W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bose
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 07.01.2015 07:56

W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja Bose »

W211 farmari mersu ei säädettävä jousitus, huomasin muutamia päiviä sitten, että auton perä on maassa molemmilta puolilta. Olen tässä lueskellu aiheesta ja monille tulee "visit workshop" ilmoitus. Minulle tätä ilmoitusta ei kuitenkaan tule, onko normaalia?. Mistä lähtisi vikaa etsimään? *:ria ei ole käytössä, mutta perä on molemmin puolin maassa olisiko vika kompressorissa?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Bose kirjoitti:W211 farmari mersu ei säädettävä jousitus, huomasin muutamia päiviä sitten, että auton perä on maassa molemmilta puolilta. Olen tässä lueskellu aiheesta ja monille tulee "visit workshop" ilmoitus. Minulle tätä ilmoitusta ei kuitenkaan tule, onko normaalia?. Mistä lähtisi vikaa etsimään? *:ria ei ole käytössä, mutta perä on molemmin puolin maassa olisiko vika kompressorissa?
Mahdollisia vikapaikkoja on tietysti useita, joten star olisi kyllä hyvä olemassa. Kompressori on yksi vaihtoehto (joko rikki tai ei saa virtaa - sulake, rele, piuhat, liittimet, ....), vuoto jossain on toinen hyvä vaihtoehto. Myös tasoanturin vika voinee aiheuttaa tuollaista (auto siis luulee olevansa oikealla korkeudella, vaikkei olekaan). Jos kyseessä on ilmavuoto, niin luulisi kompressorin käyvän ainakin jossain vaiheessa. Joskus käy niinkin, että ilmavuoto aiheuttaa kompressorille tarpeen käydä (lähes) jatkuvasti ja sitten se lopulta hajoaa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Bose
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 07.01.2015 07:56

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja Bose »

tj86430 kirjoitti:
Bose kirjoitti:W211 farmari mersu ei säädettävä jousitus, huomasin muutamia päiviä sitten, että auton perä on maassa molemmilta puolilta. Olen tässä lueskellu aiheesta ja monille tulee "visit workshop" ilmoitus. Minulle tätä ilmoitusta ei kuitenkaan tule, onko normaalia?. Mistä lähtisi vikaa etsimään? *:ria ei ole käytössä, mutta perä on molemmin puolin maassa olisiko vika kompressorissa?
Mahdollisia vikapaikkoja on tietysti useita, joten star olisi kyllä hyvä olemassa. Kompressori on yksi vaihtoehto (joko rikki tai ei saa virtaa - sulake, rele, piuhat, liittimet, ....), vuoto jossain on toinen hyvä vaihtoehto. Myös tasoanturin vika voinee aiheuttaa tuollaista (auto siis luulee olevansa oikealla korkeudella, vaikkei olekaan). Jos kyseessä on ilmavuoto, niin luulisi kompressorin käyvän ainakin jossain vaiheessa. Joskus käy niinkin, että ilmavuoto aiheuttaa kompressorille tarpeen käydä (lähes) jatkuvasti ja sitten se lopulta hajoaa.
Millaista ääntä kompressorin kuuluisi pitää? aiemmin välillä ajaessa kuului sisälle pientä sirinää nyt ei kuulu enään. Ohjausboksin sulakkeen olen tarkastanut ja tänään täytyy tarkastastaa matkustajan jalkatilassa oleva 40A sulake sekä rele. Jos olisi ilmavuoto eikö suhinaa pitäisi kuulua, kun kompressori painaa ilmaa järjestelmään? Hämmentää myös tuo vikailmoituksen puute
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Bose kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
Bose kirjoitti:W211 farmari mersu ei säädettävä jousitus, huomasin muutamia päiviä sitten, että auton perä on maassa molemmilta puolilta. Olen tässä lueskellu aiheesta ja monille tulee "visit workshop" ilmoitus. Minulle tätä ilmoitusta ei kuitenkaan tule, onko normaalia?. Mistä lähtisi vikaa etsimään? *:ria ei ole käytössä, mutta perä on molemmin puolin maassa olisiko vika kompressorissa?
Mahdollisia vikapaikkoja on tietysti useita, joten star olisi kyllä hyvä olemassa. Kompressori on yksi vaihtoehto (joko rikki tai ei saa virtaa - sulake, rele, piuhat, liittimet, ....), vuoto jossain on toinen hyvä vaihtoehto. Myös tasoanturin vika voinee aiheuttaa tuollaista (auto siis luulee olevansa oikealla korkeudella, vaikkei olekaan). Jos kyseessä on ilmavuoto, niin luulisi kompressorin käyvän ainakin jossain vaiheessa. Joskus käy niinkin, että ilmavuoto aiheuttaa kompressorille tarpeen käydä (lähes) jatkuvasti ja sitten se lopulta hajoaa.
Millaista ääntä kompressorin kuuluisi pitää? aiemmin välillä ajaessa kuului sisälle pientä sirinää nyt ei kuulu enään. Ohjausboksin sulakkeen olen tarkastanut ja tänään täytyy tarkastastaa matkustajan jalkatilassa oleva 40A sulake sekä rele. Jos olisi ilmavuoto eikö suhinaa pitäisi kuulua, kun kompressori painaa ilmaa järjestelmään? Hämmentää myös tuo vikailmoituksen puute
En minä ainakaan kuule kompressorin ääntä auton sisälle jos ovet ja ikkunat ovat kiinni, vaikka moottori ei kävisikään, puhumattakaan siitä kun auto on käynnissä ja liikkuu. Jos menet auton ulkopuolelle niin kompuran käyntiäänen erottaa kyllä, ja se kuulostaa - kompuralta.

e: mitä siihen vikailmoitukseen tulee, niin ainakin minulla oli kompuran sähkövian yhteydessä airmatic etupää todella alhaalla ennen kuin sain "car too low" ilmoituksen. Sitä ennen tuli satunnaisia, tiheneviä "malfunction" ilmoituksia, mutten tiedä onko airmaticin ja pelkän takailmajousituksen toimintalogiikka tässä suhteessa samanlainen.

Se star kyllä auttaisi paljon.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Oletko tarkistanut takapään tasoanturin vivuston. Sehän on tyyppivika ja jos anturi näyttää auton olevan oikealla korkeudella (tai normaalia korkeammalla) niin ei tule sitä vikailmoitusta.
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Onko autossa xenon valot -> automaattinen korkeuden säätö...
Jos on takapään anturista tanko poikki ja anturin vipu valahtanut alas niin auto tosiaan luulee että sillä on perse pystyssä...
Silloin myös valojen korkeussäätö ajaa valot taivasta kohti.
Bose
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 07.01.2015 07:56

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja Bose »

Sorsso kirjoitti:Onko autossa xenon valot -> automaattinen korkeuden säätö...
Jos on takapään anturista tanko poikki ja anturin vipu valahtanut alas niin auto tosiaan luulee että sillä on perse pystyssä...
Silloin myös valojen korkeussäätö ajaa valot taivasta kohti.
Autossa on xenonit ja automaattinen korkeudensäätö. Mielestäni valojen suuntauksessa en ole huomannut mitään, tarkastan tänään kun pääsen kotiin. Eli mikäli valojen suuntaus toimii oikein on taka-anturi ok ja mitä todennäköisemmin vika kompressorissa?
Mese-220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 22.07.2011 16:53
Paikkakunta: Länsi-Suomi, Rauma

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja Mese-220 »

Kyllä se näytössä ilmoittelisi visit workshop:ia ainakin jos kompurassa vika. Saati että takapää jo alhaalla niin pitäisi tulla stop car too low:t näytöön punaisena. Tuo peränkorkeuden tunnistin olisi varteen otettava vika kohde. Se nyt ainakin kannattaa kunnolla katsoa. Ja suosittelisin kääntymään *:n omistajan puoleen.
Oheisesta linkistä löytyy kartta tsekkaa sieltä lähin harraste * jos et marmorille halua mennä.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... ,47.592773" onclick="window.open(this.href);return false;
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372

Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
qrko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 13.08.2013 22:54

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja qrko »

Ei tullut itselle mitään ilmoitusta näyttöön kun perä oli aivan lintassa. Syynä oli kompuran heikko teho. Oli ilmanottoputki haljennut ja ottanut ohi suodattimen likaista ilmaa kompuralle. Väljäksi oli mennyt eikä jaksanut nostaa enää painetta pusseille. Uusi arnottin kompura tilalle ja taas toimi. (on muuten puolet halvempi kuin marmorilta vastaava ja vielä wabcon tekemä)
Laita auto käymään, mene kuuntelemaan kuskin puolen sumarin kohdalle lähteekö kompura päälle, siitä sen ainaki erottaa. Syynä voi olla myös ilmavuoto kompuralta lähtevässä paineletkussa, se kun tykkää hangata itsensä puhki kompuran sähköjohtoihin. Onko takapusseja vaihdettu koskaan?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja epk »

käytä auto piuhan päässä niin ei tarvitse täällä arpoa.
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja TLP »

Se kompressori kyllä ääntelee, jos on paljevuoto.
Kun tuut autolle, ovet pois lukosta ja kuskin puolen ovi auki, niin pitäis kyllä 'nakutella'.
Ainakin itsellä yritti tasata perää, kun toinen pussi vuoti. Joskus oli molemmat alhaalla, vaan silti kyllä tuli "car too low" ilmoitus.
Auto siis 07 E ilman airmaticcia, perus tasosäädöllä.

Sitten mites tuo Xenon muka vaikuttaa hommaan ?
Tasosäätö käsittääkseni on kuormaa tunnistava, ei valojen korkeutta säätävä...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Bose
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 07.01.2015 07:56

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja Bose »

Huomenna käyn piuhan päässä niin selvinnee ongelma
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

TLP kirjoitti:Se kompressori kyllä ääntelee, jos on paljevuoto.
Kun tuut autolle, ovet pois lukosta ja kuskin puolen ovi auki, niin pitäis kyllä 'nakutella'.
Ainakin itsellä yritti tasata perää, kun toinen pussi vuoti. Joskus oli molemmat alhaalla, vaan silti kyllä tuli "car too low" ilmoitus.
Auto siis 07 E ilman airmaticcia, perus tasosäädöllä.

Sitten mites tuo Xenon muka vaikuttaa hommaan ?
Tasosäätö käsittääkseni on kuormaa tunnistava, ei valojen korkeutta säätävä...
Takakallistuksen vakaajalta menee tanko potikalle josta auto saa tiedon perän korkeudesta... jos välitanko irtoaa tai rikkoutuu... valahtaa ko potikan varsi alas ja auto kuvittelee että perä on liian korkealla... Perän tasosäätöhän luonnollisesti laskee palkeista ilmaa koittaen saada perää alas mutta kun tanko on irti niin muutosta ei tule auton mielestä... joten perä on lintassa mutta auto näkee sen silti liian olevan koholla.

Xenonien korkeussäätö taas koittaa nostaa valokuviota ylemmäksi jos perse on pystyssä koska autohan luulee että valot näyttää liian alas.
Bose
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 07.01.2015 07:56

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja Bose »

qrko kirjoitti:Ei tullut itselle mitään ilmoitusta näyttöön kun perä oli aivan lintassa. Syynä oli kompuran heikko teho. Oli ilmanottoputki haljennut ja ottanut ohi suodattimen likaista ilmaa kompuralle. Väljäksi oli mennyt eikä jaksanut nostaa enää painetta pusseille. Uusi arnottin kompura tilalle ja taas toimi. (on muuten puolet halvempi kuin marmorilta vastaava ja vielä wabcon tekemä)
Laita auto käymään, mene kuuntelemaan kuskin puolen sumarin kohdalle lähteekö kompura päälle, siitä sen ainaki erottaa. Syynä voi olla myös ilmavuoto kompuralta lähtevässä paineletkussa, se kun tykkää hangata itsensä puhki kompuran sähköjohtoihin. Onko takapusseja vaihdettu koskaan?
Mulla syynä sama kuin yllä. Väljä kompura ei jaksanut nostaa painetta. Nyt on uusi kompura asennettu :thumbup:
qrko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 13.08.2013 22:54

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja qrko »

Bose kirjoitti:
qrko kirjoitti:Ei tullut itselle mitään ilmoitusta näyttöön kun perä oli aivan lintassa. Syynä oli kompuran heikko teho. Oli ilmanottoputki haljennut ja ottanut ohi suodattimen likaista ilmaa kompuralle. Väljäksi oli mennyt eikä jaksanut nostaa enää painetta pusseille. Uusi arnottin kompura tilalle ja taas toimi. (on muuten puolet halvempi kuin marmorilta vastaava ja vielä wabcon tekemä)
Laita auto käymään, mene kuuntelemaan kuskin puolen sumarin kohdalle lähteekö kompura päälle, siitä sen ainaki erottaa. Syynä voi olla myös ilmavuoto kompuralta lähtevässä paineletkussa, se kun tykkää hangata itsensä puhki kompuran sähköjohtoihin. Onko takapusseja vaihdettu koskaan?
Mulla syynä sama kuin yllä. Väljä kompura ei jaksanut nostaa painetta. Nyt on uusi kompura asennettu :thumbup:
:thumbup: hyvä että selvisi! Mistä muuten hankit kompuran jos saa tiedustella?
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja mkos »

Jos kompura on väljä niin siihen saa varaosia
S211.216
Avatar
hosee16
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 28.12.2012 16:07

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja hosee16 »

Perä maassa kokoajan eikä mitään ilmoitusta. Kompressori ei pyöri. Releeltä kun laittaa hyppyjohdolla 30-87 niin kompressori lähtee käyntiin. Releen heräte napaan 85 tulee vain 4 volttia. Kuuluisiko tulla 12? Mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
AMG-Riku

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja AMG-Riku »

Eli kompuralle ei tule ohjausta koska joku ohjainlaite ei sitä anna=helpoiten vika esiin Mersun omalla Starilla-testerillä=* kuten ed mainittu. Eikö säätövivustot/tasoanturit voi tarkastaa/testata nosturilla kun ottaa vivun irti moott käynnissä niin kompuran pitäisi reagoida kun kääntää säädintä käsin.

Kysymys tietäjille:
Minulla (w211 -06 farm vain takana ilmapussit) ILS-säädin edessä pelkääjän puolen pyöräkotelossa jousen rungossa joten onko näitä w211 eri versioita ja jotkut ottavat takapään asennosta myös valojen suuntauksen???

BTW.
Harva on tajunnut vaihtaa kompressorin kuivaimen rakeet jotka ennen pitkään vettyessään aiheuttaa kosteuden siirtymisen putkistoon+venttiileille ja varsinkin talvella perä laskee jos venttiilit jäätyy. Ei ole huolto-ohjelmassa joten saadaan myytyä koko kompura sitten... :cry:

hosee16 kirjoitti:Perä maassa kokoajan eikä mitään ilmoitusta. Kompressori ei pyöri. Releeltä kun laittaa hyppyjohdolla 30-87 niin kompressori lähtee käyntiin. Releen heräte napaan 85 tulee vain 4 volttia. Kuuluisiko tulla 12? Mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

AMG-Riku kirjoitti: Kysymys tietäjille:
Minulla (w211 -06 farm vain takana ilmapussit) ILS-säädin edessä pelkääjän puolen pyöräkotelossa jousen rungossa joten onko näitä w211 eri versioita ja jotkut ottavat takapään asennosta myös valojen suuntauksen???

BTW.
Harva on tajunnut vaihtaa kompressorin kuivaimen rakeet jotka ennen pitkään vettyessään aiheuttaa kosteuden siirtymisen putkistoon+venttiileille ja varsinkin talvella perä laskee jos venttiilit jäätyy. Ei ole huolto-ohjelmassa joten saadaan myytyä koko kompura sitten... :cry:
Xenonien ohjaus tarvitsee korkeustiedon sekä etu- että taka-akselilta jotta se osaa säätää valojen korkeuden suhteessa auton asentoon. Jos etu- (tai taka-)päässä on rautajouset, riittää akselia kohti yksi korkeusanturi, sillä normaalitilanteessa kori on kuitenkin sivusuunnassa samalla tasolla riittävän tarkasti.

Tuo kompuran huolto on kyllä erittäin hyvää ennakoivaa kunnossapitoa etenkin hintansa puolesta. Korjaussarja (ryynit, tiiviste ja männänrengas) reilut 50e, tällä siirtyy kalliit ongelmat usein kummasti kauemmas tulevaisuuteen. Lisäksi, jos kuivaimen läpi pääsee vesi, ei pelkkä kompuran vaihto enää välttämättä auta, vaan vesi on putkista ja pusseistakin saatava pois ja tämä vaatiikin sitten suurempaa jumppaa..
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
miskap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 08.10.2011 17:32

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja miskap »

Mese-220 kirjoitti:Kyllä se näytössä ilmoittelisi visit workshop:ia ainakin jos kompurassa vika. Saati että takapää jo alhaalla niin pitäisi tulla stop car too low:t näytöön punaisena. Tuo peränkorkeuden tunnistin olisi varteen otettava vika kohde. Se nyt ainakin kannattaa kunnolla katsoa. Ja suosittelisin kääntymään *:n omistajan puoleen.
Oheisesta linkistä löytyy kartta tsekkaa sieltä lähin harraste * jos et marmorille halua mennä.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... ,47.592773" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuinkas näihin st..n omistajiin saa yhteyttä ?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6275
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta

Viesti Kirjoittaja MiHe »

miskap kirjoitti: Kuinkas näihin st..n omistajiin saa yhteyttä ?
Yksityisviestillä, tai sitten tuolla threadissa missä huudellaan stariapuja.

Edit: siis tämä (mikä ei ole sticky ja siksi hukkuu/valuu joidenkin löytymättömiin)

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=152468" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit2: se oma sijainti kannattaa myös ilmaista vaikkapa ihan signaturessa tai avatarissa (missä sille on oma paikkakin) niin helpottaa yhteydenottoja kun tietää ettei ole 600km päässä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin