W211 Hankinnassa
W211 Hankinnassa
Moi,
uusi vanha käyttäjä ilmoittautuu jälleen mersumiesten joukkoon.
Viimeisen mersun jälkeen tullut hairahduttua VAG konsernin tuotteisiin kahteenkin otteeseen. Nyt kuitenkin mersukuume kasvanut sietämättömäksi, joten pakko alkaa helpottamaan oloa.
Eli hankinnassa W211 korinen 280/320cdi. Yhdestä autosta soitellut ja toivoisin teiltä hieman lisätietoa mitä kannattaa ottaa huomioon, jos käyn kyseistä peliä katsomassa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6877611" onclick="window.open(this.href);return false; tästä yksilöstä olisin hieman kiinnostunut. Tässä mallissa jo ilmeisesti 7G laatikko?
-Autoa olisi varmaankin hyvä päästä koeajamaan kylmänä, että huomaa miten laatikko toimii. Nykäyksiä ja arpomisia ei varmaankaan sovi suvaita?
-Onko tässä vuosimallissa vielä SBC jarrut? Jos on, kannattaako niistä olla huolestunut?
-Onko tässä vuosimallissa jo DPF suodatin?
-Onko korissa jotain tyypillisiä ruostepaikkoja mitkä kannattaisi tutkia tarkoin?
-Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon paikan päällä / koeajolla?
Tämä on saanut joskus perämällin, minkä johdosta peräluukku ja puskuri vaihdettu. Omistajan mukaan tehty ammattiliikkeessä.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
-SHN84
uusi vanha käyttäjä ilmoittautuu jälleen mersumiesten joukkoon.
Viimeisen mersun jälkeen tullut hairahduttua VAG konsernin tuotteisiin kahteenkin otteeseen. Nyt kuitenkin mersukuume kasvanut sietämättömäksi, joten pakko alkaa helpottamaan oloa.
Eli hankinnassa W211 korinen 280/320cdi. Yhdestä autosta soitellut ja toivoisin teiltä hieman lisätietoa mitä kannattaa ottaa huomioon, jos käyn kyseistä peliä katsomassa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6877611" onclick="window.open(this.href);return false; tästä yksilöstä olisin hieman kiinnostunut. Tässä mallissa jo ilmeisesti 7G laatikko?
-Autoa olisi varmaankin hyvä päästä koeajamaan kylmänä, että huomaa miten laatikko toimii. Nykäyksiä ja arpomisia ei varmaankaan sovi suvaita?
-Onko tässä vuosimallissa vielä SBC jarrut? Jos on, kannattaako niistä olla huolestunut?
-Onko tässä vuosimallissa jo DPF suodatin?
-Onko korissa jotain tyypillisiä ruostepaikkoja mitkä kannattaisi tutkia tarkoin?
-Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon paikan päällä / koeajolla?
Tämä on saanut joskus perämällin, minkä johdosta peräluukku ja puskuri vaihdettu. Omistajan mukaan tehty ammattiliikkeessä.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
-SHN84
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W211 Hankinnassa
Tuossa varmaankin on sbc jarrut, koska ei ole faseliftattu. Lähiaikoina ne todennäköisesti ilmoittavat itsestään, omassa tuli viesti n.250tkm kohdalla ja tuli kuntoon uudelleen ohjelmoinnilla, joka tehtiin vehossa ja hintaa tuli joku reilut satanen.
Kunnollinen huoltohistoria on tärkeä ja vaihteiston öljynvaihdot 80tkm välein, sekä tietysti jarrunesteen vaihdot helpottaa elämää sbc:n kanssa. Vaihteiston öljynlauhduttimien kanssa näissä on ollut jumppaa, eli joku tietty lauhdutinmerkki/malli päästää klykolit vaihteistoon. Tästä on ollut täällä paljonkin juttua. Ihan jokakylän autoaasi korjaamo ei ole näille oikea huoltopaikka, vaan hiukan merkkituntemusta huoltajalta vaatii. Esim. tuon seitsenpykäläisen vaihteiston öljynvaihdossa on omat niksinsä.
