W124 virtalukko särkyi!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei se nyt sadasosamillin tarkkaa ole. Päät kannattaa hioa vinoksi.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3079
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Itse käytin irroittamiseen kahta noin kahden tuuman rautanaulaa työnnettyinä niihin reikiin

Jämähtäneen lukon saattaa saada pyörimään kun naputtelee sitä mustaa murtosuojakuorta samalla kun vääntää lukkoa auki radioasentoon. Tämän vinkin sain Vehon teknisestä neuvonnasta ja kas kummaa se toimi. Otti tosin puolisen tuntia ennen kun lukko lähti liikkeelle mutta helpompaa kun koko pesän hajottaminen.

Eli 2 cm x 4 cm keppi sitä holkkia vasten ja vasaralla toiseen päähän nakutellen samalla kun toisella kädellä (tai apumiehen kädellä...) litistää avainta sitä keppiä vasten ja pyörittää.

Jyrki
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Perhana kun pelottelette. Meitsi alkaa vainoharhaiseksi vm. -88 olevan ja vissiin parhaimmat päivänsä nähneen virtalukon kanssa! Ja ensi viikolla ajelen paikallisen Vehon pihaan setelitukko kourassa!
Avatar
riviit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:16
Paikkakunta: pohjanmaa

avaimenperä

Viesti Kirjoittaja riviit »

kannattaa ottaa kaikki turha paino pois avain nipusta ni pidentää käyttö ikää paljon :wink:
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Murtokokemuksia

Viesti Kirjoittaja juha »

***ttu joo, pitihän se mullekkin sattua. Auto seisoi viikon kylmässä tallissa ja hyvin tähän asti toiminut lukko sanoi sopimuksen irti varoitamatta. Ei kääntyny aivain nolla asennosta yhtään mihinkään! Ei vaikka naputteli lukkorunkoa ja renklas avainta... kun olin jo luopunut toivosta niin laitoinpa vähän öljyä lukkoon, se oli viimenen niitti ja hyvä jotta avain tuli sieltä enää ulos. Siinä se lahna oli keskellä pihaa pyörät linkussa ja ratti lukossa...

Murtautumisohjeet w124:seen lyhykäisyydessään (tai miten mä sain sen käyntiin...):

Verhoilu pois lukkosylinterin ympäriltä. Pikkurälläkällä missä on jo pieneksi kulunut katkaisulaikka halkaisin murtosuojan siististi varoen alumiinirunkoa. Halkeaa nätisti loppuun asti kun ajaa rälläkällä spriraalimaisesti niin saa leikattua holkin halki ilman että tulee naarmuakaan siihen alumiinirunkoon. Murtosuoja on niin sikakovaa rautaa jotta ajoin rälläkän kanssa siitä pois sentin siivun jollon se lähti kivuttomasti pois. Sitten vaan lievää väkivaltaa käyttäen haitat helvettiin yksi kerrallaan meisselillä, tämän jälkeen auto lähtee käyntiin meisselin kanssa vääntäen. Loppusiivous on vielä tekemättä, loput rojut pitäs jollain kaivaa pesästä että saa uudet osat upotettua paikalleen...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tommi M kirjoitti:
juhape kirjoitti:
Kuinka tarkka tuo tapin paksuus on? Onko tuossa joku jippo että tarvii olla vinoksi hiotut päät vai käykö aivan suorat ohuet raudan pätkät?

Totta tosiaan. Tappien paksuus kiinnostaa ja tuo hiotun pinnan suunta irroituksessa.

Uusi pesä odottaa hanskalokerossa kun vain vanhan saisi irti.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

Virtalukko jumissa/korjattuna

Viesti Kirjoittaja J-PK »

No niin, täältä kun luin näitä kauhutarinoita, kävihän se itsellekin sitten.Eilen ei meinannut enää lukko kääntyä starttiin millään, kun vihdoin sain konheen käyntiin, ei avainta enää saanut pois lukosta.
Pelkurina menin paikalliseen merkkihuoltoon ja vaihtoivat ; siis kumman lukkopesän vai patruunan? Se osa, missä avain on oli jätetty jäljelle (ja toki toimii nyt kokeilun jälkeen).Nyt sitten on oviin oma avain ja virtalukkoon oma.
Vaihdettiinko siis lukkopesä vai "patruuna"?Ja tämänkö lukkosepät pystyis sarjoittamaan uudelleen, ettei kaksia avaimia tarvittaisi?
Maksoinko itseni kipeäksi, lasku oli 94, 50e?

Ihmettelee: J-PK
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Itse sain avun täältä
autodidakti
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Maksoinko itseni kipeäksi, lasku oli 94, 50e?"

No et - patruuna on vaihdettu;

KL avainpatruuna alkup. 60 € tarvike 50 € ja työ meillä 10 € kun lähtee vielä puikoilla pois.

Alkuperäisen voi sarjoittaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: avaimenperä

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

riviit kirjoitti:kannattaa ottaa kaikki turha paino pois avain nipusta ni pidentää käyttö ikää paljon :wink:
Tää on täysin totta. Itselläni ei ole kuin pelkkä avain..ne painot siinä avaimen jatkeena syövät sitä lukkoa...

Mika
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: Murtokokemuksia

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

juha kirjoitti:***

Verhoilu pois lukkosylinterin ympäriltä. Pikkurälläkällä missä on jo pieneksi kulunut katkaisulaikka halkaisin murtosuojan siististi varoen alumiinirunkoa. Halkeaa nätisti loppuun asti kun ajaa rälläkällä spriraalimaisesti niin saa leikattua holkin halki ilman että tulee naarmuakaan siihen alumiinirunkoon. Murtosuoja on niin sikakovaa rautaa jotta ajoin rälläkän kanssa siitä pois sentin siivun jollon se lähti kivuttomasti pois. Sitten vaan lievää väkivaltaa käyttäen haitat helvettiin yksi kerrallaan meisselillä, tämän jälkeen auto lähtee käyntiin meisselin kanssa vääntäen. Loppusiivous on vielä tekemättä, loput rojut pitäs jollain kaivaa pesästä että saa uudet osat upotettua paikalleen...
Ei tarvi kauheasti siivota jos ottaa sammutuspeitteen ja laittaa siihen kohtaan mihin kipinäsuihku tulee. Ja sammutuspeitehän ei siitä mihinkään kulu, vaan sen voi taitella takaisin pakkaukseen rälläköinnin jälkeen ja seinälle roikkumaan...
Avatar
Landman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 28.05.2004 21:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Landman »

Voi per**** autossa avaimet paikoillaan ja nyt hallille vaihtaan lukko. Virtalukko ei suostunu pyörähtään huoltikanpihasta ja otin pihet ja väkivaltaa niin lähti. Onneks olen katellu täältä juttuja lukosta ja hommasin jo aikasemmin lukon valmiiks :lol: Tarkistin vaan nyt et miten se irtos siitä pesästä... :lol: Nyt kai mopo pölliin et saa pinnoja :lol: No kai siihen joku muukin sopii niihin reikiin...
Mercedes Sprinter 906.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Murtokokemuksia

Viesti Kirjoittaja juha »

MikaVeee kirjoitti:
juha kirjoitti:***
Ei tarvi kauheasti siivota jos ottaa sammutuspeitteen ja laittaa siihen kohtaan mihin kipinäsuihku tulee. Ja sammutuspeitehän ei siitä mihinkään kulu, vaan sen voi taitella takaisin pakkaukseen rälläköinnin jälkeen ja seinälle roikkumaan...
Juu, loppusiivouksella tarkoitin loppuromujen kaivamista ulos lukkorungosta. Jostain syystä lukkopesä ei lähtenyt pinnojen kanssa ulos vaikka haitat oli poistettu ja runko kääntyi ok -> oli saanut murrossa siipeensä joten jouduin sahaamaan lukkoesän halki lukkorungon sisällä katkaistulla rautasahan terällä.. Kipinät lensi suoraan kojelaudan sisään ja siellä ovat vieläkin, siinä vaiheessa oli ***tuskäppyrä sen verran korkea jottei mahdollinen autopalo ollut ollenkaan huono vaihtoehto ajatuksissani :) Eipä tuosta karkaistusta holkista kuumaa kipinää lähtenyt, se on jotain hiiliterästä tjs. sikakovaa rautaa.

Niin että vaihtakaa vaan se lukko ennenkuin napsahtaa ... :D
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
Landman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 28.05.2004 21:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Landman »

Joo lukko vaihdettu ja ei tarvinu pöllii mopoakaan :lol: Vanhat pyörän pinnat törkkäsin reikiin ja nykäsin avaimesta jolloin tuli avain pois sieltä lukosta. No leatherman oli siinä niin sillä avaimenreikään ja vetoja ja nitkuttelua niin lähti pois. Aika väljä oli lukko kun avainki lähti virtaasennossa nykäsemällä ulos... En pinnoihin tehny mitään viilauksia vaan laitoin suoraan vaan reikiin. En kyllä huomannu et olis temppuillu aikasemmin lukko vaan kertalaakista meni.
Mercedes Sprinter 906.
jone2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 01.09.2004 14:33

Viesti Kirjoittaja jone2 »

Moi !


