W211 hankintalistalla
W211 hankintalistalla
Tervehdys taas tälle foorumille,
viiden vuoden Mersuttoman aikakauden jälkeen on alkanut kiinnostaa talviautoksi vm.2004-2007 E-sarjalainen. Ensin ajattelin uutta Skodaa, sitten CLS:ää ja nyt olen päätynyt E-sarjalaiseen.
Kokemusta on mm. W210:stä 129:ään, mutta mitä vaaran paikkoja/käyttökokemuksia moisesta "uudemmasta" E:stä pitäisi ottaa huomioon ja tarkistaa?
Hakussa on bensamoottorilla varustettu kuutonen (E240-320), mieluiten nelivedolla (takavetoinenkin käy pitkin hampain) varustettu Suomi-auto, joka on alle 160.000 km. ajettu ja automaatilla.
Siis käyttökokemuksia jne. kaivataan, kiitos!
viiden vuoden Mersuttoman aikakauden jälkeen on alkanut kiinnostaa talviautoksi vm.2004-2007 E-sarjalainen. Ensin ajattelin uutta Skodaa, sitten CLS:ää ja nyt olen päätynyt E-sarjalaiseen.
Kokemusta on mm. W210:stä 129:ään, mutta mitä vaaran paikkoja/käyttökokemuksia moisesta "uudemmasta" E:stä pitäisi ottaa huomioon ja tarkistaa?
Hakussa on bensamoottorilla varustettu kuutonen (E240-320), mieluiten nelivedolla (takavetoinenkin käy pitkin hampain) varustettu Suomi-auto, joka on alle 160.000 km. ajettu ja automaatilla.
Siis käyttökokemuksia jne. kaivataan, kiitos!
Re: W211 hankintalistalla
Nelivedosta kannattaa kuunnella pääseekö jakolaatikosta ääntä hitaassa vauhdissa pyörät käännettynä. Näissä jakolaatikko ei tykkää jos ajetaan vähänkin erikokoisilla fillareilla ja se rupeaa ääntämään. Vika poistuu ajoissa tehdyllä jakolaatikon öljynvaihdolla.Jouni H kirjoitti:Tervehdys taas tälle foorumille,
viiden vuoden Mersuttoman aikakauden jälkeen on alkanut kiinnostaa talviautoksi vm.2004-2007 E-sarjalainen. Ensin ajattelin uutta Skodaa, sitten CLS:ää ja nyt olen päätynyt E-sarjalaiseen.
Kokemusta on mm. W210:stä 129:ään, mutta mitä vaaran paikkoja/käyttökokemuksia moisesta "uudemmasta" E:stä pitäisi ottaa huomioon ja tarkistaa?
Hakussa on bensamoottorilla varustettu kuutonen (E240-320), mieluiten nelivedolla (takavetoinenkin käy pitkin hampain) varustettu Suomi-auto, joka on alle 160.000 km. ajettu ja automaatilla.
Siis käyttökokemuksia jne. kaivataan, kiitos!
Muuten sanoisin, että etsimääsi autoa (04-07 + bensakutonen + neliveto + Suomi-auto + <160tkm) ei ole olemassakaan, mutta lykkyä tykö etsintään (itseasiassa Nettiautossa näyttäisi olevan kaksi joissa kilometrien ainakin väitetään olevan <160tkm). Lisäksi ihmettelen miksi joku haluaa mieluummin Suomi-auton, mutta jokainen tyylillään.
Re: W211 hankintalistalla
Kiitos tiedoista.
Suomalaisen auton perään haikailen juurikin siksi, että olen kuullut liian monelta huonoa 1923 syntyneellä saksalaisrouvan kauppakassina olleista 65000 km. ajetuista autoista.
Voi olla, että lapsenuskoni on väärä, mutta luotan enemmän suomalaisen historian omaavaan autoon.
Väyrysestäni muinoin korjattiin ruosteongelmia, miten näissä uudemmissa peltien ja maalauksien kanssa on?
Entä tekniikkapuoli?
Suomalaisen auton perään haikailen juurikin siksi, että olen kuullut liian monelta huonoa 1923 syntyneellä saksalaisrouvan kauppakassina olleista 65000 km. ajetuista autoista.
Voi olla, että lapsenuskoni on väärä, mutta luotan enemmän suomalaisen historian omaavaan autoon.
Väyrysestäni muinoin korjattiin ruosteongelmia, miten näissä uudemmissa peltien ja maalauksien kanssa on?
Entä tekniikkapuoli?
Re: W211 hankintalistalla
Oma -06 valmistettu -07 mallivuoden auto ei ole käytännössä lainkaan ruostunut, pari pientä pientaruostekohtaa on (ollut). Takalasin pyyhkijän "ympärillä" oleva metallilätkä ruostui ja vaihdettiin uuteen, tällä hetkellä on kynnen kokoinen ruostaläikkä vasemman takasivuikkunan "karmissa". Lisäksi nelimatikissa etupyörät heittävät sen verran kiviä etuovien alanurkkiin, että niistä maali lähti ja ovien alaosat maalattiin uudestaan (kannattaa harkita roiskeläppiä). Alusta on sitä katselleiden korjaus/huoltomiesten mukaan ruosteeton. En tiedä minkä verran syksyllä 2010 tehty ruosteenestokäsittely vaikuttaa.Jouni H kirjoitti:Kiitos tiedoista.
Suomalaisen auton perään haikailen juurikin siksi, että olen kuullut liian monelta huonoa 1923 syntyneellä saksalaisrouvan kauppakassina olleista 65000 km. ajetuista autoista.
Voi olla, että lapsenuskoni on väärä, mutta luotan enemmän suomalaisen historian omaavaan autoon.
Väyrysestäni muinoin korjattiin ruosteongelmia, miten näissä uudemmissa peltien ja maalauksien kanssa on?
Entä tekniikkapuoli?
Bensakoneiden tekniikkaa en tunne. Ilmajousista voi olla harmeja (jos sellaiset on), mutta toisaalta ainakin omasta mielestä ajonautinko korvaa kyllä pienet harmit. Ennen faceliftiä tehdyissä autoissa on SBC-jarrut, joissa tulee jossain vaiheessa "polkaisut täyteen" - tosin jos saat oikeasti noin vähillä kilometreillä olevan, niin ei vieä pitkään aikaan.
Minä en luottaisi sen enempää suomalaiseen kuin saksalaiseenkaan jos väitetään, että kutoskoneisella e-mersulla on ajettu n. 10tkm/vuosi koko sen elinajan (on se mahdollista, mutta perin harvinaista). Eikös mittarin ruuvaaminen ole kuitenkin rikos vain toisessa mainituista maista? (voihan se toki Suomessakin täyttää petoksen tunnusmerkistön, mutta jos muistan oikein niin Saksassa se on määritelty ihan yksiselitteisesti rikokseksi - toki sitä varmaan siitä huolimatta harrastetaan yhtä lailla molemmissa maissa)
Re: W211 hankintalistalla
Itsellä oli Italiasta tuotu S211. Ainoa miinus korissa oli takalokasuojan ja helmamuovin yhtymäkohdassa oleva kumi, joka hinkkasi maalin puhki. "Vastaava" Suomi-auto olisi varmaan ollut ihan suolakylvetetty ja etuhelmat vailla maalia.
Re: W211 hankintalistalla
Oma saksantuonti oli käytännössä ilman kiveniskemiä ja muutenkin 'virheetön' (konepellissä kunnon scratchi mikä korjattu 'kynsilakkapullolla' tms) maalipinnaltaan kun sen kolme vuotta sitten hain, nyt nokkapellissä kymmeniä stone chipsejä, helmamuovin ja takaovenkulman yhtymäkohta lähti ruostumaan kummaltakin puolen, kuprut tulossa molempien takapöyränkaarien 'alapinnoissa', toisen takaoven sisäkulmassa ruostetta ryömi maalin alla saumasta. Takapää maalautettu syksyllä, saa nähdä kauanko pysyy... keulalle ei näköjään kannata kummempia tehdä, se kun on parissa vuodessa samalainen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 hankintalistalla
Joo. Valitettavasti tuontiautoistakin tulee parissa vuodessa Suomi-autoja.
Re: W211 hankintalistalla
Itselleni ainakin "suomiauto" tuo mieleen mahdollisimman vähillä varusteilla ja pienellä moottorilla olevan auton ja lisäksi sen, että se on kylvetetty tuolla suolakurassa joka talvi.
Niin ja miksi juuri 04-07 vuosimalli? 2006 keväällä tuli W211 facelift.