Tuosta v6 koneesta en osaa sanoa mitään, kun oma oli 220cdi ja se oli ainakin toimiva peli, vain suuttimien pohjatiivisteet vaihdettiin. Etupään nivelet on kulutustavaraa, mutta suht edullisia. Kylmällä vaihteistolla koeajolle, eikä saa nykiä tai temppuilla mitenkään.
Hiukan rohkea hintapyynti prefaselle. Tästä voi joku asiantuntija jatkaa.
Kunnollinen huoltohistoria on tärkeä ja vaihteiston öljynvaihdot 80tkm välein, sekä tietysti jarrunesteen vaihdot helpottaa elämää sbc:n kanssa. Vaihteiston öljynlauhduttimien kanssa näissä on ollut jumppaa, eli joku tietty lauhdutinmerkki/malli päästää klykolit vaihteistoon. Tästä on ollut täällä paljonkin juttua. Ihan jokakylän autoaasi korjaamo ei ole näille oikea huoltopaikka, vaan hiukan merkkituntemusta huoltajalta vaatii. Esim. tuon seitsenpykäläisen vaihteiston öljynvaihdossa on omat niksinsä.
Tuosta v6 koneesta en osaa sanoa mitään, kun oma oli 220cdi ja se oli ainakin toimiva peli, vain suuttimien pohjatiivisteet vaihdettiin. Etupään nivelet on kulutustavaraa, mutta suht edullisia. Kylmällä vaihteistolla koeajolle, eikä saa nykiä tai temppuilla mitenkään.
Hiukan rohkea hintapyynti prefaselle. Tästä voi joku asiantuntija jatkaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W211 Hankinnassa
Taisi olla alkupään autoja (02-04?), joissa ne ongelmat oli eli ei enää näin uusissa. Itse ajelin kolme vuotta (150tkm-255tkm) ihan vastaavalla sedanilla ja normihuoltojen ulkopuoliset kuluerät olivat: 2-akku, avaimen paristo, imusarjan läppämoottori, startti, 1 katkennut jousi sekä 1 hehkutulppa. Veholla en autoani huollattanut, joten nuo ylimääräiset maksoivat yhteensä 920€.tahtoomersun kirjoitti:Vaihteiston öljynlauhduttimien kanssa näissä on ollut jumppaa, eli joku tietty lauhdutinmerkki/malli päästää klykolit vaihteistoon. Tästä on ollut täällä paljonkin juttua.
C220d T 4-Matic
Re: W211 Hankinnassa
V6 koneen öljyvuodot, tarkista ne.
Turbon sijainti vähän ikävä, eli jos ei ole suojattu voi ohjausyksikkö olla kohta piloilla.
En kovin äkkiä paljon muuta 'vikaa' löydä ko. autosta.
Hehkut, suuttimet yms. mitkä nyt on kaikissa CDI-koneissa tarkistuslistalla.
Ilmanputsarit paskaantuu todella nopeasti, joten niitä kannattaa vaihdella melko tiuhaan.
Nehän nyt laittelee torx sarjan kanssa 20min työskentelyllä uudet, eli ei vaikea homma.
Turbon sijainti vähän ikävä, eli jos ei ole suojattu voi ohjausyksikkö olla kohta piloilla.
En kovin äkkiä paljon muuta 'vikaa' löydä ko. autosta.
Hehkut, suuttimet yms. mitkä nyt on kaikissa CDI-koneissa tarkistuslistalla.
Ilmanputsarit paskaantuu todella nopeasti, joten niitä kannattaa vaihdella melko tiuhaan.
Nehän nyt laittelee torx sarjan kanssa 20min työskentelyllä uudet, eli ei vaikea homma.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 Hankinnassa
Perämälli !!!SHN84 kirjoitti:Moi,
uusi vanha käyttäjä ilmoittautuu jälleen mersumiesten joukkoon.
Viimeisen mersun jälkeen tullut hairahduttua VAG konsernin tuotteisiin kahteenkin otteeseen. Nyt kuitenkin mersukuume kasvanut sietämättömäksi, joten pakko alkaa helpottamaan oloa.
Eli hankinnassa W211 korinen 280/320cdi. Yhdestä autosta soitellut ja toivoisin teiltä hieman lisätietoa mitä kannattaa ottaa huomioon, jos käyn kyseistä peliä katsomassa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6877611" onclick="window.open(this.href);return false; tästä yksilöstä olisin hieman kiinnostunut. Tässä mallissa jo ilmeisesti 7G laatikko?
-Autoa olisi varmaankin hyvä päästä koeajamaan kylmänä, että huomaa miten laatikko toimii. Nykäyksiä ja arpomisia ei varmaankaan sovi suvaita?
-Onko tässä vuosimallissa vielä SBC jarrut? Jos on, kannattaako niistä olla huolestunut?
-Onko tässä vuosimallissa jo DPF suodatin?
-Onko korissa jotain tyypillisiä ruostepaikkoja mitkä kannattaisi tutkia tarkoin?
-Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon paikan päällä / koeajolla?
Tämä on saanut joskus perämällin, minkä johdosta peräluukku ja puskuri vaihdettu. Omistajan mukaan tehty ammattiliikkeessä.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
-SHN84
Perä alhaalla,,iskarit tai palkeet vuotaa
Huoltokirja,, joopa joo
9 vuotta isolla dieselkoneella 22 tkm /vuosi ...höpsisitä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 Hankinnassa
Miksi ei voisi olla noin paljon, ajaahan taksitkin yli 100 tkm vuodessa.koyama kirjoitti: 9 vuotta isolla dieselkoneella 22 tkm /vuosi ...höpsisitä

On kai noissa tyypilliset kilometrit vuodessa jotain muuta mutta kaikki ei ole vanhoja takseja. Meillä perheen vanhimmalla ajettu vajaat 15 tkm vuodessa (yli 8 vuotta) ja uudemmissa vähemmän. Yli 20 tkm ei ole tullut yhteenkään autoon, pois lukien ekat ajokorttivuodet mutta olikin pappastin auto silloin.
Re: W211 Hankinnassa
Kuskin penkki antautunut jo jonkin verran.Voi mennäkkin jos kuljettaja painaa yli 120 kgDBFI kirjoitti:Miksi ei voisi olla noin paljon, ajaahan taksitkin yli 100 tkm vuodessa.koyama kirjoitti: 9 vuotta isolla dieselkoneella 22 tkm /vuosi ...höpsisitä![]()
On kai noissa tyypilliset kilometrit vuodessa jotain muuta mutta kaikki ei ole vanhoja takseja. Meillä perheen vanhimmalla ajettu vajaat 15 tkm vuodessa (yli 8 vuotta) ja uudemmissa vähemmän. Yli 20 tkm ei ole tullut yhteenkään autoon, pois lukien ekat ajokorttivuodet mutta olikin pappastin auto silloin.
Heti pesun jälkeen kuvattu ja huonolla kameralla.Miksihän ?
Kirjoitusvirheitä siihen malliin,että kukahan tuota oikein myy

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 Hankinnassa
Hyvät paperit olleet siihen asti kunnes auto on tullut Suomeen. Heidessa Nord-Ostsee Automobilessa on vielä jatkettu Mobiloa ja puhkiruostumattomuustakuuta, mutta täällä viety sitten johonkin muualle ja sen jälkeenkö ei ole öljyjä vaihdettukaan. No, onhan kyseessä 9-vuotta vanha Mersu, mutta silti.
Näissä on ostajan markkinat ja myyntiajat tosi pitkiä.
Näissä on ostajan markkinat ja myyntiajat tosi pitkiä.
Re: W211 Hankinnassa
Minä tiedän heti yhden isokoneisen diisselimersun vuosimallia -12, eli kolme käyttövuotta tulee juuri nyt alkuvuodesta täyteen. Olisko 40tkm jo rikki?koyama kirjoitti:Kuskin penkki antautunut jo jonkin verran.Voi mennäkkin jos kuljettaja painaa yli 120 kgDBFI kirjoitti:Miksi ei voisi olla noin paljon, ajaahan taksitkin yli 100 tkm vuodessa.koyama kirjoitti: 9 vuotta isolla dieselkoneella 22 tkm /vuosi ...höpsisitä![]()
On kai noissa tyypilliset kilometrit vuodessa jotain muuta mutta kaikki ei ole vanhoja takseja. Meillä perheen vanhimmalla ajettu vajaat 15 tkm vuodessa (yli 8 vuotta) ja uudemmissa vähemmän. Yli 20 tkm ei ole tullut yhteenkään autoon, pois lukien ekat ajokorttivuodet mutta olikin pappastin auto silloin.
