Automaatti ei vaihda
Automaatti ei vaihda
1996 W202 C230 5-vaihteinen sähköohjattu automaattivaihteisto ei suostu vaihtamaan. Pakki pelaa, ja kyllä auto menee eteenkinpäin, mutta ilmeisesti vain kakkosella. Kun kytkee vaihteen päälle, rytkäisee tavalla jota ei ennen tehnyt. Ei ryömi yhtä vilkkaasti eteenpäin kuin ennen kun jarrusta helppaa. Missä vika?
Ennen vikaa ajettiin puoli päivää, 500 km, reilua maantie- ja moottoritievauhtia. Haisi vähän, öljylle kai, kun pysähdyttiin. Ongelma ilmeni , kun ajon jälkeen pysähdyttiin ja lähdettiin taas liikkeelle. Sittemmin ei ole suostunut vaihtamaan. Kokemuksia, tietoa?
Ennen vikaa ajettiin puoli päivää, 500 km, reilua maantie- ja moottoritievauhtia. Haisi vähän, öljylle kai, kun pysähdyttiin. Ongelma ilmeni , kun ajon jälkeen pysähdyttiin ja lähdettiin taas liikkeelle. Sittemmin ei ole suostunut vaihtamaan. Kokemuksia, tietoa?
Kai Mannervo
p. 0407682657, Turku
----------
Ex-W123 D 1983
Ex-W123 280 1980
Ex-W126 300 SE A 1988
Ex-W202 C230 A 1996
Ex-S123 300 TD 1982
Ex-S124 230 TE 1988
W203 C180 A Kompressor 2003
Ex-C124 300CE 24V 1991
C208 CLK 230 Kompressor 1997
W211 E240 2003
p. 0407682657, Turku
----------
Ex-W123 D 1983
Ex-W123 280 1980
Ex-W126 300 SE A 1988
Ex-W202 C230 A 1996
Ex-S123 300 TD 1982
Ex-S124 230 TE 1988
W203 C180 A Kompressor 2003
Ex-C124 300CE 24V 1991
C208 CLK 230 Kompressor 1997
W211 E240 2003
.
Kun käytätä veholla vikamuistin luennassa, niin tiedät, minkä takia vikatila on koko ajan päällä.
En tiedä, koskeeko kaikkia laatikon vikatiloja, mutta kuvittelelen, että kuitenkin reilusti suurin osa jää muilta kun mersun omalta testeriltä näkymättä ja kuittaantumatta.
Eli jos käytätä jossain muualla, niin todennäköisesti joudut kuitenkin sitten lopuksi käymään Staarin nokassa.
Joillakin täällä on omakin Staari, ehken voit myös heiltä saada apua.
Minä olen vähän liian kaukana, että kannattaisi erikseen lähtä.
Kun käytätä veholla vikamuistin luennassa, niin tiedät, minkä takia vikatila on koko ajan päällä.
En tiedä, koskeeko kaikkia laatikon vikatiloja, mutta kuvittelelen, että kuitenkin reilusti suurin osa jää muilta kun mersun omalta testeriltä näkymättä ja kuittaantumatta.
Eli jos käytätä jossain muualla, niin todennäköisesti joudut kuitenkin sitten lopuksi käymään Staarin nokassa.
Joillakin täällä on omakin Staari, ehken voit myös heiltä saada apua.
Minä olen vähän liian kaukana, että kannattaisi erikseen lähtä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kiitos informaatiosta. Tämäkin auttaa eteenpäin sen suhteen, mitä kannattaa tehdä.
Kävin Veholla. Vikadiagnoosi maksaa satasen, kunhan ei tarvitse avata mitään. Jono kahden viikon päähän.
Huollosta irtisanottiin tietotaitoa(kokeneita iäkkäämpiä asentajia) tuossa taannoin. Asiakaspalvelu(=palvelun nopeus & asiantuntemus) tuskin parani. Vein autoni muualle. Raportoin menestyksestä/menestyksettömyydestä.
Kävin Veholla. Vikadiagnoosi maksaa satasen, kunhan ei tarvitse avata mitään. Jono kahden viikon päähän.
