W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja johani »

Ikkunoihin ja tiivisteisiin auttaa silikoni,
Huonoon liikkeelelähtöön Hyvät renkaat ja lukkoperä,
kertaakaan ite en ole saanut lukkoperätöntä sportlineä kiinni vaikka on ajettu enemmän ku kymmenenkertaa niin että etupuskuri auraa.. toki "pääkallokelillä" (vettä jäänpäällä) saa varovaisena ensimmäisen metrin olla ku lähtee liikkeelle ette saa päästää yhtään sutimaan (automaatti+huonot renkaat huono tässä), huonoilla renkailla tietty ei pääse oli kulkine mikä vaan.
takalasit on vähän joka kotterossa huurussa kovemmalla pakkkasella jossa ei ole erikseen puhallusta takalaseille, jalkotilaan ku puhalluksen laittaa niin auttaa jonninverran, kuivaa neki joskus.
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Ripa230ce kirjoitti:Karmittomat ikkunat jäätyy joka halvatun yö kiinni tiivisteisiin, saa repiä tosissaan ovea auki
Katos, mulla nimenomaan päinvastoin, ikkunat ei koskaan jäässä vaan oven alapuoli jossa se kumitiiviste on. Jonkun verran auttoi silikoniöljy. Mielestäni se ikkunan kohdalla oleva tiiviste ei edes kovin helposti jäädy kiinni kun se ei ole sellaista kumimaista :roll: tietysti jos sinne kosteutta menee niin jäätyyhän se. Vielä oma huomio omasta autosta; kaukolukitus lopetti pakkasella toimimisen, ilmeisesti lukot niin kohmeessa ettei jaksa vetää kiinni.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Mikähän on muuten ongelmana, kun tuossa kolmesatasessa ei mielestäni lämpösäätely pelaa sivuikkuna-/keskisuuttimiin? Tuulilasille saa tulemaan säätöjen lmukaan lämmintä tai kylmää ja kaikkea siltä väliltä, mutta reunasuuttimista tulee kokoajan kuumaa ja keskisuutimista kylmää ilmaa. Kesällähän tuo haittaillu kun oli ikkunat/kattoluukku kokoajan auki mutta nyt alkaa vähän ärsyttää kun ei voi pitää noita keskisuuttimia auki ollenkaan jos haluaa että tarkenee.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Keskisuuttimista kuuluukin tulla vain kylmää aina. Ilmastointimalleissa käsittääkseni voi tulla myös kuumaa/sitä mitä on sääjetty.
S124 & W124
Avatar
Kardaaniveto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja Kardaaniveto »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Mikähän on muuten ongelmana, kun tuossa kolmesatasessa ei mielestäni lämpösäätely pelaa sivuikkuna-/keskisuuttimiin? Tuulilasille saa tulemaan säätöjen lmukaan lämmintä tai kylmää ja kaikkea siltä väliltä, mutta reunasuuttimista tulee kokoajan kuumaa ja keskisuutimista kylmää ilmaa. Kesällähän tuo haittaillu kun oli ikkunat/kattoluukku kokoajan auki mutta nyt alkaa vähän ärsyttää kun ei voi pitää noita keskisuuttimia auki ollenkaan jos haluaa että tarkenee.
Jep, keskiräppänä on vain raitisilmasuutin. Kyllä kunnossa olevassa 124:sessa tarkenee vallan hyvin vaikka tuosta keskisuulakkeesta ei ole saatavissa lämpöä.

Jos reunimmaisista tulee kuumaa vaikka kiekot ovat "kylmissä asennoissa", tarkasta sulake sekä puhdista esim. paineilmalla katossa oleva sisäilmanhaistelija.
Monesti myös lämmityslaitteen venttiilit eli närhenmunat vaativat puhdistuksen. Esim. hienolla hiekkapaperilla.

Omassakin kaarassa tuo munien puhdistus edessä. Tuon haistelijan putsaus auttoi jonkun verran, mutta kuskin puolelta tulee vain kuumaa :D
C 200 CDI Elegance (W204)

"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Avatar
ardeparde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: Ma 13.02.2012 00:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja ardeparde »

Itsellä tuo 200E -90 vuosimallia, tuntuu olevan parhaimmillaan -20 asteessa. Tyhjäkäynti on paljon tasaisempaa jne.
Ja tuohan bensana kyllä lämpiää nopeaa, joskus -30 pakkasilla yrittänyt laskea lämpöjä 100km/h maantiellä. Ja ASD perää ei voi kyllä ylistää tarpeeksi,
tenavatähti jäi monesti kiinni (lukotonperä), mutta ei tämä w124 ASD:illa ole ikinä jämähtänyt kiinni. Sutiihan se, mutta molemmat pyörätkö sutii niin kyllä se silloin menee eteenpäinkin. :)
Nykyinen: w124 260E vm. -91

ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Kardaaniveto kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti:Mikähän on muuten ongelmana, kun tuossa kolmesatasessa ei mielestäni lämpösäätely pelaa sivuikkuna-/keskisuuttimiin? Tuulilasille saa tulemaan säätöjen lmukaan lämmintä tai kylmää ja kaikkea siltä väliltä, mutta reunasuuttimista tulee kokoajan kuumaa ja keskisuutimista kylmää ilmaa. Kesällähän tuo haittaillu kun oli ikkunat/kattoluukku kokoajan auki mutta nyt alkaa vähän ärsyttää kun ei voi pitää noita keskisuuttimia auki ollenkaan jos haluaa että tarkenee.
Jep, keskiräppänä on vain raitisilmasuutin. Kyllä kunnossa olevassa 124:sessa tarkenee vallan hyvin vaikka tuosta keskisuulakkeesta ei ole saatavissa lämpöä.

Jos reunimmaisista tulee kuumaa vaikka kiekot ovat "kylmissä asennoissa", tarkasta sulake sekä puhdista esim. paineilmalla katossa oleva sisäilmanhaistelija.
Monesti myös lämmityslaitteen venttiilit eli närhenmunat vaativat puhdistuksen. Esim. hienolla hiekkapaperilla.

Omassakin kaarassa tuo munien puhdistus edessä. Tuon haistelijan putsaus auttoi jonkun verran, mutta kuskin puolelta tulee vain kuumaa :D
Noniin tämä selittää, kiitoksia :D Ja kyllä todellakin tarkenee, onhan tuo bensakutonen sellanen uuni että melkeen samantien kun lähtee ajamaan alkaa lämmin ilma virrata. Hyvä että ehtii penkinlämmitinkään lämmetä!
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jaah,

saahan niitä vesiventtiileitä (tai närhenmunia tai pässinkiveksiä tai miksi niitä sitten tahtookin kutsua) putsata halutessaan hiomapaperilla, mutta mun mielestä se ei kuulosta oikein hyvältä. Sileäkin hiomapaperi tekee sen verran naarmua, että uusi lika tarttuu helpommin. Tai näin sen itse koen - tiedä sitten, olenko oikeassa. Anyways, itse olen niitä putsannut joskus kiillotustahnalla (kuten Autosol Metal Polish), ja se kyllä toimii ollen kuitenkin enemmän hellävarainen systeemi.

Mitä tulee itse aiheeseen, niin hyvin olen itsekin diesel-W124:llä pärjännyt talvella, mutta jos kelit ovat tosissaan liukkaat, niin kyllä sen kanssa pitää etukäteen miettiä reitit niin, ettei ole riskiä joutua pysähtymään jyrkimpiin ylämäkiin liikennevaloihin tms. Lämpöä alkaa tosiaan tulla nopeasti startin jälkeen kylmälläkin kelillä, mutta meneehän siihen nyt useamman kilometrin pätkä, ennen kuin moottori on ihan normaalissa käyttölämmössään, ja alkaa puskea täyttä lämmintä sisälle, vaikka olisi esilämmitettykin. Ei sillä, paljon paremmin se silti lämmittää kuin monet uudemmat, kuten on jo todettukin, mutta muutamat lämpenemistä ylistävät tekstit edellä kuulostavat kyllä jokseenkin liiottelulta. Bensavehkeet erikseen tietysti... Ja sisätilojen automaattinen lämmönsäätö on kiva - toimiikin pääosin ihan asiallisesti. Itseä harmittaa W124:llä talviajamisessa eniten se, että talvikäyttö ei ole hyväksi autolle, varsinkaan korille ja muille peltiosille. :(
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja johani »

H.E. von Kuusi kirjoitti:
Kardaaniveto kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti:Mikähän on muuten ongelmana, kun tuossa kolmesatasessa ei mielestäni lämpösäätely pelaa sivuikkuna-/keskisuuttimiin? Tuulilasille saa tulemaan säätöjen lmukaan lämmintä tai kylmää ja kaikkea siltä väliltä, mutta reunasuuttimista tulee kokoajan kuumaa ja keskisuutimista kylmää ilmaa. Kesällähän tuo haittaillu kun oli ikkunat/kattoluukku kokoajan auki mutta nyt alkaa vähän ärsyttää kun ei voi pitää noita keskisuuttimia auki ollenkaan jos haluaa että tarkenee.
Jep, keskiräppänä on vain raitisilmasuutin. Kyllä kunnossa olevassa 124:sessa tarkenee vallan hyvin vaikka tuosta keskisuulakkeesta ei ole saatavissa lämpöä.

Jos reunimmaisista tulee kuumaa vaikka kiekot ovat "kylmissä asennoissa", tarkasta sulake sekä puhdista esim. paineilmalla katossa oleva sisäilmanhaistelija.
Monesti myös lämmityslaitteen venttiilit eli närhenmunat vaativat puhdistuksen. Esim. hienolla hiekkapaperilla.

Omassakin kaarassa tuo munien puhdistus edessä. Tuon haistelijan putsaus auttoi jonkun verran, mutta kuskin puolelta tulee vain kuumaa :D
Noniin tämä selittää, kiitoksia :D Ja kyllä todellakin tarkenee, onhan tuo bensakutonen sellanen uuni että melkeen samantien kun lähtee ajamaan alkaa lämmin ilma virrata. Hyvä että ehtii penkinlämmitinkään lämmetä!
Itekki ihmettelin tätä aluksi mutta nyttemmin todennut todella hyväksi ominaisuudeksi, monesti varpaat jäässä ja kasvoja kuumottaa, siittä pienellä virtauksella suoraan naamalle ja jalkotilaan kaikki muu puhallus, kuumalle ja vielä sivuikkunalle ku rajottaa sitä puhallusta niin menee enemmän jaloille ja tullu huomattua että kyllä se lämpö sieltä ylös nousee oli sitte vaikka jatkuvasti puhallus jalkotilaan..

kovilla pakkasilla jäänyt tavaksi auton lämmettyä ottaa kengät pois ja sukkasillaan ajella, puhallus tulikuumalla jalkotilaan. Kengät jalassa varpaat hikoaa mutta sukkasillaan mukavuuspainotteista :angel: (siis puhdashan sen jalkotilan täytyy olla ja onkin)
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja johani »

Nozki kirjoitti:Jaah,

saahan niitä vesiventtiileitä (tai närhenmunia tai pässinkiveksiä tai miksi niitä sitten tahtookin kutsua) putsata halutessaan hiomapaperilla, mutta mun mielestä se ei kuulosta oikein hyvältä. Sileäkin hiomapaperi tekee sen verran naarmua, että uusi lika tarttuu helpommin. Tai näin sen itse koen - tiedä sitten, olenko oikeassa. Anyways, itse olen niitä putsannut joskus kiillotustahnalla (kuten Autosol Metal Polish), ja se kyllä toimii ollen kuitenkin enemmän hellävarainen systeemi.