Heti pesun jälkeen kuvattu ja huonolla kameralla.Miksihän ?
Kirjoitusvirheitä siihen malliin,että kukahan tuota oikein myy
Ja sitten tiedän toisen W212:n, joka ekalta omistajalta meni nelivuotiaana 200tkm (siistiä maantieajoa) ajettuna vaihtoon kuskin penkki reunasta repaleisena. Ko. kaveri painaa varmaan jotain normit 80kg. Ei parisataa tuhatta ajettu auto ole uusi. Uuden hajukin on jo aikaa sitten haihtunut, taikka vaihtunut

Re: W211 Hankinnassa
Tätä juuri ajan takaa. Mikäs tuossa käydä katsomassa ja syynäämässä auto läpi. Jos sattuu yhtään miellyttävän, niin tarjoaa poskettoman alhaisen hinnan. Tuo linkin auto on ollut melko pitkään myynnissä eli voipi lähteä kohtuullisen edullisesti.tn62634 kirjoitti:Hyvät paperit olleet siihen asti kunnes auto on tullut Suomeen. Heidessa Nord-Ostsee Automobilessa on vielä jatkettu Mobiloa ja puhkiruostumattomuustakuuta, mutta täällä viety sitten johonkin muualle ja sen jälkeenkö ei ole öljyjä vaihdettukaan. No, onhan kyseessä 9-vuotta vanha Mersu, mutta silti.
Näissä on ostajan markkinat ja myyntiajat tosi pitkiä.
Tosiaan ilmoituksen kirjoitusvirheet eivät anna myyjästä kauhean hyvää kuvaa, eikä myöskään puhelimessa keskustelu. Jotenkin vaikutti todella vaivaantuneelta, kun kyselin autosta ja yritti vastailla ympäripyöreitä.
Saa nähdä jos tuota kävisi vilkaisemassa.
Re: W211 Hankinnassa
Katso onko ruostetta helmamuovin ja lokasuojan yhtymäkohdassa. Näkee kun avaat takaoven ja kyykistyt. Siellä on sellainen kumi, joka hieroo pellin puhki joskus 200000 km:n jälkeen. Ja kysy roikkuuko perä pakkasella tai seisonnan jälkeen.
Itse myin viime kesänä oman S211:n 285000 ajettuna ja hankalaa oli. Kymppitonni voi johtaa tässä kauppaan, jos myyjä myydä tahtoo.
Itse myin viime kesänä oman S211:n 285000 ajettuna ja hankalaa oli. Kymppitonni voi johtaa tässä kauppaan, jos myyjä myydä tahtoo.
Re: W211 Hankinnassa
Tervehdys!
Mitä mieltä tästä? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6987746
Uskaltaako ostaa vai onkohan kohta sbc yksikön ja Airmatic pussienvaihto edessä?
Onko ylihintainen jos noita osia ei ole vaihdettu?
Mitä mieltä tästä? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6987746
Uskaltaako ostaa vai onkohan kohta sbc yksikön ja Airmatic pussienvaihto edessä?
Onko ylihintainen jos noita osia ei ole vaihdettu?
Re: W211 Hankinnassa
Hieno ja varusteltu autohan tuollainen on. Kai autokaupassa aina vähän tinkivaraa on, vaikka itse olen niinkin tiukan paikan edessä ollut, että sain tingattua vain kympin. 
Kyseessä on tässäkin tapauksessa jo 11 vuotta vanha Mersu niin mistäs niistä tietää etukäteen mikä seuraavaksi kosahtaa.
Itsellä oli neljä vuotta perusvarusteltu vuoden 2005 220-farmari. Siinä piti uusia 114000-290000 -välillä takaiskarit (ei Airmatic), narinahelat, eteen hitosti niveliä, jarruja ym. kuluvaa. Luonnollisesti takapussit vuosivat. Pakkasella mittaritaulu oli välillä punaisena ja perä maassa "Stop! Car too low!" Aina se lähti eksasta startista käymään ja vei perille. Sähkövikoja ei ollut ja toimi muuten kuin saksalainen kello. Sanoisin kuitenkin, että samanikäinen 203 on 211:n rinnalla aivan rikkimenemätön.

Kyseessä on tässäkin tapauksessa jo 11 vuotta vanha Mersu niin mistäs niistä tietää etukäteen mikä seuraavaksi kosahtaa.
Itsellä oli neljä vuotta perusvarusteltu vuoden 2005 220-farmari. Siinä piti uusia 114000-290000 -välillä takaiskarit (ei Airmatic), narinahelat, eteen hitosti niveliä, jarruja ym. kuluvaa. Luonnollisesti takapussit vuosivat. Pakkasella mittaritaulu oli välillä punaisena ja perä maassa "Stop! Car too low!" Aina se lähti eksasta startista käymään ja vei perille. Sähkövikoja ei ollut ja toimi muuten kuin saksalainen kello. Sanoisin kuitenkin, että samanikäinen 203 on 211:n rinnalla aivan rikkimenemätön.

-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W211 Hankinnassa
Onhan käytetyssä aina riskinsä. Voi hajota lähes kaikki mahdollinen, tai voi myös kestää hyvinkin. Riippuu niin siitä miten on huollettu ja hoidettu. Täyttä varmuutta ei saa kuin ostamalla uuden ja siinäkin vain muutamaksi vuodeksi..... SBC herjahan näihin tulee satavarmasti ja noilla kilometreillä alkaa olla jo lähellä, ellei ole jo nollattu. Siihen pitää varata se omista taidoista riippuen 1000-2500€. Jos on muuten kunnossa, niin ei tuon takia kannata hylätä, pitää vaan ottaa hinnassa huomioon.WASP kirjoitti:Tervehdys!
Mitä mieltä tästä? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6987746
Uskaltaako ostaa vai onkohan kohta sbc yksikön ja Airmatic pussienvaihto edessä?
Onko ylihintainen jos noita osia ei ole vaihdettu?
Hintahan on oikea silloin kun myyjä ja ostaja ovat molemmat yhtä tyytymättömiä! Hyvästä yksilöstä tietysti kannattaa hiukan maksaa ja huonoa ei kannata huolia ollenkaan.

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W211 Hankinnassa
Toi ko. Yksilö on veholla aina rahan kanssa huollettu, takapussit vaihdettu. Sbc orkkis mutta sillä mennään yli 400tkm muutenkin jotta ei nyt ihan heti sekään edessä. Koriltaan muuten tosi hyvä:-)
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W211 Hankinnassa
400tkm taitaa olla vähän perusteetonta optimismia, ainakin täältä foorumilta kun on lueskellut ja omaakin kokemukseen perustuenepk kirjoitti: Sbc orkkis mutta sillä mennään yli 400tkm muutenkin jotta ei nyt ihan heti sekään edessä. Koriltaan muuten tosi hyvä:-)

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W211 Hankinnassa
tiedä sitten mitä mittariruuvattuja on ollut, se nyt ihan ainakin ihan fakta että sillä pääsee aivan varmasti lähemmäs puolta miljoonaa kuin 200tkm , laskurin varmasti joutuu nollaamaan. Eikös moni pumppu oo turhan takia vaihdettu ? tehdaskin rupes laskurin aikaa pidentää kun huomattiin että kestää. Ja siitä koko legenda tullut että olis ihan susi koko sbc. Onko se nyt jonkun mielestä huono suoritus jos autolla menty satoja tuhansia ja rupee sbc olemaan vaihdon tarpeessa ? onhan se nyt normi jarruihin verrattuna kyllä , mutta niin noin muuten 

Re: W211 Hankinnassa
tuommoinenki löytyi http://www.autoteilemann.de/hydraulikag ... 34533.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 Hankinnassa
verrattuna ketjun aloittajan linkittämään autoon niin onhan tämä ainakin 200 tkm parempi vaihtoehtoWASP kirjoitti:Tervehdys!
Mitä mieltä tästä? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6987746
Uskaltaako ostaa vai onkohan kohta sbc yksikön ja Airmatic pussienvaihto edessä?
