W124 SUPERMATIC--> Atecu v3+ imu ja pakosarjan valmistusta
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=948" onclick="window.open(this.href);return false;
Olkoon nimi nyt mikä vaan, mutta tuolle riittää kun tulee jatkuva virta, maadoitus kanteen, maadoitus koriin ja eculta liipaisu. Ei tarvi mitään esivahvistimiä tai muitakaan väliin.
Olkoon nimi nyt mikä vaan, mutta tuolle riittää kun tulee jatkuva virta, maadoitus kanteen, maadoitus koriin ja eculta liipaisu. Ei tarvi mitään esivahvistimiä tai muitakaan väliin.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Muutenhan tuo kävisi hyvin mutta m103 on 6 sylinteriä ja ecu kykenee cop:ina ohjaamaan vain 4 sylinteriä :/
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Ai, on se näemmä suorasytyllä! Pahoittelut virhetiedosta, siis mikäli noita siellä 4 kpl on. ei tuolla boxilla kuitenkaan pysty noita kaikkia ohjaamaan 6cyl koneessa. Esim. C-sarjalaisessa olevassa M104 moottorissa (2.8L) on hukkakipinä, joten kolme puolaa riittää. Motonetistä n. 50€/kpl tarvikkeena. tai sitten ostat sellasen yhden ison kalikan millä pystyy tekemää 6cyl hukkakipinän.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Esim vag konsernista löytyy 6cyl hukkispuola sisäisellä pääteasteella.
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Entiiä onko vaggilainen jenkkiläinen tai kiinalainen mutta finjectorilla pääteasteella oleva puola 104e jos oikein muistan niin tilaan joko semmoisen tai sit pidän kulut alhaala ja tilaan 3kpl syttykiviä 390ohm vastuksilla ja teen sillä tuon ohjauksen alle 50e koti ovelle ja alle tunnin homma asentaa ja johdottaa
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Ääni sytkäkiville.
"Harjoittelijana" jos onnistut ne polttamaan, niin ei tarvi koko puolaa vaihtaa.
"Harjoittelijana" jos onnistut ne polttamaan, niin ei tarvi koko puolaa vaihtaa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Terve kaikille projekti ei etene tässä kuussa koska rahat on loppu mutta ajattelin herättää keskustelua imusarjasta.
Eli mitä mieltä tästä https://m.youtube.com/watch?v=27Ue2_tkHR8" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisiko fiksu ratkaisu perinteisen plenumin tilalle? Kustannuksia tulisi ehkä hieman vähemmän jos taivuttaisi pahvi kaavan mukaan jokaisen putken oikeanlaiseksi . Tällöin jokainen putki olisi yhtäpitkä
Eli mitä mieltä tästä https://m.youtube.com/watch?v=27Ue2_tkHR8" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisiko fiksu ratkaisu perinteisen plenumin tilalle? Kustannuksia tulisi ehkä hieman vähemmän jos taivuttaisi pahvi kaavan mukaan jokaisen putken oikeanlaiseksi . Tällöin jokainen putki olisi yhtäpitkä
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
miksei tuo toimis jos ilma vaan jakautuu tasaisesti.
Tilavuus jäisi ainakin pieneksi minkä pitäisi heräävyyttä parantaa.
Tilavuus jäisi ainakin pieneksi minkä pitäisi heräävyyttä parantaa.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Täyskaasulla näytti toimivan, mutta osakaasulla tosi isot heitot kanavien virtauksissa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Onhan tuossa tosiaan melko suuret erot mutta tuotahan saisi kompensoitua pidemmällä plenumilla jolloin läpän aukeamisen aiheuttama turbulenssi kerkiää hieman tasoittua ennenkuin ilma jakautuu sylintereille? Jolloin pitäisi ilmanvirtauksen olla kutakuinkin sama jokaiselle sylinterille kaasuläpän asennosta riippumatta
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Totta tuokin, mutta kuinka paljon pidemmällä. Kävin tossa hieman seikkailemassa "netin" syövereissä ton plenumin mitan pidennyksestä, en itse taitaisi viitsiä alkaa sitä laskemaan.
Kiihdytyskäyttöön(täyskaasu) tosiaankin ihan toimiva ratkaisu, mutta tavalliseen katukäyttöön .
Miksi et lähtisi tekemään tuommoista AMW:n tyylistä painekoteloa, kun sellaisista löytyy oikein testituloksia:kin.
Edessähän on pitkä talvi, joten ei muuta kun puuhasteleen. Tsemppiä.
Kiihdytyskäyttöön(täyskaasu) tosiaankin ihan toimiva ratkaisu, mutta tavalliseen katukäyttöön .
Miksi et lähtisi tekemään tuommoista AMW:n tyylistä painekoteloa, kun sellaisista löytyy oikein testituloksia:kin.
Edessähän on pitkä talvi, joten ei muuta kun puuhasteleen. Tsemppiä.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Tuo amw plenumihan olisi ihanteellinen mutta ei rahat riitä siihen ja ei ole itsellä työkaluja joilla sen saisin tehtyä. Ajattrlin kyllä säästää ja hankkia mig/mag koneen joka kykenee myös alumiiniin mutta tuskin saan sitä tähän väliin vielä hankittua.
Toinen vaihtoehto olisi alumiini puikko ja kunnon kaasu juotin sillähän tuon saisi mutta taitaa olla melko hidas verrattuna tig hitsaukseen
Toinen vaihtoehto olisi alumiini puikko ja kunnon kaasu juotin sillähän tuon saisi mutta taitaa olla melko hidas verrattuna tig hitsaukseen
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Käytä orkkis k jetin imusarjaa ,pelaa perus turbo värkissä ihan hyvin
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
onhan se ihan kohtuullinen ilman jakautumisen suhteen mutta tästähän ei ole tulossa ihan "perus" turbo vaan alhaalta ylös voimaa antava tupla turbo
ideana olisi että runnerit on mahdollisimman pitkät jotta saadaan vääntöä alhaalta ylös tasaisesti mitään 15000 r/min moottoria ei olla tekemässä vaan rajotin asetetaan 7000-7500 r/min
jos tuolla esim 7000r/min saadaan 500hv niin vääntöä olisi tarkotus saada vähintään 600nm mieluiten lähemmäs 800nm.
turbot on nyt päätetty ja ne tulevat olemaan seuraavat---> lowpower ahdin hx35 highpower ahdin hx50 ja ahtopaineet rajataan noin 2bar.
männistä otetaan lastu pois jotta saadaan tiputettua puristuksia ei mitään radikaalia mutta pikkusen kuitenkin.
loppukuusta kun pääsen taas auton kimppuun nostan vara moottorista kannen irti ja teen perus venttiili työt ja kanavien silotus+ kevyt porttaus ja ohjurien lyhennys kanavan katon tasaan (hyväksyn nopeamman kulumisen!)
suuttimet asennoin uudestaan niin että ruiskuttavat suoraan imukanavaan venttiiliä kohden. eli ruiskun toinen sumu on 90asteen kulmassa imuputkeen nähden ja toinen on silloin suorassa linjassa kanavaan. tämä siksi että kun suutin aukea niin tuo 90asteen suihku osuu suoraan liikkuvaan ilmaan joka siirtää seoksen kanavan keskelle ja näin saadaan hyvä seos aikaiseksi.
ideana olisi että runnerit on mahdollisimman pitkät jotta saadaan vääntöä alhaalta ylös tasaisesti mitään 15000 r/min moottoria ei olla tekemässä vaan rajotin asetetaan 7000-7500 r/min
jos tuolla esim 7000r/min saadaan 500hv niin vääntöä olisi tarkotus saada vähintään 600nm mieluiten lähemmäs 800nm.
turbot on nyt päätetty ja ne tulevat olemaan seuraavat---> lowpower ahdin hx35 highpower ahdin hx50 ja ahtopaineet rajataan noin 2bar.
männistä otetaan lastu pois jotta saadaan tiputettua puristuksia ei mitään radikaalia mutta pikkusen kuitenkin.
loppukuusta kun pääsen taas auton kimppuun nostan vara moottorista kannen irti ja teen perus venttiili työt ja kanavien silotus+ kevyt porttaus ja ohjurien lyhennys kanavan katon tasaan (hyväksyn nopeamman kulumisen!)
suuttimet asennoin uudestaan niin että ruiskuttavat suoraan imukanavaan venttiiliä kohden. eli ruiskun toinen sumu on 90asteen kulmassa imuputkeen nähden ja toinen on silloin suorassa linjassa kanavaan. tämä siksi että kun suutin aukea niin tuo 90asteen suihku osuu suoraan liikkuvaan ilmaan joka siirtää seoksen kanavan keskelle ja näin saadaan hyvä seos aikaiseksi.
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Kyllä siellä pelaa ihan normaali plenum. Ensinnäkin tuon collector satsin putket pitäis olla niin pitkät että mahtuu yksi tahti vähintään ilmaa,toiseksi tuo kaasuläpän ja collectorin välinen kammio on liian pieni siksi siinä on heitot vajaalla kaasulla. Wrc tyyppinen tupla plenum on erittäin hyvä mutta kyllä se normi plenum pelaa ja niitä käytetään myös +1000hv vehkeissä eli ei kannata keksiä pyörää uudelleen. Ja säästät aikaa rojektissa.Suunnittelin ite omaani samaa ja myös tuplaplenumia mutta tulin järkiini ja tekasin aivan normaalin kiihdytys tötsillä. Dieselissä tämä collector sarja toimisi huomattavasti paremmin koska ei ole kaasuläpän aiheuttamia pyörteitä ja voi käyttää "painekotelona" ahtoputkistoa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Terve mitään ei ole tapahtunut sitten viimepostauksen :/ sytkämoduli kortti on hommattu ja enskuun 11pv pääsen seuraavan kerran auton kimppuun.
Varamoottorista on nostettu kansi pois ja sylinterit on pintaruosteessa ja kannesta on nokkalaakerien pinnat paskana ja nokka on kulunut niin että siinä on 4 kulmaa joka ulokkeessa :/ no saksan maalta löytyy virinokkia mutta mikä toimisi parhaiten pitkää vääntökäyrää ajatellen
New camshafts
Show 1 to 6 (of in total 6 products) Sites: 1
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Road Grad: 256° Valve lift: 11,0
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Road Grad: 262° Valve lift: 10,9
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Road Grad: 264° Valve lift: 11,0
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Sport Grad: 280° Valve lift: 11,7
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Rallye Grad: 288° Valve lift: 10,6
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Rallye/Circuit Grad: 296° Valve lift: 12,2
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order
Varamoottorista on nostettu kansi pois ja sylinterit on pintaruosteessa ja kannesta on nokkalaakerien pinnat paskana ja nokka on kulunut niin että siinä on 4 kulmaa joka ulokkeessa :/ no saksan maalta löytyy virinokkia mutta mikä toimisi parhaiten pitkää vääntökäyrää ajatellen
New camshafts
Show 1 to 6 (of in total 6 products) Sites: 1
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Road Grad: 256° Valve lift: 11,0
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Road Grad: 262° Valve lift: 10,9
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Road Grad: 264° Valve lift: 11,0
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Sport Grad: 280° Valve lift: 11,7
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Rallye Grad: 288° Valve lift: 10,6
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order Details( 19 % VAT incl. excl. Shipping costs )
Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft
Applikation: Rallye/Circuit Grad: 296° Valve lift: 12,2
458,99 EUR
1 x 'Mercedes 2,6 - 3,0 6-Cyl. 12V ( M 103 ) /Performance camshaft' order