[quote="Landman"]Joo lukko vaihdettu ja ei tarvinu pöllii mopoakaan :lol: Vanhat pyörän pinnat törkkäsin reikiin ja nykäsin avaimesta jolloin tuli avain pois sieltä lukosta. No leatherman oli siinä niin sillä avaimenreikään ja vetoja ja nitkuttelua niin lähti pois. Aika väljä oli lukko kun avainki lähti virtaasennossa nykäsemällä ulos... En pinnoihin tehny mitään viilauksia vaan laitoin suoraan vaan reikiin. En kyllä huomannu et olis temppuillu aikasemmin lukko vaan kertalaakista meni.[/quote]

No niin, nyt tämäkin iski. Ihme juttu, lukko vaihdettu 4.5 v sitten.
Avainnippu on kyllä aika iso ja vaikuttaa kulumiseen niin kuin joku jo totesikin.

Avain ei mene oikein sujuvasti reikään, vara-avain sujahtaa hieman paremmin.
Rattilukko ei loksahda joka kerta päälle kun avaimen vetää pois.

Pitääkö tuota purkaa tuota verhoilua, (joku kumitötsä siinä näkyy ympärillä olevan) , että lukon saa vaihdettua?

Muutenhan tuo on aika suoraviivainen, avain radioasentoon, pinnat sisään, avaimesta kiinni ja veto ulos, ja uus tarkasti samaan asentoon, eikö?

Auto on W124 250 D -90

t jone
Avatar
Landman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 28.05.2004 21:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Landman »

Suojat pois siitä lukon ympäriltä ja sitten avain virtaasentoon ja pinnat reikiin. Suojat lähti mulla ainakin vetämällä ulos vaan ja vähän meisselillä avittamalla. Joo sitten samassa asennossa takas uus lukko. Pinnat pitää sattuu sitten oikeelle puolen niitä peltihakasii et ne nousee ylös ja pääsee lukko tuleen ulos. Sen kyllä huomaa ku alkaa liikkuun lukko et ne pinnat olis oikeen...uudesta lukosta hyvä kattoo mallia kun hankkii sen eka ja niinku mulla oli varalla jo :lol:
Mercedes Sprinter 906.
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Avain pitäisi saara rarioasentoon että saa ne tapit lykättyä pohjaan asti.Kaverilla kävi nii et se oli ottanu avaimen pois ja kääntäny rattilukkoon nii siinä vasta hommaa oli vaihtaa...Rattiputkeen rälläkällä viilto et sai nastan kolosta pois.Ja se työkalu,kelpaa vaikka sopivan paksuinen juotostanko.
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
jone2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 01.09.2004 14:33

Viesti Kirjoittaja jone2 »

Kuinka tarkka tuo tapin paksuus on? Onko tuossa joku jippo että tarvii olla vinoksi hiotut päät vai käykö aivan suorat ohuet raudan pätkät?

Moi !


Pyörän pinnasta tulee hyvä tappi , on helppo työstää. Viistotus ainakin yläpuolella lukkoon päin, alapuolella en tiedä onko merkitystä. Epäilen, että
mopon pinna on liian paksu.

Ei ollut paha homma vaihtaa, muovi lipare kumeineen irti, lähtee meisselillä vääntämällä alareunasta, virtalukko radioasentoon , piikit reikiin niin syvälle, että tuntuu selvä vaste kun se lukitusjousi taipuu, sitten avaimesta vetämällä ja nitkuttelemalla lukko irti . Se musta murikka tulee mukana. Sitten avain rattilukkoasentoon ja pois. Nyt sitten murikan sisältä se vanha pesä pois, uusi avainpesä murikan sisälle ja avain taas radioasentoon. Pinnat tietty paikalleen. Kohdistus onnistuu esim mustan murikan loven ja lukkopesän ulokkeen keskinäisellä asennolla. Sitten vaan hökötys pinnoineen kaikkineen paikalleen ja pientä nitkutusta niin kloks., peitekilpi paikalleen ja homma on valmis.

Alkuperäinen lukko on suoraansanottuna paskaa tekoa. Siinä on se peitelevy
mikä pitää haitat kasassa, kiinni semmosella tapilla, mulla ainakin heilui se
peitelevy aika lailla ja sehän päästää ne haitat likkumaan tuhoisin seurauksin.
Oma lukko oli tosiaan vaihdettu v 2000 ja autolla on ajettu noin 130tkm sen jälkeen ja lukko oli jo ihan suhku. Osat lenkotti toisiinsa nähden miten sattuu. Miksi ne tämmöisiä tekee ??

t jone2

W124 250D-90
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Onko ollu jumalatoon avaannippu???
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Avatar
Outza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 03.01.2004 16:27
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Outza »

Daimler kirjoitti:Virtalukko vaihdettu ja veho rokotti seuraavasti:
virtalukon patruuna vaihto 26,46
lukkosylinteri 75,00
lukon sarjoitus 42,05
avain 15,00

yht.158,51 euroa.
Raision Veholla uusi lukkosarja (kahden etuoven lukot, takakontin lukko ja virtalukko) valmiiksi sarjoitettuna avaimineen yht. 266 euroa (w124) + päälle oma työ.
Melkeen tuo tuli tolleen halvemmaksi kuin ostaa erilliskappaleena kolme erillistä lukkoa sarjoituksineen päivineen.

Takakontin lukko meni uusiks kun yritettiin saada lukkoa toimimaan aseöljyn, koputtelun ja mun apukonstien välillä. Jäi sulkemisasentoon eli ei tarvinnut kuin pistää avainta pesään, pikkasen kääntää ja naks, iloisesti ovet meni luukkoon.
Apukuskin ovessa on vain joku suoja päällä, ei ollenkaan lukkopesää.
Kuskin ovilukko vaan avaa ovet.

Takakontin lukon tuli vaihdettua eilen. Kuskin ovilukon vaihto onkin sitte toinen asia, sillä avainta ei saa käännettyä oikealle 60 asteen vinkkeliin ja saisi siten vapautettua lukkosepän. Joutunee "kuorimaan" kermat päältä ja menemään pintaa syvemmälle. Lähdemme kohta "operaatiota" suorittamaan.

Virtalukko toimii toistaiseksi hyvin ja toimii ihan eri avaimelle, joten se saa vaihtoa odotella. Hanskalokerikon lukon voisi tietty ohimennen vaihtaa uuteen niin ei tarvitse ihmetellä, mikä avain siihen kuuluu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oviverhoilu pois ja rautasahan terällä lukkopatruunan tappi poikki niin irtoaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Outza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 03.01.2004 16:27
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Outza »

dealer kirjoitti:Oviverhoilu pois ja rautasahan terällä lukkopatruunan tappi poikki niin irtoaa.
Tjooh, otettiin kuskin ovesta verhoilut pois, mutta turhaa työtä tuli tehtyä. Ei verhoilua välttämättä tarvitse saada pois, auttaa tietenkin näkemisessä. Sattumalta vaan nylkytettiin avainta lukossa, käännettiin sitä mustaa muovi(?)reunaa .. öö.. johonkin suuntaan ja niin "plups" pulpahti lukkopatruuna tjsp käteen :)

Pari tuntia tuohon meni kylläkin aikaa, mutta nopeemmin meni apukuskin ovi... tietenkin :lol:
Takakontin lukkokaan ei ollut mikään suurempi ongelma, kunhan sai vaan patruunan tjsp ensiksi otettua pois kokonaan ja laitettua takasin. Ai hitto, pitäisköhän mun vanhoina päivinäni vielä opiskella auton korjaajaks ja nimenomaan vanhojen Mersujen korjaajaks :oops:

Nyt voi taas tyytyväisin mielin jättää autonsa lukittuna lähes mihin tahansa lähes milloin tahansa 8)
jone2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 01.09.2004 14:33

Viesti Kirjoittaja jone2 »

[quote="Outza"][. Ai hitto, pitäisköhän mun vanhoina päivinäni vielä opiskella auton korjaajaks ja nimenomaan vanhojen Mersujen korjaajaks :oops:
[/quote]

Moi !


Ei varmasti ainakaan hommat lopu....;-)

t jone
Avatar
Outza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 03.01.2004 16:27
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Outza »

jone2 kirjoitti: Moi !


Ei varmasti ainakaan hommat lopu....;-)

t jone
Ei varmaan ei, ja miten huvittavan/lutusen näköstä se on kun nainen pukee paskasen haalarin päälle :)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"pukee paskasen haalarin päälle "

Ei ei. :D
Haalari on aina puhdas silloin kun sitä puetaan päälle.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

No voi p... :(

Nyt tilttasi sitten virtalukko täälläkin. Avain liikkuu vain hehkutus- ja starttiasentojen välillä. Eli taitaa olla lukkosylinterin vaihdon kannalta sama vaikka olisi nolla-asennossa eikä liikkuisi lainkaan?
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

PK kirjoitti:taitaa olla lukkosylinterin vaihdon kannalta sama vaikka olisi nolla-asennossa eikä liikkuisi lainkaan?
Mitenkäs on?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitää saada siihen asentoon että reiät on kohdallaan, muuten menee särkemiseksi.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Pitäisiköhän minunkin alkaa pelkäämään mitä seuraavaksi tapahtuu ja pistää uutta kehiin äkkiä? Muutaman kerran on nimittäin tullut vastaan pieni virtalukon temppuilu. Kaikki toimii muuten mallikkaasti, mutta puhallin ei toimi kun temppuilu alkaa! :shock: Ensimmäisellä temppukerralla käytin autoa sammuksissa ja toisella kerralla puhallus lähti taas toimimaan kun vähän kääntelin (en rattilukolle asti ;) ) avainta ajon aikana.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin