Miksi Mb Cdi kone lähtee ryntäyttämään alhaisilla ulkolämpöt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Miksi Mb Cdi kone lähtee ryntäyttämään alhaisilla ulkolämpöt

Viesti Kirjoittaja dansku »

Ainakin tuo oma 220 cdi kun lämpimästä/kesäisin laittaa kylmänä käyntiin niin nousee sinne 900/1000 tuntumaan n.10 sek. sitten rauhoittuu n.8-900kierrokseen. se on ihan ok. keli kun lähenee nollaa niin tärähtää suoraan tonne 1200-1300 kierrokseen n. 30sek. Pakkasta kun yli 5 astetta niin tärähtää suoraan kylmällä koneella siis tonne 1500kierrokseen n. 30sek. en uskalla ajatella mitä käyttäytyminen on 20 asteen pakkasessa. Mikä ihme ajatus tässä on?? se on oikeasti todella hirvittävän kuuloista kun kierrokset pomppaa ihan täysiä huutamaan pakkasessa ihan liian korkealle. W124 dieseli (kutoset) joissa oli ja on tyhjäkäynti tasain nosti kovillakin pakakasilla sen tyhjäkäynnin n. 750 ja piti sitä siinä.

Ei se tee moottorille hyvää jos saman tien kone alkaa huutaa kaksinkertaista tyhjäkäintiä pakkasessa, vaikka öljynpaineet voitaisiikiin saada paremmaksi. ja nopeammin notkeaksi? muuta syytä en keksi. Ja nostihan ne vanhatkin diesel koneet paineet tappiin myös heti kun kone alkaa käymään.

Mielelläni haluaisin sen koneen käyvän sivistyneesti ja pienillä kierroksilla heti kovan pakkasenkin kylmäkäynnistyksestä kuin että alkaa huutaa siinä jäässä koko malmi niin kuin joku vanha automaattiryypyllä varustettu kaasari japski.

Miksi on näin?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Miksi Mb Cdi kone lähtee ryntäyttämään alhaisilla ulkolä

Viesti Kirjoittaja xr »

vika koodien luentaa suosittelisin tarkistelemaan livedatasta onko arvot niinsanotusti lookiset vallitseviin olosuhteisiin
tai jos siihen on tehty lastutus ja tekijä ei ole oiken ollut perillä kartoista kun tuolle on kuitenkin oma karttansa ohjelmassa
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Miksi Mb Cdi kone lähtee ryntäyttämään alhaisilla ulkolä

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kokeileppa ottaa ilmastointi pois päältä.
--Make78--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Miksi Mb Cdi kone lähtee ryntäyttämään alhaisilla ulkolä

Viesti Kirjoittaja --Make78-- »

Mulla teki w211 -07 200cdi samaa. Puhdisin ilmamäärämittarin, joka auttoi. Liekkö mittari hajoomassa?
MB W211 200cdi Avantgarde -07
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Miksi Mb Cdi kone lähtee ryntäyttämään alhaisilla ulkolä

Viesti Kirjoittaja dansku »

Mika.T kirjoitti:Kokeileppa ottaa ilmastointi pois päältä.

En käytä ilmastointia kuin tarvittaessa. Silloinkin laitan sen erikseen päälle.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Miksi Mb Cdi kone lähtee ryntäyttämään alhaisilla ulkolä

Viesti Kirjoittaja dansku »

Miten tuollaista ilmamäärämittaria voi kotikonstein puhdistella? Eikö lie aika herkkä laite?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Miksi Mb Cdi kone lähtee ryntäyttämään alhaisilla ulkolä

Viesti Kirjoittaja dansku »

xr kirjoitti:vika koodien luentaa suosittelisin tarkistelemaan livedatasta onko arvot niinsanotusti lookiset vallitseviin olosuhteisiin
tai jos siihen on tehty lastutus ja tekijä ei ole oiken ollut perillä kartoista kun tuolle on kuitenkin oma karttansa ohjelmassa
Ei ole lastuja eikä muutakaan virityksiä. Ihan vakio. Ja on siis käyttäytynyt tuolleen kaksi viimeistäkin talvea ennenkuin tuotiin se Saksasta. (Munchenin vanha pirssi)
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Miksi Mb Cdi kone lähtee ryntäyttämään alhaisilla ulkolä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dansku kirjoitti:Miten tuollaista ilmamäärämittaria voi kotikonstein puhdistella? Eikö lie aika herkkä laite?
Myyvät siihen ainetta(herkkä on)
Jos siinä on vikaa tai on yli ~70tkm ajeltu niin vaihtaa uuden
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
--Make78--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Miksi Mb Cdi kone lähtee ryntäyttämään alhaisilla ulkolä

Viesti Kirjoittaja --Make78-- »

CDI203 kirjoitti:
dansku kirjoitti:Miten tuollaista ilmamäärämittaria voi kotikonstein puhdistella? Eikö lie aika herkkä laite?
Myyvät siihen ainetta(herkkä on)
Jos siinä on vikaa tai on yli ~70tkm ajeltu niin vaihtaa uuden
Motonetistä ostin puhdistusaineen ja vaikkuttais olevan samaa, kun öljytön elektroniikan puhdistusspray.
Onko noille määritelty jokin vaihtovälikin?
MB W211 200cdi Avantgarde -07
Vastaa Viestiin