Onko ylihintainen jos noita osia ei ole vaihdettu?

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 Hankinnassa
Tarkoititko tota Wasp:n linkkaamaa, vai aloituspostissa mainittua?epk kirjoitti:Toi ko. Yksilö on veholla aina rahan kanssa huollettu, takapussit vaihdettu. Sbc orkkis mutta sillä mennään yli 400tkm muutenkin jotta ei nyt ihan heti sekään edessä. Koriltaan muuten tosi hyvä:-)
Re: W211 Hankinnassa
Tuota turusta löytyvää
Re: W211 Hankinnassa
Täältäpäin ainakin löytyy alkuperäinen SBC ajettu 460 tkm. Tiedä sitten onko joskus nollattu. Saako starilla selville jos on nollattu?epk kirjoitti:tiedä sitten mitä mittariruuvattuja on ollut, se nyt ihan ainakin ihan fakta että sillä pääsee aivan varmasti lähemmäs puolta miljoonaa kuin 200tkm , laskurin varmasti joutuu nollaamaan. Eikös moni pumppu oo turhan takia vaihdettu ? tehdaskin rupes laskurin aikaa pidentää kun huomattiin että kestää. Ja siitä koko legenda tullut että olis ihan susi koko sbc. Onko se nyt jonkun mielestä huono suoritus jos autolla menty satoja tuhansia ja rupee sbc olemaan vaihdon tarpeessa ? onhan se nyt normi jarruihin verrattuna kyllä , mutta niin noin muuten
W124 300 E -87 Aut.
Re: W211 Hankinnassa
Jospa tämä olis sopiva topic kysyä kun itselläni w211 on hankinnassa. Mitä meinaa varuste "comand preinstallation" autossa jossa audio 50 aps ? Ja olisko tuosta sbc:n kestävyydestä lisää ajatuksia. Itekki olen nyt pelännyt noita päälle 200tkm ajettuja joihin ei ole vaihdettu. Sitten vielä tuo turbo homma 270 ja 320 koneissa, onko se ihan yleistä että menee vaihtoon kaikissa kohtuu aikasilla metreillä ?
-99 w210 300DT
Re: W211 Hankinnassa
Saattaahan ne sbc ja turbo mennä kohtuu aikaisilla metreillä mikäli mittarilukemaan uskoo.Miksu-211 kirjoitti:Jospa tämä olis sopiva topic kysyä kun itselläni w211 on hankinnassa. Mitä meinaa varuste "comand preinstallation" autossa jossa audio 50 aps ? Ja olisko tuosta sbc:n kestävyydestä lisää ajatuksia. Itekki olen nyt pelännyt noita päälle 200tkm ajettuja joihin ei ole vaihdettu. Sitten vielä tuo turbo homma 270 ja 320 koneissa, onko se ihan yleistä että menee vaihtoon kaikissa kohtuu aikasilla metreillä ?
Jos se noin pelottaa niin elä osta.
7/2006 jälkeen valmistetussa(facelift vai mikä lie) ee mersusa on normaalit abs jarrut.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 Hankinnassa
facelift tuli jo 6/2006 (ellei joitain jo toukokuun lopulla, en ole varma), ja ei tosiaan ole sbc:täkoyama kirjoitti:Saattaahan ne sbc ja turbo mennä kohtuu aikaisilla metreillä mikäli mittarilukemaan uskoo.Miksu-211 kirjoitti:Jospa tämä olis sopiva topic kysyä kun itselläni w211 on hankinnassa. Mitä meinaa varuste "comand preinstallation" autossa jossa audio 50 aps ? Ja olisko tuosta sbc:n kestävyydestä lisää ajatuksia. Itekki olen nyt pelännyt noita päälle 200tkm ajettuja joihin ei ole vaihdettu. Sitten vielä tuo turbo homma 270 ja 320 koneissa, onko se ihan yleistä että menee vaihtoon kaikissa kohtuu aikasilla metreillä ?
Jos se noin pelottaa niin elä osta.
7/2006 jälkeen valmistetussa(facelift vai mikä lie) ee mersusa on normaalit abs jarrut.
