Hebe124 kirjoitti:Mitä järkee on turpottaa tällanen? Ajattelin vaan, kun eihän tuo edes ole minkään näköinen
Hebe124 kirjoitti:Jokanen osaa turpottaa minkä tahansa moottorin mutta eri asia on saada se lailliseks poislukien jäärata käyttö jossa siitä ei ole mitään hyötyä-
Tee ihmeessä oma projekti topicci. Olisi kiinnostavaa kuulla kaikista turbotetuista autoistasi ja hienoista tuunauksista.
Kyllä tästä on käyty jo ennen auton ostopäätöstä keskustelemassa katsastusmiehen kanssa ja tämän saa turbottaa täysin laillisesti, kun vain päivittää alustan vastaamaan 320-24 mallia.
300te24 kirjoitti:Ja auton ulkonäöstä: toiset ostaa auton kiiltävän maalipinnan ja levikkeiden takia. Minä ostin auton ruosteettoman pohjan takia.
Juuri näin.
Eiköhän jokainen saa autostaan tehdä sellasen kun haluaa.
Parempi sellanen sliipperi joka liikkuu, kuin yli ammutulla ulkonäöllä oleva kittikasa mikä ei mene minnekkään.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Yleensä se mikä on järkevää, ei ole välttämättä kivaa... Jos haluaa olla autojen kanssa JÄRKEVÄ, pitää ostaa korolla toyota, vaihtaa se uuteen 2v välein, sijoittaa tuunauksesta säästyneet rahat säästötilille yms. sukanvarteen pahanpäivän varalle, unohtaa kaikenlaiset vanhat mersut, turbot, välijäähdyttimet, vanteet ja katsella tälläisiä hörhöja alentuvasti ja päätään puristelllen. Ja kysyä: MITÄ JÄRKEE???????
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Hebe124 kirjoitti:Mitä järkee on turpottaa tällanen? Ajattelin vaan, kun eihän tuo edes ole minkään näköinen
Hebe124 kirjoitti:Jokanen osaa turpottaa minkä tahansa moottorin mutta eri asia on saada se lailliseks poislukien jäärata käyttö jossa siitä ei ole mitään hyötyä-
Tee ihmeessä oma projekti topicci. Olisi kiinnostavaa kuulla kaikista turbotetuista autoistasi ja hienoista tuunauksista.
Ei mulla oo varaa ostaa mitään turpoa mun mersuun ku oon tällä hetkellä työtön Mutta sittenku pääsen töihin niin teen kyllä semmosen tuplasuperturpo projektin ettei oo tällä foorumilla varmaan nähty ikinä. Kiitos kannustuksesta Onko sillä pohjan ulkonäöllä mitää merkitystä ku ei se mihinkään näy? Ite tykkään että näkyy ja erottuu
Hebe124 kirjoitti:Mitä järkee on turpottaa tällanen? Ajattelin vaan, kun eihän tuo edes ole minkään näköinen
Hebe124 kirjoitti:Jokanen osaa turpottaa minkä tahansa moottorin mutta eri asia on saada se lailliseks poislukien jäärata käyttö jossa siitä ei ole mitään hyötyä-
Tee ihmeessä oma projekti topicci. Olisi kiinnostavaa kuulla kaikista turbotetuista autoistasi ja hienoista tuunauksista.
Ei mulla oo varaa ostaa mitään turpoa mun mersuun ku oon tällä hetkellä työtön Mutta sittenku pääsen töihin niin teen kyllä semmosen tuplasuperturpo projektin ettei oo tällä foorumilla varmaan nähty ikinä. Kiitos kannustuksesta Onko sillä pohjan ulkonäöllä mitää merkitystä ku ei se mihinkään näy? Ite tykkään että näkyy ja erottuu
Sillonhan se on hyvä huudella muille. No mut menestystä työrintamalla!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
300te24 kirjoitti:Ja auton ulkonäöstä: toiset ostaa auton kiiltävän maalipinnan ja levikkeiden takia. Minä ostin auton ruosteettoman pohjan takia.
Hebe124 kirjoitti: Onko sillä pohjan ulkonäöllä mitää merkitystä ku ei se mihinkään näy? Ite tykkään että näkyy ja erottuu
Toisille sillä pohjalla on väliä. Kyllä itsekkin tutkin mersun pohjan mielelläni ostovaiheessa, ennemmin kun kiinnitän huomiota fiksattuihin lokareihin ym. Molemmat toki voi korjata, mutta se pohjan laittaminen on vaan paljon työläämpää.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Sä voit hebe turbottaa jonku ruosteisen kittikasan jos haluut (osaat)? Jos kerran oot työttömänä, niin sillonhan sulla on paljon aikaa rakennella ja opetella asioita. Tekemällä oppii. Sitten ku oot pannu useemman vuoden vapaa-ajat ja ylimääräset rahas kii autoon joka lahoo sulle käsiin, niin saatat rueta ymmärtämään millanen aihio kannattaa valita rakenteluun.
No ton Heben projektin on jo nyt melko järjetöntä touhua, kaveri hitsaa jarrupalat kiinni ja heikentää jarruja, että saa auton katsastettua http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=155036" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
noroljan kirjoitti:No ton Heben projektin on jo nyt melko järjetöntä touhua, kaveri hitsaa jarrupalat kiinni ja heikentää jarruja, että saa auton katsastettua http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=155036" onclick="window.open(this.href);return false;
No ei helvetti mitä touhuu.. kyllä ehdottomasti nyt on tällä kaverilla niin kova näyttö omasta osaamisesta, että kyllä kannattaa tulla päteen muitten projekteista, että mitä järkee..
Eikös nuo mahda sportlinen vakaajat olla? Jonkun verran noita on vähä ristissä nähty, paksuja vapareissa ja ohkasia turboissa (dieseleistä tietenkin puhuttaessa), mene ja tiedä onko tehtaan jäljiltä.
PS. Hebe, laitathan minulle yksityisviestiä kun löydät joskus töitä ja aloitat tuon ennennäkemättömän "tuplasuperturbo" - projektisi. Nimim. Tahdon ehdottomasti nähdä kuinka se järkevä projektikohteesi sitten edistyy.
Mistä kohtaa etuvakaaja mitataan? Tuossa Sportiline Coupessa paksuus on runkokumien väliseltä osuudelta 20mm, mutka runkokumeilta tukivarren suuntaan 27mm, tukivarren viereltä kiinnikkeeseen 22mm. Siinä välillä taisi olla vielä joku ohennus jota en mitannut. Takavakaaja on 17mm. Toivottavasti mitoista on apua.
Kiitos tiedosta takavakaaja oli omassa autossa 15mm, eli kyllä tuolla sportlinen vakaajalla pienen parannuksen saa asiaan. Käykö takavakaajat ristiin coupe-sedan- ja farmari-malleissa?
En osaa sanoa vakaajien ristiin sopivuudesta eri korien välillä, tosin ihmettelen elleivät sovi. Paksua takavakaajaa ei välttämättä kannata laittaa ellei ole lukkoperää, tämä tietysti riippuu siitä millaiseen käyttöön auto menee.
CodeValue077ANo code designation available211AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)221LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE240OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR406No code designation available420AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR430HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT506No code designation available511RADIO MB EXQUISIT WITH VK,RDS (PANASONIC)531AUTOMATIC ANTENNA563No code designation available575CENTER CONSOLE FOR 2ND SEAT ROW587No code designation available590ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG600HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT620AIR POLLUTION CONTROL64015-HOLE LIGHT ALLOY RIMS702RANGE OF DELIVERY OF SKD VEHICLES - VIETNAM812REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER873SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Chassis
WIN:
Sales designation: 300E
Order number: 0 6 216 05540
Paint code 1: 702 RANGE OF DELIVERY OF SKD VEHICLES - VIETNAM
Equipment: 077 No code designation available
Engine no.: 103983 12 084345
Transmission: 722320 02 989230
SA code
077A No code designation available
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
406 No code designation available
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
506 No code designation available
511 RADIO MB EXQUISIT WITH VK,RDS (PANASONIC)
531 AUTOMATIC ANTENNA
563 No code designation available
575 CENTER CONSOLE FOR 2ND SEAT ROW
587 No code designation available
590 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
620 AIR POLLUTION CONTROL
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
702 RANGE OF DELIVERY OF SKD VEHICLES - VIETNAM
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Seuraavaksi ois tarkotus hakea w210 -96 320 moottori, josta siirtää kansi, jakopää ja imusarja tähän. Jos ne käy? Onkos väyrysen 320 koneella mitään eroa w124 m104 3,2 koneeseen?