MB C 200 Kompressor 2006 farkku W203 1,8
Pitäisi tässä ennen seuraavan talven pakkasia hankkia jokin moottorilämmitin + sisätilalämmitin.
Täällä on asiantuntemusta, Webasto, Defa vaiko joku muu
Kiitos...
Mikä lämmitin ensi talveksi ?
- VIISIKANTA
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ma 23.02.2015 12:52
- Paikkakunta: PYHÄRANTA
Mikä lämmitin ensi talveksi ?
MB C200 Kompressor
Re: Mikä lämmitin ensi talveksi ?
No webastolla yleensä tarkoitetaan pa-käyttöistä läämitintä ja defa viittaa sähkökäyttöiseen... eivät ole kyllä millään lailla toistensa korvaajia.
Mutta jos verkkovirtakäyttöiseen lämmitykseen on tarvetta niin mietippä tuomonen, itellä tekis pirusti mieli kokeilla mutta kun lohkolämmitinkin on vielä ehjä:
http://www.tt-thermo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta jos verkkovirtakäyttöiseen lämmitykseen on tarvetta niin mietippä tuomonen, itellä tekis pirusti mieli kokeilla mutta kun lohkolämmitinkin on vielä ehjä:
http://www.tt-thermo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
- VIISIKANTA
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ma 23.02.2015 12:52
- Paikkakunta: PYHÄRANTA
Re: Mikä lämmitin ensi talveksi ?
Kävin suosittelemallasi sivulla ja laitoin selvityspyynnön mitä suosittelevat, kiitti !
MB C200 Kompressor
Re: Mikä lämmitin ensi talveksi ?
tommonen o aivan loistava. Hakkaa defan calixin yms lohkolämmittimet 100-0. Lähes webaston/eberin vertainen laitos. Toisinaan jopa parempi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mikä lämmitin ensi talveksi ?
olipas hyvän olosia laiteita, eikä edes hinnalla pilattuja. tommonen tarvii asentaa mersuunkin.
EDIT: niin ja piti sanomani, että webasto kaukosäädöllä on myös näppärä vekotin toimiessaan. hankintahinta korkeampi, kun sähkökäyttösissä lämmittimissä ja vaatii huoltoa/remonttiakin joskus.
EDIT: niin ja piti sanomani, että webasto kaukosäädöllä on myös näppärä vekotin toimiessaan. hankintahinta korkeampi, kun sähkökäyttösissä lämmittimissä ja vaatii huoltoa/remonttiakin joskus.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mikä lämmitin ensi talveksi ?
pera8x kirjoitti: EDIT: niin ja piti sanomani, että webasto kaukosäädöllä on myös näppärä vekotin toimiessaan.
W246:ssa on kiertovesipumpullinen letkulämppäri + Remuc Defan releen ohjeemana, loistava kokoonpano kun sähköä tarjolla käytännössä 100% seisontapaikoista.
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Mikä lämmitin ensi talveksi ?
Huoltoautossani on eberin kaverina 1500w TT-thermo ja useampaan työkoneeseen asentanut samaisen valmistajan lämmittimiä.
Yksikään asiakas ei ole kaivannut DEfaa tai Calixia tuon jälkeen.
Hinta on armollisempi, ilman "merkkilisää", moottori lämpenee aivan eri tyyliin vrt. tavallinen vastus, joka "keittää" lohkoa vain yhdeltä sivulta. <- Tuo on varsinkin V-moottoreissa ongelmallinen juttu. TT-Thermolla ongelmaa ei ole.
Eikä tarkoitukseni ole mainostaa saadakseni provikkaa tms. etuja, vaan nämä ovat puhtaasti kokeilemalla havaittuja juttuja.
Hankalin tapaus oli alkutalvella Äämerikkalainen V8-diesel, jonka ecu ei käsittänyt ollenkaan "toisen puolen" lohkon lämpötilaa, käytettäessä siis perinteistä vastusta.
-15C pakkasella ei aiettakaan käynnistymisestä, mikäli roikka oli kytkettynä. Ilman lämmitystä taasen pamahti normaalin hehkun jälkeen aina tulille.
Tähän laitettiin 2kw:n TT ja aina kone tulille, lämpötiloista riippumati. Lisäksi täytyy mainita näiden hyötysuhde lämmittämisen osalta, vaikkei mihinkään mitattuun dataan perustukaan. Mutta ~ -15C & ja ~45min lämmitysaika riittää "suurehkolle" blokille, jossa 21ltr öljytilavuus ja 38ltr:n nestetilavuus.
Yksikään asiakas ei ole kaivannut DEfaa tai Calixia tuon jälkeen.
Hinta on armollisempi, ilman "merkkilisää", moottori lämpenee aivan eri tyyliin vrt. tavallinen vastus, joka "keittää" lohkoa vain yhdeltä sivulta. <- Tuo on varsinkin V-moottoreissa ongelmallinen juttu. TT-Thermolla ongelmaa ei ole.
Eikä tarkoitukseni ole mainostaa saadakseni provikkaa tms. etuja, vaan nämä ovat puhtaasti kokeilemalla havaittuja juttuja.
Hankalin tapaus oli alkutalvella Äämerikkalainen V8-diesel, jonka ecu ei käsittänyt ollenkaan "toisen puolen" lohkon lämpötilaa, käytettäessä siis perinteistä vastusta.
-15C pakkasella ei aiettakaan käynnistymisestä, mikäli roikka oli kytkettynä. Ilman lämmitystä taasen pamahti normaalin hehkun jälkeen aina tulille.
Tähän laitettiin 2kw:n TT ja aina kone tulille, lämpötiloista riippumati. Lisäksi täytyy mainita näiden hyötysuhde lämmittämisen osalta, vaikkei mihinkään mitattuun dataan perustukaan. Mutta ~ -15C & ja ~45min lämmitysaika riittää "suurehkolle" blokille, jossa 21ltr öljytilavuus ja 38ltr:n nestetilavuus.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------