Madallusjouset FK/eibach W124
Madallusjouset FK/eibach W124
Huomasin että autostani W124 230E -88 oli kuskinpuolelta etujousi n.8cm kohdalta alapäästä poikki .Nou hätä olen muutenkin meinannut madallussatsia laittaa joten eiköhän se nyt kannata tehdä.Mulla on tossa hydraulinen tasonsäätö takana ja kysyisinkin onko kokemuksia toimiiko madallussatsi ton tasonsäädön kanssa eli riittääkö siinä säätöalue?.Onko kokemuksia FK.n jousista lähtis hintaa n:150eur. eibachit menis jonnekin 360eur.Molemmissa madallus noin -35mm/40mm.Mitähä säätökumeja sinne kannattas tarjota haen suunnilleen korkeusluokkaa jossa renkaan ja suojan väliin jäis joku 4cm: rako
FK:n jouset surkeita, en suosittele. Eibachit tai H&R alle vaikka vähä enemmän kirpasiskin...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
madallusjousista
Näin vähän itsekin pähkäilin halvallahan ei tunnetusti hyvää tahdo saada ja paljon noita eibacheja kehuvat joten ne taidan ostaa.
Eibachit 275 € pro streetilla ainakin kutoskoneisiin. H&R on sitten jäykempi jos sellaista haluaa - Mauri tietää...taisit minulta kyselläkin noista eibacheista joskus.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
madallussarjasta
Joo kyselin.Kiitos vaan infosta.Nyt tuli tilanne päälle ja on siirryttävä tuumailusta toimeen.Ajattelin että jos sais useammalta käyttäjältä kommenttia niin vois tehdä jonkinlaisen yhteenvedon mutta noita eibacheja pidetään aika hyvinä että eiköhän ne tule hommattua
Mulla Eibachit 320 CE:ssä ja 300 TE:ssä, Lessjöforssit (tai jotain sinne päin) 230 TE:ssä, kokeiltu myös Vogtlandia 320 CE:ssä. Oman kokemukseni mukaan Eibach ei ole ainakaan huono vaihtoehto, niin ja on niissä vielä miljoonan kilometrin takuukin.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Re: Madallusjouset FK/eibach W124
Pikkuisen vanha topicci, mutta mitäpä sitä uutta aloittamaan, kun sama aihepiiri on kyseessä...
Semmoista ollaan harkittu yhteen W124 300D Turboon, että laittaisi jousisarjan, jolla alustaa saisi vähän matalammaksi. Taso saisi olla samaa luokkaa kuin tehtaan urheilualustassa on ollut, eli mitään überiä madallusta ei ollenkaan olla hakemassa. Siis semmoiset 25mm tai vähän päälle alaspäin verrattuna vakioalustaan. No nyt esim. Modificars myy kahta Pro-kittiä, joiden pitäisi sopia:
Eibach Pro-Kit - Mercedes-Benz E-Klasse / E-Class (W124) Saloon
Tuotenumero: E2505-140
Soveltuu automalliin:
Mercedes-Benz E-Klasse / E-Class (W124) Saloon
Vuosimalli: 12.84 - 06.95
Moottori: E200, 220E, E220, 260E, 280E, 300E, 300E-24, E200D, 250D, 250D-Turbo, 300D, 300D-Turbo
Suurin sallittu etuakselimassa: 1005
Suurin sallittu taka-akselimassa: 1000
Madallus edessä: 35 mm
Madallus takana: 30-35 mm
sekä
Eibach Pro-Kit - Mercedes-Benz E-Klasse / E-Class (W124) Saloon
Tuotenumero: E2518-140
Soveltuu automalliin:
Mercedes-Benz E-Klasse / E-Class (W124) Saloon
Vuosimalli: 09.86 - 06.95
Moottori: 280E, E280, 300E-24, 320E, E320, E250D, E250TD, E300D, 300D-Turbo, E300TD
Suurin sallittu etuakselimassa: 1010
Suurin sallittu taka-akselimassa: 1230
Madallus edessä: 35 mm
Madallus takana: 25-30 mm
Mitähän eroa näissä on ihan noin kun ovat käytössä? Ilmeisesti tämä alempi E2518 -140 kun kerran on kantavampi, niin on myös jäykempi? Onko se silloin myös vähemmän mukava normaalissa maantieajossa? Entä tuo ylempi pienemmän kantavuuden sarja - pysyykö niiden kanssa takapää kunnolla hallussa, vai loppuuko kantavuus, kun autossa on ilmastointi, ASD-perä + isompi tankki + jatkuvasti jonkin verran massaa tavaratilassa, mutta toisaalta ainakaan tällä hetkellä ei vetokoukkua?
Lopulta; kumpaa suosittelette, kun mielellään saisi olla suht mukava auto, joka kuitenkin kantaa kuorman kunnolla?
Semmoista ollaan harkittu yhteen W124 300D Turboon, että laittaisi jousisarjan, jolla alustaa saisi vähän matalammaksi. Taso saisi olla samaa luokkaa kuin tehtaan urheilualustassa on ollut, eli mitään überiä madallusta ei ollenkaan olla hakemassa. Siis semmoiset 25mm tai vähän päälle alaspäin verrattuna vakioalustaan. No nyt esim. Modificars myy kahta Pro-kittiä, joiden pitäisi sopia:
Eibach Pro-Kit - Mercedes-Benz E-Klasse / E-Class (W124) Saloon
Tuotenumero: E2505-140
Soveltuu automalliin:
Mercedes-Benz E-Klasse / E-Class (W124) Saloon
Vuosimalli: 12.84 - 06.95
Moottori: E200, 220E, E220, 260E, 280E, 300E, 300E-24, E200D, 250D, 250D-Turbo, 300D, 300D-Turbo
Suurin sallittu etuakselimassa: 1005
Suurin sallittu taka-akselimassa: 1000
Madallus edessä: 35 mm
Madallus takana: 30-35 mm
sekä
Eibach Pro-Kit - Mercedes-Benz E-Klasse / E-Class (W124) Saloon
Tuotenumero: E2518-140
Soveltuu automalliin:
Mercedes-Benz E-Klasse / E-Class (W124) Saloon
Vuosimalli: 09.86 - 06.95
Moottori: 280E, E280, 300E-24, 320E, E320, E250D, E250TD, E300D, 300D-Turbo, E300TD
Suurin sallittu etuakselimassa: 1010
Suurin sallittu taka-akselimassa: 1230
Madallus edessä: 35 mm
Madallus takana: 25-30 mm
Mitähän eroa näissä on ihan noin kun ovat käytössä? Ilmeisesti tämä alempi E2518 -140 kun kerran on kantavampi, niin on myös jäykempi? Onko se silloin myös vähemmän mukava normaalissa maantieajossa? Entä tuo ylempi pienemmän kantavuuden sarja - pysyykö niiden kanssa takapää kunnolla hallussa, vai loppuuko kantavuus, kun autossa on ilmastointi, ASD-perä + isompi tankki + jatkuvasti jonkin verran massaa tavaratilassa, mutta toisaalta ainakaan tällä hetkellä ei vetokoukkua?
Lopulta; kumpaa suosittelette, kun mielellään saisi olla suht mukava auto, joka kuitenkin kantaa kuorman kunnolla?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Madallusjouset FK/eibach W124
kuinkahan monella on vain todellista kokemusta halpis jousista, kun ovat mukamas aina surkeat? itellä on w124 230 mersus -35mm/40mm FK:n madallussatsi, ykkösen jousikummeilla ja mielestäni hyvät on.. ei oo liian kova eikä liian pehmeä, miellyttävät ja mukavat kyydit kyllä saa.. ei tule liian matala, jos hakee ihan maltillista madallusta.. ja vuoden takuulla nämä. aikasemmassa 190 mersussa oli joku -40mm GTS tms merkkinen madallussatsi, ja hintaa oli 170€ postikuluineen ja neki oli tosi miellyttävät.
tässä yks kuva, josta näkee vähän suuntaa kuinka tippuu..

tässä yks kuva, josta näkee vähän suuntaa kuinka tippuu..

ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: Madallusjouset FK/eibach W124
Jos mää tässä vielä hieman nostaisin tuota aiempaa kysymystäni, kun aihepiiri varmasti täällä on monille tuttu...
Onko tuohon nyt itsestäänselvä vastaus, että parempi vaihtoehto olisi käyttää tuota versiota, joka on tarkoitettu lähinnä vain 6-sylinterisille (ja lisäksi 5-syl dieselille), kun kyseessä on dieseleistä painavin muutamalla kohtuullisesti lisäpainoa tuovalla varusteella?
Onko tuohon nyt itsestäänselvä vastaus, että parempi vaihtoehto olisi käyttää tuota versiota, joka on tarkoitettu lähinnä vain 6-sylinterisille (ja lisäksi 5-syl dieselille), kun kyseessä on dieseleistä painavin muutamalla kohtuullisesti lisäpainoa tuovalla varusteella?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09