Niin ja miksi juuri 04-07 vuosimalli? 2006 keväällä tuli W211 facelift.
CLS 63 AMG '13
Re: W211 hankintalistalla
04 vaihtu ainakin automaatin öljynjäähdytin paremman merkkiseen.....
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: W211 hankintalistalla
Kiitos vinkeistä!
Tämä on se ainainen keskustelun aihe tuontiauto vs. suomiauto. Molemmissa on puolensa ja puolensa, ja muistan sanonnan, että kaikista vanhoista autoista tulee aikanaan uusia Citroeneja.
Loppukesällä CLS-huumassa luin tältäkin foorumilta näistä jarruasioista ja siitä, että kyseessä on korjaustilanteessa aika mittava ja kallis operaatio. Tämä ilmeisesti muuttui faceliftin ja CGI-moottorien myötä. Koneethan näissä lienevät edelleen ketjukäyttöisiä?
Löysin netistä yhden takavetoisen 2007 E280:n mikä on alkanut kiinnostaa...
Tämä on se ainainen keskustelun aihe tuontiauto vs. suomiauto. Molemmissa on puolensa ja puolensa, ja muistan sanonnan, että kaikista vanhoista autoista tulee aikanaan uusia Citroeneja.
Loppukesällä CLS-huumassa luin tältäkin foorumilta näistä jarruasioista ja siitä, että kyseessä on korjaustilanteessa aika mittava ja kallis operaatio. Tämä ilmeisesti muuttui faceliftin ja CGI-moottorien myötä. Koneethan näissä lienevät edelleen ketjukäyttöisiä?
Löysin netistä yhden takavetoisen 2007 E280:n mikä on alkanut kiinnostaa...
Re: W211 hankintalistalla
bocsh sbc tais saksasta tilattuna olla sen 800e joten ei voi enää kalliista menoerästä puhua. Ja yleensäkään tuskin katselet mitään puoli miljoonaa mentyjä että olis edes aiheellista siitä murehtia....
Kannattaa myös katsoa bensa v6 murheet (itse moottori), muutama kilon remppa suht pienillä kilsoilla jo, haulla löytyy juttua . Ostaa semmoisen missä jo tehty tai sitten hinnassa kompensoitu.
edit: tuosta topikista vaikka haku sanoja (m272) : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 93&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa myös katsoa bensa v6 murheet (itse moottori), muutama kilon remppa suht pienillä kilsoilla jo, haulla löytyy juttua . Ostaa semmoisen missä jo tehty tai sitten hinnassa kompensoitu.
edit: tuosta topikista vaikka haku sanoja (m272) : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 93&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 hankintalistalla
Jouni H kirjoitti:
Loppukesällä CLS-huumassa luin tältäkin foorumilta näistä jarruasioista ja siitä, että kyseessä on korjaustilanteessa aika mittava ja kallis operaatio. Tämä ilmeisesti muuttui faceliftin ja CGI-moottorien myötä. Koneethan näissä lienevät edelleen ketjukäyttöisiä?
Löysin netistä yhden takavetoisen 2007 E280:n mikä on alkanut kiinnostaa...
SBC poistuu faceliftin myötä juu, korjaus on hieman halventunut kun bossi alkoi myymään suoraan jarruyksiköitä. Ja kaikki näissä käytettävät koneet ovat edelleen ketjukoneita MUTTA 200 kompurakone (M271) on kuuluisa huonosta ketjustaan, samoin OM642 dieselissä ketju tuppaa venymään. Kun pelottelulinjalla mennään niin tuossa M272 (ja M273) koneessa oli ongelmia tasapainoakselin kanssa, jostain löytyy ketju mitä sarjanumeroita se koski (en ole itse tätä kauhean tarkasti seurannut kun eivät nuo bensat ole olleet vaihtoehto vielä, ehkä sitten jos sitä ceeälllää joskus )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 hankintalistalla
Ymmärsinkö nyt oikein:
Vaihtoehto A)
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5490820" onclick="window.open(this.href);return false;
mahdollinen jarruongelma (polkaisut tulee täyteen) ja glykolia pääsee vaihteistoon, muttei tasapainoakseliongelmaa.
Vaihtoehto B)
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7425642" onclick="window.open(this.href);return false;
ei jarruongelmaa, mutta tasapainoakseli saattaa tuottaa ongelmia --> tuhansien remppa
Vaihtoehto A)
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5490820" onclick="window.open(this.href);return false;
mahdollinen jarruongelma (polkaisut tulee täyteen) ja glykolia pääsee vaihteistoon, muttei tasapainoakseliongelmaa.
Vaihtoehto B)
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7425642" onclick="window.open(this.href);return false;
ei jarruongelmaa, mutta tasapainoakseli saattaa tuottaa ongelmia --> tuhansien remppa
Re: W211 hankintalistalla
Jotakuinkin noin. Vaihtoehto B moottorin numero 272943 30 613255, pitäisi jo olla päivitetyllä tasapainoakselilla.
Myös vaihteisto on uudenpi 7 vaihteinen (722.9) vaihtoehto B.
Kumpi sitten on parempi 722.6 vai 722.9 en tiedä.
Myös vaihteisto on uudenpi 7 vaihteinen (722.9) vaihtoehto B.
Kumpi sitten on parempi 722.6 vai 722.9 en tiedä.
Re: W211 hankintalistalla
Suuri kiitos Nico202,
kaikkea mahdollista tietoa se interweb tarjoaakin!
Pitänee käydä/soittaa vielä Raision Vehoon ja varmistaa asia heidän järjestelmästään ja lähteä ehkä Mersu-kaupoille "Tussulaan".
Mitä olen ymmärtänyt niin näissä ajo-ominaisuudet on melkein erinomaiset, kuten Mercedeksessä yleensäkin.
kaikkea mahdollista tietoa se interweb tarjoaakin!
Pitänee käydä/soittaa vielä Raision Vehoon ja varmistaa asia heidän järjestelmästään ja lähteä ehkä Mersu-kaupoille "Tussulaan".
Mitä olen ymmärtänyt niin näissä ajo-ominaisuudet on melkein erinomaiset, kuten Mercedeksessä yleensäkin.
Re: W211 hankintalistalla
Lisäksi noista M272 koneista on mennyt imusarjoja, läppienakselisto hajoaa ja syö reijän imusarjaan.
Pierburgin imusarjan saa alle 500€ toimitettuna Saksasta tiivisteineen, KL muistaakseni ja 700-800€ Ja veholla 1000€ kieppeillä.
Muutoin tuo 350:nen 7G laatikolla on mun mielestä loistava paketti, kulkua on suht hyvin ja maltillinen kulutus auton kokoon ja kulkuun nähden.
Pierburgin imusarjan saa alle 500€ toimitettuna Saksasta tiivisteineen, KL muistaakseni ja 700-800€ Ja veholla 1000€ kieppeillä.
Muutoin tuo 350:nen 7G laatikolla on mun mielestä loistava paketti, kulkua on suht hyvin ja maltillinen kulutus auton kokoon ja kulkuun nähden.
W219 320CDI
Ex
W164 350
W211 350
Ex
W164 350
W211 350
Re: W211 hankintalistalla
M272 engines that were sold between 2004[1][2] and 2008 with engine serial numbers below 2729..30 468993 often show early wear of the balance shaft gears, requiring extensive repairs at a retail cost of over $4000.[3][4] These complaints led to a class action lawsuit against Mercedes Benz (Greg Suddreth and Paul Dunton v. Mercedes-Benz USA, LLC), which alleged the M272 engines are equipped with defective balance shafts gears which "wear out prematurely, excessively and without warning, purportedly causing the vehicles to malfunction, the check engine light to illuminate and the vehicle to misfire and/or stop driving." [5] The suit further alleged that Mercedes knew of this problem, sending out repair bulletins on how to address this issue and ultimately changing the balance shaft gears to avoid this problem. This suit was ultimately dismissed with the judge agreeing with Mercedes that because the gears fail at 60 -80K miles and outside of the warranty period, Mercedes is not legally responsible for these problems.[6]
However, a second class action lawsuit was filed in October 2012 in Northern California,[7] covering Mercedes Benz models manufactured between 2005 and 2007. A preliminary settlement was reached on April 8, 2015,[8] which would see owners compensated for up to 70% of the cost of the repair. The settlement terms are expected to be ratified in August 2015.
@Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M272_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Tätä kun joskus kysyin Veholta, niin ei ole kuulemma koskaan nähnyt tai kuullutkaan moisista ongelmista..
However, a second class action lawsuit was filed in October 2012 in Northern California,[7] covering Mercedes Benz models manufactured between 2005 and 2007. A preliminary settlement was reached on April 8, 2015,[8] which would see owners compensated for up to 70% of the cost of the repair. The settlement terms are expected to be ratified in August 2015.
@Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M272_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Tätä kun joskus kysyin Veholta, niin ei ole kuulemma koskaan nähnyt tai kuullutkaan moisista ongelmista..
CLS 63 AMG '13
Re: W211 hankintalistalla
Jenkkilän systeemi takuuasioista on ihan eri, ne rakentelee siellä kannetta SBC-jarrujenkin tiimoilta vaikka niillä on ollut 10 vuoden korjaustakuu riippumatta mistän muusta. Mutta 'ei kuullutkaan' on taas höpöhöpöä tai sitten vaan kertoo Veh*n kulkemisesta laput silmillä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 hankintalistalla
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7396509" onclick="window.open(this.href);return false;
Suomi-auto. Tuohon kombinaatioon arkiajoihin sopivimmalla moottorilla .
Kilsoja on vähän yli tavoitetason, muttei tunnu missään, jos autoa on hoidettu.
Seka-ajossa semmoinen 12 kulutus, eli melko lailla saman kuin pienemmillä kuutosilla ja tällä sentään pääsee pois toisten jaloista...
Suomi-auto. Tuohon kombinaatioon arkiajoihin sopivimmalla moottorilla .
Kilsoja on vähän yli tavoitetason, muttei tunnu missään, jos autoa on hoidettu.
Seka-ajossa semmoinen 12 kulutus, eli melko lailla saman kuin pienemmillä kuutosilla ja tällä sentään pääsee pois toisten jaloista...
Re: W211 hankintalistalla
Isäukolla on E350 (M272) ja 7G-tronic askilla. 58000km keskikulutus näytti olevan 9,2 l. Ollut erittäin hyvä laite.
Ostovaiheessa mietittiin 320 bensaa, mutta söi litran enemmän, 50 pollee vähemmän ja 5 lovinen automaatti. Samoin vanha E500 hylättiin, mutta uudempi M273 koneella olisi käynyt.
Ajettu nyt n. 140 t, yksi sytyspuola on pitänyt vaihtaa ja alustaan yksi reaktiotanko. Nyt se vaan pitäisi vaihtaa ML:ään, kun nelikon tarve on kasvanut...
Ostovaiheessa mietittiin 320 bensaa, mutta söi litran enemmän, 50 pollee vähemmän ja 5 lovinen automaatti. Samoin vanha E500 hylättiin, mutta uudempi M273 koneella olisi käynyt.
Ajettu nyt n. 140 t, yksi sytyspuola on pitänyt vaihtaa ja alustaan yksi reaktiotanko. Nyt se vaan pitäisi vaihtaa ML:ään, kun nelikon tarve on kasvanut...
Re: W211 hankintalistalla
Muuten olisi täydellinen paketti, mutta vähän kaukana kotikonnuilta ja paljon mittarissa. Vastaavasti tämä otti silmääni kun aloin tarkastella viiden litran koneella varustettuja:RH kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7396509
Suomi-auto. Tuohon kombinaatioon arkiajoihin sopivimmalla moottorilla .
Kilsoja on vähän yli tavoitetason, muttei tunnu missään, jos autoa on hoidettu.
Seka-ajossa semmoinen 12 kulutus, eli melko lailla saman kuin pienemmillä kuutosilla ja tällä sentään pääsee pois toisten jaloista...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7195081" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko näissä noita samoja ongelmia kutosen kanssa, vai onko näiden koneet parempia?
Re: W211 hankintalistalla
Ei, noissa on vielä vanhempi m113 moottori. Aika vanhanaikainen, mutta kestävä mylly kun sielä ei esimerkiksi ole muuttuvaa venttilienajoitusta, joka monessa merkissä on kuluva laitteisto.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 hankintalistalla
M113 on käsittääkseni koko lailla huoleton peli. Huomasitko, että noiden autojen hintapyynneissä on jo 4K€:n ero? Se 50tkm ajomääräero kuitenkin jo ikääntyneessä ja joka tapauksessa tietä nähneessä mersussa on mitätön sivuseikka. Hoito ja yleiskunto on ratkaisevampaa. Jos kyseessä olisi joku vastaava diisseli, niin sitä pidettäisiin ehkä jopa vähän ajettunaJouni H kirjoitti:Muuten olisi täydellinen paketti, mutta vähän kaukana kotikonnuilta ja paljon mittarissa. Vastaavasti tämä otti silmääni kun aloin tarkastella viiden litran koneella varustettuja:RH kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7396509
Suomi-auto. Tuohon kombinaatioon arkiajoihin sopivimmalla moottorilla .
Kilsoja on vähän yli tavoitetason, muttei tunnu missään, jos autoa on hoidettu.
Seka-ajossa semmoinen 12 kulutus, eli melko lailla saman kuin pienemmillä kuutosilla ja tällä sentään pääsee pois toisten jaloista...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7195081" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko näissä noita samoja ongelmia kutosen kanssa, vai onko näiden koneet parempia?
Re: W211 hankintalistalla
Omassa logiikassa joku litran kulutusero vähäisillä ajomäärillä joka tapauksessa janoisessa autossa on oikeasti yhdentekevä asia, mutta muuttuu toki toiseksi, jos kilometrejä karttuu enempi. Toisaalta isokoneinen bensamersu taitaa siinä tapauksessa sopia vain vuorineuvoksille . Unohtaa ei myöskään sovi, että 4-matic tuntuu olevan koko lailla takavetoista janoisempi, ainakin jos vertaa vanhempaan E430 kasiin. Ja unohtaa ei sovi sitäkään, että viissatanen nelimatic ei ole mikään keijukainen. Painoa on se pari tonnia...Västi kirjoitti:Isäukolla on E350 (M272) ja 7G-tronic askilla. 58000km keskikulutus näytti olevan 9,2 l. Ollut erittäin hyvä laite.
Ostovaiheessa mietittiin 320 bensaa, mutta söi litran enemmän, 50 pollee vähemmän ja 5 lovinen automaatti. Samoin vanha E500 hylättiin, mutta uudempi M273 koneella olisi käynyt.
Ajettu nyt n. 140 t, yksi sytyspuola on pitänyt vaihtaa ja alustaan yksi reaktiotanko. Nyt se vaan pitäisi vaihtaa ML:ään, kun nelikon tarve on kasvanut...
Mulla muuten on vain nelivaihteinen automaatti kun ajelen yleensä letkeästi comfortilla
Re: W211 hankintalistalla
Joo, Veho ei ollut virallisesti kuullutkaan moisesta "tyyppiviasta". Eli tuo Nico202:n mainitsema moottorinumero moottorin numero 272943 30 613255 menee siis päivitetyn akselin puolelle, ainakin numeronsa mukaan.-kepa- kirjoitti:M272 engines that were sold between 2004[1][2] and 2008 with engine serial numbers below 2729..30 468993 often show early wear of the balance shaft gears, requiring extensive repairs at a retail cost of over $4000.[3][4] These complaints led to a class action lawsuit against Mercedes Benz (Greg Suddreth and Paul Dunton v. Mercedes-Benz USA, LLC), which alleged the M272 engines are equipped with defective balance shafts gears which "wear out prematurely, excessively and without warning, purportedly causing the vehicles to malfunction, the check engine light to illuminate and the vehicle to misfire and/or stop driving." [5] The suit further alleged that Mercedes knew of this problem, sending out repair bulletins on how to address this issue and ultimately changing the balance shaft gears to avoid this problem. This suit was ultimately dismissed with the judge agreeing with Mercedes that because the gears fail at 60 -80K miles and outside of the warranty period, Mercedes is not legally responsible for these problems.[6]
However, a second class action lawsuit was filed in October 2012 in Northern California,[7] covering Mercedes Benz models manufactured between 2005 and 2007. A preliminary settlement was reached on April 8, 2015,[8] which would see owners compensated for up to 70% of the cost of the repair. The settlement terms are expected to be ratified in August 2015.
@Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M272_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Tätä kun joskus kysyin Veholta, niin ei ole kuulemma koskaan nähnyt tai kuullutkaan moisista ongelmista..
Kyllä tämä on hankalaa. Toisaalta kiinnostaisi V8:n koneella oleva neliveto, mutta akka naputtaa, että pitää olla pienempi kulutus.
Sitten vaimo alkoi puhua Skoda Octaviasta, mutta MB vs. Skoda...
Re: W211 hankintalistalla
Tossa jälkimmäisessä on jo sentään jotain varusteita. RH:n linkkaama aika karvis. Onko se saksantuonti/haku sieltä tosiaan mahdottomuus? Vaihtoehdot kasvais potenssiin 69.Jouni H kirjoitti:Muuten olisi täydellinen paketti, mutta vähän kaukana kotikonnuilta ja paljon mittarissa. Vastaavasti tämä otti silmääni kun aloin tarkastella viiden litran koneella varustettuja:RH kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7396509
Suomi-auto. Tuohon kombinaatioon arkiajoihin sopivimmalla moottorilla .
Kilsoja on vähän yli tavoitetason, muttei tunnu missään, jos autoa on hoidettu.
Seka-ajossa semmoinen 12 kulutus, eli melko lailla saman kuin pienemmillä kuutosilla ja tällä sentään pääsee pois toisten jaloista...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7195081" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko näissä noita samoja ongelmia kutosen kanssa, vai onko näiden koneet parempia?
E350CDI&A180CDI
Re: W211 hankintalistalla
No mutta mikäs ongelma tuossa nyt on Meilläkin rouva ajelee octavian saksalaisserkulla, vaikka kyllä mieluummin ajelisi mun vanhemmalla mersulla kuin uudella reikäpallollaanJouni H kirjoitti: Kyllä tämä on hankalaa. Toisaalta kiinnostaisi V8:n koneella oleva neliveto, mutta akka naputtaa, että pitää olla pienempi kulutus.
Sitten vaimo alkoi puhua Skoda Octaviasta, mutta MB vs. Skoda...
Jup. Noita varusteita mitään katellu. Webasto taisi kyllä olla kummassakin niissä molemmissa linkitetyissä autoissa. Omassakin autossa kantakortti on pitkä kuin nälkävuosi ja taisi ssuvikin CDI:kin olla aika hyvin ladattu kaikenlaisella kivalla extralla. Ja jos saksaan lähtee, niin ehkä kannattaisi sitten varusteiden ohella kohdistaa katseet siihen uudempaan melkein 400 pollea puskevaan 5,5 litraiseen faceliftviissataseen. Ainakin itsellä aina välillä tulee sellainen tunne, että saisi vähän enempikin kiukkua olla kuin tuossa vanhemmassa viislitraisessa on.ssuvik kirjoitti:[
Tossa jälkimmäisessä on jo sentään jotain varusteita. RH:n linkkaama aika karvis. Onko se saksantuonti/haku sieltä tosiaan mahdottomuus? Vaihtoehdot kasvais potenssiin 69.
Re: W211 hankintalistalla
Juu kyl varusteet on kivoja Mäki olisin facelift bensa veekasin tuonu, jos olis ollu fyrkkaa. Varusteet oli kuitenki ehdoton. Niitä piti löytyä Mikä mersu se ny on olevinaan, minkä kaikki varusteet sais bemariinkinRH kirjoitti: Jup. Noita varusteita mitään katellu. Webasto taisi kyllä olla kummassakin niissä molemmissa linkitetyissä autoissa. Omassakin autossa kantakortti on pitkä kuin nälkävuosi ja taisi ssuvikin CDI:kin olla aika hyvin ladattu kaikenlaisella kivalla extralla. Ja jos saksaan lähtee, niin ehkä kannattaisi sitten varusteiden ohella kohdistaa katseet siihen uudempaan melkein 400 pollea puskevaan 5,5 litraiseen faceliftviissataseen. Ainakin itsellä aina välillä tulee sellainen tunne, että saisi vähän enempikin kiukkua olla kuin tuossa vanhemmassa viislitraisessa on.
E350CDI&A180CDI
Re: W211 hankintalistalla
Käskin ja se on hiljaa edelleen...S202 kirjoitti:Käske sen vaimon olla hiljaa
Käsitykseni mukaan E500:ssa ei myöskään ole tuota jarruongelmaa, vai onko?
Lisävarusteista kun puhutaan, niin kaikki ylimääräinen tuottaa jossakin vaiheessa ongelmia. Onhan ne kivoja, juu, mutta...
Ensi viikonloppuna on tarkoitus mennä katsomaan kumpaakin autoa:
A) http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7195081" onclick="window.open(this.href);return false;
ja
B) http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7425642" onclick="window.open(this.href);return false;
Se on kauppiaan kädessä, kummasta diili tulee.