Huollosta irtisanottiin tietotaitoa(kokeneita iäkkäämpiä asentajia) tuossa taannoin. Asiakaspalvelu(=palvelun nopeus & asiantuntemus) tuskin parani. Vein autoni muualle. Raportoin menestyksestä/menestyksettömyydestä.
Kai Mannervo
p. 0407682657, Turku
----------
Ex-W123 D 1983
Ex-W123 280 1980
Ex-W126 300 SE A 1988
Ex-W202 C230 A 1996
Ex-S123 300 TD 1982
Ex-S124 230 TE 1988
W203 C180 A Kompressor 2003
Ex-C124 300CE 24V 1991
C208 CLK 230 Kompressor 1997
W211 E240 2003
p. 0407682657, Turku
----------
Ex-W123 D 1983
Ex-W123 280 1980
Ex-W126 300 SE A 1988
Ex-W202 C230 A 1996
Ex-S123 300 TD 1982
Ex-S124 230 TE 1988
W203 C180 A Kompressor 2003
Ex-C124 300CE 24V 1991
C208 CLK 230 Kompressor 1997
W211 E240 2003
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Justin noin mitkään autocom ym yleisvärkit ei näiten kanssa valitettavasti toimi täysin yks yhteentuikku kirjoitti:.
Kun käytätä veholla vikamuistin luennassa, niin tiedät, minkä takia vikatila on koko ajan päällä.
En tiedä, koskeeko kaikkia laatikon vikatiloja, mutta kuvittelelen, että kuitenkin reilusti suurin osa jää muilta kun mersun omalta testeriltä näkymättä ja kuittaantumatta.
Eli jos käytätä jossain muualla, niin todennäköisesti joudut kuitenkin sitten lopuksi käymään Staarin nokassa.
Joillakin täällä on omakin Staari, ehken voit myös heiltä saada apua.
Minä olen vähän liian kaukana, että kannattaisi erikseen lähtä.
Oneksi noit * on saatu harrastajien käyttön jo melkeen maan kattavasti
misäsä päin auto majailee?(jos siellä päin sattus olemaan joku noista harrastajista mille tolanen)
toinen juttu tosta öljyn hajusta(tullut jostain ulos?), tarkista että laatikossa on tarpeeksi öljyä
jos sitä on liian vähän riittä se syyksi tohon
Tiedä noista Dexroneista, mutta MB:n standardien mukaan öljyn pitäis olla 236.10 vaatimuksen mukaista. Myös uudemmat 236.12 ja 236.14 kelpaavat 722.6:seen ja ovat itse asiassa suositeltaviakin, ovat vaan jonkin verran tyyriimpiä. Vaihteistohan on erittäin tarkka öljymäärästä; mittaus ja mahdollinen öljyn lisäys/poisto tulee suorittaa öljyn ollessa 80-asteista.Puppa kirjoitti:mulla sama vika ilmaatui vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen. Oli laitettu Dexron III öljyä ja kun kysyin toiselta korjaamolta niin kuulemma ihan väärää. Pitäs olla Dexron III H.
http://www.peachparts.com/Wikka/Trans7226Fluid
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ei sinne kannata mitään ihme dextroneja kaadella jos niistä ei löydy tota mersun omaa luokitusta, mitkä tossa viestissä on ja monessa muusa jutussa niistä löytyy myös mittaus ohjeetPM kirjoitti:Tiedä noista Dexroneista, mutta MB:n standardien mukaan öljyn pitäis olla 236.10 vaatimuksen mukaista. Myös uudemmat 236.12 ja 236.14 kelpaavat 722.6:seen ja ovat itse asiassa suositeltaviakin, ovat vaan jonkin verran tyyriimpiä. Vaihteistohan on erittäin tarkka öljymäärästä; mittaus ja mahdollinen öljyn lisäys/poisto tulee suorittaa öljyn ollessa 80-asteista.Puppa kirjoitti:mulla sama vika ilmaatui vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen. Oli laitettu Dexron III öljyä ja kun kysyin toiselta korjaamolta niin kuulemma ihan väärää. Pitäs olla Dexron III H.
http://www.peachparts.com/Wikka/Trans7226Fluid
ainakin tota 236.10 febin(sama kuin mersun oma purkin kyljessä vaan eri tarra) tekemää öljyä myydään alle 10e litra
Kokonaislasku 2185€. Paljon tuli uutta osaa ja työtuntejakin 16. Electric kit, sparg etu & taka, tiivistesarja, bearing and seal kit, bearing race ja suodatin.
Puppa kirjoitti:No kuin kävi?
mulla sama vika ilmaatui vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen. Oli laitettu Dexron III öljyä ja kun kysyin toiselta korjaamolta niin kuulemma ihan väärää. Pitäs olla Dexron III H.
Pikkasen syö miestä kun ennen vaihtoa kaikki pelas ja se korjaaja tietty ei myönnä mitään...
Kai Mannervo
p. 0407682657, Turku
----------
Ex-W123 D 1983
Ex-W123 280 1980
Ex-W126 300 SE A 1988
Ex-W202 C230 A 1996
Ex-S123 300 TD 1982
Ex-S124 230 TE 1988
W203 C180 A Kompressor 2003
Ex-C124 300CE 24V 1991
C208 CLK 230 Kompressor 1997
W211 E240 2003
p. 0407682657, Turku
----------
Ex-W123 D 1983
Ex-W123 280 1980
Ex-W126 300 SE A 1988
Ex-W202 C230 A 1996
Ex-S123 300 TD 1982
Ex-S124 230 TE 1988
W203 C180 A Kompressor 2003
Ex-C124 300CE 24V 1991
C208 CLK 230 Kompressor 1997
W211 E240 2003
Re: Automaatti ei vaihda
Lainaan vanhaa ketjua.
Mulla aivan vastaava ongelma, kuin kirjoittajalla ekassa viestissä.
Kulkine on -99 CLK 230K ja 70km ajon jälkeen pysäköin auton hetkeksi, niin eipä suostunut laatikko vaihtamaan vaihteita enää.
Myöskään mittaristossa ei näy enää P, R, N tai D:tä. Auto kyllä kulkee eteen ja taakse, mutta "potkaisee" vaihdetta päälle kytkiessä.
Help?
Mulla aivan vastaava ongelma, kuin kirjoittajalla ekassa viestissä.
Kulkine on -99 CLK 230K ja 70km ajon jälkeen pysäköin auton hetkeksi, niin eipä suostunut laatikko vaihtamaan vaihteita enää.
Myöskään mittaristossa ei näy enää P, R, N tai D:tä. Auto kyllä kulkee eteen ja taakse, mutta "potkaisee" vaihdetta päälle kytkiessä.
Help?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti ei vaihda
Laatiko vikatilassa ensin alkuun tarkistella onko Öljyä Pääsyt TCU:uhunjsf kirjoitti:Lainaan vanhaa ketjua.
Mulla aivan vastaava ongelma, kuin kirjoittajalla ekassa viestissä.
Kulkine on -99 CLK 230K ja 70km ajon jälkeen pysäköin auton hetkeksi, niin eipä suostunut laatikko vaihtamaan vaihteita enää.
Myöskään mittaristossa ei näy enää P, R, N tai D:tä. Auto kyllä kulkee eteen ja taakse, mutta "potkaisee" vaihdetta päälle kytkiessä.
Help?
samalla tarkistela laatikon töpseli
tarkempaa suuntaa saa kun pistää auton *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re:
Vantaalla veholla starilla luku maksaa sen 38€ eikä enempää. Jonotusperiaatteella toimii myös pikahuolto eli jos viitsii aikasin mennä jonoon niin auton saa samantien työn alle.Kajoma kirjoitti:Kiitos informaatiosta. Tämäkin auttaa eteenpäin sen suhteen, mitä kannattaa tehdä.
Kävin Veholla. Vikadiagnoosi maksaa satasen, kunhan ei tarvitse avata mitään. Jono kahden viikon päähän.
Huollosta irtisanottiin tietotaitoa(kokeneita iäkkäämpiä asentajia) tuossa taannoin. Asiakaspalvelu(=palvelun nopeus & asiantuntemus) tuskin parani. Vein autoni muualle. Raportoin menestyksestä/menestyksettömyydestä.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: Automaatti ei vaihda
Eli mistä tuota töpseliä tarkastetaan?CDI203 kirjoitti:Laatiko vikatilassa ensin alkuun tarkistella onko Öljyä Pääsyt TCU:uhunjsf kirjoitti:Lainaan vanhaa ketjua.
Mulla aivan vastaava ongelma, kuin kirjoittajalla ekassa viestissä.
Kulkine on -99 CLK 230K ja 70km ajon jälkeen pysäköin auton hetkeksi, niin eipä suostunut laatikko vaihtamaan vaihteita enää.
Myöskään mittaristossa ei näy enää P, R, N tai D:tä. Auto kyllä kulkee eteen ja taakse, mutta "potkaisee" vaihdetta päälle kytkiessä.
Help?
samalla tarkistela laatikon töpseli
tarkempaa suuntaa saa kun pistää auton *:rin piuhan päähän
TCU on ilmeisesti laatikon boksi, joka sijaitsee hanttarin jalkatilassa??
Re: Automaatti ei vaihda
Tuo töpseli sijaitsee apprin puolella laatikon kyljessä johon menee johtoja. Tuo tcu poxi on apparin jalka tilassa tai sitten kone huoneen apparin puolella siinä mustassa poxissa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Automaatti ei vaihda
Vikakoodeja luettu. P1876 on ainoa joka ei lähde pois
Re: Automaatti ei vaihda
Eikö stari kertonut mitä pitää mitata. Tuo viittaisi pyörimis nopeus anturiin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Automaatti ei vaihda
Eli "Transmission transfer case 2-wheel drive solenoid circuit failure"?arska10 kirjoitti:Eikö stari kertonut mitä pitää mitata. Tuo viittaisi pyörimis nopeus anturiin
Laittaako tuollainen tosiaan vaihdelaatikon vikatilaan? Sijaiseeko tuo anturi laatikossa?
P1875 oli myös, mutta lähti nollaamalla pois eikä tullut uudestaan.
En kysynyt millä ohjelmalla koodit tsekattiin, mutta huomenna selvinnee enemmän.
Re: Automaatti ei vaihda
Ei noita koodeja kannata millään muulla kattoo kuin staarilla. Muilla vehkeillä turhaa ajan ja rahan tuhlausta.Staari kyllä neuvookin,miten edetä. kysäses apuja staari topiksissa jos joku kerkeis lähistöltä jeesaan. Staarin koodeilla saat täältäkin varmimmin apuja,täälläkin moni painii staari vs. Mersu päivittäin.
Star
Re: Automaatti ei vaihda
Heh, tätä on ilmassa. Oma 1998 ML teki viime yönä saman, ja tietenkin Venäjän puolella. Odottelun jälkeen alkoi pelaamaan mutta teki toisen pysähdyksen jälkeen taas saman. Odottelu auttoi ja pääsin keskeytyksettä kotiin.
Merkkiliikkeessä on hyllyssä tätä uutta liitinholkkia vaihteistoon, tässä on parannetut o-renkaat jotka pitäs auttaa öljyn karkaamiseen. Reilun kympin maksaa, kävin hypistelemässä osaa.
Tarkistin äsken kuskin jalkatilasta TCU tai amerikkalaisttain TCM boksin, sinne tulevat kangasteipillä käärityt johtoniput vaikuttavat kuivilta, ei se ATF öljy avoimen liittimen kautta pitäs tuonne boksiin päästä.
Joka tapauksessa tarttee käydä auton alla tsekkaamassa tuo liitin, jos on öljyä sisällä se kannattaa uusia. Ja sitten lukea vikakoodit.
Tässä laatikossa on kuulemma joku "shifter motor" joka saattaa piiputtaa, etenkin jos se piirilevy on ehjä. Jokuhan tuon takeltelemisen aiheuttaa.
Merkkiliikkeessä on hyllyssä tätä uutta liitinholkkia vaihteistoon, tässä on parannetut o-renkaat jotka pitäs auttaa öljyn karkaamiseen. Reilun kympin maksaa, kävin hypistelemässä osaa.
Tarkistin äsken kuskin jalkatilasta TCU tai amerikkalaisttain TCM boksin, sinne tulevat kangasteipillä käärityt johtoniput vaikuttavat kuivilta, ei se ATF öljy avoimen liittimen kautta pitäs tuonne boksiin päästä.
Joka tapauksessa tarttee käydä auton alla tsekkaamassa tuo liitin, jos on öljyä sisällä se kannattaa uusia. Ja sitten lukea vikakoodit.
Tässä laatikossa on kuulemma joku "shifter motor" joka saattaa piiputtaa, etenkin jos se piirilevy on ehjä. Jokuhan tuon takeltelemisen aiheuttaa.
Viimeksi muokannut karra, Ma 11.05.2015 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Automaatti ei vaihda
Eikö noihin koodeihin voi luottaa jos ne on muulla kuin Starilla vedetty?
Re: Automaatti ei vaihda
En valitettavasti osaa sanoa. Itse yritän saada paikallisen Staar-miehen kiinni.jsf kirjoitti:Eikö noihin koodeihin voi luottaa jos ne on muulla kuin Starilla vedetty?
Oli muuten jännä kun kolautti vaihteen päälle rajusti kun vedin kepin D:lle Duty-Free kaupan pihalla, ajattelin että mikäs nyt siellä kun noin rytkäsee, no vikahan se siellä itsestään lmoitteli.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Automaatti ei vaihda
Kuulostaako transfer case vika autoon sopivalta?jsf kirjoitti:Eikö noihin koodeihin voi luottaa jos ne on muulla kuin Starilla vedetty?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti ei vaihda
Ainkin 4 veto viton jakolaatikon vaivoihinDBFI kirjoitti:Kuulostaako transfer case vika autoon sopivalta?jsf kirjoitti:Eikö noihin koodeihin voi luottaa jos ne on muulla kuin Starilla vedetty?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Automaatti ei vaihda
DBFI kirjoitti:Kuulostaako transfer case vika autoon sopivalta?jsf kirjoitti:Eikö noihin koodeihin voi luottaa jos ne on muulla kuin Starilla vedetty?
Tätä juuri ihmettelin.Toisaalta en ajatellut, että voi haamukoodeja voisi tulla.
Mutta mitäpä tässä osaisi mistään sanoa, kun koko automerkki ei ole millään tavalla tuttu.. jostain Stareista puhumattakaan.
Re: Automaatti ei vaihda
Luettiin tänään Starilla vikakoodit. Niitä ei ollut. Ainoat mitä näkyi oli että mittariston ja jonkun VG:n kommunikointi ei toimi. Ainakin tuo mittaristoon saatavan yhteyden puuttuminen on ollut koko ajan, viime kesänä kun virta-avainta koodattiin niin sama herja oli.
Tänään on auto toiminut. Olisiko tuo vikatila ollut jotain jälkimaininkeja jarruvalokatkaisijan viallisuudesta, vaihdoin sen pari vk sitten.
Pääsen huomenna montulle ja tutkin vaihteiston pistokkeen että onko siellä öljyä.
Tänään on auto toiminut. Olisiko tuo vikatila ollut jotain jälkimaininkeja jarruvalokatkaisijan viallisuudesta, vaihdoin sen pari vk sitten.
Pääsen huomenna montulle ja tutkin vaihteiston pistokkeen että onko siellä öljyä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Automaatti ei vaihda
Tarkista mittariston liitin,että on kunnolla kiinni. Minulla herjas yhdessä autossa aina mittariston kommunikointi ongelmaa ja liitin oli huonosti kiinni,loppui yhteys ongelmat sillä.
Star
Re: Automaatti ei vaihda
OK, tarttee katsoa jos saa inspiksen, nyt ei tunnu siltä .Bomber4 kirjoitti:Tarkista mittariston liitin,että on kunnolla kiinni. Minulla herjas yhdessä autossa aina mittariston kommunikointi ongelmaa ja liitin oli huonosti kiinni,loppui yhteys ongelmat sillä.
Katsoin tänään laatikon pistokkeen, sieltähän lorahti öljyä ulos. Eli menee holkin vaihtohommiksi, onneksi ei ole sen kalliimpi kuin reilu kymppi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Automaatti ei vaihda
Auto tarkastattu Starilla.
Laatikosta ei tullut mitään koodia mutta ESP herjaa:
P1999 speed signal from control module ESP implausible/ read out fault memory of control unit ESP
Huomasin autotallin lattialla pienen öljyläikän ja noron, joten olisko liitin falskannut.
Pitää saada rakkine montun päälle, jotta pääsee tarkastamaan mikä vuotaa
Laatikosta ei tullut mitään koodia mutta ESP herjaa:
P1999 speed signal from control module ESP implausible/ read out fault memory of control unit ESP
Huomasin autotallin lattialla pienen öljyläikän ja noron, joten olisko liitin falskannut.
Pitää saada rakkine montun päälle, jotta pääsee tarkastamaan mikä vuotaa
Re: Automaatti ei vaihda
Tässä tuo homma, eli pistokkeen rungon vaihto. Englanniksi tuo palikka taitaa olla pilot bushing, itse kävin tänään hakemassa sen merkkiliikkeestä, vajaan kympin maksoi.
https://www.youtube.com/watch?v=QvwxeCy8xRQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuota ei saa tehdä öljyn lämpötilan ollessa yli 50 astetta, saattaa johdinlevy vaurioitua. Lukee MB huolto-ohjeessa.
Tuossa videossa kaveri kertoi että pulttilla se holkki vedetään pohjaan asti, vaikka pientä momenttia vaan käytetään. Mielestäni parempi painaa se käsillä pohjaan asti ja pultti pitää sen vaan paikoillaan, ettei mene vaan kallis johdinlevy siellä lootassa rikki. Toisaalta videossa kyllä mainittiin että holkin asennus on tiukka... eli voimaa tarvii painamiseen.
https://www.youtube.com/watch?v=QvwxeCy8xRQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuota ei saa tehdä öljyn lämpötilan ollessa yli 50 astetta, saattaa johdinlevy vaurioitua. Lukee MB huolto-ohjeessa.
Tuossa videossa kaveri kertoi että pulttilla se holkki vedetään pohjaan asti, vaikka pientä momenttia vaan käytetään. Mielestäni parempi painaa se käsillä pohjaan asti ja pultti pitää sen vaan paikoillaan, ettei mene vaan kallis johdinlevy siellä lootassa rikki. Toisaalta videossa kyllä mainittiin että holkin asennus on tiukka... eli voimaa tarvii painamiseen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Automaatti ei vaihda
Olen noita vaihtaessani pyyhkäissyt vähän jarrujen kumiosille tarkoitettua rasvaa holkin tiivisteisiin, niin menee vähän helpommin paikoilleen.karra kirjoitti:Tuossa videossa kaveri kertoi että pulttilla se holkki vedetään pohjaan asti, vaikka pientä momenttia vaan käytetään. Mielestäni parempi painaa se käsillä pohjaan asti ja pultti pitää sen vaan paikoillaan, ettei mene vaan kallis johdinlevy siellä lootassa rikki. Toisaalta videossa kyllä mainittiin että holkin asennus on tiukka... eli voimaa tarvii painamiseen.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Automaatti ei vaihda
Vaihdoin holkin tänään. Sivelin siellä porauksessa olleella ATF öljyllä nuo tiivisteet. Ei se kovin syvälle mennyt, mutta ulompi o-rengas painui sinne sisään. Sitten keskiruuvi ihan vaan rannetiukkuuteen. Itse pistokkeen tiivisteen voitelin teflonspraylla, tarkoitettu kumille ja muoville sekä samalla voiteella liukastin holkin pyörivän lukkorenkaan. Se vanhahan oli aika tiukassa mutta sillä varmaan hiekkapölyä tms.C 124 320 kirjoitti:Olen noita vaihtaessani pyyhkäissyt vähän jarrujen kumiosille tarkoitettua rasvaa holkin tiivisteisiin, niin menee vähän helpommin paikoilleen.karra kirjoitti:Tuossa videossa kaveri kertoi että pulttilla se holkki vedetään pohjaan asti, vaikka pientä momenttia vaan käytetään. Mielestäni parempi painaa se käsillä pohjaan asti ja pultti pitää sen vaan paikoillaan, ettei mene vaan kallis johdinlevy siellä lootassa rikki. Toisaalta videossa kyllä mainittiin että holkin asennus on tiukka... eli voimaa tarvii painamiseen.
3 desilitraa tuli öljyä vatiin, lisäsin sinne 3,8 desiä. Mittatikkua ei nyt ole mutta viime kesänä tarkistettu ja lisätty hieman automaattiöljyä. Öljy oli Febin MB 236.10 tyypitetty.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224