Semmoista lähdin kyseleen että. Autona on w163:nen tarkemmin ml320 vm 2000 saako kyseisestä autosta kiristettyä/säädettyä raidetangon välystä? Ja jos saa niin mistäs lähtisin yrittää säätään?
Kiitos
Raidetangon säätö ?
Re: Raidetangon säätö ?
Yleensä raidetangon välys liittyy sen pään nivelen kulumiseen ja vaatii raidetangon pään vaihtamisen.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Raidetangon säätö ?
Juu mutta kun on vaihdettu jo sisempi ja ulompi pää raidetangosta kummallekin puolen ja silti ne väittää konttorilla et siellä on vasemmalla välystä liikaa
Re: Raidetangon säätö ?
Niin siis ainoastaan vasemmalla puolen
Takatuennan laakerointi
Niin ja viel semmoinen kysymys että osaako kukaan suomentaa tuota konttorin sedän tekstii. Vaimo vei autonsa konttorille ja siel setä sano et takana poikittainen tukivarsi laakerointi välyksellinen takimmainen/ulkopää. Et onko nyt kyseessä ne tukivarren ja rungon välissä olevat kumit vai onko kyse jostain muusta kohdasta ?
Re: Raidetangon säätö ?
poikittainen tukivarsi laakerointi välyksellinen takimmainen/ulkopää.
Ai tuossa ei ole narinahelaa. No tukivarsi mikä on takimmainen. Ja sen ulkopää syyniin. Eli se lähinnä pyörää oleva.
Ai tuossa ei ole narinahelaa. No tukivarsi mikä on takimmainen. Ja sen ulkopää syyniin. Eli se lähinnä pyörää oleva.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Raidetangon säätö ?
Katsastusmies on sitä mieltä että vasen puoli on kuskin paikalta nenä menosuuntaan katsottuna vasemmalla. jos katsot autoa edestä ja määrittelet siitä oikean ja vasemman,teillä tulee katsurin kanssa voimakas näkemys ero ! Ihmetyttää vaan miksi katsastus mies ei uusia osia kelpuuta!ses75 kirjoitti:Niin siis ainoastaan vasemmalla puolen
Re: Raidetangon säätö ?
Jos raidetangon sisäpää on vaihdettu, niin seuraava väljyyden aiheuttaja voisi olla hammastangon pää. Itselläni se heiluu eteen-taakse-suunnassa jonkin verran aiheuttaen samanlaisen tunteen kuin raidetangon sisäpään välys. Välys on tullut siksi, että hammastangon alapuolella olevasta ohjausakselin alapään laakerista on suojakuppi irronnut ja siitä on kura ja sonta tunkeutunut laakerin läpi hammastankoon.ses75 kirjoitti:Semmoista lähdin kyseleen että. Autona on w163:nen tarkemmin ml320 vm 2000 saako kyseisestä autosta kiristettyä/säädettyä raidetangon välystä? Ja jos saa niin mistäs lähtisin yrittää säätään?
Kiitos
Saisikohan sitä välystä minkään palan vaihdolla korjattua, vai onkom tarvis vaihtaa koko hammastanko tehostimineen. Jos niin, niin mahtaako se lähteä paljolti purkamatta pois.
Autohan on pikkasen eri kuin kysyjällä. Vm2005 Vito, mutta mersu kuitenkin.