väykkä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

väykkä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

nyt olis mahdollisesti tulossa vaihdossa väyrynen talouteen. onko tälläsillä väyrysillä mitään kysyntää? tarkotan, että pääsenkö siitä eroon tarvittaessa ilman, että jää pelkkä luu käteen?

ainakin myyjän puheiden mukaan todella siisti ja täysin ruosteeton suomiväykkä. vm2000, 370t ajettu, 6 v manuaali askilla. 200cdi. tossa nyt kait ne tärkeimmät. chattiautossa noiden hintahaitari on 1000e-10 000e. ei mitään järkeä noissa hinnoissa.. samoja autoja saa parilla tonnilla ja sitten taas toisaalta melkein kymppitonnilla. en noista mitään ymmärrä, kun ei koskaan ole väykkyä ollut ittellä. mikä noiden ero sitten on, mikä selittää tuon hinnan noin rajun vaihtelun? että jos auto oikeesti on niin siisti, kun sanotaan, että oikeasti ruosteeton ja penkit ehjät ja kaikki toimii jne, niin paljonko tollasen todellinen arvo sitten oikeesti on, kun se halutaan myydä pois?

vois kokeilla ajella sillä ja jos tykästyy, niin jatkaa ajelua. mutta jos ei kiinnosta, niin eroon olis hyvä päästä kohtuu kivuttomasti.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Jos kuvitellaan että nuo myyjän jutut pitää paikkansa. Ja kunto muutenkin vastaa tuollaisia (todellisia) kilometrejä, niin auton kauppahinta on helposti 2-3 kertainen pahimpiin pyydyksiin verrattuna.
Mutta mitä käytännössä tarkoittaa "ruosteeton" käytetty henkilöauto? se on aika makuasia... Jokaikisestä neljätoistavuotiaasta ha:sta löytyy ruostetta. Piste. Poislukien tietyt harraste jne. autot.
Mutta kun on tarpeeksi vähän ruostetta, niin se tarkoittaa monesti käyttöautossa ruosteetonta.
Autohan on kunnossa ollessaan tosi mukava ja edullinen (varsinkin pikkumoottorilla) ajaa.

Tuollaisen myyntihintaahan on mahdoton sanoa. Yksittäisinen mun mielestä eniten hintaan vaikuttava kriteeri on ruosteen määrä.
Kyllä tuolle ostaja on jos myyjän puheet ja kilometrit pitävät paikkansa. Ja ajomäärästä on luotettavaa dokumenttia.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja AM »

pera8x kirjoitti:oikeasti ruosteeton ja penkit ehjät ja kaikki toimii jne, niin paljonko tollasen todellinen arvo sitten oikeesti on, kun se halutaan myydä pois?

.
Täysin ruosteettoman väykyn arvo voisi olla miljoonan paikkeilla. Sen verran harvinainen laite. No, vähäruosteisen voisi vielä uskoakin.

Hinnan pitää olla kohdallaan jos tuollaisen haluaa myydä.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kiitos tästä.

luulen, ettei myyjä ihan hirveesti viitti valehdella, kun 300km päästä tuli ässää kattoon, piti sitä parhaimpana varsinkin hintaansa nähden ja tarjos tuota väykkää vaihdossa. kuvia lähetti perään, mutta kuvathan on aina vaan kuvia, niiden varaan ei kannata paljoa laskea. eli jos myyjä on valmis ajamaan väykällä toiset 300 kilsaa tänne asti, niin luulen, ettei ihan kauheesti ole viitsinyt käyttää värikynää tarinoissaan, koska muutenhan kauppaa ei synny ja se joutuu ajaan taas 300 kilsaa takas kotionsa. että sikäli näin äkkiseltään voisin pitää myyjän puheita aika luotettavina.. mutta sittenhän sen näkee, kun auton näkee.

taidan alkaa hieroon näillä perusteilla nyt sitten kauppaa. helpompi tollanen väyrynen jokatapauksessa on varmaan myydä, kun ässä tässä talous ja markkina tilanteessa. ostajan markkinathan nytten on, niin hankala myydä yhtään mitään, paitsi hirveällä tappiolla, millä itsekkin ässästä nyt kohta mahdollisesti luovun.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niin no. siellä missä on rautaa on aina ruostettakin, kun kyse on autoista. ei kait täysin ruosteetonta ole olemassakaan. mutta luultavasti tarkottaa tässä kohtaa, että kaaret ja ovet ja listat ja pohja on "terve", eikä kukkanen, kuppanen ja reikänen. mitä nyt ymmärrän tästä ruosteettomuus termistä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja RH »

Mullakin oli taannoin myynnissä "ruosteeton" paavo. Aika tappiin varusteltu 2000-mallinen 320Cdi. Kilslja mallimerkinnän verran. Meni lopulta sillä mitä pyysin eli seiskalla. 200 manuaaliCDI:stä en missään tapauksessa itse maksaisi likimainkaan samaa, jos edes huolisin... No, minä olenkin minä ja jollain toiselle se voisi olla ylkösvaihtoehto, jos esim ajoa tulee oikein reilusti, jolloin tuollainen olisi polttoainetaloudellisesti nihilistin unelma.
Siinä ajatuksia kaupanteon tueksi tai tuskaksi :) :wink:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17213
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minun mielestäni realistinen arvo voisi olla jossain 3000-3500 välillä. Jos auto on kunnossa siihen kyllä tykästyy eli myyntiarvo ei ole niin olennainen asia, tietysti manuaalilaatikko tuossa vähän ikävää.
oulaistenliikenne.fi
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Minä pääsin eroon omasta Lucas väyrysestä noin viikossa. Kyseinen yksilö ei todellakaan ollut vähäruosteinen. Eli sanoisin että kyllä näistä hyvin eroon pääsee :)
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6275
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mä taas en saanu myytyä ollenkaan (hintaluokkana oli keskihinnasta halpaan jos peilasi samanikäisiin samanverran ajettuihin samalla koneella - nähtävästi ihmiset katsovat hintavertailun jollain muulla perusteella, ja niitä leimoja siellä hanskalokerossa). Olis varmaan menny kun olis teettäny myyntimaalauksen 500-1000 eurolla ja pyyytäny samanverran enemmän 'ruosteettomasta' väyrysestä, mutta kun en jaksa. Sitten päätin ottaa sen myynnistä ja ajaa itse paaliin, tekniikka kun on kokolailla kunnossa ja ei se dieselvero vuodessa niin paljoo oo...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

No minäkin vähän ihmettelin kun omani sain noin äkkiä myytyä. Tässä vähän projektikuvia 2013 syksyltä :) Hitsausmahdollisuudet heikkenivät muuton johdosta niin oli jo vähän pakko vaihtaa vähemmän ruosteiseen.
17 Purettuna.jpg
20 lisää lattiaa.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

päätin nyt sitten, että tehdään väykästä kaupat, ellei siinä ole mitään selkeetä vikaa, mikä sen estäisi. kohta puoliin lähden puoleen väliin ajeleen vastaan ja se toinen äijä saa ässän ja mulle jää väyrynen+rahaa käteen. jos jää.. kohta se selviää.

kovin tussulta näytti speksien mukaan, 84kw.. paljonko tollanen painaa? ei taida olla mikään raketti. no, JOS toi auto nyt mulle päätyy ja JOS tolla oikein innostuu ajeleen, niin kai siihen joku osaa lisää voimaa taikoa. tehdään siitä sitten erikseen oma topikkinsa, jos niikseen tulee.

ja kiitosta vaan kaikille vastanneille jälleen. todella hankala tehdä auto kauppaa jostain, mistä ei ole mitään kokemusta. ei kokemusta hinnasta, vioista, ominaisuuksista, tekniikasta, eikä oikein mistään muustakaan, paitsi joskus olen väyrysellä ajellut, kun faijalla oli sellanen jotain melkein kymmenen vuotta sitten. mukava pelihän se oli ajella.

mutta mutta. palaan asialle, että kuinka tässä nyt sitten lopulta kävi.
W201 250DT 20V
w201 190E
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1200
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja ola94 »

pera8x kirjoitti:päätin nyt sitten, että tehdään väykästä kaupat, ellei siinä ole mitään selkeetä vikaa, mikä sen estäisi. kohta puoliin lähden puoleen väliin ajeleen vastaan ja se toinen äijä saa ässän ja mulle jää väyrynen+rahaa käteen. jos jää.. kohta se selviää.

kovin tussulta näytti speksien mukaan, 84kw.. paljonko tollanen painaa? ei taida olla mikään raketti. no, JOS toi auto nyt mulle päätyy ja JOS tolla oikein innostuu ajeleen, niin kai siihen joku osaa lisää voimaa taikoa. tehdään siitä sitten erikseen oma topikkinsa, jos niikseen tulee.

ja kiitosta vaan kaikille vastanneille jälleen. todella hankala tehdä auto kauppaa jostain, mistä ei ole mitään kokemusta. ei kokemusta hinnasta, vioista, ominaisuuksista, tekniikasta, eikä oikein mistään muustakaan, paitsi joskus olen väyrysellä ajellut, kun faijalla oli sellanen jotain melkein kymmenen vuotta sitten. mukava pelihän se oli ajella.

mutta mutta. palaan asialle, että kuinka tässä nyt sitten lopulta kävi.
väykyn kokonaispaino 2090kg :)
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

juu, palataas asiaan.

ässän ostaja, mikä tota väykkää tarjoili vaihdossa on joku autojobbari. sillon edellisenä iltana sovittiin, että huomenna tavataan. kumpikin lähtee ajeleen viiden aikoihin toisiaan vastaan. minä tampereelta ja se vaasasat. tätä toimenpidettä varten lähdin töistä 2 tuntia etuajassa, kiierhdin kotiin hakeen ässän paperit, sitten taas kiirehdin konttorille hakeen siirtolappuja. (ässä kun on seisonnassa ja leima 2kk vanha), sitten takasin kotio ja valmiina lähtökuopissa kohti vaasaa. no, soitin sitten sille toiselle kaverille, että olisin valmiina lähtöön, että hain siirtokilvet ja väliaikasen vakuutuksen jne. sitten se alko. kauhee selitys ja säätäminen, että tulikin jotain kiireitä jne jne. plää plää... vituiks meni ja rahaa palo ihan turhaan.

no, se lupaili sitten soitella uudestaan huomenna, eli tänään. se sitten soittelikin ja alko tarjota vaihdossa jotain "suomen parasta" 124:sta. 2 litranen pensakone ja ruosteeton ja penkit ehjät ja yhdeltä omistajalta ja mitä kaikkee. jotenkin ei vaan napannu tollanen vanha lankku, jos oletus arvo välirahasta on pari tonnia. noita samanlaisia lankkujahan saa jo muutamalla satasella. ei kiinnosta. sitten aloin ihmetteleen, että mites se väykky? se väyrynen olis ihan ok vaihdokki, mikä kiinnostaiskin ottaa vaihdossa. epämäärästä sepitystä.. en sitten lopultakaan tiedä, että mikä tässä mättää. kovin hankalaa tuntuu olevan. ostaja on päässyt ajeleen mersulla ja nähnyt sen ja todennyt hyväks, oikeestaan paremmaks, kun muut mitä on käyny kattoon. ja kehu vielä tehokkaammaksikin, mitä noi muut tiiseli ässät oli, mitä se oli käyny kokeilen.

no lopulta alkaa tuntuun, että on sen verran hankalaa tää touhu, etten jaksa paljoa siihen enää panostaa. joko tulee sen eemelin kanssa tänne ja tehdään kaupat, taikka sitten tulee rahan kanssa ja tehdään kaupat. taikka sitten unohdetaan koko homma ja ollaan tekemättä kauppoja. mulla on nyt mennyt kaks päivää vituiks tälläsen jahkailun takia. enkä ajatellut enenpää uhrata aikaani tälläseen pelleilyyn. seuraavan kerran saa tulla väyrysellä ja sitten joko tehdään kaupat, taikka jätetään tekemättä.

kai ne jopparit aina on jotenkin hankalia ja epämääräsiä. noo, katotaan nyt. ainakin sen verran oli reilu äijä, että oma alotteisesti maksoi ne mun ostamat siirtokilvet mulle takasin, kun ei niille nyt sitten oikein käyttöä ollutkaan.

jos tää jatko on samaa rataa, odottelua ja ihmettelyä, eikä vaihdokkiautoa kuulu eikä näy, niin melkein ennemmin unohdan koko touhin ja keskityn ihan muihin hommiin. mää kerkeen kyllä katsastaan ja myymään ässää myöhemminkin, taikka ajelen sillä sitten itte, jos ei mene edes kohtuu alhasella hinnalla kaupaks.

mutta katsellaan nyt sitten kuinka tämä tästä etenee. ainakaan alku ei ollut mulle kovin lupaava tämän kaverin kanssa. nooo, aika näyttää.
W201 250DT 20V
w201 190E
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

pera8x kirjoitti:juu, palataas asiaan.

ässän ostaja, mikä tota väykkää tarjoili vaihdossa on joku autojobbari. sillon edellisenä iltana sovittiin, että huomenna tavataan. kumpikin lähtee ajeleen viiden aikoihin toisiaan vastaan. minä tampereelta ja se vaasasat. tätä toimenpidettä varten lähdin töistä 2 tuntia etuajassa, kiierhdin kotiin hakeen ässän paperit, sitten taas kiirehdin konttorille hakeen siirtolappuja. (ässä kun on seisonnassa ja leima 2kk vanha), sitten takasin kotio ja valmiina lähtökuopissa kohti vaasaa. no, soitin sitten sille toiselle kaverille, että olisin valmiina lähtöön, että hain siirtokilvet ja väliaikasen vakuutuksen jne. sitten se alko. kauhee selitys ja säätäminen, että tulikin jotain kiireitä jne jne. plää plää... vituiks meni ja rahaa palo ihan turhaan.

no, se lupaili sitten soitella uudestaan huomenna, eli tänään. se sitten soittelikin ja alko tarjota vaihdossa jotain "suomen parasta" 124:sta. 2 litranen pensakone ja ruosteeton ja penkit ehjät ja yhdeltä omistajalta ja mitä kaikkee. jotenkin ei vaan napannu tollanen vanha lankku, jos oletus arvo välirahasta on pari tonnia. noita samanlaisia lankkujahan saa jo muutamalla satasella. ei kiinnosta. sitten aloin ihmetteleen, että mites se väykky? se väyrynen olis ihan ok vaihdokki, mikä kiinnostaiskin ottaa vaihdossa. epämäärästä sepitystä.. en sitten lopultakaan tiedä, että mikä tässä mättää. kovin hankalaa tuntuu olevan. ostaja on päässyt ajeleen mersulla ja nähnyt sen ja todennyt hyväks, oikeestaan paremmaks, kun muut mitä on käyny kattoon. ja kehu vielä tehokkaammaksikin, mitä noi muut tiiseli ässät oli, mitä se oli käyny kokeilen.

no lopulta alkaa tuntuun, että on sen verran hankalaa tää touhu, etten jaksa paljoa siihen enää panostaa. joko tulee sen eemelin kanssa tänne ja tehdään kaupat, taikka sitten tulee rahan kanssa ja tehdään kaupat. taikka sitten unohdetaan koko homma ja ollaan tekemättä kauppoja. mulla on nyt mennyt kaks päivää vituiks tälläsen jahkailun takia. enkä ajatellut enenpää uhrata aikaani tälläseen pelleilyyn. seuraavan kerran saa tulla väyrysellä ja sitten joko tehdään kaupat, taikka jätetään tekemättä.

kai ne jopparit aina on jotenkin hankalia ja epämääräsiä. noo, katotaan nyt. ainakin sen verran oli reilu äijä, että oma alotteisesti maksoi ne mun ostamat siirtokilvet mulle takasin, kun ei niille nyt sitten oikein käyttöä ollutkaan.

jos tää jatko on samaa rataa, odottelua ja ihmettelyä, eikä vaihdokkiautoa kuulu eikä näy, niin melkein ennemmin unohdan koko touhin ja keskityn ihan muihin hommiin. mää kerkeen kyllä katsastaan ja myymään ässää myöhemminkin, taikka ajelen sillä sitten itte, jos ei mene edes kohtuu alhasella hinnalla kaupaks.

mutta katsellaan nyt sitten kuinka tämä tästä etenee. ainakaan alku ei ollut mulle kovin lupaava tämän kaverin kanssa. nooo, aika näyttää.

