w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Hei,
2-vaihteella kiihdyttäessä noin 2000 kierroksen kohdalla laatikko nykäisee ja lukitsee turbiinin voimakkaasti ikäänkuin vaihtaisi vaihdetta (kierrokset laskee).
Nollausta en ole vielä kokeillut ja star ei anna mitään vikakoodeja.
Onko mitään tehtävissä?
Laatikkoon vaihdettu joskus kyb-venttiili.
2-vaihteella kiihdyttäessä noin 2000 kierroksen kohdalla laatikko nykäisee ja lukitsee turbiinin voimakkaasti ikäänkuin vaihtaisi vaihdetta (kierrokset laskee).
Nollausta en ole vielä kokeillut ja star ei anna mitään vikakoodeja.
Onko mitään tehtävissä?
Laatikkoon vaihdettu joskus kyb-venttiili.
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Kuinka pitkään ajettu edellisestä öljynvaihdosta?
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
.
Oletko seurannut staarilla, että lukitsee turbiinin, eikä vaan vaihda vaihdetta kuitenkin ?
Normaalilla vaihto-ohjelmalla tuo laatikko lukitsee turbiinin vain nelosella ja vitosella, muistelen jotain tällaista.
Oletko seurannut staarilla, että lukitsee turbiinin, eikä vaan vaihda vaihdetta kuitenkin ?
Normaalilla vaihto-ohjelmalla tuo laatikko lukitsee turbiinin vain nelosella ja vitosella, muistelen jotain tällaista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Öljyt on kirkkaat vaihdettu 25000km sitten.
En ole seurannut starilla ajossa, koska läppäri vaatii virtajohdon...
Kysymys ei ole vaihteenvaihdosta, koska muuten vaihteita täytyisi olla 6 nykäisyistä päätellen.
Se meinaa laittaa turbiiniin lukitusta enemmän mutta ei sitten laitakkaan.
En ole seurannut starilla ajossa, koska läppäri vaatii virtajohdon...
Kysymys ei ole vaihteenvaihdosta, koska muuten vaihteita täytyisi olla 6 nykäisyistä päätellen.
Se meinaa laittaa turbiiniin lukitusta enemmän mutta ei sitten laitakkaan.
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
samaa oiretta täällä. lukituksen oppineisuus tuntuu seilaavan laidasta laitaan. joskus niinkin paljon että jyristää, toisinaan taas ei meinaa laittaa lukkoon ollenkaan ja kun menee niin nyppää.
Tuntuu kyllä lukitsevan kakkosesta eteenpäin ( mutu )
Tuntuu kyllä lukitsevan kakkosesta eteenpäin ( mutu )
S211.216
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Tästä valikostako pitäisi nähdä tuo turbiinilukon toiminta? Minulla tuo näyttää AUKI ja sitten kun vähän vedättää niin muuttuu tilaan LUISTAA. Ja vaikka miten tuolla vedättelee niin ei muutu tilaan LUKITTU, mikähän mättää?
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Lainaan topikkia lisää ja lisää kysymyksiä..
Kun tuon versiokoodauksen lukee, niin kuuluisiko tuossa lukea OLEMASSA? Eikö näissä pitäisi olla joku itse oppiva vaihteisto, vai mitä tuo tarkoittaa? (kyseessä siis C32 AMG 722.6 loota)
Edelliseen viestiin lisätäkseni, että vaihteistoöljyt juuri vaihdettu ja ei ainakaan liian vähää pitäisi olla, kun 72asteisena näytti <80> asteikon puoliväliin. Myös KYB vaihdettu jokunen tonni sitten. Aamulla kylmänä kierrokset humppasi pienellä kaasulla, kuten se KYB oireilee, mutta voiko se uusi olla jo rikki, vai jokin muu mikä tuon aiheuttaa. Koneen lämmittyä ei nyt Starilla rassatessa enää humpannut, pitää aamulla kokeilla uusiksi. Koitin tuota lukitusta adaptoida uudelleen, mutta liekkö se ei onnistunut, tai sitten jotain vain lootasta paskana.
Kun tuon versiokoodauksen lukee, niin kuuluisiko tuossa lukea OLEMASSA? Eikö näissä pitäisi olla joku itse oppiva vaihteisto, vai mitä tuo tarkoittaa? (kyseessä siis C32 AMG 722.6 loota)
Edelliseen viestiin lisätäkseni, että vaihteistoöljyt juuri vaihdettu ja ei ainakaan liian vähää pitäisi olla, kun 72asteisena näytti <80> asteikon puoliväliin. Myös KYB vaihdettu jokunen tonni sitten. Aamulla kylmänä kierrokset humppasi pienellä kaasulla, kuten se KYB oireilee, mutta voiko se uusi olla jo rikki, vai jokin muu mikä tuon aiheuttaa. Koneen lämmittyä ei nyt Starilla rassatessa enää humpannut, pitää aamulla kokeilla uusiksi. Koitin tuota lukitusta adaptoida uudelleen, mutta liekkö se ei onnistunut, tai sitten jotain vain lootasta paskana.
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Viallinen johdinlevy on yksi mikä voi aiheuttaa kierrosten humppaamista kylmänä. Sitten kun kone/vaihteisto on lämmin niin humppaaminen häipyy.
Laatikon nykäisystä sen verran, että ulkomaan foorumeilta luettuna ainakin yksi solenoidi on uusittu tähän laatikkoon. Alkuperäinen aiheutti nykäisyn 1 -> 2 ja 2 -> 3. Tai sitten juuri kakkosella noin 1500 - 2000 kierrosta teki tuon lukituksen.
Täällä oli tuosta solenoidista lisää juttua ja varaosanumerotkin:
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... olved.html
Laatikon nykäisystä sen verran, että ulkomaan foorumeilta luettuna ainakin yksi solenoidi on uusittu tähän laatikkoon. Alkuperäinen aiheutti nykäisyn 1 -> 2 ja 2 -> 3. Tai sitten juuri kakkosella noin 1500 - 2000 kierrosta teki tuon lukituksen.
Täällä oli tuosta solenoidista lisää juttua ja varaosanumerotkin:
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... olved.html
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Joo johdinlevy oli vähän itselläkin mielessä, mutta usein vain kuullut että KYB aiheuttaa tuon humppaamisen. Ja nyt sitten ei vissii turbiininlukko mene ollenkaan päälle. Järki menee kohta tuon Starin ja laatikon kanssa
Miettinyt tässä että mikä se olis edes fiksuin tapa korjata tuota, että jos tehojen takia alkaa jo luistaa vanha loota. Mistä sen tietää milloin selviis turbiinin vaihdolla, venttiilikoneiston täydellisellä uusimisella, vaiko koko lootan hilut uusittava Ostaako saksasta käytetty loota mikä on samassa jamassa kuitenkin, vai peräti heivattava koko automaagi pellolle ja sovitettava manuaalilootaa tilalle
Mikäs siinä jos olis massia taskussa marssia marmorille ja tilata kokonaan uusi loota turbiineineen
Miettinyt tässä että mikä se olis edes fiksuin tapa korjata tuota, että jos tehojen takia alkaa jo luistaa vanha loota. Mistä sen tietää milloin selviis turbiinin vaihdolla, venttiilikoneiston täydellisellä uusimisella, vaiko koko lootan hilut uusittava Ostaako saksasta käytetty loota mikä on samassa jamassa kuitenkin, vai peräti heivattava koko automaagi pellolle ja sovitettava manuaalilootaa tilalle
Mikäs siinä jos olis massia taskussa marssia marmorille ja tilata kokonaan uusi loota turbiineineen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 07.10.2014 17:03
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Juurikin itse painin samanlaisten oireiden kanssa. Kylmänä humppaa välillä 2-3 vaihto rytkäyttää kerralla luistot pois ja rupeaa jyristää perästä. Lämpinä toimii paremmin joskin tärinää esiintyy satunnaisesti matalilla kierroksilla.
Vaihdoin viikonloppuna tein omaan lootaan rempan ja vaihdoin seuraavat: kyb venttiilin, uuden johdinlevyn, tein täydellisen puhdistuksen venttiilipyödälle, vaihdoin 2-3 ja 1-2&4-5 vaihteiden solenoidien paikkaa, vaihdoin nuo 2-3, 1-2&4-5 ja 3-4 solenoidien karoihin nuo sonnaxin huolto-osat sekä huuhtelin lootan huolella 15ltr.
Sunnuntai iltana koeajo ja laatikkoon ei muutosta.
Tänään ajelin myös illalla starin kanssa ja kattelin samaa testiä. loota ei mee lukkoon missään vaiheessa edes isoilla vaihteilla tasasella. ainoastaan auki ja luistaa asennot. Starin käyttö vasta opetteluasteella.
Jotenkin tuntuu, että noinko vika onkaan laatikon puolella ollenkaan. vikakoodeja ei ole.
Vaihdoin viikonloppuna tein omaan lootaan rempan ja vaihdoin seuraavat: kyb venttiilin, uuden johdinlevyn, tein täydellisen puhdistuksen venttiilipyödälle, vaihdoin 2-3 ja 1-2&4-5 vaihteiden solenoidien paikkaa, vaihdoin nuo 2-3, 1-2&4-5 ja 3-4 solenoidien karoihin nuo sonnaxin huolto-osat sekä huuhtelin lootan huolella 15ltr.
Sunnuntai iltana koeajo ja laatikkoon ei muutosta.
Tänään ajelin myös illalla starin kanssa ja kattelin samaa testiä. loota ei mee lukkoon missään vaiheessa edes isoilla vaihteilla tasasella. ainoastaan auki ja luistaa asennot. Starin käyttö vasta opetteluasteella.
Jotenkin tuntuu, että noinko vika onkaan laatikon puolella ollenkaan. vikakoodeja ei ole.
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Itsellä olis hyllyssä vanha kyb ja yksi käytetty johdinlevy, mutta tiedä sitten auttaako noidenkaan vaihto. Kyllähän tuolla Starilla vois päätellä vaikka mitä, kun ymmärtäis kaiken päälle mutta itsekään kun ei oo näihin aiemmin tarvinnu juuri perehtyy
Lootaakaan viittis moneen kertaan purkaa ja öljyjen kanssa lotrata.
Lootaakaan viittis moneen kertaan purkaa ja öljyjen kanssa lotrata.
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Eiks tähän versiokoodaukseen osaa kukaan sanoa mitää? Tuo löytyy siis moottoriohjauksen( ME2.8 ) alta ja lue koodaus.Pansu kirjoitti:Lainaan topikkia lisää ja lisää kysymyksiä..
Kun tuon versiokoodauksen lukee, niin kuuluisiko tuossa lukea OLEMASSA? Eikö näissä pitäisi olla joku itse oppiva vaihteisto, vai mitä tuo tarkoittaa? (kyseessä siis C32 AMG 722.6 loota)
[ http://imageshack.com/a/img540/3792/tRMpMl.jpg ]
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Jatketaan lähes monologia. Eli aamulla koodasin tuon voimansiirtodynamiikan päälle, mitä se lie tarkoittaakaan ja nollasin taas kerran adaptaatiot. Ei nypyttänyt kylmänä ja vaihteisto toimi taas kuten ennenkin, saas nähdä kuinka pitkään.
Edelleenkin tuossa on sellainen pieni asia mikä on häirinnyt, eli joskus tietyllä kaasulla tuntuu kuin hieman luistattaisi kytkintä ennen kuin lukittuu. Eli vaihde saisi minusta kytkeytyä täsmällisemmin ja tähän ei kyllä auttanut öljyjen vaihto. Kai tuo venttiilikoneisto pitäisi ottaa työnalle.
Ja jos laatikko alkaa luistamaan woiman takia korkeilla kierroksilla, niin mikä siellä luistaa? Turbiini? Lootan kytkinpakat mitkä lie? Vai voiko noikin oireet johtua venttiilikoneistosta?
Edelleenkin tuossa on sellainen pieni asia mikä on häirinnyt, eli joskus tietyllä kaasulla tuntuu kuin hieman luistattaisi kytkintä ennen kuin lukittuu. Eli vaihde saisi minusta kytkeytyä täsmällisemmin ja tähän ei kyllä auttanut öljyjen vaihto. Kai tuo venttiilikoneisto pitäisi ottaa työnalle.
Ja jos laatikko alkaa luistamaan woiman takia korkeilla kierroksilla, niin mikä siellä luistaa? Turbiini? Lootan kytkinpakat mitkä lie? Vai voiko noikin oireet johtua venttiilikoneistosta?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Jos yhtään helpotta pohdiskelua niinPansu kirjoitti:
Ja jos laatikko alkaa luistamaan woiman takia korkeilla kierroksilla, niin mikä siellä luistaa? Turbiini? Lootan kytkinpakat mitkä lie? Vai voiko noikin oireet johtua venttiilikoneistosta?
jos itse laatiko luistaa niin siitä tule laatikon vikatila
(siis ilman että sitä pyydettään luistamaan)
E: amg:en laatikon ohjailu on hiuka eroavaa otsikon 211 mallin verratuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Ok, eli ilmeisesti kaipais sitten uuden turbiinin, kun ei tuo mihinkään vikatilaan ole mennyt.CDI203 kirjoitti:Jos yhtään helpotta pohdiskelua niinPansu kirjoitti:
Ja jos laatikko alkaa luistamaan woiman takia korkeilla kierroksilla, niin mikä siellä luistaa? Turbiini? Lootan kytkinpakat mitkä lie? Vai voiko noikin oireet johtua venttiilikoneistosta?
jos itse laatiko luistaa niin siitä tule laatikon vikatila
(siis ilman että sitä pyydettään luistamaan)
E: amg:en laatikon ohjailu on hiuka eroavaa otsikon 211 mallin verratuna
Vieläkö kunnostettuja venttiilipöytiä sai jostain Saksasta kohtuu hintaan? Vai oliko ne kokonaan uusia..
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Eikös tuo CDI203 korjaile noita venttilipöytiäPansu kirjoitti:Ok, eli ilmeisesti kaipais sitten uuden turbiinin, kun ei tuo mihinkään vikatilaan ole mennyt.CDI203 kirjoitti:Jos yhtään helpotta pohdiskelua niinPansu kirjoitti:
Ja jos laatikko alkaa luistamaan woiman takia korkeilla kierroksilla, niin mikä siellä luistaa? Turbiini? Lootan kytkinpakat mitkä lie? Vai voiko noikin oireet johtua venttiilikoneistosta?
jos itse laatiko luistaa niin siitä tule laatikon vikatila
(siis ilman että sitä pyydettään luistamaan)
E: amg:en laatikon ohjailu on hiuka eroavaa otsikon 211 mallin verratuna
Vieläkö kunnostettuja venttiilipöytiä sai jostain Saksasta kohtuu hintaan? Vai oliko ne kokonaan uusia..
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
No mulla oli 32:sessa se typerä nykäisy, kun turbiini meni kerralla lukkoon. Paska laatikko tuollaiseen autoon. Tai no eikai siinä kestävyydessä mitään ongelmaa ole, päinvastoin muttakun sen toiminta oli jotenkin levotonta normaalissa ajossa. Dieselien perässä noi sähkölaatikot toimii paljon mukavemmin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Ihan yhtä hyvin ne toimii bensa koneissakinS202 kirjoitti:No mulla oli 32:sessa se typerä nykäisy, kun turbiini meni kerralla lukkoon. Paska laatikko tuollaiseen autoon. Tai no eikai siinä kestävyydessä mitään ongelmaa ole, päinvastoin muttakun sen toiminta oli jotenkin levotonta normaalissa ajossa. Dieselien perässä noi sähkölaatikot toimii paljon mukavemmin.
(Viimeksi pari päivää sitten tuli todettua
v12 bi turbon jatkona olevan laatikon
vaihtavan hienosti ja
remontin onnistuneen)
kunhan kaikki on ihan oikeasti
Kunnossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Nyt, kun pääsin paneutumaan asiaan vähän tarkemmin niin tein seuraavia huomioita.tuikku kirjoitti:.
Oletko seurannut staarilla, että lukitsee turbiinin, eikä vaan vaihda vaihdetta kuitenkin ?
Normaalilla vaihto-ohjelmalla tuo laatikko lukitsee turbiinin vain nelosella ja vitosella, muistelen jotain tällaista.
-Pakkoykkösellä nykäisee samallalailla kuin vaihtaisi vaihdetta kiihdyttäessä.
-Jos kiihdyttää reilusti nykäisyä ei tapahdu.
-Laatikko winter eli comfort asennossa sama nykäisy tapahtuu vaikka lähtee kakkosella
Suuremmilla vaihteilla ja reilusti kiihdyttäessä tätä ei tapahdu tai en ainakaan huomaa.
Starilla olen nollannut adaptaatiot. Ei mitään vaikutusta. Star antaa myös turbiininlukituksen adaptointiin kaksi vaihtoehtoa. Vaihteisto, joka on varustettu turbiinin lukituksella ykkösvaihteesta lähtien ja vaihteisto, joka on varustettu turbiinin lukituksella kolmosvaihteelta lähtien.
Auttaakohan nuo adaptaatiot mitään. Ehkä ei.
Voisiko uusi tcc eli kyb venttiili olla valmiiksi viallinen?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Voi se uusi KÜB solenoidi olla rikki(kovin yleistä se ei ole)
Opetusta kannattaa kokeilla ja jos sillä muttuu hetkeksi
Opetusta kannattaa kokeilla ja jos sillä muttuu hetkeksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Hmm, onko se laatikon ohjelmassa tuo lukitus, joko ykköseltä lähtien tai kolmoselta? Vai voisko sen koodata starilla?Absinthe kirjoitti:Nyt, kun pääsin paneutumaan asiaan vähän tarkemmin niin tein seuraavia huomioita.tuikku kirjoitti:.
Oletko seurannut staarilla, että lukitsee turbiinin, eikä vaan vaihda vaihdetta kuitenkin ?
Normaalilla vaihto-ohjelmalla tuo laatikko lukitsee turbiinin vain nelosella ja vitosella, muistelen jotain tällaista.
-Pakkoykkösellä nykäisee samallalailla kuin vaihtaisi vaihdetta kiihdyttäessä.
-Jos kiihdyttää reilusti nykäisyä ei tapahdu.
-Laatikko winter eli comfort asennossa sama nykäisy tapahtuu vaikka lähtee kakkosella
Suuremmilla vaihteilla ja reilusti kiihdyttäessä tätä ei tapahdu tai en ainakaan huomaa.
Starilla olen nollannut adaptaatiot. Ei mitään vaikutusta. Star antaa myös turbiininlukituksen adaptointiin kaksi vaihtoehtoa. Vaihteisto, joka on varustettu turbiinin lukituksella ykkösvaihteesta lähtien ja vaihteisto, joka on varustettu turbiinin lukituksella kolmosvaihteelta lähtien.
Auttaakohan nuo adaptaatiot mitään. Ehkä ei.
Voisiko uusi tcc eli kyb venttiili olla valmiiksi viallinen?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Tutkin starilla omasta -07 W211 200cdi 722.6 vaihteiston elämää.. ongelmaa on edelleen, kun hitaassa vauhdissa 50-60km/h putoaa kierrokset ~1200-1300 jolloin moottorin ääni muuttuu jyreämmäksi ja samalla menee voimattomaksi. Esimerkiksi mäkeen tultaessa kyseinen tilanne päällä saa kaasua lisätä aika runsaasti jolloin kierrokset ensin nousee ja samalla tempaisee ikäänkuin pienempää pesään.Pansu kirjoitti:Tästä valikostako pitäisi nähdä tuo turbiinilukon toiminta? Minulla tuo näyttää AUKI ja sitten kun vähän vedättää niin muuttuu tilaan LUISTAA. Ja vaikka miten tuolla vedättelee niin ei muutu tilaan LUKITTU, mikähän mättää?
[ http://imageshack.com/a/img538/4129/BL8gQ9.jpg ]
Onko normaalia, että kuvassa näkyvä Momentinmuuntimen lukituskytkimen kierroslukuerotus näyttää tyhjäkäynnillä paikallaan arvoa -10 joka hieman elää?
Turbiinilukkoko renaa?
Vikakoodeja ei ole ja adaptaation nollausta on kokeiltu ja egr poistettu käytöstä ja on kiinni.
MB W211 200cdi Avantgarde -07
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Tarkistin tänään tuon omastani, siinä lukema pyörii +20 paikkeilla P:llä... onko sillä sitten merkitystä, en tiedä...--Make78-- kirjoitti: Onko normaalia, että kuvassa näkyvä Momentinmuuntimen lukituskytkimen kierroslukuerotus näyttää tyhjäkäynnillä paikallaan arvoa -10 joka hieman elää?
Turbiinilukkoko renaa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Onkohan tähän tullut mitään läpimurtoa?
Kyselee nimimerkki: nykäisevä kolmonen.
Kyselee nimimerkki: nykäisevä kolmonen.
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
nyhtää edelleen. vois kokeilla joskus vaihtaa kybin jos se olisi siinä se vika
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Terve. Mitä ehtoja pitää olla päällä, että turbiini menee lukkoon? Kierrokset? Nopeus? Onko 210:ssä sama kuin 211:ssa?
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
vaihoin nyt öljyn ja kyb venttiilin uuden. samallatavalla nykäisee edelleen. Kaasua reilummin niin toimii normaalisti
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Jos kyb on vaihdettu, niin laatikon adapataatio kannattaa tehdä starilla.Absinthe kirjoitti:vaihoin nyt öljyn ja kyb venttiilin uuden. samallatavalla nykäisee edelleen. Kaasua reilummin niin toimii normaalisti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Absinthe kirjoitti:vaihoin nyt öljyn ja kyb venttiilin uuden. samallatavalla nykäisee edelleen. Kaasua reilummin niin toimii normaalisti
Onko tähän vikaan löyty ratkasua,itellä on samanlaisia oireita,öljyt vaihettu useamman kerran kuten myös KYB parikertaa ja johdinlevy opetukset myös tehty mut ei vaikutusta,lisäksi se luistattaa vaihdot 1-2 ja 2-3 lämpimällä koneella jos kierrokset on alle 2000rpm,jos kierrokset menee yli 2000rpm niin vaihtaa nätisti ilman luistoa.auto on w211 270cdi -04
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen
Paine vuotoon sopii kuvauseepinen kirjoitti:Absinthe kirjoitti:vaihoin nyt öljyn ja kyb venttiilin uuden. samallatavalla nykäisee edelleen. Kaasua reilummin niin toimii normaalisti
Onko tähän vikaan löyty ratkasua,itellä on samanlaisia oireita,öljyt vaihettu useamman kerran kuten myös KYB parikertaa ja johdinlevy opetukset myös tehty mut ei vaikutusta,lisäksi se luistattaa vaihdot 1-2 ja 2-3 lämpimällä koneella jos kierrokset on alle 2000rpm,jos kierrokset menee yli 2000rpm niin vaihtaa nätisti ilman luistoa.auto on w211 270cdi -04
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659