Koottavista vanteista
Koottavista vanteista
eli mikä on homman nimi noissa koottavissa vanteissa, tiedän että koostuvat monesta eri osasta ja että ne kootaan yhteen nippuun.
Mutta onko joko tarkoitus tällä ? itse olen mieltänyt että todella kalleissa vanteissa tuota harrastetaan lähinnä ?
Mutta onko joko tarkoitus tällä ? itse olen mieltänyt että todella kalleissa vanteissa tuota harrastetaan lähinnä ?
Äkkii tulis semmonen mieleen että esim jotku 20":t vanteet joihin pitäs lykätä jotku 30-25 Profiilin nakit niin on helpompi kasata vanteet renkaisiin kuin rueta runnoon rengaskoneella renkaita vanteelle.En tiedä varmaan kun en rengas kauppias ole mutta tuntus aika järkevältä/helpommalta.Näyttää sekin jo aika hurjalta kun 18":lle laitetaan 40 profiilin nakkia
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Havainnollistava kuva vielä aiheeseen liittyen:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Sivusta seuranneena ei voi kun harmitella...
Yksistä Englantilaisista koottavista on kokemusta ja kaikki negatiivisia. Kun vanteet vietiin rengasliikkeeseen kumien laittoa varten alkoi ne vaikeudet.
Ensin sanoivat että kaikki vanteet on kieroja . Kuulema kasattavat vanteet ovat lähes aina, jota kyllä itse epäilen. Vanteen malli oli sellainen että kumia ei saanut ilman väkivaltaa paikoilleen vanteen korkean reunan takia . Rengas jäi aina kiinni siihen liitoskohtaan jossa oli "silicooni". Sitten kun renkaat olivat paikoillaan niin n.viikon käytön jlk alkoi yksi vanne vuotaa. Oli se siliconi varmaan irronnut sieltä saumasta ja päästi siitä ilmaa pois.
Vanteissa ilmeni myös muitakin ongelmia ja kaupat lopulta peruuntuivat sekä vanteet sai lähettää takaisin. Olivat juuri tiettyyn automalliin valmistetut, mutta siltikin eivät ilmeisesti olleet pulttijaonkaan osalta täysin symmetriset. Pultit vääntyivät... Liike kyllä korvasi autoon uudet navat, jne... mutta siltikin. Hirveä vaiva lähetellä, rengastöitä, napojen vaihtoa, yms...
Ensin sanoivat että kaikki vanteet on kieroja . Kuulema kasattavat vanteet ovat lähes aina, jota kyllä itse epäilen. Vanteen malli oli sellainen että kumia ei saanut ilman väkivaltaa paikoilleen vanteen korkean reunan takia . Rengas jäi aina kiinni siihen liitoskohtaan jossa oli "silicooni". Sitten kun renkaat olivat paikoillaan niin n.viikon käytön jlk alkoi yksi vanne vuotaa. Oli se siliconi varmaan irronnut sieltä saumasta ja päästi siitä ilmaa pois.
Vanteissa ilmeni myös muitakin ongelmia ja kaupat lopulta peruuntuivat sekä vanteet sai lähettää takaisin. Olivat juuri tiettyyn automalliin valmistetut, mutta siltikin eivät ilmeisesti olleet pulttijaonkaan osalta täysin symmetriset. Pultit vääntyivät... Liike kyllä korvasi autoon uudet navat, jne... mutta siltikin. Hirveä vaiva lähetellä, rengastöitä, napojen vaihtoa, yms...
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Koottavat vanteet
Ei noissa Calssoneissa ole ainakaan ollu mitään ongelmia. ilmat on pysyny sisällä ja on ne pysyny pyöreinäkin, vaikka on tullu joskus niitä kiusattuakin.
Terveisin Jamppa
bensa ja diesel mersuja
Terveisin Jamppa
bensa ja diesel mersuja
Enpä tunne ketään kuka näitä kasattavia purkanut ja vaihtanut niihin osia ihan muuten vaan..
Joku valistuneempi voi kyllä oikaista, mutta luulen, että ne osatkin maksaa maltaita. Järkevämpää ostaa kokonaan uudet vanteet. Nää kasattavat vanteet ovat kait tulleet siviiliin rata/kilpa-autoilun maailmasta, eli tavalliselle autoilijalle lähinnä näkökysymys.. Jos nimittäin tykkää hammasharjalla niitä puunata, näyttävät nimittäin olevan kaikkine pultteineen hankalasti puhtaana pidettäviä..
Joku valistuneempi voi kyllä oikaista, mutta luulen, että ne osatkin maksaa maltaita. Järkevämpää ostaa kokonaan uudet vanteet. Nää kasattavat vanteet ovat kait tulleet siviiliin rata/kilpa-autoilun maailmasta, eli tavalliselle autoilijalle lähinnä näkökysymys.. Jos nimittäin tykkää hammasharjalla niitä puunata, näyttävät nimittäin olevan kaikkine pultteineen hankalasti puhtaana pidettäviä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Koottavista vanteista
Laitetaas nyt vaikka tähän topic:iin niin ei tule turhaan uusia aukaistua. Eli onko kukaan pannut merkille, että koottavien oz vanteiden pultit ovat melko suuret juuresta verrattuna markkinoilla oleviin tarvike pultteihin, joilla voisi muokata väriä yms. Mittasin, niin ulkolipan pintaa vasten tuleva pultin "kartio" on halkaisijaltaan n.15mm alkuperäisissä ja tarvikkeessa n. 12-13 mm. Onko tällä merkitystä? Onko kellään alkuperäisiä vastaavia esim kultaisia pultteja ja mistä löytynyt?
Re: Koottavista vanteista
ei merkitystä.
Re: Koottavista vanteista
Paljon on kiristysmomentti uusille tarvikepulteille? Ja toimiiko nykyinen nitromorssi vielä hyvin alkuperäisten lakkojen poistoon vai löytyykö jotain tujumpaa?
Re: Koottavista vanteista
nykyinen nitromors on vitsi rakennuskemian vastaavaa vaikka ennemmin. ~25nm pulteille.
Re: Koottavista vanteista
Noniin, lipoissa ollut nyt bilteman maalinpoistoainetta reilu kerros useamman tunnin autotallissa, eikä mitään ole tapahtunut kun kokeilin sekä rätillä että messinkiharjalla. Laitoin kelmut ja antanee olla yön yli. Onko tähän jotain taikoja, kun saavat kuulostamaan tuon lakkojen poiston niin helpolta että.?
Re: Koottavista vanteista
kokeile nitromorssia
e. kokeiltu omiin vanteisiin aika montaa merkkiä ja nitromorssi oli ainut millä lähti parhaiten
e. kokeiltu omiin vanteisiin aika montaa merkkiä ja nitromorssi oli ainut millä lähti parhaiten
autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja
Re: Koottavista vanteista
nitromorssi ei enää o jytyä, koita vaikka ennemmi rk maalinpoistoa (tokmannista vaikka).
Re: Koottavista vanteista
Nyt olleet yön yli kelmuissa, eikä mitään vaikutusta. Lakka on aivan samanlainen kuin ennenkin.. Mihinköhän maalin ja lakan poistoon nuo aineet on tarkoitettu kun ei vaikuta yhtään? Autotallin lattiaankin sitä putosi eikä ole jäänyt jälkeäkään.
Re: Koottavista vanteista
kokeilin itse myös rk maalinpoistoa vaan ei tehonnut niin hyvin kuin nitromorssi, vanteet on mulla oz josssa on alkuperäinen maali joka on muutenkin aika tiukassa
autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja
Re: Koottavista vanteista
Tuossa on tullut hinkkailtua talvivanteista tehdaslakkoja pois "lipoista", ja voin sanoa että on laitettu useammin kuin kerran nitromorssia ja lakat vaan pehmenee pienen kerroksen kerrallaan. Loput lähti kun laitoin auton alle pyörimään ja metallilastalla kovaa jurnuttaen Ja vanteet oli jätesäkissä ettei morssi kuivu. Ei jatkoon, seuraaviin kunnostettaviin kokeilen rakennuskemiaa..
S202 M111.921 -97
K10 Micra 1,2LX -92
ex. S203 OM612.962 -01
ex. W201 M103.942 -89
ex. W201 M102.962 -90
ex. W201 M102.962 -90
ex. W123 OM617.912 -85
K10 Micra 1,2LX -92
ex. S203 OM612.962 -01
ex. W201 M103.942 -89
ex. W201 M102.962 -90
ex. W201 M102.962 -90
ex. W123 OM617.912 -85
Re: Koottavista vanteista
Minkälaiset pohjamaalit pitäs olla aluvanteelle? vanteen ovat oz opera 2 joista keskiöt maalatava uudelleen, tietääkseni ovat ''valu'' vanteet kun pinta on röpelöinen kun irroitin vakio maalit, eli pitäiskö alle olla joku täyttävä hiontapohja vai happo pohjat, ja varmaan kannattaa maalata 2k maaleilla, itse olisi tarkoitus maalata kun ruiskukin löytyy
autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja