61000km ja glykoolit laatikossa!
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Eikös se valmistuspäivämäärä ollut kuitenkin 09/2003 eikä 2004.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
oliObnoxio kirjoitti:Eikös se valmistuspäivämäärä ollut kuitenkin 09/2003 eikä 2004.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Jos laatikko toimii oikein ja jytistelemättä mitä väliä kuuluuko riskiryhmään vai ei ?
Laittaa erillisen kennon keulille ja kas, ei ole enää pelkoa glykolivaivoista. Enimmillään muutaman satasen homma.
Aika ajoin tulee edelleen glykolivaivaisia korjaamolle, ei niitä kaikkia ole korjattu. Eikä kaikki vaihdetut syylärit kestä.
Laittaa erillisen kennon keulille ja kas, ei ole enää pelkoa glykolivaivoista. Enimmillään muutaman satasen homma.
Aika ajoin tulee edelleen glykolivaivaisia korjaamolle, ei niitä kaikkia ole korjattu. Eikä kaikki vaihdetut syylärit kestä.
oulaistenliikenne.fi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Tässä ongelmassa ilmeisesti paras laittaa erillinen lauhditin vaihteistolle?
Jäähdytinkennon uusinnalla pieni riski säilyy kuitenkin taustalla edelleen!
Jäähdytinkennon uusinnalla pieni riski säilyy kuitenkin taustalla edelleen!
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Minkälaisia termostaatteja olette laittaneet? Paluulinjaan?CDI203 kirjoitti:kaikissa missä öljy ja vesi on samassa lauhdutimessa on se mahdolista,Diodi kirjoitti:Tässä lueskellut suurpiirteisesti koko ketjun nyt läpi ja vähän jäi epäselväksi että koskeeko tämä ongelma nyt W209 clk 240 vm02?
Suurinosa näistä ongelmista mitä porukka on esille tuonut tuntuisi olevan diisseli vehkeissä, mutta koskeeko siis myös bensoja?
Autollani ajettu nyt 170tkm ja semmoisen vian olen nyt lootassa havainnut että pitkästi yli 2000rpm vetää kierroksia monesti ennenkuin vaihtaa isompaa laatikon ollessa "S"llä ja tuolla "W"llä mielestäni vaihtaa järkevämmin eikä vedätä?
http://www.veetee-parts.fi/kauppa/produ ... cts_id=717" onclick="window.open(this.href);return false; tuommoinen olisi tarkoitus nyt kaverin kanssa viritellä tuollevaihteisto öljylle paikalleen vaan jokohan mahtaa olla liian myöhäistä :/
joitenkin syylarien kohdalla riski on isompi,
jos laitat erilisen lauhdutimen laita myös sille termostaati
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Tässä on mun versio. Toi on mocalin valmistama ja taitaa olla suosituimpia merkkejä näissä hommissa.Tenutähti kirjoitti: Minkälaisia termostaatteja olette laittaneet? Paluulinjaan?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Asiallisen näköinen systeemi!aziz kirjoitti:Tässä on mun versio. Toi on mocalin valmistama ja taitaa olla suosituimpia merkkejä näissä hommissa.Tenutähti kirjoitti: Minkälaisia termostaatteja olette laittaneet? Paluulinjaan?
Ahdistaako tuossa termari nyt meno- vai paluulinjaa? Onko tuossa joku lämpötilan mittaus vai mikä anturi tuossa oranssin kaapelin päässä on?
Minkälaisilla arvoilla termostaatti on? Pysyykö öljyt mieleisen lämpöisenä/jostain pystyt seuraamaan? Star?
Mistä ostit kennon/termostaatin?
Alkuperäisessä laatikkoöljyn jäähdytinkierrossa ei ilmeisesti ole termaria?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Erilisellä kennolla olevasa on(syylärin kanssaa olevassa syylärin termostatti hoitaa sen)Tenutähti kirjoitti:Asiallisen näköinen systeemi!aziz kirjoitti:Tässä on mun versio. Toi on mocalin valmistama ja taitaa olla suosituimpia merkkejä näissä hommissa.Tenutähti kirjoitti: Minkälaisia termostaatteja olette laittaneet? Paluulinjaan?
