Vanteet + alusta W124...
Re: Vanteet + alusta W124...
Nyt ku alkaa kaikilla jo olee noita feikki RS vanteita, ni aattelin omat pistää naftaliiniin ja rullata OEM lookilla
17" ufo
17" ufo
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Vaikuttaakos iskarien kunto auton korkeuteen? Mulla on eibachin 30-35 ja 25-30 madaltavat jouset vakio iskareilla ja takaa tippui sen 50mm 25-30 sijaan. Olisko esim bilstein b8 sprint oikea vaihtoehto?
Tuossa olis suoraan saksasta bilstein b8. Onkohan kukaan foorumilainen tilannut kyseiseltä myyjältä? Luotettavuus?
http://www.huuto.net/kohteet/bilstein-b ... /348441391
Tuossa olis suoraan saksasta bilstein b8. Onkohan kukaan foorumilainen tilannut kyseiseltä myyjältä? Luotettavuus?
http://www.huuto.net/kohteet/bilstein-b ... /348441391
Re: Vanteet + alusta W124...
Laitoin kans viime kesänä tuon saman eibach sarjan ykkös kumeilla eteen ja taakse vakio iskareille. Edestä tippui sopivasti kun taas takaa jäi vähän omasta mielestä liikaa väliä renkaan ja kaaren väliin. Tiedä sitten miksei tippunut alemmas. Voi olla että joskus otan puolikierrosta takajousista pois.Jonessi kirjoitti:Vaikuttaakos iskarien kunto auton korkeuteen? Mulla on eibachin 30-35 ja 25-30 madaltavat jouset vakio iskareilla ja takaa tippui sen 50mm 25-30 sijaan. Olisko esim bilstein b8 sprint oikea vaihtoehto?
Tuossa olis suoraan saksasta bilstein b8. Onkohan kukaan foorumilainen tilannut kyseiseltä myyjältä? Luotettavuus?
http://www.huuto.net/kohteet/bilstein-b ... /348441391
W124 300 E -87 Aut.
Re: Vanteet + alusta W124...
C124 300-24 Sportline ´91
Vanteet Brabus IV 3 os. 8,5x18 edessä ja 9,5x18 takana. ET kaikissa 35
Renkaat Michelin Pilot Sport 225/40/18
Takakaaret rullattu (siinä ja siinä, olisko edes tarvinnu noilla renkailla)
Edessä vasemmalla rouhii muoveihin välillä. Öljulauhduttimen edessä oleva muovi muutenkin palasina, muutoskatsastuksen jälkeen uutta tilalle.
Vanteet Brabus IV 3 os. 8,5x18 edessä ja 9,5x18 takana. ET kaikissa 35
Renkaat Michelin Pilot Sport 225/40/18
Takakaaret rullattu (siinä ja siinä, olisko edes tarvinnu noilla renkailla)
Edessä vasemmalla rouhii muoveihin välillä. Öljulauhduttimen edessä oleva muovi muutenkin palasina, muutoskatsastuksen jälkeen uutta tilalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
- masterrontti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 136
- Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
- Paikkakunta: Tampere
Re: Vanteet + alusta W124...
mistäs voi ostaa uudet bilstein sprint iskarit ?
Re: Vanteet + alusta W124...
Ootko kysyny Tarvikemotista?masterrontti kirjoitti:mistäs voi ostaa uudet bilstein sprint iskarit ?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Vanteet + alusta W124...
Tarvikemotin myyjä oliki kova kauppamies kysyin bilsteinei ja ostin konit
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Konista ei henk koht kokemusta, mutta Bilsteinistä H&R jousien kaverina kylläki parissaki omassa ja useamman tutun Mersussa ja hyvin tuntuu pelaavan yksiin.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Vanteet + alusta W124...
mitä tuo tasonsäätö tykkää jos vaihtaa vaan lyhkääsemmät jouset? vai kannattaako suosiolla vaihtaa ns. normaalit iskarit tilalle?
