Syötön säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jonska93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 15.02.2012 16:59
Paikkakunta: Ylihärmä

Syötön säätö

Viesti Kirjoittaja Jonska93 »

Noniin pumppu tietäjät, w124 om603 syöttöpumpun takana 2 solenoidia, ylempi käsittääkseni ELR ?!? alempi nykimisen esto ? kummastakin oon koittanu sitä liitintä ottaa irti ja mitään eroa en huomaa... syöttöä lisätty ja alemman mötikän alle laitettu korotetta (jonku ohjeiden mukaan). säädön jälkeen auto piristy mukavasti mutta ongelmana on tyhjäkäynti, kylmänä nii alhainen että ei pysy käynnis, lämpöösenä 900-1000rpm vaihtelee vähä...Molemmat tyhjäkäynnin säädöt niin pienellä ku saa. Toinen vika että vaikka lämpöisenä 1000rpm niin auto sammuu kun kääntää ratin tappiin eli tyhjäkäynnillä ei ole juuri yhtään vääntöä... lisätään vielä että kun vauhdista jaruttaa niin nostaa kierrokset itestään n.1500rpm (tämä vika? oli jo ennen ruuvausta).
Jonska93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 15.02.2012 16:59
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Syötön säätö

Viesti Kirjoittaja Jonska93 »

eikö kukaa tiärä sanoa ?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Syötön säätö

Viesti Kirjoittaja veskola »

En osaa tuohon tyhjäkäynnin väännön puutteeseen muuta sanoa kuin että johtuu pumpun säädöistä ja niistä on pitkät tarinat toisaalla foorumilla. Tyhjäkäynnin automaattiseen säätöön sen sijaan, mittaa ensin sen ylemmän sähkösolenoidin nastojen resistanssi. En muista vastusarvoa mutta jonkin sortin kela siellä näkyy. Sitten voi mitata millainen jännite tulee siihen kaksi napaiseen johtoon auton käydessä, mikäli ei tule mitään niin ELR järjestelmässä on jokin vika.

Tyhjäkäynnin pitäisi muuttua hitusen kun pistoke painetaan paikalleen. Mikäli kone käy ylikierroksilla jo pistokkeen ollessa irti, se johtuu pumpun vääristä säädöistä.

Muistaakseni tuolla http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=38436" onclick="window.open(this.href);return false; jossakin puolessa välissä on juttua siitä tyhjäkäynnin väännöstä ja koneen sammuilusta renkaita kääntäessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jonska93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 15.02.2012 16:59
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Syötön säätö

Viesti Kirjoittaja Jonska93 »

veskola kirjoitti:En osaa tuohon tyhjäkäynnin väännön puutteeseen muuta sanoa kuin että johtuu pumpun säädöistä ja niistä on pitkät tarinat toisaalla foorumilla. Tyhjäkäynnin automaattiseen säätöön sen sijaan, mittaa ensin sen ylemmän sähkösolenoidin nastojen resistanssi. En muista vastusarvoa mutta jonkin sortin kela siellä näkyy. Sitten voi mitata millainen jännite tulee siihen kaksi napaiseen johtoon auton käydessä, mikäli ei tule mitään niin ELR järjestelmässä on jokin vika.

Tyhjäkäynnin pitäisi muuttua hitusen kun pistoke painetaan paikalleen. Mikäli kone käy ylikierroksilla jo pistokkeen ollessa irti, se johtuu pumpun vääristä säädöistä.

Muistaakseni tuolla http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=38436" onclick="window.open(this.href);return false; jossakin puolessa välissä on juttua siitä tyhjäkäynnin väännöstä ja koneen sammuilusta renkaita kääntäessä.
joo kiitoksia, pitääpäs seilailla nuo ajan kans ja mittailla solenoidi. :)
Vastaa Viestiin