Mitä tulee itse aiheeseen, niin hyvin olen itsekin diesel-W124:llä pärjännyt talvella, mutta jos kelit ovat tosissaan liukkaat, niin kyllä sen kanssa pitää etukäteen miettiä reitit niin, ettei ole riskiä joutua pysähtymään jyrkimpiin ylämäkiin liikennevaloihin tms. Lämpöä alkaa tosiaan tulla nopeasti startin jälkeen kylmälläkin kelillä, mutta meneehän siihen nyt useamman kilometrin pätkä, ennen kuin moottori on ihan normaalissa käyttölämmössään, ja alkaa puskea täyttä lämmintä sisälle, vaikka olisi esilämmitettykin. Ei sillä, paljon paremmin se silti lämmittää kuin monet uudemmat, kuten on jo todettukin, mutta muutamat lämpenemistä ylistävät tekstit edellä kuulostavat kyllä jokseenkin liiottelulta. Bensavehkeet erikseen tietysti... Ja sisätilojen automaattinen lämmönsäätö on kiva - toimiikin pääosin ihan asiallisesti. Itseä harmittaa W124:llä talviajamisessa eniten se, että talvikäyttö ei ole hyväksi autolle, varsinkaan korille ja muille peltiosille. :(
Näin :thumbup: Itsekkin kiillotin lämmönsäätimet metal polishilla porakoneeseen kiinnitettynä, tuli kiiltävät ja likaa hylkivät :) itsellä tuo ruuvattu 300 D + 5,2kw webasto yhdistelmä lämpeää -26,5C pakkasessa mitattuna 4km matkalla 80 C ILMAN ESILÄMMITYSTÄ, ja rauhallisesti alle 3000rpm ajaen :D kaveri testas -20C pakkasessa 3 tuntia seisseellä autolla, lämpömittari ei värähtänyt, 190D 2.0 dieselillä "penkkaa levittäen" 3km & 80 C lämpöjä, tosin kylmärevitys ei oo hyväksi millekkään mutta lämpeäähän ne, samasessa autossa mietittiin että mikä on kun varpaat palelee ja säätimen nuppi oli asetettu päinvastoin :D
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 685
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Jos ei lämpeä nopeaa niin jossakin on sitten paskaa systeemissä ja lämmönsiirto ei toimi kuten pitäisi. Kunnossa oleva (kansi tehty muutama tonni sitten) OM601 lämpenee valehtelematta ihan muutamassa kilometrissä kelillä kuin kelillä. Tuli ajeltua tuossa 200 CDI:llä muutama päivä ja palellahan siinä sai, kun webasto ei toimi. Toisella 200d:llä tuli ajeltua kans tässä viikon verran ja se ei lämmennyt niin nopeaa kuin minun ja lämmönsäätimet tapissa ja siltikään ei oikein "kuumaa" puhalla. Kunnossa oleva puhaltaa säätimet auki niin kuumaa, että tuntuu polttelevan näppejä.
mölytoosa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 14.08.2012 22:17
Paikkakunta: Pukkila,eteläsuomi

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja mölytoosa »

