ehkä sitten myydä eteenpäin..Sharedoc kirjoitti:Onko tarkoitus turbottaa? Tuleeko RE85 tai LPG?
Re: MB 300E 1991
Käytin viime viikolla katsastuksessa ja ei mennyt läpi. Hc pakokaasuarvo ihan liian korkea. Vaihdoin sitten öljyt,tulpat ja ilma ja öljyfiltterit eikä vieläkään ole hyvä. Käy vähän tärisemmällä tyhjäkäynnillä eikä aika lähde heti ensimmäisellä avaimenkäännöllä käyntiin..
Mikähän vikana? Tyhjäkäynti ei vaeltele mutta moottori välillä niinkuin pätkii ja hörpöttää. Kaasua kun antaa niin kyllä häviää ja tapahtuu kyllä jotain
Sain auton kotiin 2 viikkoa sitten ja eilen laitoin siihen clk:sta vanteet
225 renkaat takana ja 205 edessä. Auto on kylläkin liian korkea nokasta, isi vaihtanut jouset sinne mutta luultavasti väärät koska tuo näyttää vähän jo maasturilta
Mikähän vikana? Tyhjäkäynti ei vaeltele mutta moottori välillä niinkuin pätkii ja hörpöttää. Kaasua kun antaa niin kyllä häviää ja tapahtuu kyllä jotain
Sain auton kotiin 2 viikkoa sitten ja eilen laitoin siihen clk:sta vanteet
225 renkaat takana ja 205 edessä. Auto on kylläkin liian korkea nokasta, isi vaihtanut jouset sinne mutta luultavasti väärät koska tuo näyttää vähän jo maasturilta
Re: MB 300E 1991
Otappa ilmanputsari pois ja avaa käsin kaasuläppää ja kurkkaa imusarjan pohjalle. Siellä saattaa olla bensaa, mikä höyrystyessään aiheuttelee kaikenlaista. Tuntuu olevan tyypillistä että sitä aikaamyöten kertyy sinne. Itellä oli omassa jotain 2-3 desiä..
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: MB 300E 1991
Hyvän näköinen kampehan tuo on ja sisustaltaan todella siisti, eikä kuten aiemminkin todettu hullummilla varusteillakaan!
Tuota oliko niin, että ko auto oli seissyt jo jonkin aikaa ennen katsastusta? Jos niin yleensä pidemmät seisotukset näkyy noissa arvoissa helposti (nyky bensa), kannattaa kokeilla polttoaine järjestelmän puhdistusta soveltuvilla aineilla, ajaa karstat pois ja sen jälkeen mahdollinen hieno säätö pakokaasu mittauksella.
Käynti häiriöissä kannattaa noissa M103 aloittaa sytkä osien tarkastuksella, jakajan kansi+pyöriä Bosch merkkisinä ehdottomasti, sytty kaapeleiden kunto jne...Toki tietty samaan syssyyn tarkistaa mahdolliset alipaine vuodot ja eliminoida jos niitä on.. Tyhjäkäynti moottori kannattaa puhdistaa ja voidella, samalla voi tarkistaa virralla ettei takertele toimiessaan..
Tuota oliko niin, että ko auto oli seissyt jo jonkin aikaa ennen katsastusta? Jos niin yleensä pidemmät seisotukset näkyy noissa arvoissa helposti (nyky bensa), kannattaa kokeilla polttoaine järjestelmän puhdistusta soveltuvilla aineilla, ajaa karstat pois ja sen jälkeen mahdollinen hieno säätö pakokaasu mittauksella.
Käynti häiriöissä kannattaa noissa M103 aloittaa sytkä osien tarkastuksella, jakajan kansi+pyöriä Bosch merkkisinä ehdottomasti, sytty kaapeleiden kunto jne...Toki tietty samaan syssyyn tarkistaa mahdolliset alipaine vuodot ja eliminoida jos niitä on.. Tyhjäkäynti moottori kannattaa puhdistaa ja voidella, samalla voi tarkistaa virralla ettei takertele toimiessaan..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: MB 300E 1991
Kiitos joo auto on seissyt yli vuoden.. virranjaka ja pyörijä on boschin, vaihdettu viime vuonna. Tulpat vaihdoin samoin ilmafiltterin. Öljy ja suodattimen vaihoin kanssa. Alipainevuotoa epäilen, kun tyhjäkäynnillä laitaa kaasua niin ajovalot säätyvät alaspäin.. kuskin ortopedituoli ei toimi ja keskuslukko temppuilee välillä ettei takaovet mene lukkoon...jaakko.putkisaari kirjoitti:Hyvän näköinen kampehan tuo on ja sisustaltaan todella siisti, eikä kuten aiemminkin todettu hullummilla varusteillakaan!