Re: W211 Hankinnassa
En mie sbc jarruja itsessään pelkää. Yksi auto sellaisilla on ollutki, siinä vaan kilometrejä oli yli 600 tuhatta ja moottorikin vaihdettu. Lähinnä puntaroin sitä että onko järkevämpi ja varmempi ostaa reilu 300tkm ajettu johon jo vaihdettu tärkeimmät. Kyllähän niitäkin varmaan löytyy joilla on päästy pitkälle alkuperäisillä osilla. Kai se on vaan joku ostettava ja toivoa että ei kaikki ongelmat tule ihan heti eikä ainakaan kerralla. Arpapeliähän se käytetyn ostaminen aina on. Tietenki tutkia ennen kauppaa sen mitä pystyy.
Edit. Koyamalle vielä että on olemassa myös mersuja joilla ei oikeasti ole ajettu puolta miljoonaa. Vaikka mittareita ruuvataanki. Lähinnä yritin kysyä kokemuksia siitä millä kilsoilla niitä on vaihdettu.
Edit. Koyamalle vielä että on olemassa myös mersuja joilla ei oikeasti ole ajettu puolta miljoonaa. Vaikka mittareita ruuvataanki. Lähinnä yritin kysyä kokemuksia siitä millä kilsoilla niitä on vaihdettu.
-99 w210 300DT
Re: W211 Hankinnassa
Nyt on vanha käyttis myyty eteenpäin ja pystyn tosissaan alkaa katsomaan mersua seuraavaksi käyttöautoksi. Laskeskelin hieman kuluja, tuo 320cdi ei oikein ole kannattava ostos näille kilometreille. Käyttökulut myös melko korkeat.'
Olen katsellut muutamaa 220cdi eemeliä, kertokaahan näistä mielipiteitä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7068842" onclick="window.open(this.href);return false; tämä kiinnostaa eniten. Mikäli autohistorian luin oikein, tämä on suomi auto ja otettu 2/08 käyttöön vaikka on 2007 mallinen.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7044325" onclick="window.open(this.href);return false; tässä toinen. Tästä en ole vielä kysellyt mitään, mutta pidetään tätä myös vaihtoehtona.
Olen katsellut muutamaa 220cdi eemeliä, kertokaahan näistä mielipiteitä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7068842" onclick="window.open(this.href);return false; tämä kiinnostaa eniten. Mikäli autohistorian luin oikein, tämä on suomi auto ja otettu 2/08 käyttöön vaikka on 2007 mallinen.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7044325" onclick="window.open(this.href);return false; tässä toinen. Tästä en ole vielä kysellyt mitään, mutta pidetään tätä myös vaihtoehtona.
Re: W211 Hankinnassa
En tiedä mistä luit, auto on rullannut tehtaalta 31.1.2007 ja rekisteröity 22.2.2007 (ja on tosiaan mallivuoden 2007 auto)SHN84 kirjoitti:Mikäli autohistorian luin oikein, tämä on suomi auto ja otettu 2/08 käyttöön vaikka on 2007 mallinen.
Re: W211 Hankinnassa
Trafin tiedoissa lukee käyttöönotettu 22.2.2007 ja ensirekisteröity 21.8.2008.tj86430 kirjoitti:En tiedä mistä luit, auto on rullannut tehtaalta 31.1.2007 ja rekisteröity 22.2.2007 (ja on tosiaan mallivuoden 2007 auto)SHN84 kirjoitti:Mikäli autohistorian luin oikein, tämä on suomi auto ja otettu 2/08 käyttöön vaikka on 2007 mallinen.
Re: W211 Hankinnassa
2008 se on varmaankin rekattu ekan kerran Suomessa, autohan on ilmeisesti ranskantuonti.SHN84 kirjoitti:Trafin tiedoissa lukee käyttöönotettu 22.2.2007 ja ensirekisteröity 21.8.2008.tj86430 kirjoitti:En tiedä mistä luit, auto on rullannut tehtaalta 31.1.2007 ja rekisteröity 22.2.2007 (ja on tosiaan mallivuoden 2007 auto)SHN84 kirjoitti:Mikäli autohistorian luin oikein, tämä on suomi auto ja otettu 2/08 käyttöön vaikka on 2007 mallinen.
http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=umbujc0t" onclick="window.open(this.href);return false;