Lämmitä ensin moottoria 20 ja/tai 80 asteeseen, irrota sitten liitin ja mittaa anturin napojen välinen vastus (musta piuha toiseen napaan ja punainen toiseen). Jos vastus on rikki (lanka poikki), mittari näyttää ääretöntä ja jos vastus on oikosulussa, mittari näyttää nollaa. Näin siis yksinkertaisessa vastuksessa.pekka1971 kirjoitti:Eli tarkoitatko niin että en ota varsinaisesti liitintä irti anturista vaan liittimen piuhojen juuresta koittaa mitata?? Eli laitan hetkeksi
auton käymään ja sitten koitan mitata ja jos noin suurinpiirtein lämmöt jossain 20-30 asteen paikkeilla niin ohmi mittarilla kiinni ja olisi siinä 3100 ohmin luokkaa
ja 80 asteen paikkeilla se 315 ohmia. Mutta näyttääkö se ääretöntä jos anturi on rikki.
Jos anturi on nelinapainen (kaksoisvastus), kokeile eri napoja keskenään. Pitäisi löytyä kaksi arvoa, jotka poikeavat nollasta ja äärettömästä. Vastukset ovat erillisiä, joten nelinapaisessa löytyy myös ehjänä arvoja "ääretön", kun navat osuvat eri vastuksista.
tomant