Ahdistaako tuossa termari nyt meno- vai paluulinjaa? Onko tuossa joku lämpötilan mittaus vai mikä anturi tuossa oranssin kaapelin päässä on?
Minkälaisilla arvoilla termostaatti on? Pysyykö öljyt mieleisen lämpöisenä/jostain pystyt seuraamaan? Star?
Mistä ostit kennon/termostaatin?
Alkuperäisessä laatikkoöljyn jäähdytinkierrossa ei ilmeisesti ole termaria?
termostatti ei saa kuristaa öljyn kiertoa missä tilanteessa enempää kuin se alkuperäinen systeemi
mocaleit/laminovia vaikkapa tuolta, autoracing
-93
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Tuosta linkistä kun selaa vähän alaspäin, niin löytyy juttua omasta kytkennästä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 46&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;Tenutähti kirjoitti: Asiallisen näköinen systeemi!
Ahdistaako tuossa termari nyt meno- vai paluulinjaa? Onko tuossa joku lämpötilan mittaus vai mikä anturi tuossa oranssin kaapelin päässä on?
Minkälaisilla arvoilla termostaatti on? Pysyykö öljyt mieleisen lämpöisenä/jostain pystyt seuraamaan? Star?
Mistä ostit kennon/termostaatin?
Alkuperäisessä laatikkoöljyn jäähdytinkierrossa ei ilmeisesti ole termaria?
Termarihan on ikään kuin H-kierrossa, lämpöanturi sijaitsee laatikolta tulevassa linjassa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kiitoksia näistä vinkeistä! Tulee kyllä CLS-kuume kun kattelee noita aziz:in kuvia! Hävyttömän hyvän näköinen auto!aziz kirjoitti:Tuosta linkistä kun selaa vähän alaspäin, niin löytyy juttua omasta kytkennästä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 46&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;Tenutähti kirjoitti: Asiallisen näköinen systeemi!
Ahdistaako tuossa termari nyt meno- vai paluulinjaa? Onko tuossa joku lämpötilan mittaus vai mikä anturi tuossa oranssin kaapelin päässä on?
Minkälaisilla arvoilla termostaatti on? Pysyykö öljyt mieleisen lämpöisenä/jostain pystyt seuraamaan? Star?
Mistä ostit kennon/termostaatin?
Alkuperäisessä laatikkoöljyn jäähdytinkierrossa ei ilmeisesti ole termaria?
Termarihan on ikään kuin H-kierrossa, lämpöanturi sijaitsee laatikolta tulevassa linjassa.
Ymmärränkö oikeen tuon öljynkierron?
Kun öljy on kylmää niin kiertää ns. hullunkiertoa. Kun lämpenee tarpeeksi, niin aukeaa termostaatti ja päästää jäähdyttimen läpi, jonka jälkeen tulee takaisin samaan putkeen ja laatikkoon takaisin?
Tässä systeemissähän AINA osa öljystä kiertää suoraan takasin laatikkoon jäähdyttimen ohi (oli minkä lämpöistä öljyä hyvänsä) Mutta ei varmaan haittaa?
Menikö sinne päinkään?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kiitosta vaan.Tenutähti kirjoitti: Kiitoksia näistä vinkeistä! Tulee kyllä CLS-kuume kun kattelee noita aziz:in kuvia! Hävyttömän hyvän näköinen auto!
Ymmärränkö oikeen tuon öljynkierron?
Kun öljy on kylmää niin kiertää ns. hullunkiertoa. Kun lämpenee tarpeeksi, niin aukeaa termostaatti ja päästää jäähdyttimen läpi, jonka jälkeen tulee takaisin samaan putkeen ja laatikkoon takaisin?
