w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
On ilmeisesti automaattinen säätö ilman säätönappeja ohjaamossa(ei airmatic)?
Joku laittanut Avantgarden etujousien tilalle tavalliset ja etupää näyttää olevan muutaman sentin korkeallammalla kuin takapää ts. hienosti keulii
Osaako joku kertoa pystyykö takapään ilmajousia säätämään pari senttiä ylös niin saisi auton suoraan ja ns. "talvimaavaran" myös taakse
Siitähän tulisi sitten AvantgardeCross aivan uusi fecelift...tai sitten ei...
Joku laittanut Avantgarden etujousien tilalle tavalliset ja etupää näyttää olevan muutaman sentin korkeallammalla kuin takapää ts. hienosti keulii
Osaako joku kertoa pystyykö takapään ilmajousia säätämään pari senttiä ylös niin saisi auton suoraan ja ns. "talvimaavaran" myös taakse
Siitähän tulisi sitten AvantgardeCross aivan uusi fecelift...tai sitten ei...
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Starilla onnistuu perän nosto.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Kiitos infosta, pitäis löytyy täältä nurkilta joku ja tietenkin operaation hinta?mazza kirjoitti:Starilla onnistuu perän nosto.
TAI
Jostain on jäänyt mieleen että takapään VAS JA OIK anturien akselin "koiranluuta" lyhentämällä nousee myös, onkohan kukaan onnistunut tällä tavalla jota voisi omassa tallissa kokeilla?
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
En tiedä onnistuuko sahailemalla jotain mutta oletko tosissasi? Entäs jos haluat joskus vaihtaa eteen oikeat jouset?AMG-Riku kirjoitti:Kiitos infosta, pitäis löytyy täältä nurkilta joku ja tietenkin operaation hinta?mazza kirjoitti:Starilla onnistuu perän nosto.
TAI
Jostain on jäänyt mieleen että takapään VAS JA OIK anturien akselin "koiranluuta" lyhentämällä nousee myös, onkohan kukaan onnistunut tällä tavalla jota voisi omassa tallissa kokeilla?
Miksi alkaa tekemään jotain noin lopullista kun näpyhommina pystyt perää liikuttelemaan ylös ja alas miten haluat?
Ja niin monesti kuin haluat.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Ei tarvitse sahailla. Anturin akseli liikkuu kallistuksen vakaajassa portaattomasti, löysää vain mutterit ja kääntää. Tietysti kannattaa merkitä alkuperäinen asento. Itse säädin ensin uusilla iskareilla etupään ja sitten anturista takapään samalle korkeudelle. Kannattaa säädättää ohjaus kulmat kohdalleen, auraus ainakin etupäästä muuttuu.Tenutähti kirjoitti:En tiedä onnistuuko sahailemalla jotain mutta oletko tosissasi? Entäs jos haluat joskus vaihtaa eteen oikeat jouset?AMG-Riku kirjoitti:Kiitos infosta, pitäis löytyy täältä nurkilta joku ja tietenkin operaation hinta?mazza kirjoitti:Starilla onnistuu perän nosto.
TAI
Jostain on jäänyt mieleen että takapään VAS JA OIK anturien akselin "koiranluuta" lyhentämällä nousee myös, onkohan kukaan onnistunut tällä tavalla jota voisi omassa tallissa kokeilla?
Miksi alkaa tekemään jotain noin lopullista kun näpyhommina pystyt perää liikuttelemaan ylös ja alas miten haluat?
Ja niin monesti kuin haluat.
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Forestman kirjoitti:Ei tarvitse sahailla. Anturin akseli liikkuu kallistuksen vakaajassa portaattomasti, löysää vain mutterit ja kääntää. Tietysti kannattaa merkitä alkuperäinen asento. Itse säädin ensin uusilla iskareilla etupään ja sitten anturista takapään samalle korkeudelle. Kannattaa säädättää ohjaus kulmat kohdalleen, auraus ainakin etupäästä muuttuu.Tenutähti kirjoitti:En tiedä onnistuuko sahailemalla jotain mutta oletko tosissasi? Entäs jos haluat joskus vaihtaa eteen oikeat jouset?AMG-Riku kirjoitti:Kiitos infosta, pitäis löytyy täältä nurkilta joku ja tietenkin operaation hinta?mazza kirjoitti:Starilla onnistuu perän nosto.
TAI
Jostain on jäänyt mieleen että takapään VAS JA OIK anturien akselin "koiranluuta" lyhentämällä nousee myös, onkohan kukaan onnistunut tällä tavalla jota voisi omassa tallissa kokeilla?
Miksi alkaa tekemään jotain noin lopullista kun näpyhommina pystyt perää liikuttelemaan ylös ja alas miten haluat?
Ja niin monesti kuin haluat.
Kiitos Forestman, tuo aurauskulma oli lisäksi juuri sitä tietoa mikä olisi tullut aikanaan kalliiksi renkaille!!
Millä keinolla olette varmistaneet että perä vaakatasossa, vesivaaka takakonttiin ja säätöä mekaanisesti/puoli Starillakin pystyy varmaan säätämään jokaista "jousen" korkeutta erikseen?
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Otettu, kiitostony kirjoitti:Ota yhteys CDI203
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Perä on vaakatasossa jos auto on tasaisella alustalla ja etupää kunnossa ja oikein säädetty. Takapäästä pystyy säätämään palkeita erikseen mutta muistiin saa kalibroitua vain yhden yhteisen anturitiedon (turha huijata itseään säätelemällä puolia erikseen).AMG-Riku kirjoitti: Millä keinolla olette varmistaneet että perä vaakatasossa, vesivaaka takakonttiin ja säätöä mekaanisesti/puoli Starillakin pystyy varmaan säätämään jokaista "jousen" korkeutta erikseen?
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Tarkennusta vielä kaivataan..."Forestman: Anturin akseli liikkuu kallistuksen vakaajassa portaattomasti, löysää vain mutterit ja kääntää."
Kävin kurkkaamassa mutta ei löytynyt nopeasti katsottuna... .onkohan tässä w211 farkussa jossa siis VAIN TAKAPÄÄN ilmajouset automaattisella tasonsäädöllä(kuorman mukaan), ollenkaan tuota mekaanista ja säädettävä säätöanturia takapäässä vai onko se vain "aidossa" 4-ilmatolppajousitetussa Airmaticissa(edessä ja takana)?
Ts. joku vipu jolla voi säätää korkeutta löysäämällä mutterit?
Kävin kurkkaamassa mutta ei löytynyt nopeasti katsottuna... .onkohan tässä w211 farkussa jossa siis VAIN TAKAPÄÄN ilmajouset automaattisella tasonsäädöllä(kuorman mukaan), ollenkaan tuota mekaanista ja säädettävä säätöanturia takapäässä vai onko se vain "aidossa" 4-ilmatolppajousitetussa Airmaticissa(edessä ja takana)?
Ts. joku vipu jolla voi säätää korkeutta löysäämällä mutterit?
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Seurasitko takapään kallistuksenvakaajaa sinne keskelle? Keskikohdilla on se tasonsäädön anturi, tai anturin vipusysteemi on kiinni vakaajassa. Saattaa olla erilaisia kiinnityksiä mutta lainaamassasi tekstissä varmaan tarkoitettiin että löysää sen kiinnityksen takavakaajaan ja pyöräyttää vähän niin että anturin normitaso osuu kohdalle kun takapää on vähän aiempaa ylempänä.
Suositeltavampaa tosin olisi tehdä tuo säätö testerillä. Paljon leppoisampaakin.
Suositeltavampaa tosin olisi tehdä tuo säätö testerillä. Paljon leppoisampaakin.
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
h&r sivuilta löytyy kuvallinen pdf jos haluaa oikein kuvan kera ohjeet nähdä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Juttu mikä on syytä mainita...
Jos sitä anturia manualiiEsti säätelee niin kannattaa pitää mielessä
Auto myös laskee sen antaman tiedon perustella
Eli pitää varoa että ei tule tilanetta missä joku paikka jää puristuksiin
Ulko muistista anturi löytyy perämurikan vierestä kuskin puolelta
Jos sitä haluaa sorkkia
-49
,
Jos sitä anturia manualiiEsti säätelee niin kannattaa pitää mielessä
Auto myös laskee sen antaman tiedon perustella
Eli pitää varoa että ei tule tilanetta missä joku paikka jää puristuksiin
Ulko muistista anturi löytyy perämurikan vierestä kuskin puolelta
Jos sitä haluaa sorkkia
-49
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Jos autossa ei ole airmaticcia niin oliskos sinne vaihdettu uudet iskarit eteen ja tullut sokka väärään loveen?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Ei löydy EPKn h&r palstaa....nyt olisi vinkkilinkki tarpeen....
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
no perhana , eihän siellä ollut kuin tuvvi pdffät . Ei mikään ihmeellinen homma ole, auton alle ja parit mutterin auki niinkuin tässäkin oli jo aiemmin mainittu.
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Kiitos kyllä nämä useat hyvät vinkit riittävät mainiosti seuraavaan tutkailukertaan!
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Muista sitten tukea auto kantavista rakenteista niin, ettei auto rutista päätä pannukakuksi, kun ruuvaat vivun auki ja perä perä laskeutuu alas.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
W211 on taka-akselin anturinvarsi yhtä puuta, ei ole ruuvia varren välissä kuten w220.
Perää voi manuuaalisesti säätää jos irroittaa kaksi mutteria akselista ja isontaa reikiä maasta ylöspäin.
Fiksumpaa säätää *lla ja laitta alkuperäiset asetukset muistiin jos tulee katumapäälle.
Perää voi manuuaalisesti säätää jos irroittaa kaksi mutteria akselista ja isontaa reikiä maasta ylöspäin.
Fiksumpaa säätää *lla ja laitta alkuperäiset asetukset muistiin jos tulee katumapäälle.
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Mielenkiinnosta...olisikohan kellään heittää tänne korjausoppaan tai varaosaluettelon kuvaa tuosta osasta (juuri tähän autoon) josta näkisi onko oikeasti säädettävissä...pitää mielenkiinnosta selvitellä etukäteen kun ei ole Staria eikä nosturia.Maucca kirjoitti:W211 on taka-akselin anturinvarsi yhtä puuta, ei ole ruuvia varren välissä kuten w220.
Perää voi manuuaalisesti säätää jos irroittaa kaksi mutteria akselista ja isontaa reikiä maasta ylöspäin.
Fiksumpaa säätää *lla ja laitta alkuperäiset asetukset muistiin jos tulee katumapäälle.
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
maucca nyt vähän virheellisesti kirjoitti, ei se tarvii muuta kuin mutterit auki ja vedät vivuston pikkuisen sivuun jotta menee ohi sen hahlon, sitten voit kiristää vivun ihan mihin kohtaan tahansa. EI se oo sen vaikeempaa, ei tarvii mitään porailla ja pajottaa. Tarvii olla kyllä ajorampillinen nosturi, muuten hommasta ei tuu yhtään mitään, pitää säätää autokäynnissä ja ite ollla auton alla säätämässä jottaa saa kerrasta kohilleen.
edit, kuvassa oleva u panta muttereilla tulee siis vakaaja tankoon, sitä säädetään.
edit, kuvassa oleva u panta muttereilla tulee siis vakaaja tankoon, sitä säädetään.
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Katsoinkin jälkikäteen räjäytyskuvaa niin tuosta lenkistähän sitä voi säätää.
mitä tuon kanssa itse olen värkännyt niin dremelöin takakelkan reikiä toista senttiä maata kohti. Säätövaraa on reilusti ja saa niin alas perän kuin haluaa.
14 viestin kuvista selviää mitä tarkoitin:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1072 ... cents.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa vielä räjäytyskuva koko säätöhässäkästä:
http://www.avtochast.ru/mercedes/car/?r ... bgroup=080" onclick="window.open(this.href);return false;
mitä tuon kanssa itse olen värkännyt niin dremelöin takakelkan reikiä toista senttiä maata kohti. Säätövaraa on reilusti ja saa niin alas perän kuin haluaa.
14 viestin kuvista selviää mitä tarkoitin:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/1072 ... cents.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa vielä räjäytyskuva koko säätöhässäkästä:
http://www.avtochast.ru/mercedes/car/?r ... bgroup=080" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Asiaa , kiitos Maucca ja epk!
Onko epk tuon alaspäin lisäsäädön tekemisen jälkeen ollut mitään ongelmia ko. ääriasennossa esim joustovaran suhteen?
Mullahan on taas tarkoitus nostaa starilla tai tolla vivulla ja kiinnostaa joustovaran riittävyys tuunaamisen jälkeen lähinnä että ei ala paukkumaan paikat ja vaikuta ajoturvallisuuteen.
Onko epk tuon alaspäin lisäsäädön tekemisen jälkeen ollut mitään ongelmia ko. ääriasennossa esim joustovaran suhteen?
Mullahan on taas tarkoitus nostaa starilla tai tolla vivulla ja kiinnostaa joustovaran riittävyys tuunaamisen jälkeen lähinnä että ei ala paukkumaan paikat ja vaikuta ajoturvallisuuteen.
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
DBFI kirjoitti:
Perä on vaakatasossa jos auto on tasaisella alustalla ja etupää kunnossa ja oikein säädetty. Takapäästä pystyy säätämään palkeita erikseen mutta muistiin saa kalibroitua vain yhden yhteisen anturitiedon (turha huijata itseään säätelemällä puolia erikseen).
Mitäs tuonne kallistuskulma-anturin tietoon kalibroinnin yhteydessä syötetään kun ei Romessia ole? Tavallisen W211 farkkuperän madalluksesta siis kyse...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
eikös ne lue ennen säätöä ne arvot muistaakseni, oisko joku -1.5 kelvannut.
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Joo ne raja-arvot siinä kerrotaan, tuo siis on se mystinen -1.5 arvo mikä tuolla jossain threadissa tuli vastaanepk kirjoitti:eikös ne lue ennen säätöä ne arvot muistaakseni, oisko joku -1.5 kelvannut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Staari kertoo vakio arvot, esin. mulla keskiarvot, etu +3,5, taka -1,5. Onhan siinä sitten ns. raja-arvot, jonka sisällä pysyessä saa vähän laskettua/nostettua. Jos haluaa enemmän nostaa/laskea ja ei ole kamperikulma mittaria, niin kokeilemalla säätöjä raja-arvojen ulkopuolelle.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Kävin tuossa paikallisella starin omaavalla korjaamolla kysymässä, josko omastanikin olisi hieman nostettu perää ylemmäksi, hän sanoi ettei se onnistu, ettei pysty tallentamaan uutta säätöä, eli pudottaa takaisin edelliseen säätöönsä, kun piuhan irrottaa? Onko muka näin?
Viimeksi muokannut Beagle_, Ti 18.06.2019 14:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Kyllä se onnistuu koska mullakin onnistui, mutta tekijänä olikin eräs Etelä-Suomen MB-mestareista. Itse en tiedä noista ja ohittiko jotain rajasäätöjä yms.
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Ok, eli pitänee etsiä joku etevämpi starin käyttäjä. Tuo dremelöinti olisi helppo tapa hoitaa asia itse, mutta, jos dremelöin alaspäin niin perähän tippuu entisestään ja ylöspäin ei näytä olevan varaa paljon leikelläAMG-Riku kirjoitti:Kyllä se onnistuu koska mullakin onnistui, mutta tekijänä olikin eräs Etelä-Suomen MB-mestareista. Itse en tiedä noista ja ohittiko jotain rajasäätöjä yms.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014