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
V*tunVito 110cdi
Re: Vanteet + alusta W124...
tasonsäätö ei välitä. se vaa pitää säätää sitten uudelleen ns. kohilleen. tietty jos aijot madaltaa nii paljo ku auton kori vaan antaa mahollisuuden, niin sitten ne ei aivan kyl riitä. mutta perus 4-5cm hyvin voi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
täs oon miettiny jotta jos laittaas nuo sportlinen jouset vähä vaikattuna niin mitähän se siitä tippuus? olishan se hienoa ku sais aivan vattallensa mutta ei oo ilmapusseihin varaa eikä täälä maalla pysty staticina ajamaan ku ei edes kotipihaan pääse jos tonttihin lyö
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
V*tunVito 110cdi
Re: Vanteet + alusta W124...
Kysymys muille matalan Mersun omistajille! Oottako huomannu ku autoa madaltaa että ei madallu tasan? Itsellä kuskinpuoli edestä jää roikkumaan korkiammalle ja takaa taas apukuskin puoli on korkiammalla mitä kuskin puoli. Lähes uuret iskarit löytyy ja H&R pilkottu tasan samaan mittaan joka nurkassa ym, ja pohjaanlyöntikumeja silvottu saman määrän. Mikä tämän "ilmiön" aiheuttaa? Kenailee erestä vammaasesti apparin puolelle ja takaa kuskin puolelle...
Re: Vanteet + alusta W124...
Eihän tuo ole mahdollista muuten kun että kori antaa periksi. Aja tasaselle paikalle ja kato uuestaa.
Re: Vanteet + alusta W124...
auto ku auto nii kori antaa periksi jos ei oo turvakaaria ristiin rastiin vahvistamassa, itellä kaikki muut nurkat samalla korkeudella mutta oikia takanurkka sentin korkiampi, pitää siirtää 100A akku sinne poteroon ja vaihtaa hattuhyllylle järiämpi Beissi ja sitte vasta ruveta hienosäätämään.
Re: Vanteet + alusta W124...
Vaikka ei w124 liitykkään, mutta itsellä sama ongelma w202 kanssa. Oikea takanurkka ei meinaa asettua. Aluksi oli vasen etu nurkkakin ylempänä, mutta tuon sain sopivasti jousia puljaamalla samaan korkeuteen kuin oikean puolen. Takapäässä on vielä tekemistä.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: Vanteet + alusta W124...
Eihän se kori nyt oikeasti silmin nähden taivu jos jouset on silmä määräisesti saman mittaset.johani kirjoitti:auto ku auto nii kori antaa periksi jos ei oo turvakaaria ristiin rastiin vahvistamassa, itellä kaikki muut nurkat samalla korkeudella mutta oikia takanurkka sentin korkiampi, pitää siirtää 100A akku sinne poteroon ja vaihtaa hattuhyllylle järiämpi Beissi ja sitte vasta ruveta hienosäätämään.
Re: Vanteet + alusta W124...
Lueskelin tän topikin läpi mutta asiat jäi vielä hiukan askarruttaan. Mulla on projektiautona tuommonen w124 farkkumersu joka alkaa olla aikalailla läpikäyty ja olis aika kruunata kokonaisuus renkailla ja vanteilla. Alustana on Weitecin -40mm satsi, iskareina edessä vakioo lyhkäsemmät ta technixit ja takana w210 avantgarden tasonsäätöiskarit. Jousikumeina ykköset edessä ja kakkoset takana, takapäässä on lisäks säädettävät cambertangot.
Vanteiden malliks mulla on valikoitunu Keskinin kt1:set, mutta koko pitäis vielä päättää. Käyttöautona toimii vastaavanlainen mersu hyvin samankaltasella alustalla mut korkeemmilla jousikumeilla. Renkaina 225/45/17 on toiminu tosi hyvin eikä oo raapinu missään tilanteessa. Nykyset vanteet on kooltaan 8x17 et38 ja mittailin että tuosta olisi mahdollista tuoda vielä pikkasen ulommas. Keskiniä sais etuvanteet 8,5" leveenä, isoin saatava et 35. Tuolla koolla etuvanteen ulkoreuna tulis mun matematiikan mukaan 1,5cm ulommas mikä vaikuttais ihan hyvältä. 10" leveetä takavannetta oon haaveillut tuohon. Onko leveiden takavanteiden sovitus minkämoinen operaatio ja mikä olisi suotuisin et? Kaarien mahdollinen mankelointi ei oo ongelma.
Oma kysymyksensä on sitten se, valitako 17" vai 18" vanteet? Ihan älyttömiin madalluksiin mulla ei ole mielenkiintoa ja autolla on tarkoitus ajella melko paljon myös maantieajoa mikä ohjaa tietty hiukan rengasvalintaakin. Koneena on n.400hp om606 eli takarenkaat vois olla vähän leveemmätkin. Toisaalta näyttävyys olis plussaa ja mietin että jääkö 17" kuinka herkästi pienen näköiseksi näyttävämmillä vanteilla?
Vannetukulla näyttää olevan seuraavanlaisia kokoja. Vois olla fiksua valita et yläkanttiin ja tuoda sit spacereilla ulommas jos näyttää että tilaa on?
8,5"x17 ET: 20, 35
10"x17 ET: 20, 30
8,5"x18" ET: 15, 30, 35
10"x18" ET: 25, 35
Saisko täältä kokeneempien näkemystä tilanteeseen? Kiinnostaa myös, mikä olisi järkevä rengasvalinta noihin vanneyhdistelmiin. Nuo vanteet ja renkaat maksaa kumminkin jo sen verran että ei viitsi ihan summissa ostella.
Vanteiden malliks mulla on valikoitunu Keskinin kt1:set, mutta koko pitäis vielä päättää. Käyttöautona toimii vastaavanlainen mersu hyvin samankaltasella alustalla mut korkeemmilla jousikumeilla. Renkaina 225/45/17 on toiminu tosi hyvin eikä oo raapinu missään tilanteessa. Nykyset vanteet on kooltaan 8x17 et38 ja mittailin että tuosta olisi mahdollista tuoda vielä pikkasen ulommas. Keskiniä sais etuvanteet 8,5" leveenä, isoin saatava et 35. Tuolla koolla etuvanteen ulkoreuna tulis mun matematiikan mukaan 1,5cm ulommas mikä vaikuttais ihan hyvältä. 10" leveetä takavannetta oon haaveillut tuohon. Onko leveiden takavanteiden sovitus minkämoinen operaatio ja mikä olisi suotuisin et? Kaarien mahdollinen mankelointi ei oo ongelma.
Oma kysymyksensä on sitten se, valitako 17" vai 18" vanteet? Ihan älyttömiin madalluksiin mulla ei ole mielenkiintoa ja autolla on tarkoitus ajella melko paljon myös maantieajoa mikä ohjaa tietty hiukan rengasvalintaakin. Koneena on n.400hp om606 eli takarenkaat vois olla vähän leveemmätkin. Toisaalta näyttävyys olis plussaa ja mietin että jääkö 17" kuinka herkästi pienen näköiseksi näyttävämmillä vanteilla?
Vannetukulla näyttää olevan seuraavanlaisia kokoja. Vois olla fiksua valita et yläkanttiin ja tuoda sit spacereilla ulommas jos näyttää että tilaa on?
8,5"x17 ET: 20, 35
10"x17 ET: 20, 30
8,5"x18" ET: 15, 30, 35
10"x18" ET: 25, 35
Saisko täältä kokeneempien näkemystä tilanteeseen? Kiinnostaa myös, mikä olisi järkevä rengasvalinta noihin vanneyhdistelmiin. Nuo vanteet ja renkaat maksaa kumminkin jo sen verran että ei viitsi ihan summissa ostella.
Re: Vanteet + alusta W124...
Etuvanne 8.5 et 35 tulee noin 10mm ulommaksi kuin 8 et 38,et 30 8,5 levee tulee noin 15mm ulommaksi
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: Vanteet + alusta W124...
johani kirjoitti:hirvittävä ero sportline lankusssa aina ku vaihtaa talvi kasireikäset 195/65-15" alta pois ja tilalle kesänakit 205/55-16" heti ku ois autoa vaihtanu talvirenkaat ku olin vasta vaihtanu alle ja kokeilin ekaa kertaa 100km/h kaistanvaihtoa ja sivuttaispitotuntumaa nii meinasin pöpelikköön ajella, sellanen fiilis niinku ois asfaltin tilalla sellanen 5cm paksunen löysä kumimattoSergey kirjoitti:kyllä lankku on hyvä ajaa 225/45/17 renkailla. minun mielestä parempi kuin vakiona kun niillä vakioilla on sellainen w123 löysä tunnelma.
dealer kirjoitti:Ihan hyvä ajettava MUTTA alustan pitää olla viimeisen päälle kunnossa - mitä leveämpi rengas sen pahemmin pienikin välys vaikuttaa ajossa.Sanokaapa kenellä kokemuksia millainen ajettava w124 korisesta tulee vaikkapa 17" vanteilla ja noin 225 renkailla?
Olen ajanut erästä väyrystä (jonka rengaskokoa en muista) 17 ja 18 tuuman vanteilla ja oli ihan hirveä ajettava kun haki uria koko ajan
ja piti käännellä rattia. Jos tulee hommattua tuollainen 124:nen niin mieli tekisi ihan pikkuisen madaltaa ja laittaa 17 tuuman pyörää alle.
Mutta jos ajettavuus menee niin en kyllä laita.
Kunnossa olemisella tarkoitan sitä että esim. pikku välys apusimpukassa, niin pieni ettei sitä useimmat löydä, pilaa jo ajotuntuman.
Ajettavuuden osalta pidän parhaana 205/55/16", se on selvästi jämäkämpi kuin 15" mutta ei vielä herkkä välyksille.
Ulkonäköasiat toki erikseen ja tilanne voi olla toinen jos ajo on kovinkin "rata-autoilua"...
Hmm...Sergey kirjoitti:Jep kyllä se tuo on ehdottomasti miellyttävin ja se antaa vielä vähän anteeksi väljyyksiä, 225/45/17 antaa vielä vähän anteeksi mutta 225/40/18 ei enää anna juuri mitään anteeksi.dealer kirjoitti:Ajettavuuden osalta pidän parhaana 205/55/16"
Aiemmin mietin tässä ketjussa omaan E 300DT Sportlineen (sportlinen vakiojouset ja ja korkeus sportlinen vakio+ 205/60/15"+7Jx15" ET35, kaarille ei ole tehty mitään) noita Ja 17x8" JR-3 vanteita (tai RAYS:in TE37:aa vastaavalla koolla) ja 225/45/17 renkaita...
...mutta löysin sitten omaan silmään miellyttävämmät vanteet joihin ei tarvitse mitään keskireikäsovitteita tms. härpäkkeitä. Jos laittaisi eteen ja taakse nuo 225/45/17"+7,5Jx17" ET37 Hoedus 6-puolaiset vanteet (W203 C-koppaan alun perin tarkoitetut vanteet).
Itseä ne ainakin ulkonäön puolesta miellyttävät: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... -223-13527" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... 37#content" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahtuisivatkohan pyörimään raapimatta ilman muita muutoksia? Tämän ketjun perusteella ilmeisesti Sportline-alustalla on suurempi raideleveys? Vaikka sportline-alustainen W124 (melkein kaikki alustan osat laitettu uusiksi vakio-osiksi) onkin hyvä ajettava niin pikku hiljaa alkaa ainakin kesäkelissä tuo 15" keikkuminen ärsyttää.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: Vanteet + alusta W124...
ite vaihoin 215/55R16 Rengaskoosta 225/40R18 kokoon keskellä viikkoa, työmatka ees taas 100km ja ainoa minkä huomasin että Törkeänpaljo (tuplasti) hiljasempi, parempi pito, ei lölly kun pujottelee tiuhaan, eli pelkkää plussaa!!! nämä kun on niin makuasioita mutta ite tykkään ei ikinä enää löllyviä 195/55R15 vaihetaan löysemmät jouset jos tuntuu pidemmänpäälle että on kova, renkaan ei kuulu joustaa, sielä on jouset erikseen!
Re: Vanteet + alusta W124...
Samat on omat kokemukset. Nopeusluokkaa en nyt noista omista 18" kumeista muista, mutta Hankookin Ventus Prime jotain niissä seisoo. Taitavat olla melko pehmoista kumia, mutta ei se harrasteautossa haittaa, kun ei pahemmin kilsoja kerry.johani kirjoitti:ite vaihoin 215/55R16 Rengaskoosta 225/40R18 kokoon keskellä viikkoa, työmatka ees taas 100km ja ainoa minkä huomasin että Törkeänpaljo (tuplasti) hiljasempi, parempi pito, ei lölly kun pujottelee tiuhaan, eli pelkkää plussaa!!! nämä kun on niin makuasioita mutta ite tykkään ei ikinä enää löllyviä 195/55R15 vaihetaan löysemmät jouset jos tuntuu pidemmänpäälle että on kova, renkaan ei kuulu joustaa, sielä on jouset erikseen!
C124 W212 W213
Re: Vanteet + alusta W124...
Kyllä farkkuun varsinkin 18" on oikeampi koko omasta mielestä, 17" siinä ja siinä ettei näytä pieneltä. Itellä oli ensin 9x18" et35 joka nurkassa ja renkaina 225/40. Mahtui pyörimään muistaakseni ongelmitta. Sitten vaihdoin 8x18 ja 9,5x18 et tais olla sama 35 kaikissa. Takana renkaana 255/35 joka otti vakiokaareen kiinni alasjoustossa. Kapeemmalla renkaalla ei olisi ollut mitään ongelmaa.lauri a. kirjoitti:Lueskelin tän topikin läpi mutta asiat jäi vielä hiukan askarruttaan. Mulla on projektiautona tuommonen w124 farkkumersu joka alkaa olla aikalailla läpikäyty ja olis aika kruunata kokonaisuus renkailla ja vanteilla. Alustana on Weitecin -40mm satsi, iskareina edessä vakioo lyhkäsemmät ta technixit ja takana w210 avantgarden tasonsäätöiskarit. Jousikumeina ykköset edessä ja kakkoset takana, takapäässä on lisäks säädettävät cambertangot.
Vanteiden malliks mulla on valikoitunu Keskinin kt1:set, mutta koko pitäis vielä päättää. Käyttöautona toimii vastaavanlainen mersu hyvin samankaltasella alustalla mut korkeemmilla jousikumeilla. Renkaina 225/45/17 on toiminu tosi hyvin eikä oo raapinu missään tilanteessa. Nykyset vanteet on kooltaan 8x17 et38 ja mittailin että tuosta olisi mahdollista tuoda vielä pikkasen ulommas. Keskiniä sais etuvanteet 8,5" leveenä, isoin saatava et 35. Tuolla koolla etuvanteen ulkoreuna tulis mun matematiikan mukaan 1,5cm ulommas mikä vaikuttais ihan hyvältä. 10" leveetä takavannetta oon haaveillut tuohon. Onko leveiden takavanteiden sovitus minkämoinen operaatio ja mikä olisi suotuisin et? Kaarien mahdollinen mankelointi ei oo ongelma.
Oma kysymyksensä on sitten se, valitako 17" vai 18" vanteet? Ihan älyttömiin madalluksiin mulla ei ole mielenkiintoa ja autolla on tarkoitus ajella melko paljon myös maantieajoa mikä ohjaa tietty hiukan rengasvalintaakin. Koneena on n.400hp om606 eli takarenkaat vois olla vähän leveemmätkin. Toisaalta näyttävyys olis plussaa ja mietin että jääkö 17" kuinka herkästi pienen näköiseksi näyttävämmillä vanteilla?
