W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

jjh- kirjoitti:Mitäs mieltä C:n omistajat on tuosta kosketushärvelistä jolla voi COMANDia ohjailla?
Eipä tuo touchpad ole kovinkaan erikoinen varuste, liikkuvassa autossa on rullaa helpompi käyttää - harhavalinnat paremmin hallinnassa.

Kun käsi lepää konsolilla, niin välillä touchpad reakoi vaikka ei ole tarkoitustakaan tehdä mitään.
Siis ainakin sijoitus voisi olla hieman toisenlainen, ei heti kämmennalla kyynärtuen jatkeena.

Lisähintaa siitä ei kannata ainakaan maksaa - kun kuulema se on nykyään valinnaisvaruste.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Touchpadin käyttö vaatii opettelua. Rulla on käytettävissä touchpadilla ja ilman, oleellista on se mitä jää paitsi kun ei ole näppäimistöä ja toisaalta touchpadin tuomat uudet ominaisuudet joita näppäimistöllä ei saa. Tämäkin makuasia enkä osaa edes tehdä listaa eroista niin en lähde kumpaakaan erityisemmin suosittelemaan.

Olisi mukava kuulla tarkemmin mikä siinä Toyotassa toimii mukavammin? Ihan vaan kosketusvaste vaiko jokin ominaisuus?
Avatar
jjh-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 25.05.2015 12:30

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jjh- »

DBFI kirjoitti:Touchpadin käyttö vaatii opettelua. Rulla on käytettävissä touchpadilla ja ilman, oleellista on se mitä jää paitsi kun ei ole näppäimistöä ja toisaalta touchpadin tuomat uudet ominaisuudet joita näppäimistöllä ei saa. Tämäkin makuasia enkä osaa edes tehdä listaa eroista niin en lähde kumpaakaan erityisemmin suosittelemaan.

Olisi mukava kuulla tarkemmin mikä siinä Toyotassa toimii mukavammin? Ihan vaan kosketusvaste vaiko jokin ominaisuus?
Joo, se kosketus toimii paremmin, ja se käyttöliittymä tuntuu enempi siltä että se on suunniteltu sille. Eniten mua nyppi se vähän tönkkö vaste mersun vehkeessä (muistaakseni esim. radiokanavia selatessa se ei toiminu niin sulavasti, kun mitä älypuhelimiin tottuneena odotin), ja mä en kyl itse ainakaan havainnut siinä juuri mitään minkä se olis tehnyt paremmin kun rullalla pyörittely. Ongelma on varmaan just tuo että mesen systeemin saa sekä touchpadilla ja ilman, joten sen pitää toimia molemmilla -> ei voida optimoida kosketukselle.

Tässä myös ehkä heijastuu se että oon itse softa-alalla duunissa niin kiinnitän helposti huomiota tuollasiin asioihin :D
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jjh- kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Touchpadin käyttö vaatii opettelua. Rulla on käytettävissä touchpadilla ja ilman, oleellista on se mitä jää paitsi kun ei ole näppäimistöä ja toisaalta touchpadin tuomat uudet ominaisuudet joita näppäimistöllä ei saa. Tämäkin makuasia enkä osaa edes tehdä listaa eroista niin en lähde kumpaakaan erityisemmin suosittelemaan.

Olisi mukava kuulla tarkemmin mikä siinä Toyotassa toimii mukavammin? Ihan vaan kosketusvaste vaiko jokin ominaisuus?
...ja mä en kyl itse ainakaan havainnut siinä juuri mitään minkä se olis tehnyt paremmin kun rullalla pyörittely.
Mitenkä saat rullalla auton tunnistamaan käsin kirjoitetun tekstin?
Avatar
jjh-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 25.05.2015 12:30

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jjh- »

DBFI kirjoitti:Mitenkä saat rullalla auton tunnistamaan käsin kirjoitetun tekstin?
Jaa siinäkö on joku semmonen. Kuulostaa kyllä ihan kätevältä jos tuo toimii vaikka navigaattorin osoitteensyötön kanssa
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

DBFI kirjoitti: Mitenkä saat rullalla auton tunnistamaan käsin kirjoitetun tekstin?
Miten saat ajossa touchpadinlta tekstin tunnistuksen toimimaan?

Ainakaan itseltä se ei onnistu, vaan virheitä tuleeee.... ja homma ei toimi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

taky kirjoitti:
Ainakaan itseltä se ei onnistu, vaan virheitä tuleeee.... ja homma ei toimi.
Sinulla varmaan liian hieno käsiala. Omat söheröt kyllä tunnistaa paremmin kuin kanssamatkustaja ruudulta, tai edes itse.

Ei minusta vauhti mitään kirjoittamiseen vaikuta tai virheisiin. Jos tiukkaan kurviin ajaa niin pelkään kuskin penkillä sen verran että laitan molemmat kädet rattiin. :)
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

DBFI kirjoitti: Sinulla varmaan liian hieno käsiala.

Hihii... maailman historian paras puolustuspuhet... :crazy:

No pelkkien valintojen tekeminen Touchilta liikenteessä aiheuttaa harhalaakeja, niin vaikka voi samalla tukea kämmentä saatikka pelkällä sormella sohiminen... -ei ole meikäläisen hommaa ei.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

Tuli sitten tehtyä tilaus elämäni ensimmäisestä Mersusta. Vaikka kultaisella 90-luvulla kirosin mielessäni ja varmaan ääneenkin sitä vanhempieni hidasta turbotonta disukka paskaa, (paska siis sen takia kun se ei kiihtynyt mun mielestä tarpeeksi) kun yritin pysyä kaverieni perässä joiden isukit omisti A 6:set. Paljon on kuitenkin muuttunut sitten 90-luvun.

Tulossa on C 220 d T 4Matic 30 Years Edition. (Mun mielestä todella kaunis auto).
AMG Line sisä ja ulkopuolenpaketilla, Easy Pack- takaluukku ja somisteeksi musta saarni.

Olin kovasti yllättynyt auton toimitusajasta lupasivat sen jo 18.1.2016. Todella positiivista.
Nyt pähkäilen vielä, että pitäiskö ottaa kuitenkin tehdastummennukset noihin ikkunoihin ja Burmester äänentoisto.
Tosin osa oli keksinyt tuohon äänentoiston parantamiseen jo joitain muitakin helppoja ja edullisempia ratkaisuja maailman foorumeilla.
petrivet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 05.06.2012 14:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja petrivet »

Itsellä on tummennetut lasit ja on ne tyylikkäät ja käytännölliset.

Jos raha ratkaisee, väittäisin että osaava asentamo tekee täällä halvemmalla paremman äänentoiston kuin tehdas. Optioita kohdellaan myös autoveroilla.
C220 T CDI A
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1180
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Saako C:hen Frontbass-subwooferin kojelaudan sisään ja onko siitä kenelläkään kokemuksia?
http://media.daimler.com/dcmedia/0-921- ... 0-0-0.html" onclick="window.open(this.href);return false; :eh:
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

OKA-1 kirjoitti:Tuli sitten tehtyä tilaus elämäni ensimmäisestä Mersusta. Vaikka kultaisella 90-luvulla kirosin mielessäni ja varmaan ääneenkin sitä vanhempieni hidasta turbotonta disukka paskaa, (paska siis sen takia kun se ei kiihtynyt mun mielestä tarpeeksi) kun yritin pysyä kaverieni perässä joiden isukit omisti A 6:set. Paljon on kuitenkin muuttunut sitten 90-luvun.

Tulossa on C 220 d T 4Matic 30 Years Edition. (Mun mielestä todella kaunis auto).
AMG Line sisä ja ulkopuolenpaketilla, Easy Pack- takaluukku ja somisteeksi musta saarni.

Olin kovasti yllättynyt auton toimitusajasta lupasivat sen jo 18.1.2016. Todella positiivista.
Nyt pähkäilen vielä, että pitäiskö ottaa kuitenkin tehdastummennukset noihin ikkunoihin ja Burmester äänentoisto.
Tosin osa oli keksinyt tuohon äänentoiston parantamiseen jo joitain muitakin helppoja ja edullisempia ratkaisuja maailman foorumeilla.
Todella nopeasti saat autosi. Taitaa olla melko perusvarusteilla autosi kun sen nopeasti saat. Tuskinpa enään pystyt mitään lisäämään tilaukseesi näin myöhään. Auto saatta olla jo matkalla tänne Pohjolaan. Auto on ehkä vielä Saksassa tehty.Lokakuun alusta sedanit valmistuvat Etelä - Afrikassa. Oman autoni tilasin lokakuun lopulla ja toimitus huhtikuun lopulla. Mielestäni Burmester kajarit soivat todella hyvin. Ei ole pahaa sanottavaa niistä.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Farkkuhan tuo näyttää olevan . Minkä värinen ? Vai onko 30 years edition jokin vakio juttu .

Uskoisin että auto on jo valmis koska noin nopeasti saat sen , vaikea uskoa että enää voit mitään tehdasvarusteita lisäillä .
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

W205 kirjoitti:
OKA-1 kirjoitti:Tuli sitten tehtyä tilaus elämäni ensimmäisestä Mersusta. Vaikka kultaisella 90-luvulla kirosin mielessäni ja varmaan ääneenkin sitä vanhempieni hidasta turbotonta disukka paskaa, (paska siis sen takia kun se ei kiihtynyt mun mielestä tarpeeksi) kun yritin pysyä kaverieni perässä joiden isukit omisti A 6:set. Paljon on kuitenkin muuttunut sitten 90-luvun.

Tulossa on C 220 d T 4Matic 30 Years Edition. (Mun mielestä todella kaunis auto).
AMG Line sisä ja ulkopuolenpaketilla, Easy Pack- takaluukku ja somisteeksi musta saarni.

Olin kovasti yllättynyt auton toimitusajasta lupasivat sen jo 18.1.2016. Todella positiivista.
Nyt pähkäilen vielä, että pitäiskö ottaa kuitenkin tehdastummennukset noihin ikkunoihin ja Burmester äänentoisto.
Tosin osa oli keksinyt tuohon äänentoiston parantamiseen jo joitain muitakin helppoja ja edullisempia ratkaisuja maailman foorumeilla.
Todella nopeasti saat autosi. Taitaa olla melko perusvarusteilla autosi kun sen nopeasti saat. Tuskinpa enään pystyt mitään lisäämään tilaukseesi näin myöhään. Auto saatta olla jo matkalla tänne Pohjolaan. Auto on ehkä vielä Saksassa tehty.Lokakuun alusta sedanit valmistuvat Etelä - Afrikassa. Oman autoni tilasin lokakuun lopulla ja toimitus huhtikuun lopulla. Mielestäni Burmester kajarit soivat todella hyvin. Ei ole pahaa sanottavaa niistä.
Kts. Huviksenne 30 Years Editionin varustelistaa http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 102015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei tää ihan perusvarusteltu ole, kun on 4293 € edestä kilkkeitä jo tässä itse juhlamallissa. Ovat varmaan varautuneet kasvavaan kysyntään ja pystyvät sen takia nopeampaan toimitukseen. Mene ja tiedä. Sedanilla olis muuten ollut paljon pidempi toimitusaika.
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

petrivet kirjoitti:Itsellä on tummennetut lasit ja on ne tyylikkäät ja käytännölliset.

Jos raha ratkaisee, väittäisin että osaava asentamo tekee täällä halvemmalla paremman äänentoiston kuin tehdas. Optioita kohdellaan myös autoveroilla.
Kiitos kommentistasi. Ajattelin kyllä kans että ovat aika tyylikkään näköiset noi tummennukset, tosin takana ajavathan manaa niitä aina.
Kts. Onnistuuko enään lisäilemään. Saahan ne myöhemmin kalvotettua jos auto jo matkalla.
Aiemmissa autoissa mulla on kans ollut noita paranneltuja tehdasstereoita mutta ei ole oikein vakuuttanut. Omasta mielestä niissä on laatu laskenut.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Noita kampanjamalleja on x kappaletta valmiiksi tilattuna tai jopa maassa, siksi sen saa niin nopeasti. Samahan se on kaikilla merkeillä, tuttu osti just jonkun Audi Q5 Land of Quattro Editionin ja sai sen parissa viikossa. Mitään tehdaslisävarusteita noihin ei tosiaan tarvi kysellä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Äkkinäinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 06.01.2005 19:39
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Äkkinäinen »

Laaksonen kirjoitti

Saako C:hen Frontbass-subwooferin kojelaudan sisään ja onko siitä kenelläkään kokemuksia
Kyllä tuossa on ihan vakiona jonkinlainen subbari vänkärin jalkatilassa verhoilujen alla.
X253 Glc 300 e -22
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

tj86430 kirjoitti:Noita kampanjamalleja on x kappaletta valmiiksi tilattuna tai jopa maassa, siksi sen saa niin nopeasti. Samahan se on kaikilla merkeillä, tuttu osti just jonkun Audi Q5 Land of Quattro Editionin ja sai sen parissa viikossa. Mitään tehdaslisävarusteita noihin ei tosiaan tarvi kysellä.
Joo näin se varmasti menee. Myyjä ei tosin missään vaiheessa maininnut, että jotain lisävarustetta ei olisi mahdollista saada, päinvastoin yritti saada ruksimaan lisää varusteita. Mutta mukava juttu kun auto tulee nopeasti, yleensä kun joutuu odottamaan useita kuukausia
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

OKA-1 kirjoitti:[
Kts. Onnistuuko enään lisäilemään. Saahan ne myöhemmin kalvotettua jos auto jo matkalla.
Farkku kaipaa sähköistä takaluukun avausta kaukosta... Nyt se oikeasti huomaa kun takapää kokoajan ihan likainen ja ravassa.

Myös olisi Edisonissa ristiselänsäätöä istuimessa?

Eikä nappistarttikaan kallis ollut.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Splitti51
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 14.08.2012 09:47
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Splitti51 »

OKA-1 kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Noita kampanjamalleja on x kappaletta valmiiksi tilattuna tai jopa maassa, siksi sen saa niin nopeasti. Samahan se on kaikilla merkeillä, tuttu osti just jonkun Audi Q5 Land of Quattro Editionin ja sai sen parissa viikossa. Mitään tehdaslisävarusteita noihin ei tosiaan tarvi kysellä.
Joo näin se varmasti menee. Myyjä ei tosin missään vaiheessa maininnut, että jotain lisävarustetta ei olisi mahdollista saada, päinvastoin yritti saada ruksimaan lisää varusteita. Mutta mukava juttu kun auto tulee nopeasti, yleensä kun joutuu odottamaan useita kuukausia
Tuotantopaikka tuolle on ollut valmiiksi varattuna. Varusteet pystyy varmaankin vielä vaihtamaan jos heti toimii. Ainoastaan kori ja moottori / voimansiirto on lukittu
Jotkut lisävarusteet voi pidentää toimitusaikaa

Oma sedan tilattu joulukuun alussa. Toimitus huhti - toukokuun vaihteessa. Mallina siis C250d 4Matic 30years

Minulle vielä väitettiin ettei Webaston toiminnassa ole mikään oleellisesti muuttunut. Tarkoittanee että yhä tuottaa lämpöä polttamalla polttoainetta
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

Splitti51 kirjoitti: Ainoastaan kori ja moottori / voimansiirto on lukittu
MB normi tapa - kaiketi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

Splitti51 kirjoitti:
OKA-1 kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Noita kampanjamalleja on x kappaletta valmiiksi tilattuna tai jopa maassa, siksi sen saa niin nopeasti. Samahan se on kaikilla merkeillä, tuttu osti just jonkun Audi Q5 Land of Quattro Editionin ja sai sen parissa viikossa. Mitään tehdaslisävarusteita noihin ei tosiaan tarvi kysellä.
Joo näin se varmasti menee. Myyjä ei tosin missään vaiheessa maininnut, että jotain lisävarustetta ei olisi mahdollista saada, päinvastoin yritti saada ruksimaan lisää varusteita. Mutta mukava juttu kun auto tulee nopeasti, yleensä kun joutuu odottamaan useita kuukausia
Tuotantopaikka tuolle on ollut valmiiksi varattuna. Varusteet pystyy varmaankin vielä vaihtamaan jos heti toimii. Ainoastaan kori ja moottori / voimansiirto on lukittu
Jotkut lisävarusteet voi pidentää toimitusaikaa

Oma sedan tilattu joulukuun alussa. Toimitus huhti - toukokuun vaihteessa. Mallina siis C250d 4Matic 30years

Minulle vielä väitettiin ettei Webaston toiminnassa ole mikään oleellisesti muuttunut. Tarkoittanee että yhä tuottaa lämpöä polttamalla polttoainetta
Kysyin myös Webaston toiminnasta ja niinkuin täälläkin on kirjoiteltu lämmittää kyllä sisätilat mutta ei moottoria.
Harmillista. Mitä varusteita muuten itse otit 30years Editionin päälle?
Splitti51
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 14.08.2012 09:47
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Splitti51 »

OKA-1 kirjoitti:
Splitti51 kirjoitti:
OKA-1 kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Noita kampanjamalleja on x kappaletta valmiiksi tilattuna tai jopa maassa, siksi sen saa niin nopeasti. Samahan se on kaikilla merkeillä, tuttu osti just jonkun Audi Q5 Land of Quattro Editionin ja sai sen parissa viikossa. Mitään tehdaslisävarusteita noihin ei tosiaan tarvi kysellä.
Joo näin se varmasti menee. Myyjä ei tosin missään vaiheessa maininnut, että jotain lisävarustetta ei olisi mahdollista saada, päinvastoin yritti saada ruksimaan lisää varusteita. Mutta mukava juttu kun auto tulee nopeasti, yleensä kun joutuu odottamaan useita kuukausia
Tuotantopaikka tuolle on ollut valmiiksi varattuna. Varusteet pystyy varmaankin vielä vaihtamaan jos heti toimii. Ainoastaan kori ja moottori / voimansiirto on lukittu
Jotkut lisävarusteet voi pidentää toimitusaikaa

Oma sedan tilattu joulukuun alussa. Toimitus huhti - toukokuun vaihteessa. Mallina siis C250d 4Matic 30years

Minulle vielä väitettiin ettei Webaston toiminnassa ole mikään oleellisesti muuttunut. Tarkoittanee että yhä tuottaa lämpöä polttamalla polttoainetta
Kysyin myös Webaston toiminnasta ja niinkuin täälläkin on kirjoiteltu lämmittää kyllä sisätilat mutta ei moottoria.
Harmillista. Mitä varusteita muuten itse otit 30years Editionin päälle?
Minulle tuli lisävarusteiksi ainoastaan äänieristelasit, touchpad ja navigointivalmius.

Navigoinnista puuttuu ainoastaan kartat sd-kortilla. Näitä kortteja saa esim Saksasta alle puoleen hintaan mitä olisi maksanut Suomessa.
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

Splitti51 kirjoitti:
OKA-1 kirjoitti:
Splitti51 kirjoitti:
OKA-1 kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Noita kampanjamalleja on x kappaletta valmiiksi tilattuna tai jopa maassa, siksi sen saa niin nopeasti. Samahan se on kaikilla merkeillä, tuttu osti just jonkun Audi Q5 Land of Quattro Editionin ja sai sen parissa viikossa. Mitään tehdaslisävarusteita noihin ei tosiaan tarvi kysellä.
Joo näin se varmasti menee. Myyjä ei tosin missään vaiheessa maininnut, että jotain lisävarustetta ei olisi mahdollista saada, päinvastoin yritti saada ruksimaan lisää varusteita. Mutta mukava juttu kun auto tulee nopeasti, yleensä kun joutuu odottamaan useita kuukausia
Tuotantopaikka tuolle on ollut valmiiksi varattuna. Varusteet pystyy varmaankin vielä vaihtamaan jos heti toimii. Ainoastaan kori ja moottori / voimansiirto on lukittu
Jotkut lisävarusteet voi pidentää toimitusaikaa

Oma sedan tilattu joulukuun alussa. Toimitus huhti - toukokuun vaihteessa. Mallina siis C250d 4Matic 30years

Minulle vielä väitettiin ettei Webaston toiminnassa ole mikään oleellisesti muuttunut. Tarkoittanee että yhä tuottaa lämpöä polttamalla polttoainetta
Kysyin myös Webaston toiminnasta ja niinkuin täälläkin on kirjoiteltu lämmittää kyllä sisätilat mutta ei moottoria.
Harmillista. Mitä varusteita muuten itse otit 30years Editionin päälle?
Minulle tuli lisävarusteiksi ainoastaan äänieristelasit, touchpad ja navigointivalmius.

Navigoinnista puuttuu ainoastaan kartat sd-kortilla. Näitä kortteja saa esim Saksasta alle puoleen hintaan mitä olisi maksanut Suomessa.
Eikös toi Touchpad kuulunut juhlamallivarusteluun Audio 20 CD:n mukana?
hanspond
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 19.12.2015 16:59
Paikkakunta: Espoo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja hanspond »

Mersu tuli sitten tännekin tilattua. Yli 20 vuotta Audeilla ajaneena sihti oli ensin uusi Audi A4 ja Mersu oli aluksi vain “kirittäjänä”. Mutta niin siinä vaan kävi, että leiri vaihtui ja C200 4Matic 30years farkku lähti tilaukseen. Lisävarusteina Exclusive sisäpaketti, äänieristelasit, EasyPack takaluukku, vetokoukku ja navigointivalmius. Toimitus jossain helmi-maaliskuun vaihteessa, ehkä.

Tuota Garminin navigointi SD korttia ei todellakaan kannata ottaa Suomesta. Tehdastilauksena 800+ euroa riippuen auton päästöistä, miksi pitää maksaa autoveroa muistikortista?? Jälkeenpäin Veholta tilattuna tulee vielä noin sata euroa lisää.
Saksasta mersu diileriltä kortin saa noin 600 eurolla, eBay:sta löytyy vaihtelevasti 200-500eurolla originaaleiksi väitettyjä mutta hiukka epäilyttää mitä mahtaa saada.

Touchpad on joskus marraskuun alussa poistettu Audio20CD:n varusteista eli pitää tilata erikseen. Maahantuoja näytti ottaneen vapauden poistaa sen myös juhlamallin varusteista vaikka juhlamallitarjous on voimassa 31.12.2015 asti. Omaan 30v juhlamallin tilaukseeni touchpad on hinnoiteltu erikseen mutta saa nähdä pitääkö maksaa kun reklamoin myyjälle tuosta tarjouspaketin sisältöön tehdystä muutoksesta.
EQC400 AMG -20
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

hanspond kirjoitti:Mersu tuli sitten tännekin tilattua. Yli 20 vuotta Audeilla ajaneena sihti oli ensin uusi Audi A4 ja Mersu oli aluksi vain “kirittäjänä”. Mutta niin siinä vaan kävi, että leiri vaihtui ja C200 4Matic 30years farkku lähti tilaukseen. Lisävarusteina Exclusive sisäpaketti, äänieristelasit, EasyPack takaluukku, vetokoukku ja navigointivalmius. Toimitus jossain helmi-maaliskuun vaihteessa, ehkä.

Tuota Garminin navigointi SD korttia ei todellakaan kannata ottaa Suomesta. Tehdastilauksena 800+ euroa riippuen auton päästöistä, miksi pitää maksaa autoveroa muistikortista?? Jälkeenpäin Veholta tilattuna tulee vielä noin sata euroa lisää.
Saksasta mersu diileriltä kortin saa noin 600 eurolla, eBay:sta löytyy vaihtelevasti 200-500eurolla originaaleiksi väitettyjä mutta hiukka epäilyttää mitä mahtaa saada.

Touchpad on joskus marraskuun alussa poistettu Audio20CD:n varusteista eli pitää tilata erikseen. Maahantuoja näytti ottaneen vapauden poistaa sen myös juhlamallin varusteista vaikka juhlamallitarjous on voimassa 31.12.2015 asti. Omaan 30v juhlamallin tilaukseeni touchpad on hinnoiteltu erikseen mutta saa nähdä pitääkö maksaa kun reklamoin myyjälle tuosta tarjouspaketin sisältöön tehdystä muutoksesta.
Nyt tuli kylmiä väreitä, täytyy ma varmistaa asianlaita oman tilaukseni kohdalta. Ainakin Vehon sivuilla Touchpad mainitaan edelleen Audio 20 CD:n kuuluvaksi kun kävin juuri katsomassa. Mutta pakko varmistella..
hanspond
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 19.12.2015 16:59
Paikkakunta: Espoo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja hanspond »

Totta tosiaan, Vehon sivuilla juhlamallin varusteissa on edelleen Touchpad.

Päivitetty normaali hinnasto ilmestyi 3.11.2015 jossa vakiovarustelistasta Touchpad on poistettu. Lisävarustelistassa Touchpad, koodi 448 on hinnallinen lisävaruste paitsi koodin 531 eli Command onlinen yhteydessä.

Maahantuojan sivulla oleva juhlamallin hinnasto on myös korjattu,
http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 02015_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;,
Touchpad on poistunut mutta vasta joskus marras-joulukuun vaihteessa (18. marraskuuta lataamassani hinnastossa Touchpad on vielä mukana)

Tässä on ihan selvä sekaannuksen paikka, kannattaa siis tutkia tarkkaan sopimuksessa oleva varustelista. 3.11 jälkeen tehdyistä tilauksista Touchpad mahdollisesti puuttuu jos ei sitä ole huomannut erikseen pyytää. Minulla ainakin tilausjärjestelmä jätti sen pois vaikka kaikki muut varusteet olivat juhlamallin mukaiset, onneksi kuitenkin huomasin puutteen.
EQC400 AMG -20
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
Avatar
el_ucca
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 08.12.2014 23:48

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja el_ucca »

taky kirjoitti:
DBFI kirjoitti: Mitenkä saat rullalla auton tunnistamaan käsin kirjoitetun tekstin?
Miten saat ajossa touchpadinlta tekstin tunnistuksen toimimaan?

Ainakaan itseltä se ei onnistu, vaan virheitä tuleeee.... ja homma ei toimi.
Itselläni oli sama ongelma alussa, mutta se johtui siitä, että en osannut käyttää sitä. Touchpadiin kirjoitettu töherrys lmestyi kyllä ruudulle, mutta auto ei tunnistanut sitä ennen kuin painoin muistaakseni ensin touchpadista kerran.

En muista kun en touchpadia käytä koskaan. Sopii sen verran huonosti tuohon tuskaisen hitaaseen AUDIO20-järjestelmään.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

el_ucca kirjoitti:
En muista kun en touchpadia käytä koskaan. Sopii sen verran huonosti tuohon tuskaisen hitaaseen AUDIO20-järjestelmään.
Oliskohan Audio 20 sitten oleellisesti hitaampi kuin COMAND? Onko kukaan tehnyt vertailua? Ohjekirjaa selatessa myös COMAND aika hidas mutta touchpadilla toimii omasta mielestäni ihan hyvin.
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

hanspond kirjoitti:Totta tosiaan, Vehon sivuilla juhlamallin varusteissa on edelleen Touchpad.

Päivitetty normaali hinnasto ilmestyi 3.11.2015 jossa vakiovarustelistasta Touchpad on poistettu. Lisävarustelistassa Touchpad, koodi 448 on hinnallinen lisävaruste paitsi koodin 531 eli Command onlinen yhteydessä.

Maahantuojan sivulla oleva juhlamallin hinnasto on myös korjattu,
http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 02015_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;,
Touchpad on poistunut mutta vasta joskus marras-joulukuun vaihteessa (18. marraskuuta lataamassani hinnastossa Touchpad on vielä mukana)

Tässä on ihan selvä sekaannuksen paikka, kannattaa siis tutkia tarkkaan sopimuksessa oleva varustelista. 3.11 jälkeen tehdyistä tilauksista Touchpad mahdollisesti puuttuu jos ei sitä ole huomannut erikseen pyytää. Minulla ainakin tilausjärjestelmä jätti sen pois vaikka kaikki muut varusteet olivat juhlamallin mukaiset, onneksi kuitenkin huomasin puutteen.
Tietosi piti täysin paikkansa. Sain myyjältä vahvistuksen tähän vaikka onkin vkl. Kaikki esitteet jotka olen saanut sekä liikkeen kotisivut ovat antaneet sen kuvan että TouchPad olisi paketin mukana. Harmittaa että myyjäkään ei tajunnut tätä kysyä, vaikka kaiken maailman muita varusteita kyllä tarjottiin. Pitkä miinus maahantuojalle.
Vastaa Viestiin