W201 M102 kjet ongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hoseer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 28.01.2014 23:21
Paikkakunta: Tampere

W201 M102 kjet ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hoseer »

M102.980 ruiskuttaa mekaanisena. YJ releen kun nappaa irti niin ei vaikutusta käyntiin.
Potikan johdot voi kans irrottaa ilman mitään vaikutusta.
Käyntiin lähtee kylmänä vähän huonosti mutta ekalla kuitenkin aina.
Boschin tulpat ja vj osat vaihettu. Sytytysjohdot vaihoin kans.
Tänään vaihoin eri bensanpaineensäätimen. Ei vaikutusta merkittävästi.
Tuntuu että aamu kosteella auto kävis paremmin.
Keskikulutus kuitenkin on ihan normaalia 9l sataselle.
Kuuluuko kaasuläpän ohmit kadota kun kaasu on pohjassa? Meinaan jos ei niin voi olla ,että tämän takia on mekaanisessa tilassa?
Ja kylmäkäynnistys suutin ei toimi. Eikös se kuitenkin tarttee sähköt toimiakseen?
Tyhjistä voin säätää kyllä ruuvilla putsarin alta. Auto ei kuitenkaan sammuile ja vedossa tuntuu suht normaalilta ehkä vähän vetoja hukassa.
Mutta mittarilla on haettu seokset kohallee. Putki kyllä vuotaa ennen lambdaa huomenna koitan kiriä pulttia jos se olis vähän löysällä.
Vaihdettua siis jokanen huohotinletku, kumikaukalo, paineensäädin, kaikki vj osat, tulpat. Yj rele ja bensapumpun rele kolvattu uudestaan. Tuntu niinkun yhen kerran tänään kun sääsin niin olisin saanut auton käymään sähkötpäällä, mutta nyt se taas putos mekaaniselle? Väännöt hukassa.
w201 2.0e -86
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 M102 kjet ongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Olet vaihtanut perus asiat eli nyt mittaamaan lambdaa,lisäilmaluistia lämpöantureita ...eli sähköistä puolta..
Kun kulutus on noin kohdallaan on peruserus ja ehan perus säätö aika hyvin kohdallaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Hoseer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 28.01.2014 23:21
Paikkakunta: Tampere

Re: W201 M102 kjet ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hoseer »

Lambda on joku jälkiasennus. Ja ilmeisesti sentakia en löydä siittä x11 pistokkeesta 3 napa tyhjä. Onkohan se löydettävissä jostain muualta autosta?
w201 2.0e -86
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: W201 M102 kjet ongelmat

Viesti Kirjoittaja jarssep »

Voihan sen lambaadan toimivuuden mitata lambdan liittimestä.. se tekee oman jännitteensä 0-1 volttia. (Vihree piuha) Taiteen sääntöjen mukaan kai, sen jännitteen kuuluu nousta ja laskea saumattomasti ilman piikkejä tai äkillisiä pudotuksia, kun esim. kone sammutetaan ja lambda alkaa jäähtyyn. Toisaalta, kun annoin koneelle happea, se vaihteli kyllä aika villisti digimittarilla. Analogisella mitskulla kun katoin niin ei näkynyt mitään piikkejä. Jännite nousi kierrosten mukaan sinne lähelle 1 volttia.

Ohmeja siitä signaalipiuhasta ei kannattane mittailla, se on vähän kuin sähkömoottori eikä sais oikosulkee. Näin olen käsittänyt ainakin.

Eikö siinä pyöreessä X11 liittimessä siis ole kontaktipintaa 3 liittimessä...?
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Avatar
Hoseer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 28.01.2014 23:21
Paikkakunta: Tampere

Re: W201 M102 kjet ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hoseer »

jarssep kirjoitti:Voihan sen lambaadan toimivuuden mitata lambdan liittimestä.. se tekee oman jännitteensä 0-1 volttia. (Vihree piuha) Taiteen sääntöjen mukaan kai, sen jännitteen kuuluu nousta ja laskea saumattomasti ilman piikkejä tai äkillisiä pudotuksia, kun esim. kone sammutetaan ja lambda alkaa jäähtyyn. Toisaalta, kun annoin koneelle happea, se vaihteli kyllä aika villisti digimittarilla. Analogisella mitskulla kun katoin niin ei näkynyt mitään piikkejä. Jännite nousi kierrosten mukaan sinne lähelle 1 volttia.

Ohmeja siitä signaalipiuhasta ei kannattane mittailla, se on vähän kuin sähkömoottori eikä sais oikosulkee. Näin olen käsittänyt ainakin.

Eikö siinä pyöreessä X11 liittimessä siis ole kontaktipintaa 3 liittimessä...?
Joo ei oo mitään kaikissa muissa on? tähän on ilmeisesti joskus saksassa jälkiasennettu lambda. sellanen laatikko löytyy repsikan jaloista johdot menee lämpöanturille ja loput ecun piuhoihin vissiin.
w201 2.0e -86
Avatar
Hoseer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 28.01.2014 23:21
Paikkakunta: Tampere

Re: W201 M102 kjet ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hoseer »

Nyt alkaa oleen keinot loppu. Käy tyhjää kylmänä kuin kello. Sitten kun lämmöt alkaa viisarissa vähän kohoamaan niin saman tien alkaa se sellainen putkeen paukuttelu ja tärähtely moottorissa. nappasin lambda irti johdostaan ei vaikutusta. nappasin 1 johtoisen lämpöanturin irti ei vaikutusta.
w201 2.0e -86
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 M102 kjet ongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Unohtui muuten myös että yj-releen irroitus voi viitata myös releen huonoon kuntoon eli se tinailla tässä ekaksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Hoseer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 28.01.2014 23:21
Paikkakunta: Tampere

Re: W201 M102 kjet ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hoseer »

Yj releen oon jo kertaalleen tinaillu. Sytkä oli ilmeisesti aika metässä kun sitä sääsin niin alko löytyyn vetoja ja se tärähtely pienenty olemattomiin. Nyt oon tyytyväinen. Ei vieläkään mikään priima tyhjäkäynti mutta se röpähdys ja koneen heilahdus on jo minimaalinen. Vois olla että jos lampulla kattois ihan kohalleen sen sytkän niin toimis.
w201 2.0e -86
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 M102 kjet ongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Syttyä säätää ecu automaattisesti mutta perus kohta pitää olla että nastan kohdalta pyörin antaa kipunan...eli pyöritä jakaja niin että käy parhaiten alhaalla ja ylhäällä...ecu hoitaa loput.
Voi olla että oktaani valitsin on väärässä asennossa..sekin vaikuttaa käyntiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin