W140 CL600 Ehostusprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2743
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

:thumbup: 8) :thumbup:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja RAM »

:clap: :clap: :clap:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Muutama juttu tuli tän päivästen ajojen jälkiseuraamuksena mieleeni.

Mites tuon perän kanssa kannattais lähtee etenemään? Tuossa kun ei taida olla lukkoa ole niin tuuppaa lyömään tyhjää koko ajan. Sitten kun saa pitoa niin alkaa maisema vaihtumaan. Minkälaista perää tuohon kannattaisi lähteä asentamaan?

Ainiin, nyt toimii imut luukussa ja ovissa. oli yks solenoidi pumpun päässä hiukan juntturassa ja vuoti paineet sitä kautta. Myös hantin oven lukkojärjestelmä piti kalibroida antureille oikein.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tuais olla vuan perässä paskata öljyt. Uusilla öljyillä kitkalukko tuntuis toimivan paljon paremmin.

Tuosta vielä äänet ulkosalla.

https://www.youtube.com/watch?v=B6Io4j1Q3ek
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Minkäslainen perä tossa isossa coupessa.
quaife:ltä saa ainakin w124 500e ja muihin malleihin periä. luulis et joku passaa tohon.
http://shop.quaife.co.uk/quaife-mercede ... -124-500-e" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Kitkalukollinen perä tuossa on. Se toisin lähti uusilla öljyillä pelaamaan ihan kivasti, että katsoo sitten ensi kesänä et loppuuko pito. =D

Eikös tuohon 722.6 laatikkoon ole kaikenlaisia aftermarket controllereita. Voi olla, että sitä joutuu talvella vähän tuunailemaan. Heh, niin oudolta kun se kuullostaakin ni on vähän urpo olo ku ei oo oikee mitää tekis tuolle autolle nyt. Kattastus ois vielä jäljellä, ja tietysti sen ekan kunnon ajon taltiointi viteolle.


Kiitosta vaan kaikista neuvoista, vinkeistä ja kannustuksista. :)
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Etuvanteet jää turhan sisälle mutta siihen on tulossa muutos leveemmillä radinox-lipoilla.
0,5tuumaa leveämpi kehä niin menee mitan mukaan mukavan liki kaarta. Muutama huonolaatuinen sadekelin kuva.

Kuva

Kuva
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kyllä tämä vain on hieno vehje!!!! :thumbup: Äärettömän kova rojekti ollut tämä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mie vähän eppäilen ettei siellä perässä mitään lukkoa ole...

Todella siisti peli silti.
saapa nähdä koska saa tuon oman cl.n tienpäälle.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Mika.T kirjoitti:Mie vähän eppäilen ettei siellä perässä mitään lukkoa ole...

Todella siisti peli silti.
saapa nähdä koska saa tuon oman cl.n tienpäälle.

No perhana, täytyy koittaa kantakortista tarkistella toi perä. Miten tommoseen mahtais istua ASD-perä? Hydrauliikat kun olis 20cm päässä vararengaskotelossa niin yhdellä magneettiventtiilillä ja paineenrajoittimella sais sen lukkopuolen pelaamaan.

Minkälainen projekti sulla on menossa? Meinaatko ensi kesäksi saada tien päälle?
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Hieno on kampe ei voi muuta sanoa! :clap: :clap: :clap:

Sen verran on tullut tutkittua tuota ASDn sielun elämää, että ei taida noilla tehoilla kauaakaan kestää, se kun on alun alkajaan kehitetty liikkeelle lähtö avuksi ja näin ollen pudotetaan jo hiukan yli 40km/h pois pelistä (tehdas asennettuna järjestelmänä)! Vaan onhan poijaat rakennelleet niitä eri versioina moneenkin peliin!

Taitaisi olla mainitsemasi kitka perä joka kestäisi jos ei jo ole vakiona olemassa, auton varuste tiedoistahan se selviää!?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joskus mietin että mitenkä toimis asd sellaisella ohjauksella, että esimerkiksi kun kaasupoljinta on painettu vaikka 80-90% niin se kytkeytis päälle :roll: No onhan tuossakin tietysti omat ongelmat.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

S202 kirjoitti:Joskus mietin että mitenkä toimis asd sellaisella ohjauksella, että esimerkiksi kun kaasupoljinta on painettu vaikka 80-90% niin se kytkeytis päälle :roll: No onhan tuossakin tietysti omat ongelmat.
Kyllähän tuon saisi melko helposti tehtyä. kytkin joka osetettu 80-90% kohdille joko kaasuvivustoon konehuoneeseen tai polkimen tuntumaan. Kytkimestä releelle jonka kautta magneettiventtiilille joka päästää perään paineen. Vaihteiden vaihdon aiheuttama kaasun päästäminen korjataan kondensaattorilla joka pitää releen vetävänä, jolloin lukko ei joudu rasitukselle turhasta reutoamisesta. Automaatissahan pedaali on aina pohjassa. =D

Voisihan tuohon tehdä vaikka pienen ohjelmoitavan-piirin, joka tarkkailee ehtoja eri antureilta ja vaikka aina kun 2 arvoa täyttyy niin lukko kytkeytyy. Heh, lähtee ihan lapasesta taas. =D
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Ohjelmoitava rele ois aika edukas vaihtoehto. ..
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2743
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Eikö tässä ole vielä ASR systeemiä? Eikös ne joskus 90 luvulla tullut.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Osaakos maalarit kertoa, että mikä meni vikaan. Kokeilin tuohon w202 talvilinttaan standoxin Standoblue massaa ja häivytin sen ihan kohtalaisella menestyksellä. Mutta kun lakkasin niin häivytyskohta alkoi kiehumaan ja homma meni ihan vituiks??? :oops:
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Ilmaister kirjoitti:Osaakos maalarit kertoa, että mikä meni vikaan. Kokeilin tuohon w202 talvilinttaan standoxin Standoblue massaa ja häivytin sen ihan kohtalaisella menestyksellä. Mutta kun lakkasin niin häivytyskohta alkoi kiehumaan ja homma meni ihan vituiks??? :oops:
Otit liian vähän olutta..... :lol:
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Oliko aikasempi joku spray paikkaus alla? Ei vesimassa yleensä kiehu, jos kiehuu niin pohjassa on jotain todella hämärää :D

Hyvältä näyttää coupe, olikos tää se yksilö josta mulle soitettiin että tarvis vähä vesihioa ja kiilloitella?
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

EeKi kirjoitti:Oliko aikasempi joku spray paikkaus alla? Ei vesimassa yleensä kiehu, jos kiehuu niin pohjassa on jotain todella hämärää :D

Hyvältä näyttää coupe, olikos tää se yksilö josta mulle soitettiin että tarvis vähä vesihioa ja kiilloitella?
Ei ollu spraypaikkaus, vanhan lakan ja tuon vesimassan häivytyskohta. Maaliliikkessä meinasivat, että ois liian harvalla pisaralla häivetty ja lakan liukkarit ois sen kiehauttanut. Ei mee mun järkeen mutta samapa tuo. Korjasin homman perinteisellä vesimassalla. :)

Juu sama auto on kyseessä. :)
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Maanantaina sain kolvailtua tuon relekortin valmiiksi ja tehtyä tarvittavat muutokset kytkentöihin, että sain kaukosäätöiseksi tuon alustan säädön.
Pahoittelen videossa esiintyvän sekavan kuuloisen kaverin puolesta. :P

https://www.youtube.com/watch?v=torlndG ... e=youtu.be
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Hienosti näyttää pelaavan... :thumbup:
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

ClubKRP kirjoitti:Hienosti näyttää pelaavan... :thumbup:
Kiitoksia! =)

Ainoa mikä itseäni hiukan harmittaa on hidas nosto tyhjäkäynnillä. Mutta ehkä sen kanssa tottuu elämään. :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

On tosi mahtava auto sulla, kesällä treffille?
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

pasi84 kirjoitti:On tosi mahtava auto sulla, kesällä treffille?
Kiitos kiitos, kyllähän se onnistuu! Ois komiaa kun sais vaikka enemmänkin porukkaa kasaan. =)
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tuossa viimeviikolla harmittelin tuota auton surkiahkoa pakosarjaa ja koitin googlella kaivaa, että saisko siihen jostain kohtuu hintaisia pakosarjoja muttei tuntunu tuohon m120 moottoriin löytyvän mitään.

Eilen sain (huonon) idean alkaa irroittelemaan tuota alkuperäistä pakosarjaa, että saan laipoista mitat. Tuntuu olevan melkosen hankalissa paikoissa muttereita. :lol:

Muutama kyssäri pakoputkivelhoille.

Laippojen vahvuus tulisi olla? 10millimetriäkö? ja käytettävä materiaali haponkestävääkö?
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (pakosarjan tekoa)

Viesti Kirjoittaja MouTine »

En ole mestari saatikka velho, vapahtaja kylläkin olen, niin'niin melkein käyttäsin 12mm laippaa varmuuden vuoksi ettei varppaa ja ala vuotamaan. Suoraksi ne kuitenkin pitää plaanata hitsauksen jälkeen, mutta ettei ajossa ala kipristellä. Toinen juttu joka tuli mieleen niin käytä tuubeina jotain kunnon seinämävahvuudella. Vituuttaa noissa Kleemannin sarjoissa tuo kilinä ja supina kun moottorin on ns. taakan alla.
Viimeksi muokannut MouTine, Su 11.01.2015 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja aziz »

Ilmaister kirjoitti:Tuossa viimeviikolla harmittelin tuota auton surkiahkoa pakosarjaa ja koitin googlella kaivaa, että saisko siihen jostain kohtuu hintaisia pakosarjoja muttei tuntunu tuohon m120 moottoriin löytyvän mitään.

Eilen sain (huonon) idean alkaa irroittelemaan tuota alkuperäistä pakosarjaa, että saan laipoista mitat. Tuntuu olevan melkosen hankalissa paikoissa muttereita. :lol:

Muutama kyssäri pakoputkivelhoille.

Laippojen vahvuus tulisi olla? 10millimetriäkö? ja käytettävä materiaali haponkestävääkö?
Laipat mitkä tilasin omaan projektiin Marteliukselta, ovat tavan teräksestä laserleikattuja 10mm vahvuudeltaan. Pysyvät kuulemma hyvin suorana lämpövaihteluista huolimatta.
Ja itse J-putkiaihiot on AISI409 seosta.
Ja MouTinelle tiedoksi, putket on edelleen pahvilootassa tekeytymässä. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (pakosarjan tekoa)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siinäpä onkin työsarkaa kun ottaa M120:sta pakosarjat irti moottori autossa paikoillaan. :D

Hylsyjä sinne on turha tarjota. Ei mahdu...
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (pakosarjan tekoa)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Mika.T kirjoitti:Siinäpä onkin työsarkaa kun ottaa M120:sta pakosarjat irti moottori autossa paikoillaan. :D

Hylsyjä sinne on turha tarjota. Ei mahdu...

Sitä tässä tällä hetkellä mietin, että saako ne sieltä irti moottorin ollessa paikoillaan. Uudet uskoisin saavani helpommin takaisin kiinni, kun jokaiselta sylinteriltä lähtevä putki on erillään toisistaan niin pääsee välistä kiristelemään

[edit] kourallinen muttereita on jo irroitettu mutta vielä tarvis pari kourallista lisää irroitella. Kaipa ne sieltä lähtee.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (valmis)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Ilmaister kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:On tosi mahtava auto sulla, kesällä treffille?
Kiitos kiitos, kyllähän se onnistuu! Ois komiaa kun sais vaikka enemmänkin porukkaa kasaan. =)
Me tullaan luultavasti Suomeen lomalle vaunun ja auton kanssa heinäkuun puolen välin jälkeen.. Vois yrittää ehkä jotain silloin järjestää :)
Vastaa Viestiin