Tässä systeemissähän AINA osa öljystä kiertää suoraan takasin laatikkoon jäähdyttimen ohi (oli minkä lämpöistä öljyä hyvänsä) Mutta ei varmaan haittaa?
Menikö sinne päinkään?
Joo, näinhän tuo menee, olet asian ytimessä.
Harmi kun ei tullut mittailtua lootan lämpöjä vakio kilkkeillä. Kiinnostaisi tietää kuinka kuumana öljyt voi käydä kesäkuumalla vai pysyykö lämmöt kurissa ilman erillistä lauhdutintakin. Tuolla mun järjestelmällä lämmöt ei nouse ajon aikana koskaan yli 80, mutta luonnollisesti pysähdyksissä nousee hetkellisesti 85-90 asteen väliin.
Siekkisellä kun aikoinaan kävin lootan kanssa, niin se vanha mies suositteli lauhduttimen asentamista. Oli kuulemma purkanut monta laatikkoa, missä sisuskalut muuttanu väriä liian kuumien öljyjen takia.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Lukkopihdet molempiin letkuihin.Hajottaako laatikon vai kuuluko öljyn jostain syystä kiertää keulalla asti.Onko puolta kiloa painetta?
Ikään kuin hätäapupika remonttina jos pelottaa glykolimixeri
Ei luulisi talvella haittaavan kovien lämpöjen puolesta.
Hieno on CLS.Ei auta pakkanen lämpöjen nousuun
Ikään kuin hätäapupika remonttina jos pelottaa glykolimixeri
Ei luulisi talvella haittaavan kovien lämpöjen puolesta.
Hieno on CLS.Ei auta pakkanen lämpöjen nousuun
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Letku tukoon lukkotongeilla tai muutenkoyama kirjoitti:Lukkopihdet molempiin letkuihin.Hajottaako laatikon vai kuuluko öljyn jostain syystä kiertää keulalla asti.Onko puolta kiloa painetta?
Ikään kuin hätäapupika remonttina jos pelottaa glykolimixeri
Ei luulisi talvella haittaavan kovien lämpöjen puolesta.
Hieno on CLS.Ei auta pakkanen lämpöjen nousuun
Ja sitten riitää remontia
-86
E: siis käynistyksen jälkeen riittää remontia
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Mitenkäs, nyt olis kyseessä tuommonen -04 270cdi w211. Ongelmana ei niinkään täristäminen, vaan ajoittain 40-60 nopeudessa ikään kuin vatkaa, tai ravistaa mutta melko harvalla taajuudella. Suuremmilla nopeuksilla (60->) ei ongelmaa. Välillä menee tuossa 40-60 nopeudessakin ihan tasasesti. Pitäisikö suosiolla viedä glykolitestiin? Ajettu 330tkm.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Jos epäilet syyksi pakkasanestettä niin ainkin ajaminen kannattaa lopetaa hetiH.E. von Kuusi kirjoitti:Mitenkäs, nyt olis kyseessä tuommonen -04 270cdi w211. Ongelmana ei niinkään täristäminen, vaan ajoittain 40-60 nopeudessa ikään kuin vatkaa, tai ravistaa mutta melko harvalla taajuudella. Suuremmilla nopeuksilla (60->) ei ongelmaa. Välillä menee tuossa 40-60 nopeudessakin ihan tasasesti. Pitäisikö suosiolla viedä glykolitestiin? Ajettu 330tkm.
(tosin silti pitää paljon osaa vaihtaa laatikoon jos sen
käytöiän haluaa yhtä pitkäksi kuin olis ilman pakasanesteen sekoitumista ollut)
-70
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
CDI203 kirjoitti:Jos epäilet syyksi pakkasanestettä niin ainkin ajaminen kannattaa lopetaa hetiH.E. von Kuusi kirjoitti:Mitenkäs, nyt olis kyseessä tuommonen -04 270cdi w211. Ongelmana ei niinkään täristäminen, vaan ajoittain 40-60 nopeudessa ikään kuin vatkaa, tai ravistaa mutta melko harvalla taajuudella. Suuremmilla nopeuksilla (60->) ei ongelmaa. Välillä menee tuossa 40-60 nopeudessakin ihan tasasesti. Pitäisikö suosiolla viedä glykolitestiin? Ajettu 330tkm.