Ja termostaatin kunto on myös ratkaiseva
käytössä 300TD -94 ,DODGE RAM 2500 -01
W123 250 -77 MR
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1464
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Juu, kyllä vanha diesel (ja bensakin) lämpenee todella nopeasti. Itsellä talviautona -91 Audi 100 2.8 ja sillä saa ajaa 30km ennenkuin moottori alkaa olla käyntilämmössään. Lämppärin kennokin on uusi. Alle -20 pakkasilla on 124:a ikävä. :D Mutta joo, volkkarit on ollu kylmiä jo kuplasta lähtien. :clap:
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Mulla työmatka 3km :D ja en esilämmitä autoa vielä ainakaan, mutta puolessa välissä tuppaa melkolailla lämmintä jo suuttimista ja moottori lämpee +50-60c tuolla matkalla kun oli noita muutaman kerran -11 ja -18 pakkasia, mutta plussa keleillähä tuo lämpee kutakuinki jo tuollaki matkalla melkei sen mitä se sitte lämpeeki moottorilämmöt ja himputin kuumaa kyl tuo muuten tuppaa nii ettei kättä kestä eteen laittaa siis ko lähtee oikei liikenteeseenki et on moottori lämmin jo.. nii ja kyseessä kansirempattu 250DA -89, laatuauto!!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 685
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Nyt kun näitä pakkasia jo kerran ollut jopa -15C niin täytyy sanoa, että kohta 800 000 menty 220d Väyrynen lämpenee jopa nopeammin kuin W124 dieselit. Oikeastaan puhutaan jo minuuteista tyhjäkäynnillä -10C pakkasella, kun lämmöt jo nousee. Eikä tarvi pahvia keulaan.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja pera8x »

noihin jäätyviin oviin ja ikkunoihin käytetään yleisesti silikoonia. itte tein joskus sellasen koktailin, missä oli 2t öljyä ja etanolia sekotettuna. se toimi niin lukkosulana, kun myös tiivisteiden jäätymisen estoaineena. sitä vaan rättiin ja tiivisteet hangaten, niin ei jäädy. ja lukkoon sitten taas jollain vaikka pienellä lääkeruiskulla ruuttasee, niin tuntui toimivan paremmin, kun kaupallinen lukkosula.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja Häksä »

ASR on kyllä mun mielestä oikein hyvä varuste normaaliajossa. Sehän toimii myös hieman lukkoperän tavoin estämällä vedon karkaamisen sutivan pyörän kautta. Toisaalta se nyykäyttää moottorin tehoakin siinä samalla. Mutta pelkkää pyörää jarruttamallahan se toimisi kuin lukkoperä. Tosin jarrut saattaisi olla kovilla.

Muista W124:stä ei ole kokemusta, mutta kyllä nytkin pito on jäisessä risteyksessä niin heikko että on ihan kätevää ettei tarvitse olla niin tarkkana sen kaasupolkimen kanssa kuin ilman ASR:ää. Suditteluja varten olisi kyllä hyvä jos sen saisi kokonaan pois. Pienessä nopeudessa maltillinen sladi onnistuu lumiketjunapin avulla.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja Dixon »

pera8x kirjoitti:noihin jäätyviin oviin ja ikkunoihin käytetään yleisesti silikoonia. itte tein joskus sellasen koktailin, missä oli 2t öljyä ja etanolia sekotettuna. se toimi niin lukkosulana, kun myös tiivisteiden jäätymisen estoaineena. sitä vaan rättiin ja tiivisteet hangaten, niin ei jäädy. ja lukkoon sitten taas jollain vaikka pienellä lääkeruiskulla ruuttasee, niin tuntui toimivan paremmin, kun kaupallinen lukkosula.
Ne silikoonit pitäs lailla kieltää. Raaka glygoli paras tiivisteisiin ja toimii.
S124 & W124
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Miksi silikonit pitäisi kieltää lailla? BoingBoing... eiku...asiaan... Eikös hyvä maalari tee rasvanpoiston joka tapauksessa? Silikoni on ihan ok jos ymmärtää siihen liittyvät ongelmat ja käyttö on tarkoituksenmukaista.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W124 talviautona osoittautui loistavaksi

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Joo ne saa hinkata tinnerillä useempaan kertaan ja rasviksella. Normaalisti riittää pesu ennen pohjia ja ennen maaluuta. Rasvanpoiston tekkee huono ja hyvä maalari vaa silti voi tulla ongelmaa. :D
S124 & W124
Vastaa Viestiin