W210 220cdi, ongelmaa
W210 220cdi, ongelmaa
Heipä hei! ensinmäinen mersu tällä jätkällä kierossa joten ei minkäänlaista kokemusta / tieto mahdollisista ominaisuuksista. Joten pyytäisin teiltä apua tähän.
Ongelma 1. On että rupesi kovemmilla pakkasilla kierroksia heijaamaan tyhjäkäynnillä, Nytten kun kelit ovat lämpivämmät niin ei heijaa enää yhtä pahasti.
Ongelma 2. Välillä aina kun lyö ovet lukkoon napista niin ei väläytä valoja, ovet menee kumminkin lukkoon. Välillä väläyttää välillä ei. Missähän mahtaisi olla vika?
Ongelma 3. Kesäksi alle on tulossa 9,5x18" Dezent rh:t 225/35 kumeilla, mitä nyt mallaillin niin nykyisillä jousilla (hr 35mm) saa autoa madaltaa noin 10-11cm, elikkä nyt haen ylipäätään sitä että jos jollakin olisi kokemusta että minkälainen väyrynen on ajettava madallettuna. Enemmän on kokemusta noista bemareista.
En tiedä menikö oikeaan osoitteeseen tämä vaan piti yrittää silti.
Autohan on W210 -00 220cdi.
Kiitos. -Aleksi
Ongelma 1. On että rupesi kovemmilla pakkasilla kierroksia heijaamaan tyhjäkäynnillä, Nytten kun kelit ovat lämpivämmät niin ei heijaa enää yhtä pahasti.
Ongelma 2. Välillä aina kun lyö ovet lukkoon napista niin ei väläytä valoja, ovet menee kumminkin lukkoon. Välillä väläyttää välillä ei. Missähän mahtaisi olla vika?
Ongelma 3. Kesäksi alle on tulossa 9,5x18" Dezent rh:t 225/35 kumeilla, mitä nyt mallaillin niin nykyisillä jousilla (hr 35mm) saa autoa madaltaa noin 10-11cm, elikkä nyt haen ylipäätään sitä että jos jollakin olisi kokemusta että minkälainen väyrynen on ajettava madallettuna. Enemmän on kokemusta noista bemareista.
En tiedä menikö oikeaan osoitteeseen tämä vaan piti yrittää silti.
Autohan on W210 -00 220cdi.
Kiitos. -Aleksi
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W210 220cdi, ongelmaa
1. Saattaa boosterilämmitin tai muut sähkövermeet imaista niin paljon virtaa että humppauttaa - poistuuuko kun ajettu vähän aikaa vai vaan kone kylmänä ja akku vähän alhaisella varaustasolla? Polttoaineen paineenvaihtelu on sit seuraava mahdollinen aiheuttaja, jossain liikaa vuotoa (ruiskut/pumppu/letkut)
2. ovikytkin tai takaluukun kytkin ei tunnista kiinni olevaa ovea. Sammuvatko sisävalot hetikohta kun ovet lyö kiinni?
2. ovikytkin tai takaluukun kytkin ei tunnista kiinni olevaa ovea. Sammuvatko sisävalot hetikohta kun ovet lyö kiinni?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Akku ja laturi on talvella vaihdettu. ei ole eroa onko kone kylmä vai lämmin.
Tuo ovikytkin asia pitää tarkastaa kun saan auton maalauksesta.
Onko mitään tiettyä "vakio" paikkaa mistä osaisi ruveta etsimään vuotoa?
Tuo ovikytkin asia pitää tarkastaa kun saan auton maalauksesta.
Onko mitään tiettyä "vakio" paikkaa mistä osaisi ruveta etsimään vuotoa?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Kato ne polttoaineen paluupuolen (kirkkaat, suojaputken sisällä) letkut näkyykö ilmakuplia. Yleensä vika noiden letkujen o-renkaissa, haulla löytyy paljon juttua. Letkutkin voi suotaa vanhemmiten. Pa-suodatinkotelon päältä lähtevät letkut voi hapertua. Paineensäätimen o-rengas, itse säädin voi temppuilla.Alekssi kirjoitti:
Onko mitään tiettyä "vakio" paikkaa mistä osaisi ruveta etsimään vuotoa?
Starilla pääsis ihmettelemään livearvoja paineesta (no ehkä jotkut muutkin testerit sihen kykenee mutta starilla pääsee testaamaan mm. kp-pumppua ja muita komponentteja).
Lisäksi voi kattoo ruiskujen korjauskertoimet. Yleensä nuo polttoainevuodot on pahempia palikat kylmänä ja aiheuttaa starttiongelmiakin, nyt on vähän outoo että ongelma on läsnä kun ulkolämpötila on pakkasella, eikä liity koneen lämpöihin...
Ruiskujen paluuvuodon voi mitata ilman ihmeellisiä työkaluja, kuvia löytyy täältä ja mese.fi puolelta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Sanokaapas kun vklp rengas puhkesi. ja vaihdoimme vara renkaan. Tämän jälkeen noin 10km niin lakkasi nopeusmittari toimimasta ja syttyi esp, abs valot. valot lähtee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaa, palaavat takaisin kun ajaa hetken. Voiko johtua vararenkaasta että tekee näin? vai onko kyseessä joku vakavempi asia?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Onko se vararengas eri kokoo/profiilia?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Varmmaan pienenpi rengaskoko eikä anna oikeata tietoa antureille.Alekssi kirjoitti:Sanokaapas kun vklp rengas puhkesi. ja vaihdoimme vara renkaan. Tämän jälkeen noin 10km niin lakkasi nopeusmittari toimimasta ja syttyi esp, abs valot. valot lähtee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaa, palaavat takaisin kun ajaa hetken. Voiko johtua vararenkaasta että tekee näin? vai onko kyseessä joku vakavempi asia?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Renkaat oli 225/35 18"arska10 kirjoitti:Varmmaan pienenpi rengaskoko eikä anna oikeata tietoa antureille.Alekssi kirjoitti:Sanokaapas kun vklp rengas puhkesi. ja vaihdoimme vara renkaan. Tämän jälkeen noin 10km niin lakkasi nopeusmittari toimimasta ja syttyi esp, abs valot. valot lähtee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaa, palaavat takaisin kun ajaa hetken. Voiko johtua vararenkaasta että tekee näin? vai onko kyseessä joku vakavempi asia?
Ja vararengas 205/55/16
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Tuo riittää syyksiAlekssi kirjoitti:Renkaat oli 225/35 18"arska10 kirjoitti:Varmmaan pienenpi rengaskoko eikä anna oikeata tietoa antureille.Alekssi kirjoitti:Sanokaapas kun vklp rengas puhkesi. ja vaihdoimme vara renkaan. Tämän jälkeen noin 10km niin lakkasi nopeusmittari toimimasta ja syttyi esp, abs valot. valot lähtee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaa, palaavat takaisin kun ajaa hetken. Voiko johtua vararenkaasta että tekee näin? vai onko kyseessä joku vakavempi asia?
Ja vararengas 205/55/16
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Taas kaivataan apuja! tuli tuossa huomattua kun siirtelin töissä yhtä väyrystä sisätiloihin niin ohjaus oli paljon kevyempi kuin omassa väyrysessa. Muutkin kaverini jotka ovat autoani ajaneet sanovat että normaalia jäykempi ohjaus. Tehostimessa on nestettä ja tehostin ei pitele ylinmääräistä ääntä. Onko asialle mitään tehtävissä?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Jep vaihtelee jumituneet nivelet,Alekssi kirjoitti:Taas kaivataan apuja! tuli tuossa huomattua kun siirtelin töissä yhtä väyrystä sisätiloihin niin ohjaus oli paljon kevyempi kuin omassa väyrysessa. Muutkin kaverini jotka ovat autoani ajaneet sanovat että normaalia jäykempi ohjaus. Tehostimessa on nestettä ja tehostin ei pitele ylinmääräistä ääntä. Onko asialle mitään tehtävissä?
loppuun kuluneen pumpun,
Simpukat,
E: iskarit/jouset kuntoon ja varmistaa että renkaat on autoon alkujaan kuuluvaa kokoa
Niin sittä se notkistuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W210 220cdi, ongelmaa
yllättävän paljon kevyemmäksi menee kun osaava asentaja säätää aurauskulmat jne kuntoon. Ero oli minusta erityisen suuri kun omaani ko. tempauksen tein.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Tätäpä vois ihan ekaks kokeilla, löytyykö foorumilta tästä aiheesta lisää infoa miten toteutetaan?J.Kulmala kirjoitti:Ohjaustehostimen pumpun voi säätää ja korottaa painetta.
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W210 220cdi, ongelmaa
Kierroksien heijaaminen voi johtua likaisesta tai tiensä päätä lähestyvästä ilmamassa-anturista. Kannattaa puhdistusta yrittää, on helppo homma. Siihen on oma aineensa ainakin CRC:llä, löytyy esim. Motonetistä. Ja kannattaa nimenomaan käyttää oikeantyyppistä ainetta, koska anturiin ei saa jäädä mitään jäämiä aineesta. Anturi on imuputkessa ennen ilmanputsaria. Youtubesta löytyy ohjeitakin puhdistukseen.