Voin antaa sinulle hyvän neuvon, myy ÄSSÄ suoralla kaupalla ja osta Väykky tai muu auto suoralla kaupalla.
+358 18B8FE99
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kiitos vaan vinkistä, mutta en osta mitään väyrystä suoralla rahalla. ässän voin myydä suoralla rahalla, mutta väykkää en ole vasiten ostamassa. jos joku, mikä tahansa järkevä vaihdokki tulee vaihdossa, niin olen valmis ottaan sen vastaan. pääasia, että vaihdokki on sen verran arvottomampi verrattuna ässään, että saan puhdasta käteistä vaihdossa mukaan. (tarvii maksella noita v*tun sakkoja valtiolle)

nyt olen myymässä autoa, enkä ostamassa. muttakun tuntuu olevan niin hiton hankala myydä yhtään mitään tässä taloustilanteessa.. vai mistähän sekin sitten johtuu. ei mene mikään kaupaks ja kaikesta tingataan ihan hulluuteen saakka ja tyrkytetään vaihdossa ties mitä. viimesin oli joku "suomen paras" 124 koppanen 200 pensa kapeilla kylkilistoilla, eli ikivanha arvoton rönttä! tollanen ei kiinnosta kyllä yhtään. vaikka olis kuinka hieno ja siisti, niin arvo silti varmaan jotain 500-1000 maksimissaan. ei ole ittelleni käyttöarvoa tollaselle, enkä jaksa sitä alkaa myymään eteenpäin. ei siitä rahaa saa kuitenkaan. enkä ole mikään autokauppias, että jaksaisin alkaa vekslaan ja myymään jatkuvalla syötöllä jotain autoja.

tarvii nyt kattoo. se sama jobbari on vieläkin kiinnostunut tosta mun autosta ja lupas perjantaina palata asiaan. ainakaan enää en ala määräänsä enempää panostaa mihkään siirtokilpiin ja koeajoihin. ostaa jos ostaa, taikka on ostamatta. seuraava vaihtoehto on, että haen siihen leiman, niin alkaa myynti pikkasen helpottuun ja mahdollisia ostajia saattaa olla vähän paremmin olemassa.

ainoa on, että jos se nyt vaan sais aikaseks ja tulis sen väyrysensä kanssa näytille, niin voisin valmiiks hakee ne siirtokilvet ja saatais tehtyä kauppaa. mutta jotenki tuntuu olevan sekin niin v*tun vaikeeta. jos tää pelleily jatkuu, niin saa etsiä ässänsä kyllä seuraavaks jostain muualta. ei mun mielenkiinto, eikä aika riitä mihkään vekslaamiseen ja odotteluun ja ihmettelyyn ja kaikkeen muuhun paskaan. sitä väyrystä kovasti tarjoaa vaihdossa, mutta eipä ole autoa näkynyt. auto näytille ja koeajettavaksi niin alkaa kaupantekoa helpottua.
W201 250DT 20V
w201 190E
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

pera8x kirjoitti:kiitos vaan vinkistä, mutta en osta mitään väyrystä suoralla rahalla. ässän voin myydä suoralla rahalla, mutta väykkää en ole vasiten ostamassa. jos joku, mikä tahansa järkevä vaihdokki tulee vaihdossa, niin olen valmis ottaan sen vastaan. pääasia, että vaihdokki on sen verran arvottomampi verrattuna ässään, että saan puhdasta käteistä vaihdossa mukaan. (tarvii maksella noita v*tun sakkoja valtiolle)

nyt olen myymässä autoa, enkä ostamassa. muttakun tuntuu olevan niin hiton hankala myydä yhtään mitään tässä taloustilanteessa.. vai mistähän sekin sitten johtuu. ei mene mikään kaupaks ja kaikesta tingataan ihan hulluuteen saakka ja tyrkytetään vaihdossa ties mitä. viimesin oli joku "suomen paras" 124 koppanen 200 pensa kapeilla kylkilistoilla, eli ikivanha arvoton rönttä! tollanen ei kiinnosta kyllä yhtään. vaikka olis kuinka hieno ja siisti, niin arvo silti varmaan jotain 500-1000 maksimissaan. ei ole ittelleni käyttöarvoa tollaselle, enkä jaksa sitä alkaa myymään eteenpäin. ei siitä rahaa saa kuitenkaan. enkä ole mikään autokauppias, että jaksaisin alkaa vekslaan ja myymään jatkuvalla syötöllä jotain autoja.

tarvii nyt kattoo. se sama jobbari on vieläkin kiinnostunut tosta mun autosta ja lupas perjantaina palata asiaan. ainakaan enää en ala määräänsä enempää panostaa mihkään siirtokilpiin ja koeajoihin. ostaa jos ostaa, taikka on ostamatta. seuraava vaihtoehto on, että haen siihen leiman, niin alkaa myynti pikkasen helpottuun ja mahdollisia ostajia saattaa olla vähän paremmin olemassa.

ainoa on, että jos se nyt vaan sais aikaseks ja tulis sen väyrysensä kanssa näytille, niin voisin valmiiks hakee ne siirtokilvet ja saatais tehtyä kauppaa. mutta jotenki tuntuu olevan sekin niin v*tun vaikeeta. jos tää pelleily jatkuu, niin saa etsiä ässänsä kyllä seuraavaks jostain muualta. ei mun mielenkiinto, eikä aika riitä mihkään vekslaamiseen ja odotteluun ja ihmettelyyn ja kaikkeen muuhun paskaan. sitä väyrystä kovasti tarjoaa vaihdossa, mutta eipä ole autoa näkynyt. auto näytille ja koeajettavaksi niin alkaa kaupantekoa helpottua.

Nyt on ostajan markkinat.
Ei kannata hosua autokaupoissa, se kauppa tulee jos on tullakseen. Itsehillintä on tärkeä ominaisuus ja hyve.
Toisen vinkin voin antaa, mainittu Väykky mitä vaihdossa on tarjolla, ei ole minun suosikkini Mersuvalikoimassa.
Paljon parempia vaihtoehtoja löytyy luotettavuuden ja jälleenmyyntiarvon perusteella.
+358 18B8FE99
Thetic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 23.10.2013 10:39

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja Thetic »

Tuohon Ässän ilmoitukseenkin voisi hieman päivittää paremmat kuvat. Esimerkiksi sisustasta siivota pullot ja sanomalehdet ym. Nyt tulee kuvista sellainen tunne että ei ole hyvällä pidolla ollut. Myös tuo katsastus kannattaa tehdä jos sille ei mitään estettäkään ole? Tulee katsastamattomuudesta mieleen että jotain vikaa on jos ei 50€ leimaa voi hakea valmiiksi.

Mutta mutta, vaikea on varmasti saada kaupaksi +400tkm ajettu diisseliässä jossa ilmastointi vuotaa ja ruostetta löytyy.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Thetic kirjoitti:Tuohon Ässän ilmoitukseenkin voisi hieman päivittää paremmat kuvat. Esimerkiksi sisustasta siivota pullot ja sanomalehdet ym. Nyt tulee kuvista sellainen tunne että ei ole hyvällä pidolla ollut. Myös tuo katsastus kannattaa tehdä jos sille ei mitään estettäkään ole? Tulee katsastamattomuudesta mieleen että jotain vikaa on jos ei 50€ leimaa voi hakea valmiiksi.

Mutta mutta, vaikea on varmasti saada kaupaksi +400tkm ajettu diisseliässä jossa ilmastointi vuotaa ja ruostetta löytyy.
Ja vaikuttaahan auton myyntiin suuri polttoaineen kulutus nyky-polttoaineiden hinnoilla.
Lisäksi tässä tapauksessa ruiskutuspumppua omatoimisesti ruuvailtu tehojen noston aikaansaamiseksi, voi olla että joutuu pumpun viemään ammattilaiselle tarkistettavaksi. Kaikki omatoimiset " viritykset " ovat pahaksi lippulaivan imagolle.
+358 18B8FE99
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Thetic kirjoitti:Tuohon Ässän ilmoitukseenkin voisi hieman päivittää paremmat kuvat. Esimerkiksi sisustasta siivota pullot ja sanomalehdet ym. Nyt tulee kuvista sellainen tunne että ei ole hyvällä pidolla ollut. Myös tuo katsastus kannattaa tehdä jos sille ei mitään estettäkään ole? Tulee katsastamattomuudesta mieleen että jotain vikaa on jos ei 50€ leimaa voi hakea valmiiksi.

Mutta mutta, vaikea on varmasti saada kaupaksi +400tkm ajettu diisseliässä jossa ilmastointi vuotaa ja ruostetta löytyy.
Yleisesti ottaen auton kuvista näkee huoltohistorian ja sen millaisessa käytössä auto on ollut. Kuten myös siitä, onko auto katsastettu. Ei tarvita huoltokirjaa.

Mitä W210 -malliin tulee, se on käytössä luotettavampi kuin seuraaja W211. Paljon luotettavampi sekä edullisempi ylläpitää.
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

E200kompressor kirjoitti:
Mitä W210 -malliin tulee, se on käytössä luotettavampi kuin seuraaja W211. Paljon luotettavampi sekä edullisempi ylläpitää.
Pääosin samaa tekniikkaa (pl alkupään SBC-jarrut), mutta 211 ei ruostu samalla vauhdilla ja on uudempi, mikä tekee väyrysestä halvemman ylläpitää?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

JocceKoo kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Mitä W210 -malliin tulee, se on käytössä luotettavampi kuin seuraaja W211. Paljon luotettavampi sekä edullisempi ylläpitää.
Pääosin samaa tekniikkaa (pl alkupään SBC-jarrut), mutta 211 ei ruostu samalla vauhdilla ja on uudempi, mikä tekee väyrysestä halvemman ylläpitää?
SBC-jarrujen ja monimutkaisemman sähköjärjestelmän puuttuminen (samit sun muut). Jos auto maksaa 15 000€ tai 5000€ niin pääomakustannuksissa ja arvonalennuksessa on huima ero.

Lisäksi tulevat siis nuo 2000 huonoa osaa jotka pre-facelift W211 mallissa ovat ja jotka ovat korvattu facelift W211 mallissa.
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Re: väykkä

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

E200kompressor kirjoitti:
JocceKoo kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Mitä W210 -malliin tulee, se on käytössä luotettavampi kuin seuraaja W211. Paljon luotettavampi sekä edullisempi ylläpitää.
Pääosin samaa tekniikkaa (pl alkupään SBC-jarrut), mutta 211 ei ruostu samalla vauhdilla ja on uudempi, mikä tekee väyrysestä halvemman ylläpitää?
SBC-jarrujen ja monimutkaisemman sähköjärjestelmän puuttuminen (samit sun muut). Jos auto maksaa 15 000€ tai 5000€ niin pääomakustannuksissa ja arvonalennuksessa on huima ero.

Lisäksi tulevat siis nuo 2000 huonoa osaa jotka pre-facelift W211 mallissa ovat ja jotka ovat korvattu facelift W211 mallissa.
Eipä noi SBC-jarrut mikään ongelma ole, omalla menty yli 300tkm, eikä oo tarvinnut edes laskuria vielä nollata. Eli jos paritonnia (voi selvitä halvemmallakin) joutuu oikeesti hyvistä jarruista (sbc hold yms) maksamaan puolenmiljoonan välein, niin ei paha? Mitä mahtaa väykyn pelti ja maalaustyöt maksaa samassa ajassa?

Hyvän 211-korisen saa alle 10k€ hintaan, joka kyllä tuntuu väyrysten arvossa. Vaikka ei siinä, hyvä käyttöauto väykky on, mutta ruostetta alkaa olla monessa siinä määrin, että leimalle saa hitsailla vuosittain.

Itellä tulee 211 heikoista puolista lähinnä mieleen b-pilarin verhoukset, ne menee rikki nopeasti.
Vastaa Viestiin