W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Oireet ilmenivät jo kesällä, mutta pakkasilla tuli jo ongelmia...
Tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa 500 - 800 r/min seutuvilla, oli vaihde päällä tai ei.
Kovilla pakkasilla, eli abt -15 asteessa lähti käyntiin laakista, mutta sammui heti n. parin sekunnin kuluttua.
Webasto tunniksi päälle ja sahausta n. 10 sek niin lähti käyntiin.
Oireita ei ole kun painaa hiukan kaasua. Ei tunnu vaikuttavan vetoihin mitenkään .
Jotain juttua löytyi arkistosta, mutta ei aivan samaa asiaa.
Vuotoja ei näyttäisi olevan - en tosin kovin tarkkaan ole tutkinutkaan.
Mikä neuvoksi? En tunne tämän tekniikkaa erityisen hyvin, enkä juuri muovien alle kurkistellut, joten rautalankamallia kiitos!
//Eki
edit: Auto on mennyt juuri yli 200.000 km ja muuten hyvässä tikissä.
Tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa 500 - 800 r/min seutuvilla, oli vaihde päällä tai ei.
Kovilla pakkasilla, eli abt -15 asteessa lähti käyntiin laakista, mutta sammui heti n. parin sekunnin kuluttua.
Webasto tunniksi päälle ja sahausta n. 10 sek niin lähti käyntiin.
Oireita ei ole kun painaa hiukan kaasua. Ei tunnu vaikuttavan vetoihin mitenkään .
Jotain juttua löytyi arkistosta, mutta ei aivan samaa asiaa.
Vuotoja ei näyttäisi olevan - en tosin kovin tarkkaan ole tutkinutkaan.
Mikä neuvoksi? En tunne tämän tekniikkaa erityisen hyvin, enkä juuri muovien alle kurkistellut, joten rautalankamallia kiitos!
//Eki
edit: Auto on mennyt juuri yli 200.000 km ja muuten hyvässä tikissä.
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
ensiksi vaihda kaikki polttoaineputkien O-renkaat, jos ei auta niin voisin veikata että rail-paineen säädin rikki.
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
rail-paineen säädin? onko tämä ns. "Polttoaineen paineensäätöventtiili paineputkeen", kuten KL Varaosat luettelossa? http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 44942/1032" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai tällainen?
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Raildru ... 51c8a873c0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai tällainen?
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Raildru ... 51c8a873c0" onclick="window.open(this.href);return false;
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Tässä tapauksessa taitaa vika olla suuttimen ohivuodossa, oireet vaan viittaa siihen.
Starilla voisi tutkia suuttimien korjausarvoja ja miten suuttimet muuten käyttäytyy.
Starilla voisi tutkia suuttimien korjausarvoja ja miten suuttimet muuten käyttäytyy.
+358 18B8FE99
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Kuvailun perustellaejla kirjoitti:Oireet ilmenivät jo kesällä, mutta pakkasilla tuli jo ongelmia...
Tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa 500 - 800 r/min seutuvilla, oli vaihde päällä tai ei.
Kovilla pakkasilla, eli abt -15 asteessa lähti käyntiin laakista, mutta sammui heti n. parin sekunnin kuluttua.
Webasto tunniksi päälle ja sahausta n. 10 sek niin lähti käyntiin.
Oireita ei ole kun painaa hiukan kaasua. Ei tunnu vaikuttavan vetoihin mitenkään .
Jotain juttua löytyi arkistosta, mutta ei aivan samaa asiaa.
Vuotoja ei näyttäisi olevan - en tosin kovin tarkkaan ole tutkinutkaan.
Mikä neuvoksi? En tunne tämän tekniikkaa erityisen hyvin, enkä juuri muovien alle kurkistellut, joten rautalankamallia kiitos!
//Eki
edit: Auto on mennyt juuri yli 200.000 km ja muuten hyvässä tikissä.
Vaikutaisi että on pari vikaa toisena ilmavuoto matalapaine puolella ja toisena paineneen säädin tai suutimet
tuossa testailu ohje suutimille
Kannatta kokeilla onko käynnyt näin
eli letkun pätkät kuvan kohtaan ja startta 1minuutti
4syl kuvassa suutin rikki
-72
E: myös huono akku/laturi voi tehdä heijausta lisää juttua ainakin tuolla mese fi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Kiitoksia vinkistä.
Ei ole juuri nyt autotallia käytössä, eikä viitsi pimeässä ulkona lähteä muoveja irroittelemaan.
Kysymys... tuohon, johon letkunpätkät on liitetty - siitä lienee irroitettu ensin jotain?
Jos on vuotoa, niin letkuun ei siis ilmesty polttoainetta? Toinen oikealta näyttäs olevan tyhjä?
Onko paineensäädin tuo vasemmassa reunassa oleva härpäke?
Ei ole juuri nyt autotallia käytössä, eikä viitsi pimeässä ulkona lähteä muoveja irroittelemaan.
Kysymys... tuohon, johon letkunpätkät on liitetty - siitä lienee irroitettu ensin jotain?
Jos on vuotoa, niin letkuun ei siis ilmesty polttoainetta? Toinen oikealta näyttäs olevan tyhjä?
Onko paineensäädin tuo vasemmassa reunassa oleva härpäke?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Jep on otettu pois paluu linaja mikä on kinni muutamalla klipsulaejla kirjoitti:Kiitoksia vinkistä.
Ei ole juuri nyt autotallia käytössä, eikä viitsi pimeässä ulkona lähteä muoveja irroittelemaan.
Kysymys... tuohon, johon letkunpätkät on liitetty - siitä lienee irroitettu ensin jotain?
Jos on vuotoa, niin letkuun ei siis ilmesty polttoainetta? Toinen oikealta näyttäs olevan tyhjä?
Onko paineensäädin tuo vasemmassa reunassa oleva härpäke?
Jos vuotoa on niin letkuun tulee ainetta
(kuten kuvassa 4 sylinterin letku on täynnä 3syllinterin on tyhjä siinä oli uusi suutin, muissa on ainetta)
painaan säädin on tuulilasin puoleisessa päässä
-69
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Kirjoitit, että "starttaa 1 minuutti" - kyllähän se lähtee käyntiin heti laakista! Eli annanko käydä tyhjäkäynnillä minuutin?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Minuutin ajan keräät ylivuotoa noihin letkuihin, tai kunnes 1. on täynnä.
Jos vuotava suutin, tulee letkuun tavara vauhdilla...
Jos vuotava suutin, tulee letkuun tavara vauhdilla...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
ejla kirjoitti:Kirjoitit, että "starttaa 1 minuutti" - kyllähän se lähtee käyntiin heti laakista! Eli annanko käydä tyhjäkäynnillä minuutin?
Ja tämä siinä tilantessa kun sitä pitää "sahata"Risto113 kirjoitti:Minuutin ajan keräät ylivuotoa noihin letkuihin, tai kunnes 1. on täynnä.
Jos vuotava suutin, tulee letkuun tavara vauhdilla...
-50
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Tuo joutokäynnin heijaus loppui yllättäen kun laitoin diesel polttoaineen lisäainetta tankkiin. Löytyi tallista vuosia vanha Biteman pullo ja yllätyin, kun homma lähti pelittämään!!!
Nyt kuitenkin sekin temppu on voimaton!
Kun auto seisoo yön yli, käynnistyy kyllä heti, mutta sammuu sitten. Täytyy sahata lähes minuutin ennen kuin käynnistyy uudelleen. Kun saa käyntiin, niin sitten kyllä toimii ja käynnistyy uudelleen kunnes seisoo pidemmän aikaa.
Vaikuttaa, että paineet karkaavat - olisiko Rail paineensäädin vika? Näyttäisi olevan tiivistesarjojakin (O-renkaita) myynnissä.
Noita paineensäätäjiä näyttää olevan kahta eri tyyppiä! Mikä ero niillä oikein lienee?
Tässä 0281002241
http://www.ebay.com/itm/like/GENUINE-BO ... RTM2010742" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tässä 0281002698
http://www.ebay.com/itm/GENUINE-BOSCH-F ... fe&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikähän näistä, vai onko vika jossain muualla?
//Eki
Edit: Yksi juttu vielä... yhdesti painoin kick-downin pohjaan, niin EPC valo syttyi ja moottori sammui. Vika hävisi heti kun käytti virrat pois. Käynnistyi heti ja toimi normaalisti.
Nyt kuitenkin sekin temppu on voimaton!
Kun auto seisoo yön yli, käynnistyy kyllä heti, mutta sammuu sitten. Täytyy sahata lähes minuutin ennen kuin käynnistyy uudelleen. Kun saa käyntiin, niin sitten kyllä toimii ja käynnistyy uudelleen kunnes seisoo pidemmän aikaa.
Vaikuttaa, että paineet karkaavat - olisiko Rail paineensäädin vika? Näyttäisi olevan tiivistesarjojakin (O-renkaita) myynnissä.
Noita paineensäätäjiä näyttää olevan kahta eri tyyppiä! Mikä ero niillä oikein lienee?
Tässä 0281002241
http://www.ebay.com/itm/like/GENUINE-BO ... RTM2010742" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tässä 0281002698
http://www.ebay.com/itm/GENUINE-BOSCH-F ... fe&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikähän näistä, vai onko vika jossain muualla?
//Eki
Edit: Yksi juttu vielä... yhdesti painoin kick-downin pohjaan, niin EPC valo syttyi ja moottori sammui. Vika hävisi heti kun käytti virrat pois. Käynnistyi heti ja toimi normaalisti.
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Käynistymis vaivan kuvailu sopii suoraan ilmavuotoon,ejla kirjoitti:Tuo joutokäynnin heijaus loppui yllättäen kun laitoin diesel polttoaineen lisäainetta tankkiin. Löytyi tallista vuosia vanha Biteman pullo ja yllätyin, kun homma lähti pelittämään!!!
Nyt kuitenkin sekin temppu on voimaton!
Kun auto seisoo yön yli, käynnistyy kyllä heti, mutta sammuu sitten. Täytyy sahata lähes minuutin ennen kuin käynnistyy uudelleen. Kun saa käyntiin, niin sitten kyllä toimii ja käynnistyy uudelleen kunnes seisoo pidemmän aikaa.
Vaikuttaa, että paineet karkaavat - olisiko Rail paineensäädin vika? Näyttäisi olevan tiivistesarjojakin (O-renkaita) myynnissä.
Noita paineensäätäjiä näyttää olevan kahta eri tyyppiä! Mikä ero niillä oikein lienee?
Tässä 0281002241
http://www.ebay.com/itm/like/GENUINE-BO ... RTM2010742" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tässä 0281002698
http://www.ebay.com/itm/GENUINE-BOSCH-F ... fe&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikähän näistä, vai onko vika jossain muualla?
//Eki
Edit: Yksi juttu vielä... yhdesti painoin kick-downin pohjaan, niin EPC valo syttyi ja moottori sammui. Vika hävisi heti kun käytti virrat pois. Käynnistyi heti ja toimi normaalisti.
Yleensä vuotaa sitä siirtoputkien orinkuloista,
Sammuminen sopii myös siihen varsinkin jos ilmaa on järjestelmässä
Paljon, muita yleisä tuohon samumiseen suutimien liika paluu puolen vuoto
Helppo tarkistaa kuvaliset ohjeet löytyy tuolta mese fi
Muuta tarkisteltavaa railipaine anturi ja säädin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
tuossa suutintestiä letkukikka muuten mutta letkujen päissä on keruupullot Selkeästi näkee että kaikiss aon vähän ohivuotoas, mutta kolmosessa niin paljon, että desilitran purkki täyttyy alle minuutissa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7vNEUoqmt6k[/youtube]
Tuo videon auto tuosta syystä sahautti käyntiin. Vaihdoin suuttimen, ja sen jälkeen ei ollut ongelmaa. Lisäksi Korkeapainepumpun tiivistesarja vaihtamalla uuteen mun toisessa autossa poistui nuo lähes samat oireet.
Paineensäädin aiheutti tyhjäkäynnin humppausta sitten mun kolmannessa autossa Nuo kumpikin paineensäätimet on "se oikea", sun pitää katsoa autostasi kumpi siellä on. Ero on, kuten kuvastakin näkyy, tuo kärki. Toisessa ei ole tollasta sihtiä tai mikä lienee mitä ton toisen kärjessä on.
Ilmavuoto putkissa aiheutti sammumista kesken ajon ja EPC valo syttyi. Sen jälkeen piti taas sahata välil, ei kuitenkaan aina.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7vNEUoqmt6k[/youtube]
Tuo videon auto tuosta syystä sahautti käyntiin. Vaihdoin suuttimen, ja sen jälkeen ei ollut ongelmaa. Lisäksi Korkeapainepumpun tiivistesarja vaihtamalla uuteen mun toisessa autossa poistui nuo lähes samat oireet.
Paineensäädin aiheutti tyhjäkäynnin humppausta sitten mun kolmannessa autossa Nuo kumpikin paineensäätimet on "se oikea", sun pitää katsoa autostasi kumpi siellä on. Ero on, kuten kuvastakin näkyy, tuo kärki. Toisessa ei ole tollasta sihtiä tai mikä lienee mitä ton toisen kärjessä on.
Ilmavuoto putkissa aiheutti sammumista kesken ajon ja EPC valo syttyi. Sen jälkeen piti taas sahata välil, ei kuitenkaan aina.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
No joo.. liekö sattumaa, vai mitä... Ilmavuodoista kokemusta ennenkin saaneena pysäköin auton yöksi nokka alaspäin. Ei nyt aivan turvalleen, mutta alaspäin ja tankki täynnä tietenkin. Aamulla webasto jonkin aikaa päällä ja auto käynnistyi aivan normaalisti, ilman mitäänlaista nikottelua!
Eli vaikuttaa tosiaankin ilmavaivalta!
Nyt tarvis oikein rautalanka mallin, mistä alkaa etsimisen. Tämä OM612.962 ei ole yhtään tuttu!
Toki muovien alle olen kurkistanut ja hehkutulpan vaihtanut pari vuotta sitten. Siinä kaikki!
//Eki
Eli vaikuttaa tosiaankin ilmavaivalta!
Nyt tarvis oikein rautalanka mallin, mistä alkaa etsimisen. Tämä OM612.962 ei ole yhtään tuttu!
Toki muovien alle olen kurkistanut ja hehkutulpan vaihtanut pari vuotta sitten. Siinä kaikki!
//Eki
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
ejla kirjoitti:No joo.. liekö sattumaa, vai mitä... Ilmavuodoista kokemusta ennenkin saaneena pysäköin auton yöksi nokka alaspäin. Ei nyt aivan turvalleen, mutta alaspäin ja tankki täynnä tietenkin. Aamulla webasto jonkin aikaa päällä ja auto käynnistyi aivan normaalisti, ilman mitäänlaista nikottelua!
Eli vaikuttaa tosiaankin ilmavaivalta!
Nyt tarvis oikein rautalanka mallin, mistä alkaa etsimisen. Tämä OM612.962 ei ole yhtään tuttu!
Toki muovien alle olen kurkistanut ja hehkutulpan vaihtanut pari vuotta sitten. Siinä kaikki!
//Eki
Lähtisin uusimaan kaikki polttoaineputket ( läpinäkyvät ) polttoainesuodattimelta paluuputkiin. Putkien liittimet tahtoo mennä rikki irrottaessa, joten mieluimmin uudet putket O-renkaineen.
+358 18B8FE99
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Minkä malliset liittimet siellä on koska on O-renkaita?
Meinaan vain, että olisi jonkinlaiset valmiudet ennen kuin alkaa repimään mitään auki?
Mitä kokoa O-renkaat ovat?
Meinaan vain, että olisi jonkinlaiset valmiudet ennen kuin alkaa repimään mitään auki?
Mitä kokoa O-renkaat ovat?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Kaksihaaraiset muovikiinnikkeet ( pikalukitus ).ejla kirjoitti:Minkä malliset liittimet siellä on koska on O-renkaita?
Meinaan vain, että olisi jonkinlaiset valmiudet ennen kuin alkaa repimään mitään auki?
Mitä kokoa O-renkaat ovat?
O-renkaat on erikseen ostettavissa ja ovat erikoiskokoja, joita ei joka paikasta löydy. Merkkiliikkeestä voi tilata kaikki O-renkaat ja ovat sitten oikean kokoisia ja laatuisia.
Pelkkiä kiinnikkeitä eivät myy vaan on ostettava koko putki kerrallaan.
+358 18B8FE99
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Juu... kiitos kaunis...
Löytyikin vähän kuvia ja infoa!
Jostakin luin, että alkuperäiset renkaat olisivat n. 1.75 x 8 mm, mutta 2x 8 kävisi myös ja olisi jopa jossakin paikassa parempi kuin alkuperäinen. Joku meinasi, että 1.5 x 8mm olisi käypä koko.
Tuo 8 mm lienee sisämitta kuvien mukaan?
http://www.ebay.com/itm/601-997-06-45-t ... 1c4f97a8dd" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyikin vähän kuvia ja infoa!
Jostakin luin, että alkuperäiset renkaat olisivat n. 1.75 x 8 mm, mutta 2x 8 kävisi myös ja olisi jopa jossakin paikassa parempi kuin alkuperäinen. Joku meinasi, että 1.5 x 8mm olisi käypä koko.
Tuo 8 mm lienee sisämitta kuvien mukaan?
http://www.ebay.com/itm/601-997-06-45-t ... 1c4f97a8dd" onclick="window.open(this.href);return false;
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
halvempia ne o vehossa ku ebays. ja saa OEM osat. Tais olla 20kpl 32e veholla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W203 270cdi -03 Heijaava joutokäynti
Sammuminen ja käyntiin sahaamis ongelmapaikka tosiaankin oli ilmavuoto imupuolella.
Löytyi "sattumalta" kun vääntelin polttoaine suodattimen kannesta pumpulle lähtevää putkea. En uskaltanut murjoa ylös kun oli sen verran tiukassa, eikä uusia O-renkaita ollut käsillä.
Tämän vääntelyn seurauksena vuoto häipyi.
Alunperin "heijaava" joutokäynti johtui ilmeisesti korkeapainesäätimen (rail.säädin) tahmaamisesta ja hävisi jo aikaisemmin diesel-polttoaineen lisäaineella.
Kiitoksia vinkeistä.
Löytyi "sattumalta" kun vääntelin polttoaine suodattimen kannesta pumpulle lähtevää putkea. En uskaltanut murjoa ylös kun oli sen verran tiukassa, eikä uusia O-renkaita ollut käsillä.
Tämän vääntelyn seurauksena vuoto häipyi.
Alunperin "heijaava" joutokäynti johtui ilmeisesti korkeapainesäätimen (rail.säädin) tahmaamisesta ja hävisi jo aikaisemmin diesel-polttoaineen lisäaineella.
Kiitoksia vinkeistä.
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.