(tosin silti pitää paljon osaa vaihtaa laatikoon jos sen
käytöiän haluaa yhtä pitkäksi kuin olis ilman pakasanesteen sekoitumista ollut)
Käytiin Vehon kaverin kanssa ajamassa ja oli myöskin sitä mieltä, ettei tässä tapauksessa kyseessä ole mitä todennäköisimmin glykoliongelma. Ei kyllä toisaalta suoralta kädeltä osannut itsekään sanoa mistä on kyse, varsinkin kun oireilu on sen verran ohutta. Jonkunlaista ajoittaista vapinaa em. nopeuksilla tämäkin kaveri kyllä huomasi, ja ensi viikolla tutkitaan mistä voisi olla kyse (tehdään myös glykolitesti varmuudeksi, nykyään kuulemma kustantaa jo satakunta euroa ).
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Olisko nyt viisasta laittaa mersa parkkiin, kunnes varmistuu onko glykolit karannu laatikkoon?H.E. von Kuusi kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Jos epäilet syyksi pakkasanestettä niin ainkin ajaminen kannattaa lopetaa hetiH.E. von Kuusi kirjoitti:Mitenkäs, nyt olis kyseessä tuommonen -04 270cdi w211. Ongelmana ei niinkään täristäminen, vaan ajoittain 40-60 nopeudessa ikään kuin vatkaa, tai ravistaa mutta melko harvalla taajuudella. Suuremmilla nopeuksilla (60->) ei ongelmaa. Välillä menee tuossa 40-60 nopeudessakin ihan tasasesti. Pitäisikö suosiolla viedä glykolitestiin? Ajettu 330tkm.
(tosin silti pitää paljon osaa vaihtaa laatikoon jos sen
käytöiän haluaa yhtä pitkäksi kuin olis ilman pakasanesteen sekoitumista ollut)
Käytiin Vehon kaverin kanssa ajamassa ja oli myöskin sitä mieltä, ettei tässä tapauksessa kyseessä ole mitä todennäköisimmin glykoliongelma. Ei kyllä toisaalta suoralta kädeltä osannut itsekään sanoa mistä on kyse, varsinkin kun oireilu on sen verran ohutta. Jonkunlaista ajoittaista vapinaa em. nopeuksilla tämäkin kaveri kyllä huomasi, ja ensi viikolla tutkitaan mistä voisi olla kyse (tehdään myös glykolitesti varmuudeksi, nykyään kuulemma kustantaa jo satakunta euroa ).
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Näinhän se on tehtävä. Onneksi voi aina ajella tuolla aamelillakin.Tenutähti kirjoitti:Olisko nyt viisasta laittaa mersa parkkiin, kunnes varmistuu onko glykolit karannu laatikkoon?H.E. von Kuusi kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Jos epäilet syyksi pakkasanestettä niin ainkin ajaminen kannattaa lopetaa hetiH.E. von Kuusi kirjoitti:Mitenkäs, nyt olis kyseessä tuommonen -04 270cdi w211. Ongelmana ei niinkään täristäminen, vaan ajoittain 40-60 nopeudessa ikään kuin vatkaa, tai ravistaa mutta melko harvalla taajuudella. Suuremmilla nopeuksilla (60->) ei ongelmaa. Välillä menee tuossa 40-60 nopeudessakin ihan tasasesti. Pitäisikö suosiolla viedä glykolitestiin? Ajettu 330tkm.
(tosin silti pitää paljon osaa vaihtaa laatikoon jos sen
käytöiän haluaa yhtä pitkäksi kuin olis ilman pakasanesteen sekoitumista ollut)
Käytiin Vehon kaverin kanssa ajamassa ja oli myöskin sitä mieltä, ettei tässä tapauksessa kyseessä ole mitä todennäköisimmin glykoliongelma. Ei kyllä toisaalta suoralta kädeltä osannut itsekään sanoa mistä on kyse, varsinkin kun oireilu on sen verran ohutta. Jonkunlaista ajoittaista vapinaa em. nopeuksilla tämäkin kaveri kyllä huomasi, ja ensi viikolla tutkitaan mistä voisi olla kyse (tehdään myös glykolitesti varmuudeksi, nykyään kuulemma kustantaa jo satakunta euroa ).
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Missä vuosimallissa tämä ongelma ilmeni. löytyykö vikaa jo -01 W203 200kompressorista eli viellä tällä M111 koneella ja automaattilootalla oleva
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
jookai, tuollainen lista oli jossain, eikä se tuota ainakaan poissulje:Mr300 kirjoitti:Missä vuosimallissa tämä ongelma ilmeni. löytyykö vikaa jo -01 W203 200kompressorista eli viellä tällä M111 koneella ja automaattilootalla oleva
Model 203 before 9/2003 with engines 111/271/112/OM646/OM611/612.990 and transmission 722.6
Model 209 before 9/2003 engines 271/112/113/OM612 and tranny 722.6
Model 211 before 9/2003 engines 271/113/OM628/647/648 and transmission 722.6
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Dodiih!
Vaihteisto luisteli aikansa aina silloin tällöin varsinkin kylmällä koneella oireili kovasti mutta ei aina.. Joskus R:lle laitettaessa ei halunnut oikein lähteä liikkeelle tai D:llä myöskin sama homma, kierroksia otti mutta meno oli aika verkkaista, kunnes sitten yhtäkkiä taas otti kiinni... Ongelma oli tosiaan kylmälnä ja luisti nimenomaan 1-2:s vaihteella sekä vaihatessa isommilla vaihteilla niin kierrokset nousi vaihtojen välillä.. Viimein aika koitti vaihtaa öljyt ja suodin yms. kyb-venttiili vaihdettiin samalla myös. Viikko kului aikaa kunnes luisti jälleen kertaalleen ja hiukan myöhemmin jämähti 2.vaihde pesään ja matka jatkui korkeintaan 60km/h jengat 3000.... Eikun lavettille ja taas tutkailemaan... Öljyt+suod. ja vikakoodit.. Vaihteiston ohjausboksi rikki/ koodeja tais olla juurikin kierrosnopeusanturi Yr jotain....... ja oikosulkua yms...) Noh, homma ok sitten, kunnes seuraavana aamuna kylmällä koneella jälleen luistot..... eiku takaisin liikkeeseen X ja koodit tulos nolla ja ainoa mitä tehtiin oli öljyn lisäys kuulemma millilleen 3,0 dl oikeassa lämpötilassa.... Noh sittemin toiminut täysin OK! seuraillaan tilannetta.....
Mustaa valkoisella/ tiedetyt vaihteiston öljynvaihdot 138tkm 2009 sekä 209 tkm 2013
Oliko tosiaan näin että omaan alkupään kamppeen jossa ei glykoli-ongelmaa?? 203.216 OM 612.962 722.6???!
Jaa postailua tutkailtua huomasinkin, että tännehän olikin jo vastattu aiemmin 2013...
Juups auto tosiaan ollut itsellä 06/2007 lähtien ja km tullut alkuvuosina paljon ja nykyisin aika laimeasti... kori antaa kyllä merkkejä peruspaikoista... Jopa -2009 50% goodwill paikat antautuvat myös taas...
Vaihteisto luisteli aikansa aina silloin tällöin varsinkin kylmällä koneella oireili kovasti mutta ei aina.. Joskus R:lle laitettaessa ei halunnut oikein lähteä liikkeelle tai D:llä myöskin sama homma, kierroksia otti mutta meno oli aika verkkaista, kunnes sitten yhtäkkiä taas otti kiinni... Ongelma oli tosiaan kylmälnä ja luisti nimenomaan 1-2:s vaihteella sekä vaihatessa isommilla vaihteilla niin kierrokset nousi vaihtojen välillä.. Viimein aika koitti vaihtaa öljyt ja suodin yms. kyb-venttiili vaihdettiin samalla myös. Viikko kului aikaa kunnes luisti jälleen kertaalleen ja hiukan myöhemmin jämähti 2.vaihde pesään ja matka jatkui korkeintaan 60km/h jengat 3000.... Eikun lavettille ja taas tutkailemaan... Öljyt+suod. ja vikakoodit.. Vaihteiston ohjausboksi rikki/ koodeja tais olla juurikin kierrosnopeusanturi Yr jotain....... ja oikosulkua yms...) Noh, homma ok sitten, kunnes seuraavana aamuna kylmällä koneella jälleen luistot..... eiku takaisin liikkeeseen X ja koodit tulos nolla ja ainoa mitä tehtiin oli öljyn lisäys kuulemma millilleen 3,0 dl oikeassa lämpötilassa.... Noh sittemin toiminut täysin OK! seuraillaan tilannetta.....
Mustaa valkoisella/ tiedetyt vaihteiston öljynvaihdot 138tkm 2009 sekä 209 tkm 2013
Oliko tosiaan näin että omaan alkupään kamppeen jossa ei glykoli-ongelmaa?? 203.216 OM 612.962 722.6???!
Jaa postailua tutkailtua huomasinkin, että tännehän olikin jo vastattu aiemmin 2013...
Juups auto tosiaan ollut itsellä 06/2007 lähtien ja km tullut alkuvuosina paljon ja nykyisin aika laimeasti... kori antaa kyllä merkkejä peruspaikoista... Jopa -2009 50% goodwill paikat antautuvat myös taas...
____________________________
W212 E350 4MATIC -09 Avantgarde (135tkm-?)
S203 C270 CDI A T -01 Elegance (83-221tkm)
W212 E350 4MATIC -09 Avantgarde (135tkm-?)
S203 C270 CDI A T -01 Elegance (83-221tkm)
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
A 211 500 32 02 02 . 17/02/04 ei kuulu vissiin suurimpaan vikaryhmään?
jos sitä uskaltais ajaa seuraavaan öljynvaihtoon asti tuolla vanhalla vielä ennen erillisen kennon laittoa...? 20tkm siihen matkaa.
jos sitä uskaltais ajaa seuraavaan öljynvaihtoon asti tuolla vanhalla vielä ennen erillisen kennon laittoa...? 20tkm siihen matkaa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Lainataanpas tätä aihetta vähäsen.
Kaverin S211:ssa (-04, 220CDI) on ollut jonkin aikaa seuraavia oireita/ominaisuuksia:
- kylmänä ei nyi
- lämpimänä kiihdytettäessä nykii, n. 60-80 nopeudessa
- tasaisessa ajossa ei nyi
Hiljattain vaihteiston öljyt vaihdetttin huutelemalla ja samalla vaihdettu kyb. Oireet hieman lieveni, mutta eivät poistuneet.
Olisikohan tuossa glykoli-vammaa?
Kaverin S211:ssa (-04, 220CDI) on ollut jonkin aikaa seuraavia oireita/ominaisuuksia:
- kylmänä ei nyi
- lämpimänä kiihdytettäessä nykii, n. 60-80 nopeudessa
- tasaisessa ajossa ei nyi
Hiljattain vaihteiston öljyt vaihdetttin huutelemalla ja samalla vaihdettu kyb. Oireet hieman lieveni, mutta eivät poistuneet.
Olisikohan tuossa glykoli-vammaa?
