230 CLK Kompressor

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 230 CLK Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

pekka1971 kirjoitti:Eli tarkoitatko niin että en ota varsinaisesti liitintä irti anturista vaan liittimen piuhojen juuresta koittaa mitata?? Eli laitan hetkeksi
auton käymään ja sitten koitan mitata ja jos noin suurinpiirtein lämmöt jossain 20-30 asteen paikkeilla niin ohmi mittarilla kiinni ja olisi siinä 3100 ohmin luokkaa
ja 80 asteen paikkeilla se 315 ohmia. Mutta näyttääkö se ääretöntä jos anturi on rikki.
Lämmitä ensin moottoria 20 ja/tai 80 asteeseen, irrota sitten liitin ja mittaa anturin napojen välinen vastus (musta piuha toiseen napaan ja punainen toiseen). Jos vastus on rikki (lanka poikki), mittari näyttää ääretöntä ja jos vastus on oikosulussa, mittari näyttää nollaa. Näin siis yksinkertaisessa vastuksessa.

Jos anturi on nelinapainen (kaksoisvastus), kokeile eri napoja keskenään. Pitäisi löytyä kaksi arvoa, jotka poikeavat nollasta ja äärettömästä. Vastukset ovat erillisiä, joten nelinapaisessa löytyy myös ehjänä arvoja "ääretön", kun navat osuvat eri vastuksista.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
pekka1971
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 17.09.2006 19:11
Paikkakunta: Merimasku

Re: 230 CLK Kompressor

Viesti Kirjoittaja pekka1971 »

Okei, hyvä neuvo. Palailen heti asiaan että mitä lukemia tuli. Kiitti tomant taas älyttömästi.
Clarksoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 02.02.2015 12:20

Re: 230 CLK Kompressor

Viesti Kirjoittaja Clarksoni »

Moro.

Miten muuten menee osaako kukaan sanoa tuo "facelift" 230 clk vaihteisto- öljyjen vaihto siinä mielessä että pitääkö niitä ylipäänsä juuri tuohon vaihtaa vai ovatko ne ns "ikuiset"? Eli kuuluvatko ne tuohon huolto-ohjelmaan?
edin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: To 16.10.2014 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: 230 CLK Kompressor

Viesti Kirjoittaja edin »

Clarksoni kirjoitti:Moro.

Miten muuten menee osaako kukaan sanoa tuo "facelift" 230 clk vaihteisto- öljyjen vaihto siinä mielessä että pitääkö niitä ylipäänsä juuri tuohon vaihtaa vai ovatko ne ns "ikuiset"? Eli kuuluvatko ne tuohon huolto-ohjelmaan?
vaihtoväli riippuu onko automaatti vai manuaali. Kumpaankin kyllä varmasti kannattaa vaihtaa öljyjä. Manuaalissa ainaki paranee toiminta :D.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Clarksoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 02.02.2015 12:20

Re: 230 CLK Kompressor

Viesti Kirjoittaja Clarksoni »

edin kirjoitti:
Clarksoni kirjoitti:Moro.

Miten muuten menee osaako kukaan sanoa tuo "facelift" 230 clk vaihteisto- öljyjen vaihto siinä mielessä että pitääkö niitä ylipäänsä juuri tuohon vaihtaa vai ovatko ne ns "ikuiset"? Eli kuuluvatko ne tuohon huolto-ohjelmaan?
vaihtoväli riippuu onko automaatti vai manuaali. Kumpaankin kyllä varmasti kannattaa vaihtaa öljyjä. Manuaalissa ainaki paranee toiminta :D.
Juu näinhän se varmasti on! Meikäläisen on automaatti, että kun vain tietäisi sitä vaihtoväliä ja näin pois päin. Meinaan silkin pehmeästi ja sulavasti ainakin toistaiseksi laatikko vaihtaa :D
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 230 CLK Kompressor

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Eikö se automaattilaatikon öljynvaihto väli ole noin 60tkm.
Clarksoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 02.02.2015 12:20

Re: 230 CLK Kompressor

Viesti Kirjoittaja Clarksoni »

jukkis. kirjoitti:Eikö se automaattilaatikon öljynvaihto väli ole noin 60tkm.
Onko näin, vai varmaan riippuu vähän laatikostakin?

