W124 SUPERMATIC--> Atecu v3+ imu ja pakosarjan valmistusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=948" onclick="window.open(this.href);return false;

Olkoon nimi nyt mikä vaan, mutta tuolle riittää kun tulee jatkuva virta, maadoitus kanteen, maadoitus koriin ja eculta liipaisu. Ei tarvi mitään esivahvistimiä tai muitakaan väliin.
Audi S2
MB s124 om605
rooppis93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 09.01.2013 18:24

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja rooppis93 »

Muutenhan tuo kävisi hyvin mutta m103 on 6 sylinteriä ja ecu kykenee cop:ina ohjaamaan vain 4 sylinteriä :/
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Ai, on se näemmä suorasytyllä! Pahoittelut virhetiedosta, siis mikäli noita siellä 4 kpl on. ei tuolla boxilla kuitenkaan pysty noita kaikkia ohjaamaan 6cyl koneessa. Esim. C-sarjalaisessa olevassa M104 moottorissa (2.8L) on hukkakipinä, joten kolme puolaa riittää. Motonetistä n. 50€/kpl tarvikkeena. tai sitten ostat sellasen yhden ison kalikan millä pystyy tekemää 6cyl hukkakipinän.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Esim vag konsernista löytyy 6cyl hukkispuola sisäisellä pääteasteella. :thumbup:
rooppis93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 09.01.2013 18:24

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja rooppis93 »

Entiiä onko vaggilainen jenkkiläinen tai kiinalainen mutta finjectorilla pääteasteella oleva puola 104e jos oikein muistan niin tilaan joko semmoisen tai sit pidän kulut alhaala ja tilaan 3kpl syttykiviä 390ohm vastuksilla ja teen sillä tuon ohjauksen alle 50e koti ovelle ja alle tunnin homma asentaa ja johdottaa
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja A »

Ääni sytkäkiville.

"Harjoittelijana" jos onnistut ne polttamaan, niin ei tarvi koko puolaa vaihtaa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
rooppis93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 09.01.2013 18:24

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja rooppis93 »

Terve kaikille projekti ei etene tässä kuussa koska rahat on loppu mutta ajattelin herättää keskustelua imusarjasta.

Eli mitä mieltä tästä https://m.youtube.com/watch?v=27Ue2_tkHR8" onclick="window.open(this.href);return false;

Olisiko fiksu ratkaisu perinteisen plenumin tilalle? Kustannuksia tulisi ehkä hieman vähemmän jos taivuttaisi pahvi kaavan mukaan jokaisen putken oikeanlaiseksi . Tällöin jokainen putki olisi yhtäpitkä
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja 94zip »

miksei tuo toimis jos ilma vaan jakautuu tasaisesti.
Tilavuus jäisi ainakin pieneksi minkä pitäisi heräävyyttä parantaa.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja A »

Täyskaasulla näytti toimivan, mutta osakaasulla tosi isot heitot kanavien virtauksissa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
rooppis93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 09.01.2013 18:24

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja rooppis93 »

Onhan tuossa tosiaan melko suuret erot mutta tuotahan saisi kompensoitua pidemmällä plenumilla jolloin läpän aukeamisen aiheuttama turbulenssi kerkiää hieman tasoittua ennenkuin ilma jakautuu sylintereille? Jolloin pitäisi ilmanvirtauksen olla kutakuinkin sama jokaiselle sylinterille kaasuläpän asennosta riippumatta :problem:
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja A »

Totta tuokin, mutta kuinka paljon pidemmällä. Kävin tossa hieman seikkailemassa "netin" syövereissä ton plenumin mitan pidennyksestä, en itse taitaisi viitsiä alkaa sitä laskemaan.

Kiihdytyskäyttöön(täyskaasu) tosiaankin ihan toimiva ratkaisu, mutta tavalliseen katukäyttöön :thumbdown: .

Miksi et lähtisi tekemään tuommoista AMW:n tyylistä painekoteloa, kun sellaisista löytyy oikein testituloksia:kin.

Edessähän on pitkä talvi, joten ei muuta kun puuhasteleen. Tsemppiä.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
rooppis93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 09.01.2013 18:24

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja rooppis93 »

Tuo amw plenumihan olisi ihanteellinen mutta ei rahat riitä siihen ja ei ole itsellä työkaluja joilla sen saisin tehtyä. Ajattrlin kyllä säästää ja hankkia mig/mag koneen joka kykenee myös alumiiniin mutta tuskin saan sitä tähän väliin vielä hankittua.

Toinen vaihtoehto olisi alumiini puikko ja kunnon kaasu juotin sillähän tuon saisi mutta taitaa olla melko hidas verrattuna tig hitsaukseen
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Käytä orkkis k jetin imusarjaa ,pelaa perus turbo värkissä ihan hyvin :)
rooppis93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 09.01.2013 18:24

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja rooppis93 »

onhan se ihan kohtuullinen ilman jakautumisen suhteen mutta tästähän ei ole tulossa ihan "perus" turbo vaan alhaalta ylös voimaa antava tupla turbo 8)

ideana olisi että runnerit on mahdollisimman pitkät jotta saadaan vääntöä alhaalta ylös tasaisesti mitään 15000 r/min moottoria ei olla tekemässä vaan rajotin asetetaan 7000-7500 r/min

jos tuolla esim 7000r/min saadaan 500hv niin vääntöä olisi tarkotus saada vähintään 600nm mieluiten lähemmäs 800nm.

turbot on nyt päätetty ja ne tulevat olemaan seuraavat---> lowpower ahdin hx35 highpower ahdin hx50 ja ahtopaineet rajataan noin 2bar.

männistä otetaan lastu pois jotta saadaan tiputettua puristuksia ei mitään radikaalia mutta pikkusen kuitenkin.

loppukuusta kun pääsen taas auton kimppuun nostan vara moottorista kannen irti ja teen perus venttiili työt ja kanavien silotus+ kevyt porttaus ja ohjurien lyhennys kanavan katon tasaan (hyväksyn nopeamman kulumisen!)

suuttimet asennoin uudestaan niin että ruiskuttavat suoraan imukanavaan venttiiliä kohden. eli ruiskun toinen sumu on 90asteen kulmassa imuputkeen nähden ja toinen on silloin suorassa linjassa kanavaan. tämä siksi että kun suutin aukea niin tuo 90asteen suihku osuu suoraan liikkuvaan ilmaan joka siirtää seoksen kanavan keskelle ja näin saadaan hyvä seos aikaiseksi.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Kyllä siellä pelaa ihan normaali plenum. Ensinnäkin tuon collector satsin putket pitäis olla niin pitkät että mahtuu yksi tahti vähintään ilmaa,toiseksi tuo kaasuläpän ja collectorin välinen kammio on liian pieni siksi siinä on heitot vajaalla kaasulla. Wrc tyyppinen tupla plenum on erittäin hyvä mutta kyllä se normi plenum pelaa ja niitä käytetään myös +1000hv vehkeissä eli ei kannata keksiä pyörää uudelleen. Ja säästät aikaa rojektissa.Suunnittelin ite omaani samaa ja myös tuplaplenumia mutta tulin järkiini ja tekasin aivan normaalin kiihdytys tötsillä. Dieselissä tämä collector sarja toimisi huomattavasti paremmin koska ei ole kaasuläpän aiheuttamia pyörteitä ja voi käyttää "painekotelona" ahtoputkistoa.
värit väreihin ja loput maihin.
rooppis93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 09.01.2013 18:24

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja rooppis93 »

Terve mitään ei ole tapahtunut sitten viimepostauksen :/ sytkämoduli kortti on hommattu ja enskuun 11pv pääsen seuraavan kerran auton kimppuun.

Varamoottorista on nostettu kansi pois ja sylinterit on pintaruosteessa ja kannesta on nokkalaakerien pinnat paskana ja nokka on kulunut niin että siinä on 4 kulmaa joka ulokkeessa :/ no saksan maalta löytyy virinokkia mutta mikä toimisi parhaiten pitkää vääntökäyrää ajatellen

New camshafts

Show 1 to 6 (of in total 6 products) Sites: 1
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Road Grad: 256° Valve lift: 11,0

458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Road Grad: 262° Valve lift: 10,9

458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Road Grad: 264° Valve lift: 11,0

458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Sport Grad: 280° Valve lift: 11,7

458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Rallye Grad: 288° Valve lift: 10,6

458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Rallye/Circuit Grad: 296° Valve lift: 12,2

458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order
rooppis93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 09.01.2013 18:24

Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3+ imu ja pakosarjan valmistus

Viesti Kirjoittaja rooppis93 »

Kuva

Siinä tulevan imusarjan alku :D
Vastaa Viestiin