Vannetukulla näyttää olevan seuraavanlaisia kokoja. Vois olla fiksua valita et yläkanttiin ja tuoda sit spacereilla ulommas jos näyttää että tilaa on?
8,5"x17 ET: 20, 35
10"x17 ET: 20, 30
8,5"x18" ET: 15, 30, 35
10"x18" ET: 25, 35
Saisko täältä kokeneempien näkemystä tilanteeseen? Kiinnostaa myös, mikä olisi järkevä rengasvalinta noihin vanneyhdistelmiin. Nuo vanteet ja renkaat maksaa kumminkin jo sen verran että ei viitsi ihan summissa ostella.
Tossa niillä 9x18" ja ei, ei ollut matala. Perus eibachin -30mm jouset vaan.
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+ ... 08+012.jpg
Sit niillä jälkimmäisillä vanteilla
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+ ... 009232.jpg
Eli kyllä sinne taakse 10" menee kun vähän mankeloi ja laittaa esim 245 renkulan tai kapeemmankin?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Vanteet + alusta W124...
Näyttääkö tämmönen isomärssy traktorilta tolla -45/55 HR jousilla jos alle pyöräyttää 18" vanteet ~8/10" leveenä? Entä -35? Onko tarjota kuvia, oon tyhmä ja laiska selaamaan threadia
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: Vanteet + alusta W124...
Voee teitä hölömöläisiä kun ette vastaa mulle
Lähestytään eritavalla, heittäkääpäs arviota miten paljon tätä on madallettu:
Vanteet lienee 18" ja tuossa olisi hyvännäkönen käyttis stance
(vai onko tuo aito amg? No ihan sama vaikka olis, sehän vaa helpottaa madalluksen arviointia)
Lähestytään eritavalla, heittäkääpäs arviota miten paljon tätä on madallettu:
Vanteet lienee 18" ja tuossa olisi hyvännäkönen käyttis stance
(vai onko tuo aito amg? No ihan sama vaikka olis, sehän vaa helpottaa madalluksen arviointia)
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: Vanteet + alusta W124...
kyl tuossa on joku +50mm madallus jo.
Re: Vanteet + alusta W124...
No tuossahan on AMG korisatsi joten ellei sulta myös löydy niin ei ongelmaa, mutta jos vakiopuskurit nin kyllä se vähän tyhmältä näyttää.
Laita 17" ja 40 profiili suosiolla, ei tarvii kraapustelua kuunnella.
Tossa yhestä exästä, 18" ja 35 profiilia reilummalla madalluksella.
Laita 17" ja 40 profiili suosiolla, ei tarvii kraapustelua kuunnella.
Tossa yhestä exästä, 18" ja 35 profiilia reilummalla madalluksella.
Re: Vanteet + alusta W124...
Sanokaahan asiaan paremmin perehtyneet, että onko W124 enää saatavissa mitään laadukasta jousi & iskari-settiä? Katsoin että Bilstein B12 ja Eibach Pro-Kitin kohdalla ei ollut enää W124:ää.
Omassa 300E-24:ssä on olemassa Weitecin 45/45 madaltavat jouset ja todennäköisesti alkuperäiset iskarit, joista yksi on aivan rikki. Olen ajatellut seuraavia vaihtoehtoja:
1. Weitecit + madalletuille jousille tarkoitetut laatuiskarit
2. Sportline-jouset + madalletuille jousille tarkoitetut laatuiskarit
3. Jokin hyvän valmistajan 20-45 mm madaltava jousi & iskaripaketti
Weitecin jousista ei ole oikein mielikuvaa, mutta ei ne liene ole parhaat, vaikkei toisaalta huonoimmatkaan. Ehdotuksia, Bilstein, Eibach, Koni.. muita merkkejä?Kiitos.
Omassa 300E-24:ssä on olemassa Weitecin 45/45 madaltavat jouset ja todennäköisesti alkuperäiset iskarit, joista yksi on aivan rikki. Olen ajatellut seuraavia vaihtoehtoja:
1. Weitecit + madalletuille jousille tarkoitetut laatuiskarit
2. Sportline-jouset + madalletuille jousille tarkoitetut laatuiskarit
3. Jokin hyvän valmistajan 20-45 mm madaltava jousi & iskaripaketti
Weitecin jousista ei ole oikein mielikuvaa, mutta ei ne liene ole parhaat, vaikkei toisaalta huonoimmatkaan. Ehdotuksia, Bilstein, Eibach, Koni.. muita merkkejä?Kiitos.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Vanteet + alusta W124...
Häksä kirjoitti:Sanokaahan asiaan paremmin perehtyneet, että onko W124 enää saatavissa mitään laadukasta jousi & iskari-settiä? Katsoin että Bilstein B12 ja Eibach Pro-Kitin kohdalla ei ollut enää W124:ää.
Omassa 300E-24:ssä on olemassa Weitecin 45/45 madaltavat jouset ja todennäköisesti alkuperäiset iskarit, joista yksi on aivan rikki. Olen ajatellut seuraavia vaihtoehtoja:
1. Weitecit + madalletuille jousille tarkoitetut laatuiskarit
2. Sportline-jouset + madalletuille jousille tarkoitetut laatuiskarit
3. Jokin hyvän valmistajan 20-45 mm madaltava jousi & iskaripaketti
Weitecin jousista ei ole oikein mielikuvaa, mutta ei ne liene ole parhaat, vaikkei toisaalta huonoimmatkaan. Ehdotuksia, Bilstein, Eibach, Koni.. muita merkkejä?Kiitos.
Mistä katsoit tuota saatavuutta ja onko ne pakko ostaa settinä, miks ei erikseen? Ebay.de on ainakin pullollaan noita jousia..
Itse ostaisin jousiksi Eibachit, puottavat mun makuun sopivasti hieman etupainotteisesti. Ei oo ainakaan pelkoa että jäisi perä laahaamaan. Iskareista en osaa sanoa, itse ajan vielä vakioilla niin kauan kuin kestävät.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Vanteet + alusta W124...
Katsoin saatavuutta valmistajien omilta sivuilta, ja että settinä hinta olisi mahdollisesti edullisempi. Ajattelisin myös että ne on lähtökohtaisesti valmistettu toimimaan hyvin yhdessä. Mutta kuten sanoit, erikseenhän noita löytyy kyllä. Pitää vaan aloittaa googletusurakka että mitä kannattaa hankkia ja mistä... Ei noi nykyiset Weitecitkään varmaan mitkään järin huonot ole, mutta ainakin ne iskarit pitäisi nyt hommata.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Vanteet + alusta W124...
Mutta eihän noita settinä voi löytääkään, kun nuo tunnetut valmistajat valmistavat joko jousia tai iskareita, ei molempia. Mutta jos valkkaat esim. jousista Eibach tai H&R ja iskareista Bilstein tai Koni kumminpäin tahansa, niin tuskin menee pahasti pieleen.Häksä kirjoitti:Katsoin saatavuutta valmistajien omilta sivuilta, ja että settinä hinta olisi mahdollisesti edullisempi. Ajattelisin myös että ne on lähtökohtaisesti valmistettu toimimaan hyvin yhdessä. Mutta kuten sanoit, erikseenhän noita löytyy kyllä. Pitää vaan aloittaa googletusurakka että mitä kannattaa hankkia ja mistä... Ei noi nykyiset Weitecitkään varmaan mitkään järin huonot ole, mutta ainakin ne iskarit pitäisi nyt hommata.
Huippumerkeistähän KW:ltä saa molempia, jousia ja iskareita, mutta en tiedä saatavuudesta W124:iin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90