W116 puolan johdot

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
atu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.12.2011 15:26

W116 puolan johdot

Viesti Kirjoittaja atu »

Olisko kellään W116 280 S vm 80 ja olisi viitsinyt lähettänyt kuvan puolasta ja siihen tulevista johdoista.
0400658558
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: W116 puolan johdot

Viesti Kirjoittaja JPM »

Mikä sytkä, Bosch TSZ4?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
atu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.12.2011 15:26

Re: W116 puolan johdot

Viesti Kirjoittaja atu »

Tuli vähän väärin se on 77vm eli kärjellinen järjestelmä..Sekin riittäisi, että sais valokuvan puolasta ja johdoista miten ne tulee puolaan. Vois pistää kuvan vaikka puhelimeen 0400658558 .
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W116 puolan johdot

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Eikö siinä ole ollenkaan transistoriboxia? Vaikka olisi kärjet niin kyllä siinä pitäs boxi olla, jota kärjet ohjaa. Kytkentä ihan samalla lailla kuin JPM laittamassa kuvassa on. Boxin tarkoitus on estää kärkien kuluminen ja vahvistaa kipinää.

Toimii ilman boxiakin, mutta väittäsin että alunperin siinä on transistoriboxi kärkien rinnalla.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
atu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.12.2011 15:26

Re: W116 puolan johdot

Viesti Kirjoittaja atu »

Mitä muita johtoja tulee puolaan,kuin kärkiin menevä vihreä ja virtajohto musta. Jos olis tietoa minkä värisiä muita johtoja puolaan tulee ja kumpaan napaan ne kuuluu?
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W116 puolan johdot

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Kärjiltä vihreä johto puolan - napaan ja musta-punainen piuha etuvastuksilta + napaan.

Joskus puolia on vaihdeltu ja siellä voi olla mitä sattuu. Orggis puola on ns. alijännitteellä toimiva puola ja siksi siellä on etuvastuksia. Startatessa etuvastukset ohitetaan kun akun jännite putoaa ja näin taataan tehokas kipinä myös startin aikana.

Onko kipinän kanssa ongelmia?
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
atu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.12.2011 15:26

Re: W116 puolan johdot

Viesti Kirjoittaja atu »

Joo kyllä alkuun oli siinä oli piuhat sekotettu,mut kyllä nyt löytyy ja käy.Vihreä on kärjillä musta paksumpi on +,mut sitte on puna musta ,mikä vissiin menee +napaan.Sitte johtosarjasta tulee vihreä missä on kaksi johtoa,mihin ne menee?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W116 puolan johdot

Viesti Kirjoittaja unski »

Vanhemmissa kaasutin-M110-moottoreissa oli vain tavallinen kärkisytytys etuvastuksilla ilman tarnsistorivahvistinta.
Nyt en muista tuliko W116:een ikinä kärjetöntä sytytystä. Tuo -80:n on ihan tuotannon viimeisiä. Aiankin vielä -77:ssa oli vain kärjet ilman vahvistinta.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin