Mielipiteitä madaltamisesta.
Mielipiteitä madaltamisesta.
Oma mielipide on että auton ulkonäkö ja ominaisuudet menee pilalle. Toinen asia mitä en ymmärrä,matalaprofiiliset renkaat. Epämukavat ja rumat. Nämä on mun mielipiteitä,muilla luultavasti jotain muuta.
Re: Mielipiteitä madaltamisesta.
ajattelen melkolailla päinvastoin. ulkonäkö paranee, eikä ajo-ominaisuudetkaan kovemmassa kruisailussa mielestäni kärsi. mutta "mökkitie" ajettavuus heikkenee siinä määrin, etten itse halua madaltaa autoa. pohja ja pakoputket raapii töyssyissä, puskuri on vaarassa jne. ei hyvä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mielipiteitä madaltamisesta.
Juu ja yli 13" vanteita ei saa asentaa mihinkään autoon,siis ei mihinkään.....
Star
Re: Mielipiteitä madaltamisesta.
Minäkään en ymmärrä madaltamista enää sen jälkeen kun autolla ei pääse normaalisti liikkumaan. Tällä tarkoitan lähinnä katukivetyksien ylityksiä, hidasteita ja korotettuja suojateitä ym. Renkaatkin jakaa hieman omia ajatuksia. Urheilullisemmassa autossa matalaprofiiliset kumit ovat lähes pakolliset mutta nissan almera 20" palloilla näyttää hirveältä. Perus c ja e sarjalaiseen mielestäni 17-19" riittää todennäköisesti jokaiselle. Ellei riitä niin mukavuus lienee jo toissijainen asia.
W219 CLS350 vm.2005
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 02.04.2015 10:23
- Paikkakunta: skavaböle
Re: Mielipiteitä madaltamisesta.
Mielestäni normi käyttö/perheautossa madaltamisselle ei ole tarvetta, ajettavuus muuttuu epämukavaksi, suurin osa teistä on kuitenkin aika huonossa kunnossa, saati sitten hiekkatiet/ mukulakivikadut
Okei, ulkonäkö muuttuu parempaan suuntaan, mutta suurin osa madalluksista toteutetaan pelkillä jousilla, ja ajettavuus muuttu huonoksi!
Jos ruvetaan tekemään autosta ajettavaa ja halutaan hyvä alusta,mikä myös toimii, niin täytyy myös satsata siihen, jousisarja maksaa 150-300€ riippuen mallista, ja vastaavasti hyvä esim coilover alustasarja maksaa 1500-3000 ja vieläkin kallimpia löytyy kadulle, tai säädettävät iskunvaimentimet+jouset.
Okei, ulkonäkö muuttuu parempaan suuntaan, mutta suurin osa madalluksista toteutetaan pelkillä jousilla, ja ajettavuus muuttu huonoksi!
Jos ruvetaan tekemään autosta ajettavaa ja halutaan hyvä alusta,mikä myös toimii, niin täytyy myös satsata siihen, jousisarja maksaa 150-300€ riippuen mallista, ja vastaavasti hyvä esim coilover alustasarja maksaa 1500-3000 ja vieläkin kallimpia löytyy kadulle, tai säädettävät iskunvaimentimet+jouset.
Re: Mielipiteitä madaltamisesta.
Edellinen C180 oli tuo pappamalli ja nykyinen C180 espirit. Kyyti ja ajettavuus tuossa vanhassa huomattavasti parempi kaikin puolin. Edellinen BMWkin oli madallettu ja vaihdoin siihen normaalit iskarit ja jouset ollen tosi tyytyväinen. Isot nopeudet josain saksan moottoriteillä tai miksei nyt HKI-Tampere välilläkin menee madalletulla mutta eipä noissa taida muuten hyötyä olla. Hienomman näköisiä tosin kun oikein mitoitettu renkaiden kans.
Kysymys. Onko estettä vaihtaa normaalit iskarit ja jouset tuohon espiritiin eli meneekö paikalleen heittämällä? Työmatka on tuon kalajoen keskustan läpi 4kertaa pvä ja ei mittään järkiä pitää alustasarjaa taaskaan.
Kysymys. Onko estettä vaihtaa normaalit iskarit ja jouset tuohon espiritiin eli meneekö paikalleen heittämällä? Työmatka on tuon kalajoen keskustan läpi 4kertaa pvä ja ei mittään järkiä pitää alustasarjaa taaskaan.
Re: Mielipiteitä madaltamisesta.
Kyllä nykyään maanteiden kunto on sen verran hyvä kuitenkin että esim joku vakiokorkuinen 124, 201, 210 tms voi helposti madaltaa 3-4cm ilman minkäänlaisia ongelmia missään olosuhteissa. Kaarreominaisuudetkin vain paranee. Suurinosa ei varmaan edes muista kuinka korkeita nuo autot vakiona onkaan, nykyään kun niistä on varmaan kaikista jouset poikki tai laitettu ne 3cm madallusjouset
Sitten kun aletaan puhumaan MADALLUKSESTA, niin ollaankin sillä alueella joka on suurimmalle osalle ulkonäkökysymys, joillekin jopa tarkoituksenmukaisesti rataa ajatellen jne. Niin... ei mua kyllä nekään haittaa.
Sitten kun aletaan puhumaan MADALLUKSESTA, niin ollaankin sillä alueella joka on suurimmalle osalle ulkonäkökysymys, joillekin jopa tarkoituksenmukaisesti rataa ajatellen jne. Niin... ei mua kyllä nekään haittaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mielipiteitä madaltamisesta.
Kamalaa paskaa yksinkertaisesti. Hidastetöyssyjen ja monttujen luvatussa maassa Suomessa ei ole mitään järkeä ajaa jollain tuninkialustalla kun raapii pakoputki ja öljypohja joka paikassa. Siihen kun isketään vielä päälle ne Gambiassa tehdyt ylileveät ja venytetyt pinkiponkikumit niin eiss... Eri asia jotkut oikeasti kisaiset autot jotka on alunperinkin matalia ja leveillä kumeilla. Mikään S124 250TD tai vastaava ei ole suunniteltu nopeaan kaareajoon
Allekirjoituksen E230 Classicissakin on mielestäni liian matala (täysin kunnossa oleva vakio alusta) kun raapasee melkein heti hiukan terävemmässä töyssyssä vaikka kuinka hiljaa ajaisi. 300E-24:ssä on Suomi-alusta eli korotetulla maavaralla sekä pohjapanssarilla enkä voisi kuvitellakkaan että ajaisin säännöllisesti yhtään matalemmalla alustalla.
Allekirjoituksen E230 Classicissakin on mielestäni liian matala (täysin kunnossa oleva vakio alusta) kun raapasee melkein heti hiukan terävemmässä töyssyssä vaikka kuinka hiljaa ajaisi. 300E-24:ssä on Suomi-alusta eli korotetulla maavaralla sekä pohjapanssarilla enkä voisi kuvitellakkaan että ajaisin säännöllisesti yhtään matalemmalla alustalla.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Mielipiteitä madaltamisesta.
Tää keskustelu ei johda mihinkään muuhun kuin pariinsataan sivuun
Star
Re: Mielipiteitä madaltamisesta.
Hage, siihen hidastetöyssyyn on tarkoitus hidastaa... eikä ajaa kuuttakymppiä kuten näyttää olevan tapana 124 miehillä täällä oulussa
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021