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Andy kirjoitti:Lainataanpas tätä aihetta vähäsen.
Kaverin S211:ssa (-04, 220CDI) on ollut jonkin aikaa seuraavia oireita/ominaisuuksia:
- kylmänä ei nyi
- lämpimänä kiihdytettäessä nykii, n. 60-80 nopeudessa
- tasaisessa ajossa ei nyi
Hiljattain vaihteiston öljyt vaihdetttin huutelemalla ja samalla vaihdettu kyb. Oireet hieman lieveni, mutta eivät poistuneet.
Olisikohan tuossa glykoli-vammaa?
Kerran kyb vaihdettu ja jotain muutosta tapahtunut niin vaihteiston opetus starilla kokeilla ainakin ensin. (täältä löytyy tarinointia)
Hommasta ei ainakaan haittaa ole. Jos glykolia epäilee niin joissain pajoilla on vehkeet millä öljynäytteestä pystyy testaamaan onko glykolia.
Lopullisesmpi ratkaisuhan on erillinen jäähdytin laatikkoöljylle. Mulla on ko. rakennelma termostaatilla. Termostaatin tarpeellisuudesta on ainakin kahta mielipidettä, tuskin kuitenkaan haittaa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Mitenkäs tuo BEHR:in jäähdytin kestää?
Itsellä autona CLK W209 ja 2002 käyttöönotettu.
kilometrejä mittarissa pikkasen yli 220tkm
Lähinnä tässä on ajatuksena se että rupeanko etsimään keulalle erillistä automaatin öljynlauhdutinta
vai ajelenko tyytyväisenä behrilläni maisemaan...
Itsellä autona CLK W209 ja 2002 käyttöönotettu.
kilometrejä mittarissa pikkasen yli 220tkm
Lähinnä tässä on ajatuksena se että rupeanko etsimään keulalle erillistä automaatin öljynlauhdutinta
vai ajelenko tyytyväisenä behrilläni maisemaan...
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re:
Niimpä ei ole ollut mitään ongelmia W 124 320 TE syylärin kanssa on pysynyt öljyt ja vedet erillään, kun syylärin läpi menee yhtenäinen kupariputki jossa vaihteistoöljy jäähtyy tai tai lämpiää talvella.Sorsso kirjoitti:Kyllä tuntuu ihmeelliseltä toi Valeo syyläri homma....
Pitäs hirttää munista kattoon se ihminen, joka on yleensäkkin saanut päähänsä, että öljynlauhduttimessa syylärin sisällä pitää olla liitoksia... Eikä niin että olisi yhtenäinen öljylauhdutin ja tiivisteet vain niissä öljyputkien ulostulossa, ettei valu glykoli maahan....
Anteeksi avautumiseni... mutta miksi niiden pitää keksiä pyörää uudestaan. Käyttäisivät vaikka vanhoja w124 syyläreitä... ne sentään kestää.
Meseillään
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Millainen automaatti öljynlauhdutin on 2004 vuoden w203 180 kompressorissa?miksalo kirjoitti:Mitenkäs tuo BEHR:in jäähdytin kestää?
Itsellä autona CLK W209 ja 2002 käyttöönotettu.
kilometrejä mittarissa pikkasen yli 220tkm
Lähinnä tässä on ajatuksena se että rupeanko etsimään keulalle erillistä automaatin öljynlauhdutinta
vai ajelenko tyytyväisenä behrilläni maisemaan...
Sellaisen vaihtamallahan pääsisi luultavasti kaikkein helpoimmalla.
Vai miten on?
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Hassu kysymys jos et tiedä millainen se on niin mihin tuo päätelemä siitä että sillä pääsisi onkelmastamiksalo kirjoitti:Millainen automaatti öljynlauhdutin on 2004 vuoden w203 180 kompressorissa?miksalo kirjoitti:Mitenkäs tuo BEHR:in jäähdytin kestää?
Itsellä autona CLK W209 ja 2002 käyttöönotettu.
kilometrejä mittarissa pikkasen yli 220tkm
Lähinnä tässä on ajatuksena se että rupeanko etsimään keulalle erillistä automaatin öljynlauhdutinta
vai ajelenko tyytyväisenä behrilläni maisemaan...
Sellaisen vaihtamallahan pääsisi luultavasti kaikkein helpoimmalla.
Vai miten on?
perustuu
Hommanhan on valmis ratkisu esim tuo mitä nim delar asentaa/myy
ja jos haluaa pysysä MB tutoteissa niin vaikapa joisakin takaveto vitoissa oleva erilinen kenno Termostaateineen
myös 211 malleissa on noita vitossa noin syylärin levyinenmatala suorakaide 211 kanti kertaa kantti noin 1/6 syyläristä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Faijalla tuollainen 2004 w203 ja siihen ei vaihteiston letkut ainakaan syylariin mene.
Itse asiassa en nähnyt koko letkuja luultavasti missään.Ainakaan siinä kohtaa missä ne w209:ssä kulkee.
Täytyy kurkistella uudestaan w203 pellin alle että miltä siellä näyttää.
Jos valmis paketti löytyy sopivasti niin senhän sitten luultavasti ostan.
En ole lukenut tätä topikkia kokonaan läpi niin saatta olla että jotain infoa on jäänyt lukematta.
Itse asiassa en nähnyt koko letkuja luultavasti missään.Ainakaan siinä kohtaa missä ne w209:ssä kulkee.
Täytyy kurkistella uudestaan w203 pellin alle että miltä siellä näyttää.
Jos valmis paketti löytyy sopivasti niin senhän sitten luultavasti ostan.
En ole lukenut tätä topikkia kokonaan läpi niin saatta olla että jotain infoa on jäänyt lukematta.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Vanha topic mutta kannetaan kuitenkin oma ”korsi” kekoon.
Asensin omaan koslaan S203 200 CDI MBn oman termostaatilla olevan erillisen automaattilaatikon öljynjäähdyttäjän. Öljynjäähdyttäjän numero: A2115000200.
Itse asennus oli melko helppo homma mutta työläs, kun ei ollut nostinta tai monttua käytettävissä. Teetätin hydrauliliikkeessä noin 2 metrin pituiset kumiletkut joihin prässättiin toiseen päähän 14 mm banjoliittimet. Eli vedin laatikolta jäähdyttäjälle asti uudet letkut. Itse öljynjäähdyttään ostin samasta liikkeestä sopivat liittimet letkuille jotka kiristin normaaleilla letkusiteillä.
Automaattilaatikon vasemman puolen banjoliitin olisi saanut olla pienellä kulmalla oleva. Nyt joutui laittamaan muutaman tiivistysprikan banjoliittimen ja laatikon väliin; otti muuten liittimen prässätty osa laatikon kylkeen kiinni.
Asensin omaan koslaan S203 200 CDI MBn oman termostaatilla olevan erillisen automaattilaatikon öljynjäähdyttäjän. Öljynjäähdyttäjän numero: A2115000200.
Itse asennus oli melko helppo homma mutta työläs, kun ei ollut nostinta tai monttua käytettävissä. Teetätin hydrauliliikkeessä noin 2 metrin pituiset kumiletkut joihin prässättiin toiseen päähän 14 mm banjoliittimet. Eli vedin laatikolta jäähdyttäjälle asti uudet letkut. Itse öljynjäähdyttään ostin samasta liikkeestä sopivat liittimet letkuille jotka kiristin normaaleilla letkusiteillä.
Automaattilaatikon vasemman puolen banjoliitin olisi saanut olla pienellä kulmalla oleva. Nyt joutui laittamaan muutaman tiivistysprikan banjoliittimen ja laatikon väliin; otti muuten liittimen prässätty osa laatikon kylkeen kiinni.
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -