Hei!
Osaisiko joku neuvoa, mistä johtuu kun nopeasti vaihtaa vaihteen nii perästä kuuluu kolahdus. Mitään ei tapahdu, jos vaihteen vaihtaa rauhallisesti. Autona w201 2.0 ruiskubensa, vuosimallia 1990
W201 kolinaa kiihdyttäessä
Re: W201 kolinaa kiihdyttäessä
Kardaani rätit,takakelkan etupuslat,perä kiinnityksen taka häränsilmät....
Kunnon rengas rauta käteen ja alta vääntelemään välyksiä.
Kunnon rengas rauta käteen ja alta vääntelemään välyksiä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Nonii... Nyt sain aikaseks tutkittua tuota kolinaa. Muuta vikaa en löytäny, ku sellasen et vetarit liikkuu sisäänpäin melko reilusti, siis murikkaan päin. Toinen puoli n. 3mm ja toinen n. 1mm. Niitäku heiluttelee nii ne kolisee aika kovasti. Voisko tuosta johtuu se perän kolina kiihyttäessä? Ja millä tuo korjaantus?
Vetarin pitää tolleen liikkuakin koska jousitus painuu ja vetarin kuuluu antaa periksi sisään ulos hieman.
Harvinaista että vetari tekisi äänem mutta jos kierto suunnassa on väljää paljon niin voihan se kolahtaa.
Oliko räit ehjät..etummainen askin puolelta antautuu ensin...kardaanin tukikumi kokonaan poissa...kolahtaa tällöin,ristikko..itse perässä tasauspyörästön takki syönyt soikean reiän koteloonsa...tunnet kyllä rajuna välyksenä kyllä käsin kokeillessa....härän silmät eli itse perän kiinnitys puslat voi myös tehdä tuota...takakelkan etummaiset kumit.
Harvinaista että vetari tekisi äänem mutta jos kierto suunnassa on väljää paljon niin voihan se kolahtaa.
Oliko räit ehjät..etummainen askin puolelta antautuu ensin...kardaanin tukikumi kokonaan poissa...kolahtaa tällöin,ristikko..itse perässä tasauspyörästön takki syönyt soikean reiän koteloonsa...tunnet kyllä rajuna välyksenä kyllä käsin kokeillessa....härän silmät eli itse perän kiinnitys puslat voi myös tehdä tuota...takakelkan etummaiset kumit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Vieläkään en ole ongelmaa löytänyt, enkä välyksiä... Missä se kardaanin ristinivel on, tai voiko se aiheuttaa tätä ongelmaa, ja onko se samainen osa se "kardaanin tappi"?
Kiitos, jos joku jaksaa vastata!
Kiitos, jos joku jaksaa vastata!
Paljonkas antaa perä väljää ettei olisi tasauspuörästön tappi syönyt soikeaksi pesänä?
Ristitappi voi olla mutta sen pitää olla aivan loppu.
Takakelkan etummaiset kummet loppu?
Ristitappi voi olla mutta sen pitää olla aivan loppu.
Takakelkan etummaiset kummet loppu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Mulla kardaanin eturättinivel alkoi ääntämään. Se oli sen verran lopussa, että sen helat kolisi, kun jarrutteli vaihde vapaalla liikennevaloihin.
Myös takarätti oli jo aika kulahtanut. Kokonaisuutena tää vaikutti justiin niin, että vähänkin nopeemmassa ja epätarkemmassa vaihdossa kuului pauketta. Perää myöten. Kai se on vähän kuin jännitetty kuminauha, kun noin väljäksi menee. Peräkin sitten paukkuu, kun perässä nyt yleensä on aina väljää, ja "kuminauha" paukuttaa välyksiä. Kun etu ja takarätit vaihtoi, eron tunsi vaihdekeppiä myöten. Voihan se paukutus olla jokin muukin. Jos siinä eturättikumissa on selkeitä halkeamia ja/tai heloissa on välystä, se onpi vaihtoa vailla. Takarätti voi olla ehjän näköinen mutta silti jo turhan pehmeä. Nyt ei kyllä mikään enää pauku, mutta tuntee kyllä hieman ettei auto ole ns. pakasta vedetty.
Pakoputken joutuu irrottamaan että kardaanin saa ulos. Toisin en tehnyt itse, joten saisikohan ne vaihdettua myös putki paikallaan ja vain kardaanin päädyt irti? Kardaanin tukilaakeri ei ollut ehkä vielä aivan vaihtokunnosa, ja tukikumi ja ristinivelet nyt vielä menee näillä vähillä ajoilla, joten saivat jäädä. Jos otat kardaanin pois itse ja viet pajalle, uudet ristinivelet ja tukilaakeri asennettuna ja tasapainotus voi maksaa tietääkseni 250>>eur. Kardaani täytyy puolittaa, ja se voi olla niin ruostunut ettei se kotikonstein oikein onnistu. Näin mua peloteltiin. Plus tähän ne uudet rättikumit, ehkä 100 euron verran....
Ittelle tuli tosiaan mieleen, että käytänkö vain loppuarvon pois ja seuraavana keväänä romikselle, mutta aihio on ehks silti niin hyvä, että joku olisi vain jobannut sen eteenpäin. Käyttöautoa tässä ollaan kai sitten tekemässä itelle...
Mut kato tosiaan tarkkaan mikä siellä voisi olla. Pinkka hupenee nopeesti väärillä diagnooseilla, vaikka osat onkin oikeastaan verrattain törkyhalpoja.
Myös takarätti oli jo aika kulahtanut. Kokonaisuutena tää vaikutti justiin niin, että vähänkin nopeemmassa ja epätarkemmassa vaihdossa kuului pauketta. Perää myöten. Kai se on vähän kuin jännitetty kuminauha, kun noin väljäksi menee. Peräkin sitten paukkuu, kun perässä nyt yleensä on aina väljää, ja "kuminauha" paukuttaa välyksiä. Kun etu ja takarätit vaihtoi, eron tunsi vaihdekeppiä myöten. Voihan se paukutus olla jokin muukin. Jos siinä eturättikumissa on selkeitä halkeamia ja/tai heloissa on välystä, se onpi vaihtoa vailla. Takarätti voi olla ehjän näköinen mutta silti jo turhan pehmeä. Nyt ei kyllä mikään enää pauku, mutta tuntee kyllä hieman ettei auto ole ns. pakasta vedetty.
Pakoputken joutuu irrottamaan että kardaanin saa ulos. Toisin en tehnyt itse, joten saisikohan ne vaihdettua myös putki paikallaan ja vain kardaanin päädyt irti? Kardaanin tukilaakeri ei ollut ehkä vielä aivan vaihtokunnosa, ja tukikumi ja ristinivelet nyt vielä menee näillä vähillä ajoilla, joten saivat jäädä. Jos otat kardaanin pois itse ja viet pajalle, uudet ristinivelet ja tukilaakeri asennettuna ja tasapainotus voi maksaa tietääkseni 250>>eur. Kardaani täytyy puolittaa, ja se voi olla niin ruostunut ettei se kotikonstein oikein onnistu. Näin mua peloteltiin. Plus tähän ne uudet rättikumit, ehkä 100 euron verran....
Ittelle tuli tosiaan mieleen, että käytänkö vain loppuarvon pois ja seuraavana keväänä romikselle, mutta aihio on ehks silti niin hyvä, että joku olisi vain jobannut sen eteenpäin. Käyttöautoa tässä ollaan kai sitten tekemässä itelle...
Mut kato tosiaan tarkkaan mikä siellä voisi olla. Pinkka hupenee nopeesti väärillä diagnooseilla, vaikka osat onkin oikeastaan verrattain törkyhalpoja.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.