Hemmetti kun ei tiedä koska tuohon omaan on viimeksi vaihdettu...
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 230 CLK Kompressor

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kyllä minä vaihtaisin kaikkiin vähintään 60tkm välein. Osassa ei taida olla ollenkaan huolto-ohjelmassa tuota laatikkoöljynvaihtoa, mutta ei se sitä tarkoita että niitä ei kannattaisi tai tarvitsisi vaihtaa.
Clarksoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 02.02.2015 12:20

Re: 230 CLK Kompressor

Viesti Kirjoittaja Clarksoni »

jukkis. kirjoitti:Kyllä minä vaihtaisin kaikkiin vähintään 60tkm välein. Osassa ei taida olla ollenkaan huolto-ohjelmassa tuota laatikkoöljynvaihtoa, mutta ei se sitä tarkoita että niitä ei kannattaisi tai tarvitsisi vaihtaa.
No näinhän se taitaa olla kun miettii että öljy itsessään on kuitenkin monta vuotta vanhaa.
pekka1971
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 17.09.2006 19:11
Paikkakunta: Merimasku

Re: 230 CLK Kompressor

Viesti Kirjoittaja pekka1971 »

Taas olisi isäukkon mersusta kysymystä. Eli hän ilmoitti muutama päivä sitten että ovat jääneet tienposkeen ja auto ei lähde enää käymään. Oli kuulemma herjannut akunkuvaketta päivää aiemmin ja isä oli laittanut akun lataukseen yöksi. No seuraavana päivänä auto oli kuulemma lähtenyt hyvin käymään ja mittaristoon ei ollut tullut sitä akun varoituskuvaketta. Olivat ajaneet 20-30min ja sitten yksissä valoissa niin oli tullut akunvaroituskuvake ja auto sammunut kuulemma siihen ja nyt ei pyöritä lainkaan. No lähdin siltä istumalta heitä pakkasesta pelastamaan, silloin se 25 pakkasta ehtoolla ja kävin tarkistamassa akun napaisuuden ja mitat ja lähdettiin motonetista ostamaan heille uusi akku. No ostimme 100Ah akun ja laitoin sen paikalleen. Auto lähti hyvin käymään, mutta kävi todella oudosti, eli ihan kuin jotkut pytyt olisi poissa pelistä, no pakko siitä risteyksestä oli päästä pois ja isäukko ajoi sen risteyksen yli ja yht`äkkiä se kuulemma rupesi käymään paremmin. No sitä iloa ei kauaa kestänyt, kotimatkaa oli alle 3km siinä kohtaa, mutta kierroksia ei tuntunut ottavan sitten millään ja karsee savu tuli putkesta. Eikä ollut mitään pakkasesta pelkästään johtuvaa savua vaan oikein kunnon tuubaa, ja haisikin ihan palaneelle, karsee katku. Isä sai auton ajettua pikkuteitä pitkin kotipihalle ja seuraavana päivänä vei sen muutaman korttelin päässä olevalle autokorjaamolle, jotka ilmoittivat että siitä on mennyt laturi. Vaihtoivat sen tänään perjantaina, mutta vika ei poistunut. Siis yhä käy todella huonosti ja vikakoodeja ei autosta löydy, ei ainakaan heidän testereillään. Sanoivat että vaihtavat vielä tulpat, mutta sekään ei auttanut. Nyt eivät sitten ilmeisesti enää tiedä mistä vikaa etsisivät. Mutta sanoivat että menee maanantaihin kun jatkavat seuraavan kerran, mutta epäilivät että eivät löydä vikaa.
Osaisiko kukaan sanoa että mikä mahtaa kyseistä CLK:ta vaivata?
Vastaa Viestiin