Tuota oliko niin, että ko auto oli seissyt jo jonkin aikaa ennen katsastusta? Jos niin yleensä pidemmät seisotukset näkyy noissa arvoissa helposti (nyky bensa), kannattaa kokeilla polttoaine järjestelmän puhdistusta soveltuvilla aineilla, ajaa karstat pois ja sen jälkeen mahdollinen hieno säätö pakokaasu mittauksella.
Käynti häiriöissä kannattaa noissa M103 aloittaa sytkä osien tarkastuksella, jakajan kansi+pyöriä Bosch merkkisinä ehdottomasti, sytty kaapeleiden kunto jne...Toki tietty samaan syssyyn tarkistaa mahdolliset alipaine vuodot ja eliminoida jos niitä on.. Tyhjäkäynti moottori kannattaa puhdistaa ja voidella, samalla voi tarkistaa virralla ettei takertele toimiessaan..
Re: MB 300E 1991
Meni läpi katsastuksesta tänään, tankkasin vähän e85 tankkiin niin johan oli hyvät arvot oli tilapäinen ratkaisu.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: MB 300E 1991
Tuolle keskuslukolle on oma järjestelmänsä, alipaine pumppu siellä takaistuimen alla oikealla, eli ei liity noihin valoihin, penkkiä taasen en muista mitä kautta saa ilmansa. Valot taasen liittyvät moottorin alipaine järjestelmään, tekeekö tuon myös valojen säätimen ollessa nollassa jos, niin jossain jo huomattava vuoto, voi jo oleellisesti vaikuttaa käynnistyvyyteen ja tyhjäkäyntiin, niin ja sekoittaa seoksiakin...pasi84 kirjoitti:Kiitos joo auto on seissyt yli vuoden.. virranjaka ja pyörijä on boschin, vaihdettu viime vuonna. Tulpat vaihdoin samoin ilmafiltterin. Öljy ja suodattimen vaihoin kanssa. Alipainevuotoa epäilen, kun tyhjäkäynnillä laitaa kaasua niin ajovalot säätyvät alaspäin.. kuskin ortopedituoli ei toimi ja keskuslukko temppuilee välillä ettei takaovet mene lukkoon...jaakko.putkisaari kirjoitti:Hyvän näköinen kampehan tuo on ja sisustaltaan todella siisti, eikä kuten aiemminkin todettu hullummilla varusteillakaan!
Tuota oliko niin, että ko auto oli seissyt jo jonkin aikaa ennen katsastusta? Jos niin yleensä pidemmät seisotukset näkyy noissa arvoissa helposti (nyky bensa), kannattaa kokeilla polttoaine järjestelmän puhdistusta soveltuvilla aineilla, ajaa karstat pois ja sen jälkeen mahdollinen hieno säätö pakokaasu mittauksella.
Käynti häiriöissä kannattaa noissa M103 aloittaa sytkä osien tarkastuksella, jakajan kansi+pyöriä Bosch merkkisinä ehdottomasti, sytty kaapeleiden kunto jne...Toki tietty samaan syssyyn tarkistaa mahdolliset alipaine vuodot ja eliminoida jos niitä on.. Tyhjäkäynti moottori kannattaa puhdistaa ja voidella, samalla voi tarkistaa virralla ettei takertele toimiessaan..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: MB 300E 1991
Penkit toimivat takapenkin alla olevalla pumpulla, keskuslukon kanssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: MB 300E 1991
Timo L. kirjoitti:Penkit toimivat takapenkin alla olevalla pumpulla, keskuslukon kanssa.
Eli näin ollen voisi epäillä vuotoa tuossakin järjestelmässä, ehkäpä juuri siinä penkissä!?Kannattaa katsella ilmaletkujen kumi liitokset, harvemmin ehkä itse putket vuotaa, paitsi ovien sarana kohdilta, ei muuta kuin auto hiljaiseen paikkaan ja sisälle istumaan ovet nupista lukkoon kuuluuko suhinaa mistään, jos huomattava vuoto noin ehkä voisi päästä jäljille mistä vuotaa paineet.?
Itsellä aikoinaan se valon korkeus säädin vuoti takaa ja suhina paljasti vuoto paikan!? Kannattaa kokeilla muutamia kertoja ennekuin paikallistuu missä vuoto kohta ehkä on...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: MB 300E 1991
kiitoksia vinkeistä ! Joo tuo penkki luultavasti vuotaa koska on aivan liian pehmoinen.. kokeilen tukkia sen paineputken ja kokeilla jos keskuslukko alkaa sitten toimimaan. Joo valojen taso muuttuu ratin ollessa 0 asennossa ja siitä ratista kuuluu aika kova suhina eli ite ratti vuotaa ainkakin..
Re: MB 300E 1991
En ole paljoa tapahtunut tämän kanssa, eniten vaan ajellu sillä nyt Tasonsäädön olen kyllä säätänyt koska iskarit olivat ihan pohjassa ja perä keinui. Nyt säädetty ja on jämäkkä ja toimii hyvin vaunuakin vedettäessä Etupäätä olen laksenut koska nuo jouset olivat aivan liian pitkät joten vaihdoin jousien päällä olevat kumit matalimpiin 1nuppisiin, siinä oli kolmoset aikasemmin. Nyt on hyvän näköinen
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: MB 300E 1991
Ryhdikkään näköinen peli ja tuo sisustus on kyllä todella hieno meikäläisen makuun
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: MB 300E 1991
Komia peli,
Tuosta jäähdytinnesteen häviämestä, jos ei häviä paljon.
Appiukko hävisi hiljattain vedon kossupullosta että syyllinen olisi syylärin korkki.
Tosin kyseessä oli diesel.
Jossei muita kannentiiviste-oireita ole, niin välttämättä kannata repiä kantta auki ellei kannentiivisteen vaihto ole sinulle rutiinihomma.
Tuosta jäähdytinnesteen häviämestä, jos ei häviä paljon.
Appiukko hävisi hiljattain vedon kossupullosta että syyllinen olisi syylärin korkki.
Tosin kyseessä oli diesel.
Jossei muita kannentiiviste-oireita ole, niin välttämättä kannata repiä kantta auki ellei kannentiivisteen vaihto ole sinulle rutiinihomma.
Oppirahat on maksettava.
Re: MB 300E 1991
mulla laukes vesipumpun ja kannen välistä se O rengas. kun seiso projektina muutaman vuoden.. vaikka käyttelin tasasin väliajoin. Samalla kyll vaihoin uuden pumpun. Oli muuten ärsyttävässä kolossa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: MB 300E 1991
Kiitos joo tykkään tuosta kans, ens vuoden mesetreffille sillä tullaanpetri kirjoitti:Ryhdikkään näköinen peli ja tuo sisustus on kyllä todella hieno meikäläisen makuun
Re: MB 300E 1991
joo ei paljoa häviä, 1000km niin jouduin puolilitraa lisäämään oten voi hyvinkin olla syylärin korkki. Vaihtoon menee se siis ja kiitos vinkistäRyygeri kirjoitti:Komia peli,
Tuosta jäähdytinnesteen häviämestä, jos ei häviä paljon.
Appiukko hävisi hiljattain vedon kossupullosta että syyllinen olisi syylärin korkki.
Tosin kyseessä oli diesel.
Jossei muita kannentiiviste-oireita ole, niin välttämättä kannata repiä kantta auki ellei kannentiivisteen vaihto ole sinulle rutiinihomma.
Re: MB 300E 1991
Mulla tiputtaa vähän vesipumpun ja sen metalliputken välistä joka tulee moottorin etupuolelta pumppuun. Muutama tippa tulee kun auto on jäähtynyt mutta ei vuoda että näkis, huomaa vain kun moottori on kylmennyt että on vuotanut siitä.. Nyt on kyllä viime aikoina ollu ihan kuiva siitä eikä pumppu enään vingu..Mr300 kirjoitti:mulla laukes vesipumpun ja kannen välistä se O rengas. kun seiso projektina muutaman vuoden.. vaikka käyttelin tasasin väliajoin. Samalla kyll vaihoin uuden pumpun. Oli muuten ärsyttävässä kolossa.
Re: MB 300E 1991
Siinäkin välissä on O rengas putken ja pumpun. Mulla jätti maahan läikkää.. Välillä vaan ei huomannut, kun kerkesi kuivaa pois tai jos satoi vettä. Vuotoa oli tosi vaikea paikantaa kun tuo puoli moottorista on niin näynnä tavaraa. Lopuksi vuoti niin paljon että alla oli iso lammikko ja tiputti auton käydessä lohkon kylkeä alas. Varsinkin seisoessa nuo O renkaat hajoaa helposti. Tässä sinun tapauksessa kyse voi olla muussakin, mutta nämää voisi olla mahdollisia paikkoja varsinkin jos tiputaa vettä allensa.pasi84 kirjoitti:Mulla tiputtaa vähän vesipumpun ja sen metalliputken välistä joka tulee moottorin etupuolelta pumppuun. Muutama tippa tulee kun auto on jäähtynyt mutta ei vuoda että näkis, huomaa vain kun moottori on kylmennyt että on vuotanut siitä.. Nyt on kyllä viime aikoina ollu ihan kuiva siitä eikä pumppu enään vingu..Mr300 kirjoitti:mulla laukes vesipumpun ja kannen välistä se O rengas. kun seiso projektina muutaman vuoden.. vaikka käyttelin tasasin väliajoin. Samalla kyll vaihoin uuden pumpun. Oli muuten ärsyttävässä kolossa.
Omassa topikissa saattaa olla kuviakin tuosta vaihdosta.
Kannattaa vaihtaa ainakin toi kannen ja pumpun välinen kumiputki. Sen vaihtamiseen tarvii aina irroittaa pumppu. Olikohan merteilillä 5egee. letkunpätkä on kartion mallinen. Voi olla että normaalikin kävisi? en kummiskaan riskeerannut muutaman egen tähden.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79