CDI specialistit huomio

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
SammyE46
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 05.12.2012 09:12

Re: CDI specialistit huomio

Viesti Kirjoittaja SammyE46 »

dealer kirjoitti:Apulaitteet ei dieselistä hajoa paitsi tukipyörä voi hapertua. Hihnahan pettää kyllä kun sitä on dieselissä uitettu ja sitten kun se pettää meno loppuu siihen, eli kannattaa pitää avain ja varahihna mukana jos sattuu niin hyvä tuuri ettei remmi revetessään hajota mitään tärkeää.
Juu ei tässä ole tarkoitus ajaa mitään remmi-endurancea vaan huominen ja ylihuominen, sekin koostuu muutamasta 20km matkasta.

Ei se hihna kai heti löpöä saatuaan hajoa? Vaihdetaan se samalla kun tilkitään vuodot.
W210 200CDI -02
S203 200CDI -06
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI specialistit huomio

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kai se heti, sitten vasta kun tarpeeksi turpoaa = pehmenee.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
SammyE46
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 05.12.2012 09:12

Re: CDI specialistit huomio

Viesti Kirjoittaja SammyE46 »

dealer kirjoitti:Ei kai se heti, sitten vasta kun tarpeeksi turpoaa = pehmenee.

Roger.
W210 200CDI -02
S203 200CDI -06
Avatar
SammyE46
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 05.12.2012 09:12

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja SammyE46 »

SammyE46 kirjoitti:
janimat kirjoitti:Nyt ongelma on ratkennut niin pitkälle, että auton saa kylmästä käyntiin lämmittämällä korkeapainepumppua kuumailmapuhaltimella. Jos ei lämmitä, niin vuotaa polttoainetta seuraavan kuvan kohdasta A. Tähän hätään en löytänyt putken B liitokseen kuin O-renkaan mitoiltaan 8,3 x 2,4. Liekö ollut väljä, mutta samanlailla vuoti ja kuumailmapuhaltimella lämmitys kadotti tuon vuodon...

[ http://www.lomatila.com/testi/cdi_12.jpg ]

Kuva on viitteellinen, sillä se on tuosta mun purkusprintteristä. Tässä -03:ssa ei ole tuota kuvan osaa D, eli shut-off –venttiiliä.

Onko kenellekään tullut vastaan, että vuotaisi polttoainetta kannen C välistä? Ja vielä sellaista tapausta, että vuoto lakkaisi lämmittämällä korkeapainepumppua (eli myöskään käynnissä ei vuoda)? Tuonne kun ei sieltä ylhäältä päin oikein näe. Ei voi olla satavarma, että vuoto on putken B O-renkaassa (vaikkakin vuotokohta on juuri nuolen A ilmoittamassa paikassa).

Lainaan tätä topiikkia kun en uuttakaan viitsi aloittaa koska aivan sama vuotovika kun aloittajalla.

Kuva

Autona on W210 200CDI -02 ja ajeltu 306tkm.

Kun pakkaset nousi niin alkoi vuoto, vuoto lähes tyrehtyy kun moottori lämpiää eikä ajettavuudessa ole eroa vuotamattomaan. Starttivietäri on vaan huomattavasti pidempi... No, korjaamisohjeet ja vinkit tässä onkin jo käyty läpi hyvin huolellisesti.

Kysymykseni koskeekin tuota apulaitehihnaa joka ruiskii löpöä laturiin ja muuallekin. Ihan juurikin tähän hätään ei saa tiivisteitä eikä korjaamotkaan ole auki niin uskaltaako tuolla ajella vielä kun käyntiin vuoto ei vaikuta millään muotoa paitsi käynnistyminen kylmänä vaatii piiitkän sahauksen? Meinasin että mitä noi apulaitteet tykkää kun saavat löpötippoja niskaansa? Eihän tietty hihnakaan tykkää mutta se nyt on pieni vaiva....

Päivitys vuoto-ongelmaan...

Ei auttanut tiivisteiden vaihtaminen, uutta korkeapainepumppua pukkaa.

660euroa kunnostettu pumppu, ei paha. :thumbup:
W210 200CDI -02
S203 200CDI -06
Avatar
SammyE46
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 05.12.2012 09:12

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja SammyE46 »

SammyE46 kirjoitti:
SammyE46 kirjoitti:
janimat kirjoitti:Nyt ongelma on ratkennut niin pitkälle, että auton saa kylmästä käyntiin lämmittämällä korkeapainepumppua kuumailmapuhaltimella. Jos ei lämmitä, niin vuotaa polttoainetta seuraavan kuvan kohdasta A. Tähän hätään en löytänyt putken B liitokseen kuin O-renkaan mitoiltaan 8,3 x 2,4. Liekö ollut väljä, mutta samanlailla vuoti ja kuumailmapuhaltimella lämmitys kadotti tuon vuodon...

[ http://www.lomatila.com/testi/cdi_12.jpg ]

Kuva on viitteellinen, sillä se on tuosta mun purkusprintteristä. Tässä -03:ssa ei ole tuota kuvan osaa D, eli shut-off –venttiiliä.

Onko kenellekään tullut vastaan, että vuotaisi polttoainetta kannen C välistä? Ja vielä sellaista tapausta, että vuoto lakkaisi lämmittämällä korkeapainepumppua (eli myöskään käynnissä ei vuoda)? Tuonne kun ei sieltä ylhäältä päin oikein näe. Ei voi olla satavarma, että vuoto on putken B O-renkaassa (vaikkakin vuotokohta on juuri nuolen A ilmoittamassa paikassa).

Lainaan tätä topiikkia kun en uuttakaan viitsi aloittaa koska aivan sama vuotovika kun aloittajalla.

Kuva

Autona on W210 200CDI -02 ja ajeltu 306tkm.

Kun pakkaset nousi niin alkoi vuoto, vuoto lähes tyrehtyy kun moottori lämpiää eikä ajettavuudessa ole eroa vuotamattomaan. Starttivietäri on vaan huomattavasti pidempi... No, korjaamisohjeet ja vinkit tässä onkin jo käyty läpi hyvin huolellisesti.

Kysymykseni koskeekin tuota apulaitehihnaa joka ruiskii löpöä laturiin ja muuallekin. Ihan juurikin tähän hätään ei saa tiivisteitä eikä korjaamotkaan ole auki niin uskaltaako tuolla ajella vielä kun käyntiin vuoto ei vaikuta millään muotoa paitsi käynnistyminen kylmänä vaatii piiitkän sahauksen? Meinasin että mitä noi apulaitteet tykkää kun saavat löpötippoja niskaansa? Eihän tietty hihnakaan tykkää mutta se nyt on pieni vaiva....

Päivitys vuoto-ongelmaan...

Ei auttanut tiivisteiden vaihtaminen, uutta korkeapainepumppua pukkaa.

660euroa kunnostettu pumppu, ei paha. :thumbup:
Bosch-Servicessä teetettynä:

Korkeapainepumppu 562e
O-renkaat putkiin 10e
Moniurahihna 57e
Kiristinrulla (vanha oli tiensä päässä) 76e

Työt 174euroa.



Mielestäni ihan kohtuullinen menoerä vaikka kyseessä onkin vanha auto. :D
W210 200CDI -02
S203 200CDI -06
Vastaa Viestiin